Bij het Kadaster kun je juist de koopsom opvragen (klik). En ja, dat kost geld, maar het is in de meeste gevallen de enige echt betrouwbare bron (uitzonderingen staan ook op die pagina.)quote:Op donderdag 16 september 2010 10:13 schreef error_404 het volgende:
De koopprijs is nergens te vinden, de hoogte van de inschrijving van de hypotheek wel (kadaster idd). Maar in principe heb je daar niet zoveel aan, omdat het maar een klein stukje van het geheel laat zien.
Wel. Ook bij wie de hypotheek loopt.quote:Op donderdag 16 september 2010 11:18 schreef anboni het volgende:
[..]
Ik denk zelfs dat juist de hypothecaire inschrijving niet op te vragen is, omdat dat niet in het openbare register zal staan (privacygevoelig enzo.)
Je wil een huis gaan kopen (tenminste, dat is de enige reden die ik kan verzinnen waarom je bij deze informatie zou willen) van enkele tonnen en dan is een paar euro uitgeven aan informatie te duurquote:Op woensdag 15 september 2010 19:06 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Volgens mij moet je hier voor betalen via deze site, of niet? Zo ja, kan het ook ergens gratis?
Tja, niet aftrekbaar he... Dan worden die ¤ 2,95 toch ineens een heel ander verhaal...quote:Op maandag 20 september 2010 15:38 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je wil een huis gaan kopen (tenminste, dat is de enige reden die ik kan verzinnen waarom je bij deze informatie zou willen) van enkele tonnen en dan is een paar euro uitgeven aan informatie te duur
Let op dat het kadaster niet de volledige prijs van een nieuwbouwhuis heeft. Alleen de eerste koopsom voor de grond. Dat scheelt nog al.quote:Op donderdag 16 september 2010 11:18 schreef anboni het volgende:
[..]
Bij het Kadaster kun je juist de koopsom opvragen (klik). En ja, dat kost geld, maar het is in de meeste gevallen de enige echt betrouwbare bron (uitzonderingen staan ook op die pagina.)
Ik denk zelfs dat juist de hypothecaire inschrijving niet op te vragen is, omdat dat niet in het openbare register zal staan (privacygevoelig enzo.)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |