abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 oktober 2010 @ 18:00:22 #226
37582 Snarf
Het is friet, geen patat.
pi_87389820
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 14:58 schreef Waterdruppel het volgende:
Hallo,

Kan iemand mijn helpen aan de montage tekening van de kaxas salontafel?
Tijdens mijn verhuizing heeft me vader hem gedemonteerd.
Ik wil hem graag weer monteren, maar kan de montage tekening nergens meer vinden :'(

Heb al wel op de site van Ikea gekeken, maar helaas geen montage tekening.

Alvast bedankt.

Groetjes Waterdruppel.
salontafel? is het niet gewoon een tv-meubel? welke afmetingen had het ding?
:-D I am Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje-Nassau and I approve this message.
  zondag 10 oktober 2010 @ 18:03:07 #227
37582 Snarf
pi_87389914
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:42 schreef Nora.. het volgende:
Weet iemand heel toevallig de verpakkingsmaten van een KIVIK tweezitsbank? Die staat niet volledig op de website.
Aangezien je het ding niet hoeft te monteren zijn de verpakkingsmaten (plus wat karton o.i.d.) de buitenmaten:

Afmeting artikel
Type In cm In inches
Breedte 190 cm 74 3/4 "
Diepte 95 cm 37 3/8 "
Hoogte 83 cm 32 5/8 "
Zitbreedte 140 cm 55 1/8 "
Zitdiepte 60 cm 23 5/8 "
Zithoogte 45 cm 17 3/4 "
:-D I am Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje-Nassau and I approve this message.
  zondag 10 oktober 2010 @ 18:03:53 #228
37582 Snarf
pi_87389928
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 13:45 schreef Jack. het volgende:
Zijn de codes hetzelfde in Belgie en Nederland ?
De code waar ik de exacte kleur van wil weten is 000.875.31 (uit Belgie) en is 4 jaar oud.
Gaat om meubel dat nog in verpakking zit en dat ik verkoop, maar wil verpakking liever niet openmaken ivm verkoopwaarde.
Ja. Die kleur noemen wij trouwens "antiekbeits".

[ Bericht 3% gewijzigd door Snarf op 10-10-2010 18:08:55 ]
pi_87389940
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 14:36 schreef 4pp3l het volgende:
Ik heb een vraagje over de horizontale faktum bovenkast, deze dus: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S09810048

De deurtjes vallen heel mooi rustig dicht, alleen blijven ze niet openstaan. Ik dacht toch echt gezien te hebben in de winkel dat als je ze open zet dat ze dan open blijven staan. Maar dat doen ze bij mij dus niet. Er staat verder ook niks in de handleiding, alleen hoe je een schroefje moet draaien zodat hij makkelijker open gaat. Dit is best irritant momenteel aangezien je nu maar 1 hand hebt om iets erin te zetten, want met je andere hand moet je het deurtje open houden...

Is er nog een apparte deurstopper ofzo te koop? Of ik heb iets verkeerd gemonteerd? Of kijk ik gewoon over iets doms heen?
Dat deze niet open blijft staan komt omdat de kast voorover of achterover hangt, of omdat het deurtje scheef erin hangt. Deze kun je stellen met de stelschroeven in de schanieren. Zet anders je kast eerst waterpas..

laat maar
  zondag 10 oktober 2010 @ 18:05:05 #230
37582 Snarf
pi_87389974
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 19:51 schreef polar33 het volgende:
Ik heb een vraagje over de houten keuken bladen van IKEA. Is het mogelijk om een verzonken spoelbak te krijgen i.c.m met een NUMERÄR berken blad? Ik kan het namelijk nergens vinden op de site, ik kan het ook niet aangeven in de keukenplanner.
Dat kan, maar dan heet het werkblad wel PERSONLIG berken, en heeft het een week of 4 levertijd. En de bij maatwerk behorende prijs voor het inbouwen van de spoelbak en sowieso de duurdere meterprijs.

PERSONLIG maatwerkbladen staan niet in de keukenplanner.
  zondag 10 oktober 2010 @ 18:07:53 #231
37582 Snarf
pi_87390051
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:24 schreef keko het volgende:
Ik ben bezig mijn Ikea keuken te bouwen. Nu zegt de Ikea keukenplanner dat als je de koelkast tegen een muur plaatst, je vijf cm speling moet hebben. Is dat alleen maar bedoelt zodat je de deur goed open kan doen (dat de greep niet tegen de muur komt)? Ik plaats hem nl. tegen een kort muurtje, dus ik verwacht niet dat ik daar problemen mee ga krijgen.
Wat is kort? De hoofdredenen voor het passtuk van 5 cm. zijn inderdaad het geheel open kunnen slaan van de deur (en zo makkelijk je groentenbakjes en glasplaatjes uit de koelkast kunnen halen) en het mogelijk beschadigen van de zijkant van de deur bij het openen (in geval van verkeerd afgestelde deuren o.i.d.)

Hoe "kort" is een "kort" muurtje?
  zondag 10 oktober 2010 @ 18:10:01 #232
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_87390121
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 18:03 schreef Snarf het volgende:

[..]

Ja.
Kan je morgen aub een keertje kijken of er ook kleurinfo over terug te vinden is ? :)

Verder nog een nieuwe vraag:
Hoe werkt het terugbreng principe mbv de family card bij IKEA ?
Ik heb vandaag mijn pax kleerkast deels in elkaar geknutseld, en de legplanken erin gelegd.
Ik had 16 planken en ben vlijtig begonnen om alles uit het plastic te halen, maar heb eig 4 planken (dus 2 pakken) te veel. Kan ik deze nog terugbrengen?
De planken zitten dus niet meer in de plastic folie, maar de vijsjes zitten wel nog in hun (ongeopende) zakje en ik heb de montagebladen ook nog. Telt dat nog als "in de orginele verpakking" ?
pi_87390370
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 18:00 schreef Snarf het volgende:

[..]

salontafel? is het niet gewoon een tv-meubel? welke afmetingen had het ding?
Ja het kan ook een tv meubel zijn, maar hij was wel laag.
Er zat rondom glas(4 schuifruitjes)
Hij is 97 cm lang en 60 cm breed.
pi_87391353
quote:

[..]

Aangezien je het ding niet hoeft te monteren zijn de verpakkingsmaten (plus wat karton o.i.d.) de buitenmaten:

Oh, had ik niet gezien, bedankt. Vraag me af of ik dat ding mijn huis in kan krijgen dan!
pi_87392987
Dit product is helaas niet op voorraad in de geselecteerde vestiging. De verwachte leverdatum is op dit moment niet bekend. :(

Een insider die weet wanneer de KIVIK tweezits in donkergrijs komt?

[ Bericht 3% gewijzigd door Nora.. op 10-10-2010 19:46:15 ]
pi_87393242
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 19:39 schreef Nora.. het volgende:
Dit product is helaas niet op voorraad in de geselecteerde vestiging. De verwachte leverdatum is op dit moment niet bekend. :(

Een insider die weet wanneer de KIVIK tweezits in donkergrijs komt?
Kun je een linkje geven naar de bank die je bedoeld?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_87403998
quote:
Ow ja das een goeie... Dat weet ik zo niet eigenlijk. Die kleur is zo nieuw dat ie pas per 1 oktober in het assortiment gekomen is. Ik kan het woensdag voor je nakijken...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_87404055
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 18:10 schreef Jack. het volgende:

[..]

Kan je morgen aub een keertje kijken of er ook kleurinfo over terug te vinden is ? :)

Verder nog een nieuwe vraag:
Hoe werkt het terugbreng principe mbv de family card bij IKEA ?
Ik heb vandaag mijn pax kleerkast deels in elkaar geknutseld, en de legplanken erin gelegd.
Ik had 16 planken en ben vlijtig begonnen om alles uit het plastic te halen, maar heb eig 4 planken (dus 2 pakken) te veel. Kan ik deze nog terugbrengen?
De planken zitten dus niet meer in de plastic folie, maar de vijsjes zitten wel nog in hun (ongeopende) zakje en ik heb de montagebladen ook nog. Telt dat nog als "in de orginele verpakking" ?
Wat voor kleurinfo wil je daarover hebben dan? :?

In principe is de originele verpakking de kunststof verpakking die eromheen zit natuurlijk. De IKEA Family card maakt daar geen uitzondering van... Maar probeer het gewoon in de winkel, de kans is redelijk groot dat ze dit gewoon opnieuw kunnen inpakken.
pi_87404128
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 14:36 schreef 4pp3l het volgende:
Ik heb een vraagje over de horizontale faktum bovenkast, deze dus: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S09810048

De deurtjes vallen heel mooi rustig dicht, alleen blijven ze niet openstaan. Ik dacht toch echt gezien te hebben in de winkel dat als je ze open zet dat ze dan open blijven staan. Maar dat doen ze bij mij dus niet. Er staat verder ook niks in de handleiding, alleen hoe je een schroefje moet draaien zodat hij makkelijker open gaat. Dit is best irritant momenteel aangezien je nu maar 1 hand hebt om iets erin te zetten, want met je andere hand moet je het deurtje open houden...

Is er nog een apparte deurstopper ofzo te koop? Of ik heb iets verkeerd gemonteerd? Of kijk ik gewoon over iets doms heen?
Heb je het scharnier gemonteerd zoals dit in de montageinstructie stond? De deuren horen inderdaad open te blijven staan op het hoogste punt. Wanneer dit niet het geval is kan het zijn dat je het scharnier strakker moet afstellen. Hoe je dit moet doen staat op de laatste pagina van de montageinstructie beschreven...
pi_87409016
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 23:32 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ow ja das een goeie... Dat weet ik zo niet eigenlijk. Die kleur is zo nieuw dat ie pas per 1 oktober in het assortiment gekomen is. Ik kan het woensdag voor je nakijken...
Heel graag! Ik was van plan zondag te gaan, in elk geval om de kleur te bekijken, maar als ie er niet staat kan ik beter thuisblijven :)
  maandag 11 oktober 2010 @ 09:21:08 #242
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_87409301
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 23:33 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Wat voor kleurinfo wil je daarover hebben dan? :?

In principe is de originele verpakking de kunststof verpakking die eromheen zit natuurlijk. De IKEA Family card maakt daar geen uitzondering van... Maar probeer het gewoon in de winkel, de kans is redelijk groot dat ze dit gewoon opnieuw kunnen inpakken.
Ok ga ik proberen, bedankt :)

Ivm de kleur weet ik dat het beits is, maar je had er verschillende tinten in dacht ik (licht en donker). Dus wil gewoon weten of het licht of donker is als dat ergens terug te vinden is. Anders maak ik de verpakking wel open in de hoop dat ik er eenvoudig een plank kan uithalen om daar een foto van te nemen bij de verkoop.
pi_87410752
Eerste keer op Fok!Forum, mocht ik iets verkeerd doen dan is dat onbedoeld.
We willen een Ikea-keuken-plaatsen, bij de voorbereiding loop ik tegen de volgende punten aan:

- De Ikea-keukenplanner 2010 werkt niet goed. Links boven in beeld zie ik nogmaals de plattegrond van de keuken waardoor de buttons voor het invullen van deuren, ramen, etc. etc. niet zichtbaar zijn. Een enkele keer lichten ze door het beeld van echt extra plattegrond wel op maar dit is geen werken. Ikea heb ik een mail gestuurd, maar nog geen reactie op gekregen.

- Ivm extra werkblad ruimte wil ik een 83 cm diep werkblad (Personlig). De kastjes komen dan niet tegen de muur aan. Hoe de kastjes te plaatsen? Het gaat om kastjes van breedte 40 cm (60 diep) + 60 cm (60 diep) + 60 cm (37 cm diep) en daar haaks op een kast van 30 cm breed (60 diep) + een passtuk (of 40 cm breed).

- Aan de andere zijde in de keuken komt naast een losse hoge koelkast de spoelbak en vaatwasser. Probleem is de beperkte ruimte voor de vaatwasser en spoelbak: max 110 cm. Dus 60 cm voor de vaatwasser (wil geen kleinere) betekent slechts 50 cm voor een kastje met spoelbak. Liefst heb ik een werkblad met spoelbak in één geheel (bij voorkeur RVS, maar als het niet anders kan dan een ander materiaal).

- In een beschrijving zag ik dat een afzuigkap 75 cm boven gaskookplaat moet en 65 boven een elektrische kookplaat. Als ik naar de foto’s van voorbeeldkeukens van Ikea kijk zie ik dat inbouwafzuigkappen keurig op één hoogte met andere kastjes zitten. Is dit alleen voor de show of is dit ook in de praktijk mogelijk (ik ga op gas koken).

- Waar zijn exacte binnen- en buitenmaten van kastjes te vinden?
pi_87411509
Het muurtje is 85 cm. tov de kast is er dus een ruimte van 25cm dat uitsteekt...

quote:
Op zondag 10 oktober 2010 18:07 schreef Snarf het volgende:

[..]

Wat is kort? De hoofdredenen voor het passtuk van 5 cm. zijn inderdaad het geheel open kunnen slaan van de deur (en zo makkelijk je groentenbakjes en glasplaatjes uit de koelkast kunnen halen) en het mogelijk beschadigen van de zijkant van de deur bij het openen (in geval van verkeerd afgestelde deuren o.i.d.)

Hoe "kort" is een "kort" muurtje?
pi_87412594
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 09:21 schreef Jack. het volgende:

[..]

Ivm de kleur weet ik dat het beits is, maar je had er verschillende tinten in dacht ik (licht en donker). Dus wil gewoon weten of het licht of donker is als dat ergens terug te vinden is. Anders maak ik de verpakking wel open in de hoop dat ik er eenvoudig een plank kan uithalen om daar een foto van te nemen bij de verkoop.
quote:

[..]

Ja. Die kleur noemen wij trouwens "antiekbeits".
pi_87413853
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 09:21 schreef Jack. het volgende:

[..]

Nee antiekbeits is antiekbeits. IKEA maakt geen onderscheid in donkerantiekbeits of lichtantiekbeits...
pi_87414006
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 10:33 schreef Frel het volgende:
Eerste keer op Fok!Forum, mocht ik iets verkeerd doen dan is dat onbedoeld.
We willen een Ikea-keuken-plaatsen, bij de voorbereiding loop ik tegen de volgende punten aan:

- De Ikea-keukenplanner 2010 werkt niet goed. Links boven in beeld zie ik nogmaals de plattegrond van de keuken waardoor de buttons voor het invullen van deuren, ramen, etc. etc. niet zichtbaar zijn. Een enkele keer lichten ze door het beeld van echt extra plattegrond wel op maar dit is geen werken. Ikea heb ik een mail gestuurd, maar nog geen reactie op gekregen.
Je gebruikt Firefox zeker? Daar werkt het programma nog niet goed in. Wellicht kun je het in een andere browser proberen?
quote:
- Ivm extra werkblad ruimte wil ik een 83 cm diep werkblad (Personlig). De kastjes komen dan niet tegen de muur aan. Hoe de kastjes te plaatsen? Het gaat om kastjes van breedte 40 cm (60 diep) + 60 cm (60 diep) + 60 cm (37 cm diep) en daar haaks op een kast van 30 cm breed (60 diep) + een passtuk (of 40 cm breed).

- Aan de andere zijde in de keuken komt naast een losse hoge koelkast de spoelbak en vaatwasser. Probleem is de beperkte ruimte voor de vaatwasser en spoelbak: max 110 cm. Dus 60 cm voor de vaatwasser (wil geen kleinere) betekent slechts 50 cm voor een kastje met spoelbak. Liefst heb ik een werkblad met spoelbak in één geheel (bij voorkeur RVS, maar als het niet anders kan dan een ander materiaal).
Teken de opstelling zoals jij deze graag zou willen hebben, maar dan wel 'gewoon' tegen de wand. In de winkel kun je dan doornemen hoe je het echt wilt hebben, de medewerker kan dan ook kijken of dit mogelijk is bijvoorbeeld.
quote:
- In een beschrijving zag ik dat een afzuigkap 75 cm boven gaskookplaat moet en 65 boven een elektrische kookplaat. Als ik naar de foto’s van voorbeeldkeukens van Ikea kijk zie ik dat inbouwafzuigkappen keurig op één hoogte met andere kastjes zitten. Is dit alleen voor de show of is dit ook in de praktijk mogelijk (ik ga op gas koken).
Als het goed is hangen in alle showroomopstellingen van IKEA de afzuigkappen op de juiste hoogte. Wat we dan waarschijnlijk hebben gedaan is alle bovenkasten hoger hangen dan 'normaal' (51cm vanaf het werkblad) of kleinere bovenkasten gekozen t.o.v. de hoge kasten (normaal bij een 211cm hoge kast 70cm bovenkasten / 233cm hoge kast 92cm bovenkasten).
quote:
- Waar zijn exacte binnen- en buitenmaten van kastjes te vinden?
Nergens ben ik bang. Boven- en onderkasten qua maatvoering kun je op de site/in de planner vinden. De binnenmaten vermelden we nergens specifiek ben ik bang...
pi_87414297
Thanx Bartjebart! Gebruik inderdaad Firefox, Ik zal wat anders proberen (duurt nog even want weinig tijd, maar mocht het nog niet lukken dan kom ik terug).
De antwoorden zijn allen helder. Ik woon in Frankrijk en ga hier naar de Ikea, ben benieuwd hoe dat gaat in het Frans…… ik mag wel een keuken-klus-woordenlijstje gaan aanleggen. En dan neem ik voor binnenmaten een rolmeter mee. ;)
  maandag 11 oktober 2010 @ 12:49:42 #249
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_87414662
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 12:21 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Nee antiekbeits is antiekbeits. IKEA maakt geen onderscheid in donkerantiekbeits of lichtantiekbeits...
Ja ik zie dat de kleur nu in Snarf z'n antwoord staat, maar die update had ik niet meer gezien.
Ik wist dat het beits was, enkel niet welke soort. Antiekbeits dus, daarmee kan ik verder, bedankt! ^O^
pi_87416096
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 23:36 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Heb je het scharnier gemonteerd zoals dit in de montageinstructie stond? De deuren horen inderdaad open te blijven staan op het hoogste punt. Wanneer dit niet het geval is kan het zijn dat je het scharnier strakker moet afstellen. Hoe je dit moet doen staat op de laatste pagina van de montageinstructie beschreven...
Ik heb dat wel geprobeerd, maar dit leek geen effect te hebben.. Ik dacht ook dat dit alleen bedoeld was om in te stellen hoe makkelijk het deurtje open en weer dicht zou moeten gaan. Niet om ervoor te zorgen dat hij open bleef staan. Ik heb 4 kastjes, en alle 4 vallen ze erg makkelijk dicht..
Maar ze moeten in ieder geval dus wel open kunnen blijven staan? Dan ga ik vanavond nog maar weer eens proberen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')