quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 19:41 schreef ErkendFokker het volgende:[..]
Punt is wel dat al die 12 jarige bruggers/groep 8 kiddo's het kopen omdat het maar 29 cent kost en omdat iedereen het koopt. Terwijl het wel slecht is voor zulke jonge mensen
Toen ik een jaar of twaalf was nam ik nog pakjes drinken of een melkbeker mee van huis!

Ik ken personen die niet goed tegen cafeïne e.d. kunnen, zelfs een 'verbod' hebben van de dokter en toch gewoon energydrink nuttigen. Das natuurlijk wel slecht.
Roken en alcohol nuttigen, dat vind ik gevaarlijker. Gelukkig ben ik in een toffe familie opgegroeid. Toen ik een jaar of zes was kwam de standaard vraag eens op een verjaardag 'koffie, thee, bier, limonade?' en zei toen voor de gein eens 'bier!'. En ik kreeg bier.

Iedereen lachen toen ik een smerig gezicht trok na de eerste slok. Zelfde met roken... 'zeg, als je een keer wil roken, moet je het gewoon vragen, dan rol ik een sjaggie voor je'. Niet dat ik dat probeerde, want gadver, roken is smerig, nee dankje, ik pas wel. Dus ik heb eigenlijk altijd een bepaald beeld gehad van alcohol en roken. Das gewoon niet lekker, en ik mocht het nuttigen, maar waarom zou ik?
Tegenwoordig zijn mijn smaakpapillen op volle kracht en kan ik genieten van een lekker gebrouwde Guinness, Ayers Rock Red, een fijne Radler of welke goede bier dan ook, maar ook een sambuca of wodka + energy is heerlijk weg te zetten. Over dat laatste gesproken, ik heb mijn eigen mix ontdekt die waanzinnig is. Houdt je lekker lang op de been én het belangrijkste er is geen after effect. Wat zeg ik, na een avondje drinken en opblijven tot diep in de nacht ben ik 's ochtends om 08:00 al wakker, zonder hoofdpijn of wat dan ook, lekker fit. Terwijl ik normaal uitslaap, eindelijk een keer opsta dan nog altijd moe en futloos ben.
![]()
'
Aanrader!'
Weleens een stop ingelast. Gewoon om te kijken of je 'afkickverschijnselen' krijgt. Nou ja, niet dus. Ook was ik laatst een week in Tokyo waar ze eigenlijk helemaal geen enerydrink hebben, maar miste er niet veel aan. Energydrink werkt op mij rustgevend en brengt extra scherpte en uithoudingsvermogen wanneer dat gewenst is. Ideaal. Ik loop niet te stuiteren of te shaken, dus denk eigenlijk dat het erg persoonsgebonden is of energy nu echt slecht voor je is. Sommige mensen drinken graag groene thee, de andere nu eenmaal cola, koffie, of dus energydrink. Je hoeft het natuurlijk niet te stimuleren, maar verbieden is ook zo wat. Ze laten wel een
onvolwassen meisje de wereld rondzeilen, maar een blikje energydrink zou niet mogen? Ik denk dat ik wel weet wat meer risico's met zich meebrengt.

Ouders en kind betreden de energymarkt wat mij betreft op eigen verantwoording. Ik heb nog niet echt iemand schade zien oplopen van het drinken ervan. Het opvolgen van artselijke raad bij personen met overgevoeligheid in deze is natuurlijk wel te benadrukken. Tot zover mijn betoog.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz