abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86605996
Mijn hemel, dat is schrikken, Vlindur! :o

:*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_86606304
Jeetje Rienk....
Dat zal best pijn doen zeg. Schrikken zeg Vlindur...
pi_86606544
Jeetje Vlindur, wat zal je geschrokken zijn. Arme Rienk, hopenlijk heeft hij er snel minder last van!
pi_86606884
quote:
Op zondag 19 september 2010 17:18 schreef Poppejans het volgende:
Zou ik Wolf van ruim 9 mnd een pannekoek kunnen geven (van gewone halvolle melk) denken jullie? Hij eet ook gewoon kwark en yoghurt dus is niet allergisch v koemelk of wat dan ook.
Morgen eten we pannekoeken hier :Y) *terug rent naar soep die bijna overkookt*
Voor een keertje niet erg toch een pannekoek. Ik ben bij de tweede sowieso wel makkelijker daarin. Dyon al vorige week zijn eerste patatje (1 patatje ;)).
  zondag 19 september 2010 @ 18:47:16 #180
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_86608419
Jeetje Vlindur, wat een schrik! Een :* voor Rienk en jullie!
Tipje: PM Oeke even, Ko heeft vorig jaar hetzelfde gehad. Misschien heeft zij nog tips voor je!
A grand adventure has begun.
pi_86608588
Rienk, manneke, dat doet pijn! Vlindur, wat zul je geschrokken zijn! En uit eigen ervaring, zolang de blaren heel zijn doet het minder pijn dan open blaren. Sterkte komende dagen.

Verder weinig te melden. Alles gaat z'n gangetje hier. Poppejans, Driekus at rond die tijd ook zijn eerste pannenkoek en eet nu ook af en toe wat frietjes (zonder zout, zelfgebakken).
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_86609511
Rienk AUW! :X Arm ventje!

Pannenkoek... boter: geen probleem, meel: geen probleem. Melk: geen probleem....
Ik zie het probleem niet ;)

Hier weer een sneutje... vanaf vanmorgen (kerkdienst) sip, eczeem en spugerig en onrustig slapen... Hij zal wel weer aan een speeltje gelikt hebben waaraan een kindje had gelikt die melk had gehad oid -O-
pi_86609770
Vlindur jeetje zeg wat enorm schrikken voor jullie allebei! Dikke :* pfff

Dankje wb de pannekoek tips! Freecell, ik wist ook het bezwaar niet zo goed, dus hij krijgt morgen gewoon zn eerste pannekoek, ben benieuwd!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_86609835
Oooh, arme Rienk! ;( Hoe kwam het Vlindur? Ik heb je wel vaker over die kachel gehoord, toch? Staat ie 'voor het grijpen'?

Sterkte voor jullie! :*

Lente heeft hier ook met een maand of 9/10 pannenkoeken gegeten. Gingen erin als... :9
pi_86610053
Dikke kans dat een pannekoek hier ook wel erg lekker gevonden gaat worden :Y ik zal nog even een fotootje maken morgen

Ik mis gewoon net een paar seconde geleden dat Wolf zich geheel zelf optrekt :o :( omdat ik hier aan het lezen ben.
Daan :D volgens mij heeft Wolf het van je afgekeken
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_86610144
Jááá, wat goed van Wolf!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_86610160
Oohh Rienk, ik moet er gewoon van huilen :'( Zo zielig, brandwonden doen zoveel pijn.

Het "probleem" bij pannenkoeken is kippenei, dat is een zeer sterk allergeen :P Maar dat mag vanaf 9 maanden. Koemelk is ook een sterk allergeen, zure melkproducten minder omdat de bacteriën die het zuur maken de melk al voorverteerd hebben. Maar in het introductieschema staat dat je melk vanaf 7-9 maanden mag geven (de melk in flesvoeding is ook "voorverteerd").
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  zondag 19 september 2010 @ 19:51:00 #188
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_86610369
Ach jeetje Rienk, wat naar! :{ ;( . Het ziet er echt heel pijnlijk uit. Bahbah, er moet altijd wel iets gebeuren hè, potverdorie zeg. Wat een schrik Vlindur. :*
  zondag 19 september 2010 @ 19:56:25 #189
313287 Groofsken3
pi_86610553
Wolf, wat knap zeg O+ ^O^ . De mijne begint eindelijk te voelen dat er überhaupt benen aan zijn lijf zitten waar hij spanning op kan zetten. :P

En Serpente, ik heb geen idee. Meestal ben ik heel alert op ongewenste patronen signaleren (en die dan dus ook zo snel mogelijk doorbreken). Maar op de een of andere manier had ik steeds (het is nu zo'n drie weken bezig denk ik) het gevoel dat het elke keer, ja hoe zeg je dat, echt was (zonder daarmee te zeggen dat patronen/ aangeleerd gedrag minder echt zijn). En nu begint het ons een beetje op te breken. Ik merkte het vanochtend heel duidelijk aan S en ik merk het al een paar dagen aan mezelf. Hoewel ik nog even geen idee heb hoe dit te gaan doorbreken, denk ik nu wel echt dat het een patroon is en dat het doorbreken daarvan heel belangrijk is voor ons beider rust ;).
pi_86610651
Wolfje!!!!!!!!!! *O* Nu heeft hij wel een pannenkoek verdiend Poppejans! :Y)
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_86611041
Goed zo, Wolf, grote vent!

Pfoe, lastig Groof. Hoe gaat het dan precies? Wordt ze huilend wakker? Wat zegt ze zelf dat er aan de hand is?
pi_86611059
quote:
Op zondag 19 september 2010 19:41 schreef Poppejans het volgende:
Ik mis gewoon net een paar seconde geleden dat Wolf zich geheel zelf optrekt :o :( omdat ik hier aan het lezen ben.
Daan :D volgens mij heeft Wolf het van je afgekeken
Wolf :D Wat goed!! *O* Zomaar jezelf optrekken *O* Wat knap man!

dan moet ik ook maar snel een filmpje maken van Daan die een paar stapjes naar me toekomt aan de hand :o :o volgens mij heeft mijn zoon turbo-melk getronken ofzo, hij gaat zo hard ineens O+
pi_86611239
quote:
Op zondag 19 september 2010 19:56 schreef Groofsken3 het volgende:
Wolf, wat knap zeg O+ ^O^ . De mijne begint eindelijk te voelen dat er überhaupt benen aan zijn lijf zitten waar hij spanning op kan zetten. :P

Wat verwoord je dat hilarisch :D ik vind trouwens dat R. beter zit dan Wolf (op de foto's die ik zie) Wolf die vindt zitten niks aan ofzo, die kan het best maar gaat al snel weer over in buik ligging/op knietjes zitten

Twinkly, van jouw recept wist ik dat je het beslag aanmaakte met water, dus ik twijfelde of ik dat zou doen ipv gewone melk, maar ik probeer de gewone melk eens uit.
Ei reageert hij goed op. Oja trouwens, de geraspte courgette erdoor ga ik ook doen ^O^
  zondag 19 september 2010 @ 20:17:42 #194
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_86611393
Och jeeeeeeetje, arme Rienk...

Ben me ook maar eens gaan inlezen wat op welke leeftijd gegeten mag worden. :@
Pindakaas, vanaf 2 jaar. Oeps! :@ Is het enge op dit moment waarbij de hele boterham erin gaat.

Groof, wat je schreef over dat je er niet zo intens mee bezig bent wat een 2e allemaal al kan en dat je dat ergens wel mist vond ik heel herkenbaar. Het is niet meer zo cocoonerig als bij de eerste. Waar echt alles om die ene draait. Ik vind dat ook jammer eerlijk gezegd, maar je wereld is gewoon door je eerste al zo verbreed dat het bij de tweede allemaal wat natuurlijker en normaler is ofzo.
Wat wel echt anders is en me tot tranen kan roeren is de interactie. Als de een hult huilt de ander mee, als ze in elkaars ogen kijken gaan ze lachen, als ze elkaars stem horen gaan ze roepen etc etc. Zo ontzettend gek zijn van elkaar, dat heb je bij je eerste en allenige dan weer niet.
(volgens mij verzin ik hier woorden waar ik bij sta :') )
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 19 september 2010 @ 20:21:31 #195
313287 Groofsken3
pi_86611539
quote:
Op zondag 19 september 2010 20:09 schreef Ssserpente het volgende:
Goed zo, Wolf, grote vent!

Pfoe, lastig Groof. Hoe gaat het dan precies? Wordt ze huilend wakker? Wat zegt ze zelf dat er aan de hand is?
Ze wordt huilend wakker of roept paniekerig 'mama'. En dan is het meestal zoiets als een deken die ingestopt moet worden of een knuffel die kwijt is. En 's ochtends vroeg (4uur) wil ze de lamp aan en is ze bijna niet te overtuigen van het feit dat het nog nacht is en dat iedereen nog slaapt. Als ik haar zover krijg dat ze weer gaat slapen slaapt ze zo nog tot 6.30uur, dus het is volgens mij niet dat ze niet moe genoeg is ofzo.

Het probleem is volgens mij eigenlijk gewoon dat ze weet dat ik kom en daarom met een beetje wakker worden, meteen helemaal wakker wordt. Terwijl ze eigenlijk haar hele eerste 2,5 jaar (op een paar keer een paar nachtjes na) dus altijd gewoon lekker doorsliep.

Ik heb al zitten denken aan een lampje dat op een bepaald tijdstip gaat branden, als het tijd is om op te staan. Zodat ze meer houvast heeft bij de bepaling van dag of nacht.
  zondag 19 september 2010 @ 20:25:24 #196
313287 Groofsken3
pi_86611693
Ja Rocka, ik geniet ook heel erg van de interactie tussen die twee. Ook van hoe die eerste die ooit allenig was geniet van haar broertje erbij nu. En van dat broertje dat gaat stralen bij het zien van mij, maar zo mogelijk nog meer bij het zien van mijn dochter. Die zichzelf in allerlei bochten wringt op het aankleedkussen om haar te kunnen volgen, die haar aan haar haren naar zich toetrekt, haar gezicht in zijn open mondje trekt. En zij die dat niet erg vindt, die wel zegt: magge nie trekken aan mijn haren R, maar tegelijkertijd volledig in een deuk ligt. *;

Na een lastige ochtend was ik blij dat we de middag gewoon met zijn drietjes waren. Ik heb de buurmeisjes buitengehouden en ben (achterom dus onzichtbaar :P ) gaan wandelen met ze. Ze hebben soms echt genoeg aan elkaar, wij alledrie trouwens.
  zondag 19 september 2010 @ 20:28:04 #197
313287 Groofsken3
pi_86611802
Das wel waar Poppejans, hij zit echt heel netjes met fier gestrekte rug O+ .
pi_86611864
quote:
Op zondag 19 september 2010 20:17 schreef RockabeIIa het volgende:

Ben me ook maar eens gaan inlezen wat op welke leeftijd gegeten mag worden. :@
Pindakaas, vanaf 2 jaar. Oeps! :@ Is het enge op dit moment waarbij de hele boterham erin gaat.

2 jaar?! Ik heb op een KDV verblijf gewerkt (al wel jaren geleden hoor) en daar gaven we het gewoon vanaf 6 mnd op een boterhammetje.
Ik geef het zelf ook vanaf 6 mnd al, ik dacht dat als je kind verder geen allergie heeft dat alles wat smeerbaar is gewoon gegeven kan worden.
Hij eet het het allerliefst dus ik blijf het gewoon geven
pi_86611941
Moeilijk, Groof. Misschien droomt ze eng, maar is ze de droom vergeten zodra ze wakker wordt? Kan me voorstellen dat je het lastig vindt om het te doorbreken. Dan zou je d'r geroep moeten negeren, terwijl ze waarschijnlijk oprecht bang is. Lampje is mss wel een goed idee idd, of iets anders waardoor ze een inschatting kan maken van het tijdstip.

Sterkte iig! :*
  zondag 19 september 2010 @ 20:34:43 #200
313287 Groofsken3
pi_86612131
quote:
Op zondag 19 september 2010 20:31 schreef Ssserpente het volgende:
Moeilijk, Groof. Misschien droomt ze eng, maar is ze de droom vergeten zodra ze wakker wordt? Kan me voorstellen dat je het lastig vindt om het te doorbreken. Dan zou je d'r geroep moeten negeren, terwijl ze waarschijnlijk oprecht bang is. Lampje is mss wel een goed idee idd, of iets anders waardoor ze een inschatting kan maken van het tijdstip.

Sterkte iig! :*
Ja precies, ik zie mezelf ook eigenlijk niet haar geroep negeren. En een 5-10-15minutenmethode zou ook nergens op slaan, want na één keer troosten is het 's nachts eigenlijk steeds goed. Omdat ik dus drie keer even kort nodig was hebben we het denk ik zolang volgehouden zonder echt moe te worden. Alleen de ochtenden waren soms echt lastig. Maar ineens breekt het dan toch op.

Misschien doe ik wel zoiets als 'wel even in de dueropening komen, of even de deken goed leggen zelfs ook nog, maar niet nog een knuffel of kus erachteraan. Dat heb tot nu toe vanzelfsprekend wel gedaan steeds.

Ik weet dat ik in het verkeerde topic zit o|O .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')