Bronquote:Iedere volwassen Nederlander krijgt op 1 januari volgende jaar een boete van omstreeks 37 euro van het Centraal Justitieel Incassobureau. De maatregel volgt op het besluit eerder deze week om de boetes voor allerlei overtredingen per volgend jaar fors te verhogen. Andere maatregelen zijn het opleggen van geldboetes in plaats van een taakstraf, het verkorten van de detentieduur en het ontwikkelen van nieuw strafbaar gedrag. Zo is het vergeten van het DigId-wachtwoord voortaan strafbaar. De nieuwe maatregelen moeten het justitieel apparaat ‘kostendekkend’ maken.
Het ministerie is niet bang dat er geen draagvlak is voor de voorgenomen maatregelen. “Draagvlak doet er voor ons niet zo toe. De belangrijkste taak van justitie is het innen van voldoende geld om haar belangrijkste taak uit te voeren. Ik weet dat er nog steeds mensen zijn die denken dat de politie en justitie er zijn om gestolen fietsen op te sporen, maar dat is een achterhaald beeld”, zo constateert de justitiewoordvoerder. “Wij zijn er vooral voor ons zelf, en in die zin zijn we een prima afspiegeling van de maatschappij.”
Negerwatquote:Wij zijn er vooral voor ons zelf, en in die zin zijn we een prima afspiegeling van de maatschappij.”
Gezien de reacties hier is ie niet de enigequote:Op vrijdag 17 september 2010 20:05 schreef Jahr00n het volgende:
Ts heeft het nog niet helemaal door.
Het staat op internet, dus is het waar.quote:
mijn topic wat doe jequote:Op vrijdag 17 september 2010 20:05 schreef Jahr00n het volgende:
Wat zou een ban op fok je kosten?quote:Op vrijdag 17 september 2010 20:06 schreef Aestivate het volgende:
Het DigiD wachtwoord vergeten strafbaar stellen.
quote:Op vrijdag 17 september 2010 20:05 schreef Jahr00n het volgende:
Onbetaalbaar, flink cashen natuurlijk. Er is een maas in de wet gevondenquote:Op vrijdag 17 september 2010 20:07 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Wat zou een ban op fok je kosten?
FATAL ERROR: infinite recursion detected.quote:De belangrijkste taak van justitie is het innen van voldoende geld om haar belangrijkste taak uit te voeren.
Normaal is de schrijfstijl van de justitie toch hooggegrepen oud Nederlands (oftewel Nederlandsch)quote:Op vrijdag 17 september 2010 20:11 schreef Farenji het volgende:
[..]
FATAL ERROR: infinite recursion detected.
Dan krijg je de incassobureau op je dakquote:Op vrijdag 17 september 2010 20:11 schreef Ploertendoder het volgende:
Mocht het echt zo zijn dan had ik echt geweigerd om te betalen
Geschreven door vrouwe Justitia zelf.quote:Op vrijdag 17 september 2010 20:12 schreef FurtiveAffaire het volgende:
[..]
Normaal is de schrijfstijl van de justitie toch hooggegrepen oud Nederlands (oftewel Nederlandsch)
Laat ze maar komenquote:Op vrijdag 17 september 2010 20:13 schreef FurtiveAffaire het volgende:
[..]
Dan krijg je de incassobureau op je dak
Ik zou eerder richting de 15 euro gaanquote:Op vrijdag 17 september 2010 20:14 schreef Hyperdude het volgende:
Staat nergens iets over de ¤6 adminstratiekosten; dus is het niet waar.
Zou EHB bij het lezen van dit topic al aan zijn sjarel aan het snokken zijn?quote:
Doe eens nietquote:Op vrijdag 17 september 2010 20:27 schreef mien-moeke het volgende:
*proest*
dit geloven of er serieus op in gaan
*KUslotjeCH!!*
Kun je gelijk zien dat je bij de sociale dienst werkt het is hier geen marktplein hoor.quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:05 schreef luckass het volgende:
DE ROVERHEID MAAR GELD BINNENHALEN WAAR IK 40 UUR PER WEEK VOOR BIJ DE SOSJAALE DIENST MOET WERKEN DAT DIT KAN IN NEDERLAND.
Wel naakt he?quote:Op vrijdag 17 september 2010 20:17 schreef LXIV het volgende:
Als dit geen HOAX is dan keten ik me vast aan de poort van het binnenhof!
Een inburgeringscursus zou jou ook niet misstaan he?quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:05 schreef luckass het volgende:
DE ROVERHEID MAAR GELD BINNENHALEN WAAR IK 40 UUR PER WEEK VOOR BIJ DE SOSJAALE DIENST MOET WERKEN DAT DIT KAN IN NEDERLAND.
100%quote:Op vrijdag 17 september 2010 20:26 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Zou EHB bij het lezen van dit topic al aan zijn sjarel aan het snokken zijn?
quote:De basisboete is de meest in het oog springende maatregel die justitie neemt om haar nijpende begrotingsgat te dichten. De boete geldt voor iedereen en er is geen beroep tegen mogelijk. “Justitie gaat een beetje ten onder aan haar eigen succes”, zo reageert een woordvoerder van het Ministerie van Justitie. “De overtredingsbereidheid van burgers neemt af. Dat komt doordat wij met geavanceerde technieken de pakkans voor veel overtredingen hebben vergroot. Ja, en dat moet natuurlijk wel ergens worden terugbetaald.”
Justitie verwacht dat de basisboete een tijdelijke maatregel is. “Het geeft ons in ieder geval de tijd om nieuwe vormen van beboetbaar gedrag te ontwikkelen. We zijn daarin op zoek naar gedragingen die goed te controleren zijn. Denk bijvoorbeeld aan het invullen van een verkeerd wachtwoord bij DigId: dat willen we beboeten met 19 euro. Eenvoudig te controleren en het komt veelvuldig voor. Roken in het openbaar zou ook kunnen, of – zodra alle fietsen geRFID zijn – fietsen zonder licht. Maar je kunt ook denken aan spelfouten op internet, zo krijgt de boete ook een didactische functie. Bovendien zien wij veel beboetingsopportunities op het snijvlak van religie en belediging.”
Op Fok! valt het gelukkig nog heel erg mee qua spelling.quote:Op vrijdag 17 september 2010 23:35 schreef SpecialK het volgende:
Maar je kunt ook denken aan spelfouten op internet, zo krijgt de boete ook een didactische functie
Fok wordt een goudmijn voor de Neerlandsche staet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |