quote:really appreciate your good response back to me.I'l pay ¤275 euro and i have also verified from the shipping from TNT POST it's about ¤30 euro for the shipping cost through Registered Airmail postal address to my friend who work in Oil and Gas Company I'm buying this item for my friend as present gift..I'm presently in United States for official assignment so i will like to have your PayPal account as to transfer the amount into your account or your bank details for wire transfer.I will made the total amount of ¤305 euro into account so you will send the item Immediately you confirm my payment on your account.
Am waiting for your reply immediately because i want this item to be ship as soon has possible.
TJa, leuk enzo maar dat helpt niet echtquote:
Dat is een heel ander soort fraude, waarbij ze je vertellen dat een oom je ¤5.000.000 heeft nagelaten maar dat je eerst ¤5.000 transactiekosten moet overmaken voordat zij het kunnen storten.quote:Op vrijdag 17 september 2010 16:19 schreef Boca_Raton het volgende:
Kremers... is U net wakker sinds 1990? Google eens op 'Nigeria scam' en er gaat een wereld voor je open
Oh ja idd. Nou, dan is het iets met geld storten via Western Union, of zij betalen met een ongedekte cheque waarop jij het produkt stuurt en vervolgens haalt de bank het geld weer van je rekening wegens die ongedekte cheque.quote:Op vrijdag 17 september 2010 16:30 schreef Kremers het volgende:
[..]
Dat is een heel ander soort fraude, waarbij ze je vertellen dat een oom je ¤5.000.000 heeft nagelaten maar dat je eerst ¤5.000 transactiekosten moet overmaken voordat zij het kunnen storten.
Die scam lijkt mij vrij duidelijk, maar snap de marktplaats-versie er niet van. Ze vragen ook naar mijn paypal account zodat ze het geld alvast kunnen storten.
p-p-p-powerbookquote:Op vrijdag 17 september 2010 16:21 schreef Dartanion het volgende:
Ik wil zelf een keer Nigerianen oplichten
quote:
Ze kunnen je ook met de charge back pakken.quote:Op vrijdag 17 september 2010 16:38 schreef BorusBulldog het volgende:
Afhankelijk van hoe ze betalen, kijk bij paypal komt de betaling of in een keer binnen of hij staat een paar dagen op pending.
Als hij in 1x binnen komt dan kunnen ze alleen nog maar charge back doen, en dan kan jij gewoon bewijzen dat je het product hebt verzonden dus dat zal het niet zijn.
Waarschijnlijk zetten ze de transactie in pending door b.v. een bankrekening te koppelen aan paypal of zoals eerder vermeld een e-cheque uit te schrijven. Dit is meestal 7-9 dagen (werkdagen) als de verkoper meteen het pakketje stuurt (dag 1 van betaling dus) dan kunnen ze er gewoon voor zorgen dat er geen geld wordt overgeboekt (b.v. te weinig geld op de bankrekening).
Dus met paypal nooit product verzenden totdat de transactie status completed is, daarvoor ben je nog tot niks verplicht.
Genoeg mensen die meteen het product verzenden als de transactie nog in pending staat, een goede manier om te scammen want dan is het gewoon je eigen schuld.
Bewijs!quote:Op maandag 20 september 2010 00:16 schreef Heichler het volgende:
Ik vroeg een keer aan zo'n Nigeriaan om een watermeloen op zijn hoofd te balanceren om zijn identiteit te verifiëren, hij deed het ook nog
Zal is kijken of ik het nog heb, het was een reactie op zo'n bank transfer scam waarbij je zogenaamd 1 miljoen geërfd hebtquote:
quote:Op maandag 20 september 2010 00:16 schreef Heichler het volgende:
Ik vroeg een keer aan zo'n Nigeriaan om een watermeloen op zijn hoofd te balanceren om zijn identiteit te verifiëren, hij deed het ook nog
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |