Intelligence | donderdag 16 september 2010 @ 13:59 |
Hallo mensen, Ik zal me eerst even voorstellen, mijn naam is Patrick, 24 jaar, en kom uit het mooie Hengelo. Werk als software engineer in Enschede en heb een eigen softwarebedrijf daarnaast. Op jonge leeftijd besmet met het VW virus dankzij de buurjongen, en sinds mijn 18e verschillende VW's gehad: Golf GTI 16v - verkocht omdat ik de Corrado wou kopen ![]() ![]() ![]() Corrado G60 - verkocht in onderdelen na vele motorische problemen ![]() ![]() Golf TD - verkocht toen hij de APK niet haalde, stond toen 423.000 op de teller Golf GTI 8v (later omgebouwd naar 16v) - Verkocht in onderdelen toen blok niet meer lekker was ![]() ![]() Trabant - Verkocht toen de Vento kwam wegens tijdgebrek ![]() ![]() Vento 2.0 8v - Total Loss gereden door een Renault Clio ![]() ![]() ![]() ![]() Daarnaast nog allerlei andere auto's gehad, de huidige auto is mijn 11e auto. En nu: Golf 2 1.8 8v Wolfsburg Edition. ![]() ![]() ![]() V-Maxx schroefset 7.5J Brock B6 voor 9J Brock B6 achter Edition interieur. Origineel schuifdak. Heldere koplampen, knipperlichten en mistlichten. Heldere rood/wit achterlichten. 8000k pilot xenon. Stuurbekrachtiging. Meegespoten g60 verbreding. Meegespoten Bonrath grill. VDO Alarm en startonderbreker. 2H motor Andere nokkenas Verstelbaar nokkenastandwiel Afgedraaid vliegwiel Injectoren van een VR6 Brandstofdrukregelaar Simons spaghettispruitstuk Plannen: De chip van Bolku erin en brandstofdruk laten afstellen Alle kleine puntjes rondom bijspuiten In de toekomst een ABF erin... Wat ik met de wielen moet weet ik nog niet, of deze opknappen, of een leuk setje BBS/Schmidt daar ben ik totaal nog niet over uit. Naast de Golf hebben we ook nog 2 charade's, 1 project en 1 daily. Het project kan ik niks over posten dan krijg ik ruzie met mn vriendin ![]() ![]() ![]() | |
ReMcOrE | donderdag 16 september 2010 @ 14:02 |
hey, dit topic komt me wel heel bekend voor ![]() maar goed, hier ga ik even meelezen, benieuwd wat je er nog mee gaat doen ![]() ![]() | |
Stokstaart | donderdag 16 september 2010 @ 14:02 |
lelijke bak zeg Trabant en Corrado zijn wel vet ![]() | |
DeRakker. | donderdag 16 september 2010 @ 14:04 |
Corrado G60 vind ik een mooie auto ![]() | |
r8ality | donderdag 16 september 2010 @ 14:05 |
MK2's ![]() Heb zelf een 1.3 gehad als tijdelijke daily en ga nu een andere opbouwen voor circuit ![]() | |
Nass | donderdag 16 september 2010 @ 14:06 |
Wat een ontiegelijk lelijke blik ![]() | |
ukga | donderdag 16 september 2010 @ 14:07 |
Corrado en golf zijn idd vette bakken. helaas is de reputatie verneukt door paupers en Marokkanen | |
DeRakker. | donderdag 16 september 2010 @ 14:09 |
quote:Zo heb je met elk merk wel reputatie. Maakt me ook niet uit welk merk een auto is, het gaat mij om het model. | |
#ANONIEM | donderdag 16 september 2010 @ 14:18 |
Probeer de Golf weer naar originele Wolfsburg Edition te brengen, dat is imo mooier. ![]() waarom een andere chip als er uiteindelijk toch een ABF in gaat? | |
fathank | donderdag 16 september 2010 @ 14:28 |
Jammer van 't Xenon. Krijgt 't imo een pauper uitstraling van. 4300K staat een stuk beter bij zo'n auto. Voor de rest toffe wagen ![]() | |
r8ality | donderdag 16 september 2010 @ 14:55 |
quote:Onzin. Als ik deze zou zien rijden zie je meteen dat stucadoor-tonnie niet de eigenaar is... | |
fathank | donderdag 16 september 2010 @ 14:57 |
quote:Alsof jij de rest van de auto ziet als het 22:00 's avonds is en hij komt in je binnenspiegel met z'n 8000K.. | |
r8ality | donderdag 16 september 2010 @ 15:04 |
quote:Jij veroordeeld auto's/mensen als je nog niet alles weet? Waarschijnlijk kun je het alleen al aan het weggedrag zien... | |
Intelligence | donderdag 16 september 2010 @ 15:19 |
quote: ![]() quote:Dat is ook het grote nadeel aan een golf, er hangt een hele slechte reputatie aan. Gelukkig krijg ik met deze aardig wat duimpjes omhoog, zelfs van ouderen ![]() quote:De chip heb ik nog, en rij wel echt eerst dit blok af voor de ABF er komt, heb nog een project staan he waar eerst het geld heen moet ![]() quote:En als ze dat niet zien, boeit mij het niet, rij die auto voor mezelf, niet voor een ander ![]() Xenon verbetert echt het zicht, is ook geen pauper setje met een lichtbeeld ala hemelverlichting, is netjes afgesteld en heb nog geen enkele keer knipperende mensen gehad. Kan het verschil ook goed merken met de HID set die in de Charade zit. Rij veel in het donker, dus dan zie ik wel graag goed. Heb ook nooit vuil (zorgt voor lichtverstrooing) op de lamp, aangezien de auto meerdere keren per week schoon word gespoeld danwel gewassen ![]() | |
guapo | donderdag 16 september 2010 @ 17:00 |
Nemen klanten jou nog serieus als eigenaar van een softwarebedrijf als jij met je Tokkie Golf voor komt rijden? | |
Intelligence | donderdag 16 september 2010 @ 17:19 |
quote:Scheelt weer dat we op het moment 4 auto's hebben ![]() | |
ReMcOrE | donderdag 16 september 2010 @ 18:37 |
quote:kerel groot auto bezitter wezen ofwa?! ![]() | |
T42 | donderdag 16 september 2010 @ 19:46 |
quote:kan erger ![]() | |
chiren | vrijdag 17 september 2010 @ 15:02 |
quote:Dan mag die 4e wel een hele mooie dikke grote zakelijke auto zijn, als je een Golf 2 GTi en 2 Charade's hebt ![]() | |
r8ality | vrijdag 17 september 2010 @ 15:09 |
quote:Ik neem mensen met een nieuwe lease-Audi nog minder serieus dan iemand met een perfecte mk2 ![]() Status en kwaliteit afleiden aan een auto ![]() | |
silenthill | vrijdag 17 september 2010 @ 15:27 |
Wees maar blij met zo'n mooie GTI. ![]() De VW mk1 GTI en Mk2 GTI waren\zijn de enige echte ooit gemaakt. Ander merken hebben het geprobeerd, alleen de 205 GTI kwam het meeste in de buurt. | |
Sounddragon | vrijdag 17 september 2010 @ 15:34 |
Toffe bak, jammer van het imago wat je er gratis bij krijgt ![]() KLB/ONZ en andere flapdrol reakties mogen vanaf nu in het desbetreffende subforum worden geplaatst ![]() @ TS : Ik vind wel dat je in je korte auto carriëre al aardig wat gemold hebt ![]() | |
T42 | vrijdag 17 september 2010 @ 15:56 |
quote: ![]() | |
Anne | vrijdag 17 september 2010 @ 16:22 |
In het overzicht geplakt: Overzicht Projecten![]() | |
1299 | vrijdag 17 september 2010 @ 17:39 |
Ok, ik zal het zo omschrijven dat mijn reactie niet weggemod wordt ![]() Ik vind hem er een beetje sjonnie uitzien, ik vind het wel tof dat je ook daadwerkelijk motorisch iets veranderd hebt buiten een luchtfilter. Maar die ruitenwisser, lampen e.d. maken het echt een standaard sjonnie look hebben. Dat is erg jammer, waarom hou je het uiterlijk niet gewoon standaard, dat geeft een heel leuk verassingseffect bij het stoplicht ![]() Volgens mij is overigens een Corrado VR6 de snelste volkswagen in die tijd toch? Was dat geen optie? | |
ReMcOrE | vrijdag 17 september 2010 @ 18:33 |
quote:als ik hier ff op in mag haken ![]() ![]() | |
Sounddragon | vrijdag 17 september 2010 @ 18:47 |
Mwah, ok, toegegeven; die - 100 mm aan de voorkant mag wat mij betreft wel teruggebracht tot - 60 ofzo, en die opzichtige DTM wisser even bij de bijrijd(st)er voor de Nase parkeren ipv zo irritant in het midden, dat zou wel iets verbetering geven, maar zo'n ding hóórt nu eenmaal geplet te zijn, doe je niks aan ![]() Ik zie er nog steeds weinig écht mis aan; zelfs de achterlichten vind ik nog wel kunnen, al is origineel altijd wel een beetje nettter ![]() | |
Intelligence | vrijdag 17 september 2010 @ 20:37 |
Idd deze is zo gekocht. Xenon blijft gewoon, goed zicht is me belangrijker dan of t origineel is. Verlaging, komt als t goed is nog andere set onder. Deze is gewoon echt te stug. Ook wil ik er zeker nog een andere onderlip op. Helaas krijg ik de tjoener niet te pakken, en word hij morgen dus ook niet afgesteld ![]() Morgen dus maar wat anders doen, bijv nog een MK2 ophalen, 1.8 GT op verbreed staal, vers in de lak, leder interieur, en helemaal nieuw opgebouwd incl nieuwe grill en logo's van de dealer ![]() Denk dat ik de ruitenwissers dan ook overzet, 1-armig vind ik niet echt wat. Misschien komen dan ook de originele GTI achterlichten van Hella er dan weer in. ![]() | |
ReMcOrE | zaterdag 18 september 2010 @ 15:34 |
je gaat die GT dus zeker kopen als vervanging voor de daily Charade? | |
FalleNk810i | zaterdag 18 september 2010 @ 16:48 |
wow wat een mooie golfjes! laat ze maar lullen hoor met hun sjonnie dit en dat ![]() zijn dat ATC cups onder die mk2 GT die je gaat kopen? die zijn mooooooooii ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 18 september 2010 @ 22:04 |
quote:Ik vind deze golf mooier dan de gene in je OP... Maarja, ik hou van standaard... ![]() edit: Hij mist trouwens een stukje stootstrip op het spatscherm voor... [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2010 22:06:03 ] | |
Intelligence | zondag 19 september 2010 @ 04:09 |
quote:Dat was wel de bedoeling, maar er zat toch meer werk in die GT dan gedacht, dus we zoeken verder ![]() Is geen haast mee, de charade gaat nog mee tot april ![]() quote:Nee is verbreed staal quote:Stootstrips waren inmiddels wel gemonteerd, de wielbogen ook, deze zaten er ook nog niet op op de foto's ![]() | |
#ANONIEM | zondag 19 september 2010 @ 14:20 |
quote:dat zijn geen ATS Cups.... dit zijn ATS cups ![]() SPOILER | |
FCZwolleZuid | zondag 19 september 2010 @ 16:41 |
Op je 24e al 11 auto's versleten ![]() ![]() | |
T42 | zondag 19 september 2010 @ 17:02 |
quote:ik heb ze zo beetje nog allemaal staan ![]() ![]() | |
ReMcOrE | zondag 19 september 2010 @ 20:41 |
quote:of totdat er een ander mooi bakkie voorbij komt ![]() | |
sjonwa | zondag 19 september 2010 @ 22:56 |
ah die patrick.. ook hier ![]() geen lol meer op het vw forum?? ![]() | |
Intelligence | maandag 20 september 2010 @ 09:36 |
Heb de auto inmiddels een week en de eerste 1300km zitten erop. | |
ReMcOrE | maandag 20 september 2010 @ 09:44 |
quote:gemiddeld 186km per dag, dat is best veel ![]() | |
Intelligence | maandag 20 september 2010 @ 11:39 |
Ook leuk, bestel je een werkbank voor in de sleutelruimte, met gelagerde lades en een 40mm massief werkbank. Krijg je een werkbank, zonder gelagerde lades, met een of ander schuifsysteem waarvan de geleiders krom zijn. Waar volgens de doos een 30mm werkblad op zit, maar volgens mijn meet-lint maar 25mm is. En waar weinig massiefs aan is, het werkblad is van spaanderplaat met een laagje fineer ![]() Toch maar eens geld terug eisen.... quote:Reken jij altijd alles uit als Accountant? ![]() En dat te bedenken dat mijn werk maar 16km op een dag is ![]() heb de auto op zaterdag opgehaald, dus eigenlijk is het 9 dagen ![]() ![]() | |
ReMcOrE | maandag 20 september 2010 @ 11:50 |
quote:ja, die neiging heb ik best vaak ![]() ![]() | |
FalleNk810i | maandag 20 september 2010 @ 23:05 |
quote:owja, stom van me ![]() mooie golf man! Heb zelf een rode polo 2f ![]() | |
ReMcOrE | dinsdag 21 september 2010 @ 08:51 |
quote: ![]() ![]() | |
FalleNk810i | dinsdag 21 september 2010 @ 15:42 |
quote:origineel of al aan gesleuteld? ![]() ben zelf meer van de oude Vw's ![]() | |
ReMcOrE | dinsdag 21 september 2010 @ 15:46 |
quote:Eibach 3cm verlagingsetje en 16" Lenso BSX, meer niet ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 21 september 2010 @ 16:00 |
quote:die heb ik ook gehad... ook rood, nouja, op sommige plekken dan nog... | |
FalleNk810i | dinsdag 21 september 2010 @ 18:29 |
quote:3cm? alleen veren dan? mja 2000 is nieuw ![]() quote:haha, ja zijn rode niet metallic auto's nogal gevoelig voor eh ![]() Ik mis alleen wat blankelak op mn achterklep... dus dat is licht rood/roze ![]() | |
ReMcOrE | dinsdag 21 september 2010 @ 20:45 |
quote:ja, ik rijd een nieuwe auto; sorry ![]() ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 21 september 2010 @ 20:49 |
Schroefset is bullshit; die stel je meestal één keer in en daarna nooit meer.. gewoon veren en dempers nemen met de verlaging die je wilt en klaar. Voor de helft van de prijs van een (fatsoenlijke) schroefset koop je een topklasse wegliggingsset ![]() | |
StateOfMind | dinsdag 21 september 2010 @ 21:29 |
Ik heb nog steeds een zwak voor de Golf I en de Golf II. Niks mis mee. En wat sommigen over het imago zeggen: laat ze lekker. Als jij er maar schik mee hebt. Een hobby auto koop je voor jezelf, niet voor een ander. Zelf heb ik straks een oude Amerikaan. Die hebben een nog veel fouter imago. I don't care. | |
FalleNk810i | dinsdag 21 september 2010 @ 22:54 |
quote:ja klopt, met de nadruk op GOEDE veren en dempers met verlaging naar keuze, want goedkope rommel (lees: Autostyle ed) zakt na een tijd vanzelf weer in elkaar ![]() ![]() | |
ReMcOrE | woensdag 22 september 2010 @ 09:07 |
heb dus alleen een set 3cm verlagingsveren van Eibach, geen dempers etc. ![]() | |
Intelligence | woensdag 22 september 2010 @ 09:22 |
quote:Das niet waar, bijv onder mijn Vento zit ook een schroefset... en die ligt zodanig laag, dat hij voor de APK elk jaar omhoog zou moeten. De brug is geen probleem, maar de remmenbank wel... putdeksels zijn al problemen... Jij wil de kokers, krikrand en bodemplaat van die auto niet zien ![]() | |
Sounddragon | woensdag 22 september 2010 @ 12:01 |
quote:Ja ok, maar waarom moet het allemaal zo laag dat je auto minder bruikbaar wordt en er schade ontstaat ?? da's toch zonde ?? SPOILER | |
sjonwa | woensdag 22 september 2010 @ 17:16 |
quote:waarom niet? niks is mooier dan je voorbumper lekker horen krijzen over een dikke drempel ja ja ![]() | |
ReMcOrE | woensdag 22 september 2010 @ 19:58 |
quote:of zoals mijn kameraad, die een Kever heeft, zou zeggen; niks is mooier dan na elke drempel je nummerplaat aan de voorkant weer recht moeten buigen ![]() | |
FalleNk810i | woensdag 22 september 2010 @ 20:13 |
![]() ![]() ik ga voor 60/40. best zat. | |
sjonwa | woensdag 22 september 2010 @ 23:23 |
quote:60/40 heb ik zelf ook op me golf 2 goed genoeg met een beetje geluk schuurt ie ook lekker op een hobbelige weg ![]() ![]() | |
sjonwa | woensdag 22 september 2010 @ 23:23 |
quote: ![]() | |
Intelligence | donderdag 23 september 2010 @ 10:43 |
Nog niks van Bolku vernomen helaas, brandstofdruk zit wel goed denk ik (te zien aan het verbruik en de vlammen uit de uitlaat bij flink accelereren + schakelen) ![]() Dit weekend de oude ECU eens open schroeven om te kijken of dit een klik-chip is, is bij sommige Digifant computers namelijk wel het geval. Klik ik t ding er zelf wel in ![]() | |
Rauw. | donderdag 23 september 2010 @ 13:47 |
Jij hier ![]() Tevens is een schroefset wel een must. Lekker makkelijk, binnenkort moeten de winterwieltjes er weer onder dus dan kan ik ook even een cm of 2 omhoog voor de sneeuwveiligheid. | |
FalleNk810i | donderdag 23 september 2010 @ 20:18 |
quote:is wel super relaxed opzich, alleen zijn ze voor de polo 86c zo verschrikkelijk duur, iets met afwijkende veerpoten ofzo... beetje vervelend. | |
ReMcOrE | vrijdag 24 september 2010 @ 19:31 |
quote:voor den 6N2 is schroefset volgens mij rond de ¤ 279, maar dat geld geef ik op dit moment liever uit m'n (bijna) huisje ![]() | |
FalleNk810i | vrijdag 24 september 2010 @ 21:37 |
voor de 86c ehm 2de hands 500 ofzo.. echt vervelend ![]() | |
ReMcOrE | zaterdag 25 september 2010 @ 16:09 |
quote:das een beste bak met geld ![]() | |
Rauw. | maandag 27 september 2010 @ 09:09 |
quote:Klopt inderdaad. Als ik me niet vergis moet je de Fusee opsturen zodat er iets geperst kan worden. 600 euro kost hij volgens mij bij Stroeve Motorsport. | |
Rauw. | maandag 27 september 2010 @ 09:10 |
quote:Voor de 6n2 heb je volgens mij ook al 200euro setjes. Maar ik kies toch voor iets meer kwaliteit voor een beetje meer geld (V-maxx) | |
ReMcOrE | maandag 27 september 2010 @ 09:13 |
quote:ik geef ook liever iets meer uit voor betere kwaliteit ![]() | |
Rauw. | maandag 27 september 2010 @ 09:15 |
quote:Tectuning/TA Technix etc etc. JOM heeft trouwens ook een leuke set voor 200 euro. Misschien dat ik die nog eens probeer, hoewel ik erg te spreken ben over m'n V-maxx (die eigenlijk maar een fractie meer kost) | |
Intelligence | maandag 27 september 2010 @ 09:32 |
JOM rijdt erg lekker, zit onder mijn Vento ![]() Zaterdag weer een doos met onderdelen gescoord, GTI Hella's, framerandje voor het klapmechanisme van de stoel, knop-vervang dingen voor in t dashboard (om wat door de vorige eigenaar gemaakte schakelaars netjes af te werken), en nog meer klein spul ![]() | |
ReMcOrE | maandag 27 september 2010 @ 09:33 |
TecTuning kost ¤ 279 bij SKG en die JOM kan ik ook alleen voor ¤ 270 of meer vinden... | |
Intelligence | maandag 27 september 2010 @ 09:34 |
JOM had ik voor de Vento (gelijk aan Golf 2, Golf 3 en nog meer) voor 180 eur ![]() | |
Rauw. | maandag 27 september 2010 @ 09:39 |
quote:Staan op MP wel flink wat setjes voor onder die prijs ![]() | |
Rauw. | maandag 27 september 2010 @ 09:40 |
quote:Was JOM goed stug? | |
Intelligence | maandag 27 september 2010 @ 09:49 |
quote:Ja, maar de Vmaxx onder de Golf is veeeel stugger (en 3 jaar ouder). Maar denk niet dat je dat kan vergelijken. De Vento ligt zo laag, dat mijn bodemplaat en draagarmen contact heeft met de klinkers, stoeptegels, en doorgetrokken strepen (die blokjes daar tussen) op de weg ![]() | |
Rauw. | maandag 27 september 2010 @ 09:55 |
quote:M'n Jetta ligt niet veel hoger. Maar ik hoorde van verscheidene kanten dat JOM niet heel stug is. En dat ben ik wel nodig. | |
Intelligence | maandag 27 september 2010 @ 10:05 |
Als je laag gaat met die set issie zeker stug! Voor veert de Vento alleen nog op de banden... | |
FalleNk810i | dinsdag 28 september 2010 @ 13:01 |
Ik ga een setje TA Technix 60/40 halen voor mn polo. Kost niet veel en toch lekker stug en redelijke kwaliteit dacht ik zo! | |
Intelligence | donderdag 30 september 2010 @ 10:44 |
Welke lichten zal ik in de auto doen? Ik vind de huidige ook wel mooi, maar vind originele Hella's ook wel mooi (de zwart/rode die origineel in een Wolfsburg horen). Plus die ik nu heb, zit heel iets vocht in ... Ik weet het niet. Wat zeggen jullie? ![]() of ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 30 september 2010 @ 10:46 |
Normaal ga ik voor zo origineel mogelijk, maar ik vind stiekem de onderste wel mooi. | |
ReMcOrE | donderdag 30 september 2010 @ 10:47 |
quote:ik vind de onderste ook erg mooi, maar zou zelf voor de bovenste gaan ![]() | |
Intelligence | donderdag 30 september 2010 @ 11:07 |
De onderste zijn van dichtbij niet zo mooi meer, meer mensen zeggen Hella's dus denk dat ik vanaaf ff wissel | |
Koepert | donderdag 30 september 2010 @ 12:23 |
Persoonlijk vind ik de onderste echt by far t mooist (maar ls die er verrotter aan toe zijn dan de bovenste, dan hey...bovenste it is) | |
Sounddragon | donderdag 30 september 2010 @ 12:41 |
Hella's ![]() | |
FalleNk810i | donderdag 30 september 2010 @ 12:43 |
bovenste!. past veel beter bij het geheel.. andere zien er wat ''goedkoop'' uit vind ik.. | |
Intelligence | zondag 3 oktober 2010 @ 03:42 |
Inmiddels paar dingen gedaan ![]() De GTI lichten zitten erin. Centrale deurvergrendeling gefixxed. Frame klapmechanisme van passagiersstoel vervangen. Zonneklephouder vervangen aan bestuurderskant. Allemaal kleine dingetjes voor de netheid dus ![]() Wat ik zeker nog wil, zijn weer originele Wolfsburg logo's voor in de zijschermen, want die zitten er helaas niet in. |