abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86540478
Echt, wat is dat met buitenlandse kopers die willen dat je iets naar de VS of Nigeria stuurt? Slecht geschreven e-mails en ze willen je via paypal betalen.

Ik reageer er nooit op, maar wat willen ze nu bereiken? Heb alleen weet van Negiriaanse oplichters maar snap de oplichttruuk niet helemaal?

Rete irritant als je iets probeert te verkopen....
  vrijdag 17 september 2010 @ 16:04:21 #2
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_86540539
Welkom in 2010.
pi_86540540
Nigerianen op Marktplaats _O_
  vrijdag 17 september 2010 @ 16:07:56 #4
289055 WillFerrell
MET EEN DUBBELE L OP HET EIND
pi_86540667
Kleine greep uit mijn Negerikaans-archief op Marktplaats:
quote:
really appreciate your good response back to me.I'l pay ¤275 euro and i have also verified from the shipping from TNT POST it's about ¤30 euro for the shipping cost through Registered Airmail postal address to my friend who work in Oil and Gas Company I'm buying this item for my friend as present gift..I'm presently in United States for official assignment so i will like to have your PayPal account as to transfer the amount into your account or your bank details for wire transfer.I will made the total amount of ¤305 euro into account so you will send the item Immediately you confirm my payment on your account.

Am waiting for your reply immediately because i want this item to be ship as soon has possible.
Allure_
Ik heb dibs op jou, niemand hit jou behalve ik.
Crack_
Dan heb ik straks nog een crush op je met die zwembroek :@. Ik vind hem echt mooi he O+ O+.
pi_86541036
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 16:04 schreef Boca_Raton het volgende:
Welkom in 2010.
TJa, leuk enzo maar dat helpt niet echt :P Ik vraag mij gewoon serieus af waarom ze dit doen? Het gaat om een digitale camera en die dingen zijn via de VS veel goedkoper te krijgen en daarnaast is de Euro > Dollar wisselkoers niet echt gunstig.
pi_86541061
Altijd fijn als ze standaard 50 euro boven je vraagprijs bieden :P

Maar yeh, knap irritant maar makkelijk te negeren...
  vrijdag 17 september 2010 @ 16:19:32 #7
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_86541078
Kremers... is U net wakker sinds 1990? Google eens op 'Nigeria scam' en er gaat een wereld voor je open ^O^
pi_86541080
Omdat ze stiekem helemaal niet voor de producten betalen. :o
pi_86541082
goede klacht, snap het nut ook niet helemaal.
pi_86541116
Hebben ze in Nigeria ook internet? :D
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
pi_86541143
Terechte klacht, maar dit kan ook niet:

Geachte Vincent, halo vincent ik betlen 25 is voor miay dochtoer de is jaarig

(voor een telefoon waar ik 45 euro voor vraag, vaste prijs)
Dus ik stuur hem dat ik 45 euro wil, en krijg deze mail:

Geachte Vincent, hie vincent ik nem hem voor 30 eero voor mij dochter is jaareg op zaater daag

Geachte komt automatisch bij marktplaats
  vrijdag 17 september 2010 @ 16:21:57 #12
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_86541155
Ik wil zelf een keer Nigerianen oplichten :@
:-)
pi_86541192
Ik heb een iphone gekocht voor 50 euro, dat kan ook niet, maar toch is het zo.

- dus ga nou maar kopen van Nigerianen. Period.
pi_86541435
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 16:19 schreef Boca_Raton het volgende:
Kremers... is U net wakker sinds 1990? Google eens op 'Nigeria scam' en er gaat een wereld voor je open ^O^
Dat is een heel ander soort fraude, waarbij ze je vertellen dat een oom je ¤5.000.000 heeft nagelaten maar dat je eerst ¤5.000 transactiekosten moet overmaken voordat zij het kunnen storten.

Die scam lijkt mij vrij duidelijk, maar snap de marktplaats-versie er niet van. Ze vragen ook naar mijn paypal account zodat ze het geld alvast kunnen storten.
  vrijdag 17 september 2010 @ 16:32:04 #15
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_86541513
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 16:30 schreef Kremers het volgende:

[..]

Dat is een heel ander soort fraude, waarbij ze je vertellen dat een oom je ¤5.000.000 heeft nagelaten maar dat je eerst ¤5.000 transactiekosten moet overmaken voordat zij het kunnen storten.

Die scam lijkt mij vrij duidelijk, maar snap de marktplaats-versie er niet van. Ze vragen ook naar mijn paypal account zodat ze het geld alvast kunnen storten.
Oh ja idd. Nou, dan is het iets met geld storten via Western Union, of zij betalen met een ongedekte cheque waarop jij het produkt stuurt en vervolgens haalt de bank het geld weer van je rekening wegens die ongedekte cheque.

In ieder geval: niet doen.

Het slaat natuurlijk ook he-le-maal nérgens op dat iemand in Nigeria hier iets wil kopen. Dat snáp je toch wel.... :')
pi_86541689
Duh :P Dat het nergens op slaat is ook de reden dat ik dit topic geopend heb.
pi_86541733
Afhankelijk van hoe ze betalen, kijk bij paypal komt de betaling of in een keer binnen of hij staat een paar dagen op pending.
Als hij in 1x binnen komt dan kunnen ze alleen nog maar charge back doen, en dan kan jij gewoon bewijzen dat je het product hebt verzonden dus dat zal het niet zijn.
Waarschijnlijk zetten ze de transactie in pending door b.v. een bankrekening te koppelen aan paypal of zoals eerder vermeld een e-cheque uit te schrijven. Dit is meestal 7-9 dagen (werkdagen) als de verkoper meteen het pakketje stuurt (dag 1 van betaling dus) dan kunnen ze er gewoon voor zorgen dat er geen geld wordt overgeboekt (b.v. te weinig geld op de bankrekening).
Dus met paypal nooit product verzenden totdat de transactie status completed is, daarvoor ben je nog tot niks verplicht.

Genoeg mensen die meteen het product verzenden als de transactie nog in pending staat, een goede manier om te scammen want dan is het gewoon je eigen schuld.
pi_86541767
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 16:21 schreef Dartanion het volgende:
Ik wil zelf een keer Nigerianen oplichten :@
p-p-p-powerbook

[ Bericht % gewijzigd door Symphonic op 20-09-2010 09:21:12 ]
namaste
pi_86541862
Ik heb ooit wel eens iets verkocht aan een Spanjaard, is gewoon goed gegaan. Heb nog steeds geen idee hoe hij op Marktplaats terecht kwam

quote:
Op vrijdag 17 september 2010 16:39 schreef Dulk het volgende:

[..]

p-p-p-powerbook
_O_
  vrijdag 17 september 2010 @ 18:24:56 #20
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_86545145
Veel van die Nigeriaanse oplichters wonen gewoon in de Bijlmer, vandaar dat ze op Markplaats zitten :-)
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
pi_86551556
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 16:38 schreef BorusBulldog het volgende:
Afhankelijk van hoe ze betalen, kijk bij paypal komt de betaling of in een keer binnen of hij staat een paar dagen op pending.
Als hij in 1x binnen komt dan kunnen ze alleen nog maar charge back doen, en dan kan jij gewoon bewijzen dat je het product hebt verzonden dus dat zal het niet zijn.
Waarschijnlijk zetten ze de transactie in pending door b.v. een bankrekening te koppelen aan paypal of zoals eerder vermeld een e-cheque uit te schrijven. Dit is meestal 7-9 dagen (werkdagen) als de verkoper meteen het pakketje stuurt (dag 1 van betaling dus) dan kunnen ze er gewoon voor zorgen dat er geen geld wordt overgeboekt (b.v. te weinig geld op de bankrekening).
Dus met paypal nooit product verzenden totdat de transactie status completed is, daarvoor ben je nog tot niks verplicht.

Genoeg mensen die meteen het product verzenden als de transactie nog in pending staat, een goede manier om te scammen want dan is het gewoon je eigen schuld.
Ze kunnen je ook met de charge back pakken.
Immers, zoals TS dat postte moet hij naar een ander adres opsturen, en dat wordt niet gedekt door Paypal.

Kortom, je moet geen Nigerianen vertrouwen.
Aldus mijn vrienden, die zijn Ghanezen en kunnen dat weten. :P
  vrijdag 17 september 2010 @ 21:56:14 #22
58097 joey_k
Beatles 4ever
pi_86553466
Ik verkoop altijd aan de hoogste bieder :Y Maakt mij het nou uit of hij wit, zwart of geel is :@
En het geld? och dat komt toch wel goed _O-
Met trots vernoemd naar John Lennon....
Gez: Nokia's -> [GEZ] (defecte-goede-incomplete) Nokia's
pi_86615999
Markplaats :{w
Lost my ipod :`(
pi_86618410
ik zou de oplichters oplichten, gewoon die 7-9 dagen wachten en dan sturen
pi_86622728
Ik vroeg een keer aan zo'n Nigeriaan om een watermeloen op zijn hoofd te balanceren om zijn identiteit te verifiëren, hij deed het ook nog :')
pi_86622758
quote:
Op maandag 20 september 2010 00:16 schreef Heichler het volgende:
Ik vroeg een keer aan zo'n Nigeriaan om een watermeloen op zijn hoofd te balanceren om zijn identiteit te verifiëren, hij deed het ook nog :')
Bewijs!
Snel ¤450,- verdienen? Dat is echt fantastisch!
pi_86622809
quote:
Op maandag 20 september 2010 00:17 schreef FCZwolleZuid het volgende:

[..]

Bewijs!
Zal is kijken of ik het nog heb, het was een reactie op zo'n bank transfer scam waarbij je zogenaamd 1 miljoen geërfd hebt
pi_86627205
Gebagger verwijderd :')
Juin uit Eigen Tuin!
pi_86627263
Ik reageer ook alleen op eventuele kopers die ABN spreken. Nigerianen doen dat doorgaans niet. En ik ga ook niet in op biedingen die onredelijk hoog zijn.
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
pi_86627279
quote:
Op maandag 20 september 2010 00:16 schreef Heichler het volgende:
_O_
Geen visum, geen paspoort, geen douane, geen grenzen, geen irritante verhalen van vervelende mensen.
pi_86678405
Heb eens een zeldzame LP verkocht aan een Fransman via Marktplaats. Keurig netjes mijn geld ontvangen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')