ja en daarom wil ik ervaringen ,hoe lang het bij meeste personen duurdequote:Op zaterdag 18 september 2010 00:55 schreef sciter het volgende:
Je bent tijdens de operatie wss verdoofd dus daar herinner je je niks van. Of je arm onbruikbaar is voor 3 weken of 3 maanden hangt van de persoon af denk ik, of natuurlijk van de dokter
ja is met een plaatselijke verdoving tegen pijn achteraf schijbaarquote:Op zaterdag 18 september 2010 08:55 schreef Megumi het volgende:
Is het een operatie onder algehele verdoving? Dan merk je daar niks van en wordt je met een werelds gevoel wakker.
hm klinkt niet goed! wat gaven ze daar voor verklaring voor?quote:Op zaterdag 18 september 2010 17:39 schreef manda-rijn het volgende:
ervaring kijkoperatie schouder: check
kalk weghalen: nop
Ik ben aan beide schouders geopereerd met een kijkoperatie (mei '09 en mei '10).
Voor de operatie kreeg ik een plexusverdoving (blokverdoving), en dat was ronduit een hel. De laatste keer dacht ik serieus dat ik dood zou gaan, want de verdoving werkte serieus overal behalve in de schouder waar het moest werken. Dus sloeg ook lekker op de longen (= benauwd), en mijn mond (=tong verlamd = niet meer kunnen slikken) en kon nog mooi zwaaien met mijn rechter arm(daaraan werd ik geopereerd).
De eerste operatie viel mij flink tegen. Als complicatie kreeg ik een frozen shoulder wat nog steeds niet volledig hersteld is en een hechting scheurde uit waardoor ik een gapend gat had. De pijn was ook niet te doen. De laatste operatie viel mij alles mee, alleen de eerste paar dagen veel pijn en hoefde niet eens 6 weken fulltime in de mitella.
Ze weten niet hoe het komt dat de verdoving totaal verkeerd liep. Ik kreeg wel narcose gelukkig, anders zou ik de hele operatie gevoel hebben.quote:Op zaterdag 18 september 2010 17:54 schreef candygirl het volgende:
[..]
hm klinkt niet goed! wat gaven ze daar voor verklaring voor?
En verder geen roesje of narxose?
en dus wel allebei de keren je arm tijdje niet kunnen gebruiken?
Ook niet met autorijden?
Je zou toch denken dat zo kleine operatie niet zoveel impact kan hebben
ik zie hier zooo tegenop, tegen de nasleep dan he!quote:Op zaterdag 18 september 2010 19:55 schreef manda-rijn het volgende:
[..]
Ze weten niet hoe het komt dat de verdoving totaal verkeerd liep. Ik kreeg wel narcose gelukkig, anders zou ik de hele operatie gevoel hebben.
Beide keren mocht ik een tijd mijn arm niet gebruiken, rechts minder lang als links. Maar links kon ik ook een hele tijd niet gebruiken, ik denk dat ik er na 6 maand weer fatsoenlijk iets mee kon. Rechts heb ik wel heel vaak gesmokkeld, en na 5,5 week reed ik weer in mijn auto en deed ik alles weer.
Bij mij was trouwens de kraakbeenring losgescheurd van de schouderkom en die moest weer vast worden gezet met draadjes en schroeven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |