abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:53:06 #276
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_98228297
Have fun! Met welke maatschappij vlieg je?
United doet er dus 8.5u over tot Washington en dan nog eens +/- 5.5u naar SF... pfffff ik zie er zo tegenop. Als je rechtstreeks vliegt moet het een stuk sneller kunnen.

[ Bericht 1% gewijzigd door JK op 15-06-2011 23:01:58 ]
pi_98229238
Ik heb er helemaal niks mee met dat vliegen.
Ga zitten, beetje tv kijken, gamen , hapje, drankje, helaas lukt slapen me niet en je bent er.

Lijkt me lastig als je er wel zo tegen opziet.
  woensdag 15 juni 2011 @ 23:25:59 #278
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_98230283
i Dit is nu een reeks. Bij het openen van een nieuw deel worden de lezers meegenomen.
  woensdag 15 juni 2011 @ 23:52:45 #279
4259 JK
pi_98231760
Ja slapen lukt me ook niet, en ik ga me echt wel vervelen... :)
Vorige keer ook naar Las Vegas, die 2e vlucht leek wel een eeuw te duren. Naar Florida heb ik minder moeite, duurt een stukje korter.
Denk dat ik wat melatonine pilletjes door m'n strot duw en kijken of het dan lukt.

En dan te bedenken dat ik vroeger gewoon 24u in de bus zat naar Salou. :') En nu zeuren over minder reisuurtjes. :o
  donderdag 16 juni 2011 @ 00:46:57 #280
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_98234093
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:53 schreef JK het volgende:
Have fun! Met welke maatschappij vlieg je?
United doet er dus 8.5u over tot Washington en dan nog eens +/- 5.5u naar SF... pfffff ik zie er zo tegenop. Als je rechtstreeks vliegt moet het een stuk sneller kunnen.
Rechtstreeks is een uur of 11 van ASM naar SFO, dus he bespaard een goede 3 uur vliegen inderdaad.

Maar er is ook wat te zeggen voor een pauze. Je kunt dan tenminste even de benen strekken, en ik heb al eens ooit op een vliegveld een douche genomen omdat ik nog 3 uur moest wachten op een volgende vlucht, en dat maakt het vliegen wat aangenamer. Niet alle vliegvelden hebben douches trouwens, en ze zijn meestal niet gratis. Vaak inbegrepen bij een fitness center, of je moet naar een airline lounge, waar je als niet-lid toch vaak tegen betaling naar binnen kan.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 16 juni 2011 @ 00:51:45 #281
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_98234222
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 23:52 schreef JK het volgende:
Ja slapen lukt me ook niet, en ik ga me echt wel vervelen... :)
Tegenwoordig hebben de inter-continentale vliegtuigen vrijwel allemaal wel een on-board entertainment system, waar je on-demand van alles op het monitortje op je stoel kunt toveren.

Vorige week zat ik 4 uur in het vliegtuig tussen Chicago en OC, en heb op mijn blackberry divx-jes zitten kijken, en naast me zat iemand met een iPad. Met wat technologie kom ik de tijd wel door hoor. :Y
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 16 juni 2011 @ 00:52:39 #282
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_98234252
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:59 schreef polariteit het volgende:
Iemand trouwens die een 'goede' weersite kent voor California/Nevada? Weeronline zegt dat Los ANgeles 37 graden is, en weather.com zegt dat het 24 graden is. dat vind ik nogal een verschil :)
Het is ong. 24 graden deze week, dus waar weeronline die cijfers vandaan haalt..... :')

Weather.com is vrij betrouwbaar.
-
  donderdag 16 juni 2011 @ 00:58:01 #283
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_98234363
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 12:24 schreef JK het volgende:
Miendientje; Dan laat ik Calico lekker voor wat het is. Volgens mij is er ook nog maar 1 mijn open om te zien.

MaartenA: Ik hoorde het al van lange wachtrijen en had de foto's al gezien van die lange rijen. De meneer in de Streetview auto zal ook wel gebaald moeten hebben. Vlieg ik wel een keer naar wat anders. ;)

Heeft California nog een move-over law? En verder neem ik aan dat je bij de schoolbussen indien kinderen aan boord gaan uitstappen, je ook niet mag inhalen maar moet stoppen achter de bus.
Wat betreft move-over: in Florida als je langs de kant van de weg politie, ambulance, hulpdiensten dus, ziet staan, moet je of een baan op zij of je moet de max. snelheid met 20mph verminderen bij het passeren, anders komen ze je achterna en krijg je een boete.
Sinds 1 Jan. 2011 is dat inderdaad de wet in California, steeds meer staten voeren dat in. Inderdaad even een rijstrookje opschuiven, of er langzaam voorbij.

Schoolbussen: Als de rode knipperlichten aan staan, altijd stoppen.

quote:
Bij kruispunten (met aan alle kanten stopborden) is het idd wie het eerst komt, die mag rijden. In Nederland zou dat meteen in de soep lopen, in Amerika gaat dat prima!
Het heeft ook nog een, wellicht onvoorzien, ander voordeel: Als de stoplichten ergens niet werken wordt het kruispunt automatisch een 4-way-stop, en weten de Amerikanen inderdaad wat te doen. In Nederland wordt zo'n kruispunt, zeker als het wat groter en wat drukker is, een enorme chaos. (Maar nog niet zo chaotisch als wanneer dit zou gebeuren in Italië :D )
-
pi_98236680
quote:
Ik neem sowieso wel de studio tour bij Universal Studios, maarja dat zijn volgens mij geen originele sets, misschien hooguit de 747 crashsite van War of the Worlds?
Een deel is wel echte set. Is trouwens een erg leuke tour, aanrader!

@RichardRichard: Veel plezier!

@JK: Dat is nogal een eind. Dan heb ik liever mijn route: 1 uur naar Londen en 11 naar Los Angeles :P

@nelisb: slapen lukt mij ook helaas niet, snap nooit dat het sommige mensen uberhaupt wel lukt :o

Wat betreft vermaak: lezen en vermaken met het entertainment systeem lukt vaak wel. Ook naar buiten kijken is soms best leuk (boven groenland bijv.)

Ik ben sowieso al van mening dat een deel afhankelijk is van de instelling waarmee je aan je vlucht begint. Als die is in de trant van 'ik zie er tegenop en heb er geen zin in' dan duurt hij imo best lang

@Maartena: Idd, ik gebruik die van cnn wel, daar hebben ze tenminste 'normale' graden celsius ipv fahrenheit zoals op weather.com.

Vind de verschillen wel echt bizar, moet zeggen dat ik 24 graden relaxed vind.

Voor mij nadert het nu ook best snel, over vier dagen zit ik in het vliegtuig :D

Hopen dat higway 1 en tioga road open zijn als we daaroverheen moeten :D
Voor wat foto's, kijk hier
pi_98238199
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 13:22 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Hebben jullie deze tour gedaan? Lijkt me ook wel erg leuk om te doen!

Mocht je ook foto's maken?
Die inderdaad, wij mochten foto's maken maar alleen als de gids het goed vond zeg maar. Je fototoestel gaat in een opbergplaats in dat karretje. Dus het is niet zo dat je rijdend foto's kan maken of wanneer het jou uitkomt. Maar genoeg gelegenheid om foto's te maken.
  donderdag 16 juni 2011 @ 13:52:12 #286
4259 JK
pi_98247091
US1 is alweer volledig open. Hooguit op sommige plekken even een verkeerslicht waar je een paar minuten moet wachten.

United heeft geen on-demand entertainment, in elk geval niet in de economy en economy-plus sectie. Zal bij business en first class wel zo zijn.
Maar waarom ik me ga vervelen is ook dat ik precies de reisroutes al redelijk ken en dit mijn 6e keer Amerika wordt in 3 jaar tijd.. dan gaat de vliegreis wat vervelen. Verder komen er dit keer bij United niet echt goeie films op en vermaak ik me wel even op m'n ipod touch met muziek, games enz. en heb ik nog een netbook bij me, maar hoe dan ook, ik ga me op den duur wel vervelen. Maargoed, ik moet niet zeuren, je wilt ergens heen of niet. Maar ga je voor de eerste keer, dan is alles natuurlijk nog hartstikke leuk.

Maarten, je hebt gelijk voor wat betreft even de benen strekken, dat is zeker niet verkeerd!
Meestal haal ik dan ook bij de Subway een broodje (6" is genoeg). En een lekkere verse OJ bij bijv. Jamba Juice ofzo. Al is dat als ik via Dulles ga, bij O'Hare geen Subway te vinden.
  donderdag 16 juni 2011 @ 13:59:03 #287
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_98247367
Kan ik eigenlijk met mijn vluchtnummer al opzoeken met welk vliegtuig we reizen en of daar privételevisieschermpjes inzitten? :)
pi_98247386
Als het goed is kan je dat zien bij de maatschappij waarmee je vliegt.
  donderdag 16 juni 2011 @ 14:06:02 #289
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_98247606
Ik kan het niet vinden, iemand die me ermee kan helpen? *O* We vliegen met Air Berlin vanaf Dusseldorf, met vluchtnummer 7450..
pi_98248180
@speeseend: probeer seatguru.com eens. daar je vluchtnummer invoeren, dan krijg je een kaartje van het vliegtuig.

@JK: ah relaxed! en kan me idd voorstellen dat het vliegen wat minder leuk wordt als je al zo vaak gedaan hebt.
  donderdag 16 juni 2011 @ 14:43:40 #292
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_98249032
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 14:21 schreef polariteit het volgende:
@speeseend: probeer seatguru.com eens. daar je vluchtnummer invoeren, dan krijg je een kaartje van het vliegtuig.

@JK: ah relaxed! en kan me idd voorstellen dat het vliegen wat minder leuk wordt als je al zo vaak gedaan hebt.
quote:
Thanx! ^O^

Edit: wel vreemd, hier staat dat er privé schermpjes zijn in de Airbus 330-200, maar als je dan op de link en vervolgens het plaatje klikt staat er weer als je met de muis over de stoelen gaat dat de tv shared is :?

Never mind, lang leve business class ;)
Die wij helaas niet hebben

[ Bericht 11% gewijzigd door Spees_Eend op 16-06-2011 14:52:04 ]
  donderdag 16 juni 2011 @ 22:50:28 #293
4259 JK
pi_98272817
Shared TV.. ja, dat is niet echt wat. In elk geval heb je wel personal sound bij die shared TV. ;)
Met de vlucht van 5,5u van Washington naar San Francisco hebben we in de 777 ook shared TV... nou dan kijk ik echt wel of ik kan slapen. :+
pi_98282454
Zow, dit weekend 4 nachten NY en 2 weken rondrijden in CA boeken :)
Ooit 12 jaar geleden eens 2 weken in Florida geweest, kan niet wachten tot het september is :)
pi_98282711
Kon het destijds bij delta ook niet goed vinden op de website en daar bleek ook iedereen gewoon een eigen scherm te hebben. Gewoon afwachten :)
pi_98283035
Voor degenen die over de tioga road willen in Yosemite park: Morgen gaat hij open :)

http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tioga.htm
  vrijdag 17 juni 2011 @ 20:51:00 #297
4259 JK
pi_98308217
Dus US1 open, Tioga Pass open... we kunnen. :P
Alhoewel, die laatste pak ik niet. :+

@dapluiz: Hoe kan je het 12 jaar volhouden zonder nog een keer tussendoor te zijn gegaan.
Wij zijn er na de eerste keer al verslaafd aan geraakt. ;)
pi_98311209
quote:
@dapluiz: Hoe kan je het 12 jaar volhouden zonder nog een keer tussendoor te zijn gegaan.
Lol dat hebben wij ook (verslaafd na de 1ste trip wel te verstaan) :D
pi_98325499
nog even een vraag: bij onze vorige 2 reizen naar de vs werden we op schiphol geinterviewd, maar toen vlogen we wel rechtstreeks.

Kan ik dat nu weer verwachten, als we met tussenstop in londen vliegen?
pi_98348658
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 20:51 schreef JK het volgende:
Haha goeie vraag, toen eens geweest met ex, daarna nooit echt in gelegenheid geweest :)
Maar dat wil ik nu goedmaken ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')