FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / [PROJECT] Volkswagen Golf 1.8 GTI Wolfsburg Edition
Intelligencedonderdag 16 september 2010 @ 13:59
Hallo mensen,

Ik zal me eerst even voorstellen, mijn naam is Patrick, 24 jaar, en kom uit het mooie Hengelo. Werk als software engineer in Enschede en heb een eigen softwarebedrijf daarnaast.

Op jonge leeftijd besmet met het VW virus dankzij de buurjongen, en sinds mijn 18e verschillende VW's gehad:

Golf GTI 16v - verkocht omdat ik de Corrado wou kopen




Corrado G60 - verkocht in onderdelen na vele motorische problemen



Golf TD - verkocht toen hij de APK niet haalde, stond toen 423.000 op de teller

Golf GTI 8v (later omgebouwd naar 16v) - Verkocht in onderdelen toen blok niet meer lekker was



Trabant - Verkocht toen de Vento kwam wegens tijdgebrek



Vento 2.0 8v - Total Loss gereden door een Renault Clio





Daarnaast nog allerlei andere auto's gehad, de huidige auto is mijn 11e auto.
En nu: Golf 2 1.8 8v Wolfsburg Edition.




V-Maxx schroefset
7.5J Brock B6 voor
9J Brock B6 achter

Edition interieur.
Origineel schuifdak.
Heldere koplampen, knipperlichten en mistlichten.
Heldere rood/wit achterlichten.
8000k pilot xenon.
Stuurbekrachtiging.
Meegespoten g60 verbreding.
Meegespoten Bonrath grill.
VDO Alarm en startonderbreker.

2H motor
Andere nokkenas
Verstelbaar nokkenastandwiel
Afgedraaid vliegwiel
Injectoren van een VR6
Brandstofdrukregelaar
Simons spaghettispruitstuk

Plannen:
De chip van Bolku erin en brandstofdruk laten afstellen
Alle kleine puntjes rondom bijspuiten
In de toekomst een ABF erin...

Wat ik met de wielen moet weet ik nog niet, of deze opknappen, of een leuk setje BBS/Schmidt daar ben ik totaal nog niet over uit.

Naast de Golf hebben we ook nog 2 charade's, 1 project en 1 daily. Het project kan ik niks over posten dan krijg ik ruzie met mn vriendin }) , maar dit is haar daily:

ReMcOrEdonderdag 16 september 2010 @ 14:02
hey, dit topic komt me wel heel bekend voor ;)

maar goed, hier ga ik even meelezen, benieuwd wat je er nog mee gaat doen :9 ^O^
Stokstaartdonderdag 16 september 2010 @ 14:02
lelijke bak zeg

Trabant en Corrado zijn wel vet O+
DeRakker.donderdag 16 september 2010 @ 14:04
Corrado G60 vind ik een mooie auto :)
r8alitydonderdag 16 september 2010 @ 14:05
MK2's O+.

Heb zelf een 1.3 gehad als tijdelijke daily en ga nu een andere opbouwen voor circuit :Y.
Nassdonderdag 16 september 2010 @ 14:06
Wat een ontiegelijk lelijke blik :)
ukgadonderdag 16 september 2010 @ 14:07
Corrado en golf zijn idd vette bakken. helaas is de reputatie verneukt door paupers en Marokkanen
DeRakker.donderdag 16 september 2010 @ 14:09
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:07 schreef ukga het volgende:
Corrado en golf zijn idd vette bakken. helaas is de reputatie verneukt door paupers en Marokkanen
Zo heb je met elk merk wel reputatie.

Maakt me ook niet uit welk merk een auto is, het gaat mij om het model.
#ANONIEMdonderdag 16 september 2010 @ 14:18
Probeer de Golf weer naar originele Wolfsburg Edition te brengen, dat is imo mooier. :)
waarom een andere chip als er uiteindelijk toch een ABF in gaat?
fathankdonderdag 16 september 2010 @ 14:28
Jammer van 't Xenon. Krijgt 't imo een pauper uitstraling van. 4300K staat een stuk beter bij zo'n auto. Voor de rest toffe wagen ^O^.
r8alitydonderdag 16 september 2010 @ 14:55
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:28 schreef fathank het volgende:
Jammer van 't Xenon. Krijgt 't imo een pauper uitstraling van. 4300K staat een stuk beter bij zo'n auto. Voor de rest toffe wagen ^O^.
Onzin. Als ik deze zou zien rijden zie je meteen dat stucadoor-tonnie niet de eigenaar is...
fathankdonderdag 16 september 2010 @ 14:57
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:55 schreef r8ality het volgende:

[..]

Onzin. Als ik deze zou zien rijden zie je meteen dat stucadoor-tonnie niet de eigenaar is...
Alsof jij de rest van de auto ziet als het 22:00 's avonds is en hij komt in je binnenspiegel met z'n 8000K..
r8alitydonderdag 16 september 2010 @ 15:04
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:57 schreef fathank het volgende:

[..]

Alsof jij de rest van de auto ziet als het 22:00 's avonds is en hij komt in je binnenspiegel met z'n 8000K..
Jij veroordeeld auto's/mensen als je nog niet alles weet? Waarschijnlijk kun je het alleen al aan het weggedrag zien...
Intelligencedonderdag 16 september 2010 @ 15:19
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:02 schreef ReMcOrE het volgende:
hey, dit topic komt me wel heel bekend voor ;)

maar goed, hier ga ik even meelezen, benieuwd wat je er nog mee gaat doen :9 ^O^
c_/
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:07 schreef ukga het volgende:
Corrado en golf zijn idd vette bakken. helaas is de reputatie verneukt door paupers en Marokkanen
Dat is ook het grote nadeel aan een golf, er hangt een hele slechte reputatie aan. Gelukkig krijg ik met deze aardig wat duimpjes omhoog, zelfs van ouderen ^O^
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:18 schreef BroesWillems het volgende:
Probeer de Golf weer naar originele Wolfsburg Edition te brengen, dat is imo mooier. :)
waarom een andere chip als er uiteindelijk toch een ABF in gaat?
De chip heb ik nog, en rij wel echt eerst dit blok af voor de ABF er komt, heb nog een project staan he waar eerst het geld heen moet ;) De ECU waar de chip nu in zit is kapot, dus deze moet over gezet worden naar mijn huidige ECU.
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:55 schreef r8ality het volgende:

[..]

Onzin. Als ik deze zou zien rijden zie je meteen dat stucadoor-tonnie niet de eigenaar is...
En als ze dat niet zien, boeit mij het niet, rij die auto voor mezelf, niet voor een ander :Y
Xenon verbetert echt het zicht, is ook geen pauper setje met een lichtbeeld ala hemelverlichting, is netjes afgesteld en heb nog geen enkele keer knipperende mensen gehad. Kan het verschil ook goed merken met de HID set die in de Charade zit. Rij veel in het donker, dus dan zie ik wel graag goed. Heb ook nooit vuil (zorgt voor lichtverstrooing) op de lamp, aangezien de auto meerdere keren per week schoon word gespoeld danwel gewassen ;)
guapodonderdag 16 september 2010 @ 17:00
Nemen klanten jou nog serieus als eigenaar van een softwarebedrijf als jij met je Tokkie Golf voor komt rijden?
Intelligencedonderdag 16 september 2010 @ 17:19
quote:
Op donderdag 16 september 2010 17:00 schreef guapo het volgende:
Nemen klanten jou nog serieus als eigenaar van een softwarebedrijf als jij met je Tokkie Golf voor komt rijden?
Scheelt weer dat we op het moment 4 auto's hebben ;)
ReMcOrEdonderdag 16 september 2010 @ 18:37
quote:
Op donderdag 16 september 2010 17:19 schreef Intelligence het volgende:

[..]

Scheelt weer dat we op het moment 4 auto's hebben ;)
kerel groot auto bezitter wezen ofwa?! :Y)
T42donderdag 16 september 2010 @ 19:46
quote:
Op donderdag 16 september 2010 18:37 schreef ReMcOrE het volgende:

[..]

kerel groot auto bezitter wezen ofwa?! :Y)
kan erger ;) vw is een hele pittige virus
chirenvrijdag 17 september 2010 @ 15:02
quote:
Op donderdag 16 september 2010 17:19 schreef Intelligence het volgende:

[..]

Scheelt weer dat we op het moment 4 auto's hebben ;)
Dan mag die 4e wel een hele mooie dikke grote zakelijke auto zijn, als je een Golf 2 GTi en 2 Charade's hebt :P
r8alityvrijdag 17 september 2010 @ 15:09
quote:
Op donderdag 16 september 2010 17:00 schreef guapo het volgende:
Nemen klanten jou nog serieus als eigenaar van een softwarebedrijf als jij met je Tokkie Golf voor komt rijden?
Ik neem mensen met een nieuwe lease-Audi nog minder serieus dan iemand met een perfecte mk2 :').

Status en kwaliteit afleiden aan een auto :N.
silenthillvrijdag 17 september 2010 @ 15:27
Wees maar blij met zo'n mooie GTI. :)

De VW mk1 GTI en Mk2 GTI waren\zijn de enige echte ooit gemaakt.

Ander merken hebben het geprobeerd, alleen de 205 GTI kwam het meeste in de buurt.
Sounddragonvrijdag 17 september 2010 @ 15:34
Toffe bak, jammer van het imago wat je er gratis bij krijgt ^O^

KLB/ONZ en andere flapdrol reakties mogen vanaf nu in het desbetreffende subforum worden geplaatst :*

@ TS : Ik vind wel dat je in je korte auto carriëre al aardig wat gemold hebt :7
T42vrijdag 17 september 2010 @ 15:56
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 15:34 schreef Sounddragon het volgende:


@ TS : Ik vind wel dat je in je korte auto carriëre al aardig wat gemold hebt :7
_O- dat heb ik nog niet eens voormekaar gekregen
Annevrijdag 17 september 2010 @ 16:22
In het overzicht geplakt: Overzicht Projecten

^O^.
1299vrijdag 17 september 2010 @ 17:39
Ok, ik zal het zo omschrijven dat mijn reactie niet weggemod wordt :')

Ik vind hem er een beetje sjonnie uitzien, ik vind het wel tof dat je ook daadwerkelijk motorisch iets veranderd hebt buiten een luchtfilter. Maar die ruitenwisser, lampen e.d. maken het echt een standaard sjonnie look hebben. Dat is erg jammer, waarom hou je het uiterlijk niet gewoon standaard, dat geeft een heel leuk verassingseffect bij het stoplicht :)

Volgens mij is overigens een Corrado VR6 de snelste volkswagen in die tijd toch? Was dat geen optie?
ReMcOrEvrijdag 17 september 2010 @ 18:33
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 17:39 schreef 1299 het volgende:
Ok, ik zal het zo omschrijven dat mijn reactie niet weggemod wordt :')

Ik vind hem er een beetje sjonnie uitzien, ik vind het wel tof dat je ook daadwerkelijk motorisch iets veranderd hebt buiten een luchtfilter. Maar die ruitenwisser, lampen e.d. maken het echt een standaard sjonnie look hebben. Dat is erg jammer, waarom hou je het uiterlijk niet gewoon standaard, dat geeft een heel leuk verassingseffect bij het stoplicht :)

Volgens mij is overigens een Corrado VR6 de snelste volkswagen in die tijd toch? Was dat geen optie?
als ik hier ff op in mag haken O-) hij heeft hem zo gekocht, zelf nog niks aan gedaan ;)
Sounddragonvrijdag 17 september 2010 @ 18:47
Mwah, ok, toegegeven; die - 100 mm aan de voorkant mag wat mij betreft wel teruggebracht tot - 60 ofzo, en die opzichtige DTM wisser even bij de bijrijd(st)er voor de Nase parkeren ipv zo irritant in het midden, dat zou wel iets verbetering geven, maar zo'n ding hóórt nu eenmaal geplet te zijn, doe je niks aan 8-)

Ik zie er nog steeds weinig écht mis aan; zelfs de achterlichten vind ik nog wel kunnen, al is origineel altijd wel een beetje nettter ;)
Intelligencevrijdag 17 september 2010 @ 20:37
Idd deze is zo gekocht. Xenon blijft gewoon, goed zicht is me belangrijker dan of t origineel is. Verlaging, komt als t goed is nog andere set onder. Deze is gewoon echt te stug.
Ook wil ik er zeker nog een andere onderlip op. Helaas krijg ik de tjoener niet te pakken, en word hij morgen dus ook niet afgesteld :(

Morgen dus maar wat anders doen, bijv nog een MK2 ophalen, 1.8 GT op verbreed staal, vers in de lak, leder interieur, en helemaal nieuw opgebouwd incl nieuwe grill en logo's van de dealer :)
Denk dat ik de ruitenwissers dan ook overzet, 1-armig vind ik niet echt wat. Misschien komen dan ook de originele GTI achterlichten van Hella er dan weer in.
ReMcOrEzaterdag 18 september 2010 @ 15:34
je gaat die GT dus zeker kopen als vervanging voor de daily Charade?
FalleNk810izaterdag 18 september 2010 @ 16:48
wow wat een mooie golfjes!
laat ze maar lullen hoor met hun sjonnie dit en dat :P

zijn dat ATC cups onder die mk2 GT die je gaat kopen? die zijn mooooooooii O-)
#ANONIEMzaterdag 18 september 2010 @ 22:04
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 20:37 schreef Intelligence het volgende:
Idd deze is zo gekocht. Xenon blijft gewoon, goed zicht is me belangrijker dan of t origineel is. Verlaging, komt als t goed is nog andere set onder. Deze is gewoon echt te stug.
Ook wil ik er zeker nog een andere onderlip op. Helaas krijg ik de tjoener niet te pakken, en word hij morgen dus ook niet afgesteld :(

Morgen dus maar wat anders doen, bijv nog een MK2 ophalen, 1.8 GT op verbreed staal, vers in de lak, leder interieur, en helemaal nieuw opgebouwd incl nieuwe grill en logo's van de dealer :)
Denk dat ik de ruitenwissers dan ook overzet, 1-armig vind ik niet echt wat. Misschien komen dan ook de originele GTI achterlichten van Hella er dan weer in.
[ afbeelding ]
Ik vind deze golf mooier dan de gene in je OP... Maarja, ik hou van standaard... :s)

edit: Hij mist trouwens een stukje stootstrip op het spatscherm voor...

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2010 22:06:03 ]
Intelligencezondag 19 september 2010 @ 04:09
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 15:34 schreef ReMcOrE het volgende:
je gaat die GT dus zeker kopen als vervanging voor de daily Charade?
Dat was wel de bedoeling, maar er zat toch meer werk in die GT dan gedacht, dus we zoeken verder :)
Is geen haast mee, de charade gaat nog mee tot april ;)
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 16:48 schreef FalleNk810i het volgende:
wow wat een mooie golfjes!
laat ze maar lullen hoor met hun sjonnie dit en dat :P

zijn dat ATC cups onder die mk2 GT die je gaat kopen? die zijn mooooooooii O-)
Nee is verbreed staal
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 22:04 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Ik vind deze golf mooier dan de gene in je OP... Maarja, ik hou van standaard... :s)

edit: Hij mist trouwens een stukje stootstrip op het spatscherm voor...
Stootstrips waren inmiddels wel gemonteerd, de wielbogen ook, deze zaten er ook nog niet op op de foto's ;)
#ANONIEMzondag 19 september 2010 @ 14:20
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 16:48 schreef FalleNk810i het volgende:
wow wat een mooie golfjes!
laat ze maar lullen hoor met hun sjonnie dit en dat :P

zijn dat ATC cups onder die mk2 GT die je gaat kopen? die zijn mooooooooii O-)
dat zijn geen ATS Cups.... dit zijn ATS cups


SPOILER
ik zocht al een reden om mijn golf te plaatsen... :P
FCZwolleZuidzondag 19 september 2010 @ 16:41
Op je 24e al 11 auto's versleten :o Donders... ik ben ook 24 en dit is mijn 3e auto :')
T42zondag 19 september 2010 @ 17:02
quote:
Op zondag 19 september 2010 16:41 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Op je 24e al 11 auto's versleten :o Donders... ik ben ook 24 en dit is mijn 3e auto :')
ik heb ze zo beetje nog allemaal staan ;) lopend of niet lopend ~O>
ReMcOrEzondag 19 september 2010 @ 20:41
quote:
Op zondag 19 september 2010 04:09 schreef Intelligence het volgende:

[..]

Dat was wel de bedoeling, maar er zat toch meer werk in die GT dan gedacht, dus we zoeken verder :)
Is geen haast mee, de charade gaat nog mee tot april ;)
of totdat er een ander mooi bakkie voorbij komt ;)
sjonwazondag 19 september 2010 @ 22:56
ah die patrick.. ook hier c_/

geen lol meer op het vw forum?? *O*
Intelligencemaandag 20 september 2010 @ 09:36
Heb de auto inmiddels een week en de eerste 1300km zitten erop.
ReMcOrEmaandag 20 september 2010 @ 09:44
quote:
Op maandag 20 september 2010 09:36 schreef Intelligence het volgende:
Heb de auto inmiddels een week en de eerste 1300km zitten erop.
gemiddeld 186km per dag, dat is best veel :P
Intelligencemaandag 20 september 2010 @ 11:39
Ook leuk, bestel je een werkbank voor in de sleutelruimte, met gelagerde lades en een 40mm massief werkbank. Krijg je een werkbank, zonder gelagerde lades, met een of ander schuifsysteem waarvan de geleiders krom zijn.
Waar volgens de doos een 30mm werkblad op zit, maar volgens mijn meet-lint maar 25mm is. En waar weinig massiefs aan is, het werkblad is van spaanderplaat met een laagje fineer :|W

Toch maar eens geld terug eisen....
quote:
Op maandag 20 september 2010 09:44 schreef ReMcOrE het volgende:

[..]

gemiddeld 186km per dag, dat is best veel :P
Reken jij altijd alles uit als Accountant? :P
En dat te bedenken dat mijn werk maar 16km op een dag is ;)

heb de auto op zaterdag opgehaald, dus eigenlijk is het 9 dagen ;) Dus 144km ;)
ReMcOrEmaandag 20 september 2010 @ 11:50
quote:
Op maandag 20 september 2010 11:39 schreef Intelligence het volgende:
[..]

Reken jij altijd alles uit als Accountant? :P
En dat te bedenken dat mijn werk maar 16km op een dag is ;)

heb de auto op zaterdag opgehaald, dus eigenlijk is het 9 dagen ;) Dus 144km ;)
ja, die neiging heb ik best vaak O-) maar 144km per dag gemiddeld is nog best wat, dat is 52.722km per jaar :6
FalleNk810imaandag 20 september 2010 @ 23:05
quote:
Op zondag 19 september 2010 14:20 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

dat zijn geen ATS Cups.... dit zijn ATS cups
[ afbeelding ]

SPOILER
ik zocht al een reden om mijn golf te plaatsen... :P
owja, stom van me :P
mooie golf man!

Heb zelf een rode polo 2f :)
ReMcOrEdinsdag 21 september 2010 @ 08:51
quote:
Op maandag 20 september 2010 23:05 schreef FalleNk810i het volgende:
Heb zelf een rode polo 2f :)
:D _O_ zwarte Polo 6N2 hier...
FalleNk810idinsdag 21 september 2010 @ 15:42
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 08:51 schreef ReMcOrE het volgende:

[..]

:D _O_ zwarte Polo 6N2 hier...
origineel of al aan gesleuteld? :D
ben zelf meer van de oude Vw's :)
ReMcOrEdinsdag 21 september 2010 @ 15:46
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 15:42 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

origineel of al aan gesleuteld? :D
ben zelf meer van de oude Vw's :)
Eibach 3cm verlagingsetje en 16" Lenso BSX, meer niet ;) ding komt trouwens uit januari 2000...
#ANONIEMdinsdag 21 september 2010 @ 16:00
quote:
Op maandag 20 september 2010 23:05 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

owja, stom van me :P
mooie golf man!

Heb zelf een rode polo 2f :)
die heb ik ook gehad... ook rood, nouja, op sommige plekken dan nog...
FalleNk810idinsdag 21 september 2010 @ 18:29
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 15:46 schreef ReMcOrE het volgende:

[..]

Eibach 3cm verlagingsetje en 16" Lenso BSX, meer niet ;) ding komt trouwens uit januari 2000...
3cm? alleen veren dan?
mja 2000 is nieuw :P

quote:
Op dinsdag 21 september 2010 16:00 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

die heb ik ook gehad... ook rood, nouja, op sommige plekken dan nog...
haha, ja zijn rode niet metallic auto's nogal gevoelig voor eh :P.
Ik mis alleen wat blankelak op mn achterklep... dus dat is licht rood/roze :P
ReMcOrEdinsdag 21 september 2010 @ 20:45
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 18:29 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

3cm? alleen veren dan?
mja 2000 is nieuw :P
ja, ik rijd een nieuwe auto; sorry :+ en inderdaad alleen veren, achteraf had ik beter gelijk schroefset kunnen doen :P
Sounddragondinsdag 21 september 2010 @ 20:49
Schroefset is bullshit; die stel je meestal één keer in en daarna nooit meer.. gewoon veren en dempers nemen met de verlaging die je wilt en klaar. Voor de helft van de prijs van een (fatsoenlijke)
schroefset koop je een topklasse wegliggingsset ;)
StateOfMinddinsdag 21 september 2010 @ 21:29
Ik heb nog steeds een zwak voor de Golf I en de Golf II. Niks mis mee. En wat sommigen over het imago zeggen: laat ze lekker. Als jij er maar schik mee hebt. Een hobby auto koop je voor jezelf, niet voor een ander. Zelf heb ik straks een oude Amerikaan. Die hebben een nog veel fouter imago. I don't care.
FalleNk810idinsdag 21 september 2010 @ 22:54
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:49 schreef Sounddragon het volgende:
Schroefset is bullshit; die stel je meestal één keer in en daarna nooit meer.. gewoon veren en dempers nemen met de verlaging die je wilt en klaar. Voor de helft van de prijs van een (fatsoenlijke)
schroefset koop je een topklasse wegliggingsset ;)
ja klopt, met de nadruk op GOEDE veren en dempers met verlaging naar keuze, want goedkope rommel (lees: Autostyle ed) zakt na een tijd vanzelf weer in elkaar :P en dan heb je bv ipv 60/40 > 80/60 :D
ReMcOrEwoensdag 22 september 2010 @ 09:07
heb dus alleen een set 3cm verlagingsveren van Eibach, geen dempers etc. :P
Intelligencewoensdag 22 september 2010 @ 09:22
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:49 schreef Sounddragon het volgende:
Schroefset is bullshit; die stel je meestal één keer in en daarna nooit meer.. gewoon veren en dempers nemen met de verlaging die je wilt en klaar. Voor de helft van de prijs van een (fatsoenlijke)
schroefset koop je een topklasse wegliggingsset ;)
Das niet waar, bijv onder mijn Vento zit ook een schroefset... en die ligt zodanig laag, dat hij voor de APK elk jaar omhoog zou moeten. De brug is geen probleem, maar de remmenbank wel... putdeksels zijn al problemen...

Jij wil de kokers, krikrand en bodemplaat van die auto niet zien O-)
Sounddragonwoensdag 22 september 2010 @ 12:01
quote:
Op woensdag 22 september 2010 09:22 schreef Intelligence het volgende:

[..]

Das niet waar, bijv onder mijn Vento zit ook een schroefset... en die ligt zodanig laag, dat hij voor de APK elk jaar omhoog zou moeten. De brug is geen probleem, maar de remmenbank wel... putdeksels zijn al problemen...

Jij wil de kokers, krikrand en bodemplaat van die auto niet zien O-)
Ja ok, maar waarom moet het allemaal zo laag dat je auto minder bruikbaar wordt en er schade ontstaat ?? da's toch zonde ??

SPOILER
Ik vind het meestal niet echt geweldig staan ook trouwens :X
sjonwawoensdag 22 september 2010 @ 17:16
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:01 schreef Sounddragon het volgende:

[..]



Ja ok, maar waarom moet het allemaal zo laag dat je auto minder bruikbaar wordt en er schade ontstaat ?? da's toch zonde ??

SPOILER
Ik vind het meestal niet echt geweldig staan ook trouwens :X
waarom niet?

niks is mooier dan je voorbumper lekker horen krijzen over een dikke drempel

ja ja :P
ReMcOrEwoensdag 22 september 2010 @ 19:58
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:16 schreef sjonwa het volgende:

[..]

waarom niet?

niks is mooier dan je voorbumper lekker horen krijzen over een dikke drempel

ja ja :P
of zoals mijn kameraad, die een Kever heeft, zou zeggen; niks is mooier dan na elke drempel je nummerplaat aan de voorkant weer recht moeten buigen :P
FalleNk810iwoensdag 22 september 2010 @ 20:13
:P tja, t staat wel leuk, maar praktisch is het allemaal niet :)

ik ga voor 60/40. best zat.
sjonwawoensdag 22 september 2010 @ 23:23
quote:
Op woensdag 22 september 2010 20:13 schreef FalleNk810i het volgende:
:P tja, t staat wel leuk, maar praktisch is het allemaal niet :)

ik ga voor 60/40. best zat.
60/40 heb ik zelf ook op me golf 2

goed genoeg

met een beetje geluk schuurt ie ook lekker op een hobbelige weg *O* *O*
sjonwawoensdag 22 september 2010 @ 23:23
quote:
Op woensdag 22 september 2010 19:58 schreef ReMcOrE het volgende:

[..]

of zoals mijn kameraad, die een Kever heeft, zou zeggen; niks is mooier dan na elke drempel je nummerplaat aan de voorkant weer recht moeten buigen :P
^O^
Intelligencedonderdag 23 september 2010 @ 10:43
Nog niks van Bolku vernomen helaas, brandstofdruk zit wel goed denk ik (te zien aan het verbruik en de vlammen uit de uitlaat bij flink accelereren + schakelen) ;)
Dit weekend de oude ECU eens open schroeven om te kijken of dit een klik-chip is, is bij sommige Digifant computers namelijk wel het geval. Klik ik t ding er zelf wel in })
Rauw.donderdag 23 september 2010 @ 13:47
Jij hier :D?

Tevens is een schroefset wel een must.
Lekker makkelijk, binnenkort moeten de winterwieltjes er weer onder dus dan kan ik ook even een cm of 2 omhoog voor de sneeuwveiligheid.
FalleNk810idonderdag 23 september 2010 @ 20:18
quote:
Op donderdag 23 september 2010 13:47 schreef Rauw. het volgende:
Jij hier :D?

Tevens is een schroefset wel een must.
Lekker makkelijk, binnenkort moeten de winterwieltjes er weer onder dus dan kan ik ook even een cm of 2 omhoog voor de sneeuwveiligheid.
is wel super relaxed opzich, alleen zijn ze voor de polo 86c zo verschrikkelijk duur, iets met afwijkende veerpoten ofzo... beetje vervelend.
ReMcOrEvrijdag 24 september 2010 @ 19:31
quote:
Op donderdag 23 september 2010 20:18 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

is wel super relaxed opzich, alleen zijn ze voor de polo 86c zo verschrikkelijk duur, iets met afwijkende veerpoten ofzo... beetje vervelend.
voor den 6N2 is schroefset volgens mij rond de ¤ 279, maar dat geld geef ik op dit moment liever uit m'n (bijna) huisje :P
FalleNk810ivrijdag 24 september 2010 @ 21:37
voor de 86c ehm 2de hands 500 ofzo.. echt vervelend :P
ReMcOrEzaterdag 25 september 2010 @ 16:09
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 21:37 schreef FalleNk810i het volgende:
voor de 86c ehm 2de hands 500 ofzo.. echt vervelend :P
das een beste bak met geld :o
Rauw.maandag 27 september 2010 @ 09:09
quote:
Op donderdag 23 september 2010 20:18 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

is wel super relaxed opzich, alleen zijn ze voor de polo 86c zo verschrikkelijk duur, iets met afwijkende veerpoten ofzo... beetje vervelend.
Klopt inderdaad. Als ik me niet vergis moet je de Fusee opsturen zodat er iets geperst kan worden. 600 euro kost hij volgens mij bij Stroeve Motorsport.
Rauw.maandag 27 september 2010 @ 09:10
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 19:31 schreef ReMcOrE het volgende:

[..]

voor den 6N2 is schroefset volgens mij rond de ¤ 279, maar dat geld geef ik op dit moment liever uit m'n (bijna) huisje :P
Voor de 6n2 heb je volgens mij ook al 200euro setjes.
Maar ik kies toch voor iets meer kwaliteit voor een beetje meer geld (V-maxx)
ReMcOrEmaandag 27 september 2010 @ 09:13
quote:
Op maandag 27 september 2010 09:10 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Voor de 6n2 heb je volgens mij ook al 200euro setjes.
Maar ik kies toch voor iets meer kwaliteit voor een beetje meer geld (V-maxx)
ik geef ook liever iets meer uit voor betere kwaliteit :Y maar waar doel je op, met die '200euro setjes'?
Rauw.maandag 27 september 2010 @ 09:15
quote:
Op maandag 27 september 2010 09:13 schreef ReMcOrE het volgende:

[..]

ik geef ook liever iets meer uit voor betere kwaliteit :Y maar waar doel je op, met die '200euro setjes'?
Tectuning/TA Technix etc etc.

JOM heeft trouwens ook een leuke set voor 200 euro. Misschien dat ik die nog eens probeer, hoewel ik erg te spreken ben over m'n V-maxx (die eigenlijk maar een fractie meer kost)
Intelligencemaandag 27 september 2010 @ 09:32
JOM rijdt erg lekker, zit onder mijn Vento :)
Zaterdag weer een doos met onderdelen gescoord, GTI Hella's, framerandje voor het klapmechanisme van de stoel, knop-vervang dingen voor in t dashboard (om wat door de vorige eigenaar gemaakte schakelaars netjes af te werken), en nog meer klein spul :)
ReMcOrEmaandag 27 september 2010 @ 09:33
TecTuning kost ¤ 279 bij SKG en die JOM kan ik ook alleen voor ¤ 270 of meer vinden...
Intelligencemaandag 27 september 2010 @ 09:34
JOM had ik voor de Vento (gelijk aan Golf 2, Golf 3 en nog meer) voor 180 eur :)
Rauw.maandag 27 september 2010 @ 09:39
quote:
Op maandag 27 september 2010 09:33 schreef ReMcOrE het volgende:
TecTuning kost ¤ 279 bij SKG en die JOM kan ik ook alleen voor ¤ 270 of meer vinden...
Staan op MP wel flink wat setjes voor onder die prijs ;).
Rauw.maandag 27 september 2010 @ 09:40
quote:
Op maandag 27 september 2010 09:34 schreef Intelligence het volgende:
JOM had ik voor de Vento (gelijk aan Golf 2, Golf 3 en nog meer) voor 180 eur :)
Was JOM goed stug?
Intelligencemaandag 27 september 2010 @ 09:49
quote:
Op maandag 27 september 2010 09:40 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Was JOM goed stug?
Ja, maar de Vmaxx onder de Golf is veeeel stugger (en 3 jaar ouder). Maar denk niet dat je dat kan vergelijken.
De Vento ligt zo laag, dat mijn bodemplaat en draagarmen contact heeft met de klinkers, stoeptegels, en doorgetrokken strepen (die blokjes daar tussen) op de weg :)
Rauw.maandag 27 september 2010 @ 09:55
quote:
Op maandag 27 september 2010 09:49 schreef Intelligence het volgende:

[..]

Ja, maar de Vmaxx onder de Golf is veeeel stugger (en 3 jaar ouder). Maar denk niet dat je dat kan vergelijken.
De Vento ligt zo laag, dat mijn bodemplaat en draagarmen contact heeft met de klinkers, stoeptegels, en doorgetrokken strepen (die blokjes daar tussen) op de weg :)
M'n Jetta ligt niet veel hoger. Maar ik hoorde van verscheidene kanten dat JOM niet heel stug is. En dat ben ik wel nodig.
Intelligencemaandag 27 september 2010 @ 10:05
Als je laag gaat met die set issie zeker stug! Voor veert de Vento alleen nog op de banden...
FalleNk810idinsdag 28 september 2010 @ 13:01
Ik ga een setje TA Technix 60/40 halen voor mn polo.
Kost niet veel en toch lekker stug en redelijke kwaliteit dacht ik zo!
Intelligencedonderdag 30 september 2010 @ 10:44
Welke lichten zal ik in de auto doen? Ik vind de huidige ook wel mooi, maar vind originele Hella's ook wel mooi (de zwart/rode die origineel in een Wolfsburg horen).
Plus die ik nu heb, zit heel iets vocht in ...
Ik weet het niet. Wat zeggen jullie?


of

#ANONIEMdonderdag 30 september 2010 @ 10:46
Normaal ga ik voor zo origineel mogelijk, maar ik vind stiekem de onderste wel mooi.
ReMcOrEdonderdag 30 september 2010 @ 10:47
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:44 schreef Intelligence het volgende:
Welke lichten zal ik in de auto doen? Ik vind de huidige ook wel mooi, maar vind originele Hella's ook wel mooi (de zwart/rode die origineel in een Wolfsburg horen).
Plus die ik nu heb, zit heel iets vocht in ...
Ik weet het niet. Wat zeggen jullie?
[ afbeelding ]

of

[ afbeelding ]
ik vind de onderste ook erg mooi, maar zou zelf voor de bovenste gaan :Y
Intelligencedonderdag 30 september 2010 @ 11:07
De onderste zijn van dichtbij niet zo mooi meer, meer mensen zeggen Hella's dus denk dat ik vanaaf ff wissel
Koepertdonderdag 30 september 2010 @ 12:23
Persoonlijk vind ik de onderste echt by far t mooist (maar ls die er verrotter aan toe zijn dan de bovenste, dan hey...bovenste it is)
Sounddragondonderdag 30 september 2010 @ 12:41
Hella's :Y
FalleNk810idonderdag 30 september 2010 @ 12:43
bovenste!. past veel beter bij het geheel.. andere zien er wat ''goedkoop'' uit vind ik..
Intelligencezondag 3 oktober 2010 @ 03:42
Inmiddels paar dingen gedaan :)
De GTI lichten zitten erin.
Centrale deurvergrendeling gefixxed.
Frame klapmechanisme van passagiersstoel vervangen.
Zonneklephouder vervangen aan bestuurderskant.

Allemaal kleine dingetjes voor de netheid dus ;)
Wat ik zeker nog wil, zijn weer originele Wolfsburg logo's voor in de zijschermen, want die zitten er helaas niet in.