hmm oke dan zal ik daar ook eens achteraan gaan.quote:Op woensdag 15 september 2010 11:00 schreef Atreidez het volgende:
Er bestaan regels voor het maken van vluchtheuvels geloof ik, als ze niet conform de eisen zijn heb je een kans al acht ik dat erg klein..
ik heb een gewone normale auto, niks aan verlaagt of weet ik veel wat.quote:Op woensdag 15 september 2010 11:01 schreef Kloonhommel het volgende:
Je vertelt niet of je een auto hebt met verlaagde schokbrekers. Je vertelt eigenlijk niets over je auto, alleen maar over de omstandigheden en de oorzaak van het stukgaan van iets.
Even gelezen en zeker handigquote:Op woensdag 15 september 2010 11:03 schreef Atreidez het volgende:
http://www.autoblog.nl/ar(...)lareren-bij-gemeente
Hier, interessant stukje
In principe geldt CROW publicatie 172 'Richtlijn Verkeersdrempels', hoewel een wegbeheerder volgens mij niet juridisch gebonden is aan die richtlijnen. Mij lijkt wel dat als je schade oploopt door een drempel die niet conform de richtlijn is de wegbeheerder de afwijking moet kunnen motiveren.quote:Op woensdag 15 september 2010 11:00 schreef Atreidez het volgende:
Er bestaan regels voor het maken van vluchtheuvels geloof ik, als ze niet conform de eisen zijn heb je een kans al acht ik dat erg klein..
Yep, verkeersdrempel bedoelde ik ook, ts begreep het gelukkigquote:Op woensdag 15 september 2010 11:23 schreef Eix het volgende:
[..]
In principe geldt CROW publicatie 172 'Richtlijn Verkeersdrempels', hoewel een wegbeheerder volgens mij niet juridisch gebonden is aan die richtlijnen. Mij lijkt wel dat als je schade oploopt door een drempel die niet conform de richtlijn is de wegbeheerder de afwijking moet kunnen motiveren.
Overigens, een vluchtheuvel is geen drempel.
lijkt me niet logisch hoorquote:Op woensdag 15 september 2010 11:26 schreef r8ality het volgende:
Gat in de weg --> claimen. Schade door drempel --> dikke pech. En kijk nou toch maar je schokbrekers na.
Hoe kom je er dan bij dat je uitlaat kapot is?quote:Op woensdag 15 september 2010 11:35 schreef lipjes het volgende:
[..]
lijkt me niet logisch hoor
en nogmaals, die schokbrekers zijn in orde
die zijn 2 maand geleden al nagekeken
gisteren overdag ging alles nog goed.quote:Op woensdag 15 september 2010 11:52 schreef goeiemoggel het volgende:
[..]
Hoe kom je er dan bij dat je uitlaat kapot is?
Daar was 2 maanden geleden ook niks mis mee.
Realiseer je je dat je zo geen meter mag rijden?quote:Op woensdag 15 september 2010 12:05 schreef lipjes het volgende:
[..]
sindsdien klink mijn auto als een sportwagen, en de vlugge foto's die ik eronder heb genomen lijkt het erop dat deze in 2en ligt.
Ik denk dat de gemeente meer geïnteresseerd is in foto's van de drempel?quote:Op woensdag 15 september 2010 12:05 schreef lipjes het volgende:
[..]
gisteren overdag ging alles nog goed.
daarna gisterenavond dus die drempel met 20 genomen waarna een enorme knal volgde.
sindsdien klink mijn auto als een sportwagen, en de vlugge foto's die ik eronder heb genomen lijkt het erop dat deze in 2en ligt.
en hoe wil ik anders thuiskomenquote:Op woensdag 15 september 2010 12:09 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Realiseer je je dat je zo geen meter mag rijden?
die komen er ook bij!quote:Op woensdag 15 september 2010 12:10 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ik denk dat de gemeente meer geïnteresseerd is in foto's van de drempel?
Die rubbers zijn ook nog prima in orde.quote:Op woensdag 15 september 2010 12:11 schreef harry83 het volgende:
kan ook zijn dat er 1 ophangrubber los hing, de uitlaat gaat dan doorhangen
als je danover een drempel rijd kan een U koppeling blijven haken en kan een deel losschieten
Een uitlaat bestaat altijd uit meerdere delen
denk dat het 10 minuten werk is voor een garage. post eens een foto?
was in een 30 zonequote:Op woensdag 15 september 2010 12:22 schreef DragonFire het volgende:
Sommige kan je ook niet met 20 nemen. Die zijn er op gemaakt om veel langzamer te gaan...
Was het in een woonwijk?
ik rijd wel gewoonquote:Op woensdag 15 september 2010 13:02 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Sleepdienst? Taxi? Lopen? Bus? Hell, da's jouw probleem
Ehm nee. Jij neemt drempels altijd met 30?quote:Op woensdag 15 september 2010 12:53 schreef lipjes het volgende:
[..]
was in een 30 zone
en mag toch aannemen dat in een 30 zone drempels ervoor zijn gemaakt om ze met 30 te nemen.
anders moeten ze er inderdaad een woonwijk van maken dat je er maar stapvoets mag
nee hoor, deze nam ik namelijk netjes met 20quote:Op woensdag 15 september 2010 13:38 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Ehm nee. Jij neemt drempels altijd met 30?
zo een idee had ik inderdaad ook.quote:Op woensdag 15 september 2010 13:49 schreef mcintosh het volgende:
Als de drempels in een 30-km zone lagen moet je er ook zonder schade te veroorzaken met 30 overheen kunnen. Je maakt goede kans denk ik, alleen zul je het causaal verband tussen de de schade en de drempel moeten kunnen aantonen, wordt lastig.
In een woonERF (dus niet woonwijk), gelden wellicht andere regels voor drempels.
Je kan ook even een fimpje maken om te laten zien hoe het er uit ziet als je met 30 km/u de drempel overgaatquote:Op woensdag 15 september 2010 13:53 schreef lipjes het volgende:
[..]
zo een idee had ik inderdaad ook.
ga iniedergeval vanmiddag foto's maken van de schade en vanavond van de drempel en tevens opmeten.
dan een nette brief naar de gemeente met alles erbij
dat lijkt me inderdaad niet zo slimquote:Op woensdag 15 september 2010 13:57 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Je kan ook even een fimpje maken om te laten zien hoe het er uit ziet als je met 30 km/u de drempel overgaat
Maar dan zit je waarschijnlijk weer met schade ..
Woonerf is stapvoets = 15 km/h, dus je reed nog te hard ook.quote:Op woensdag 15 september 2010 13:53 schreef lipjes het volgende:
[..]
zo een idee had ik inderdaad ook.
ga iniedergeval vanmiddag foto's maken van de schade en vanavond van de drempel en tevens opmeten.
dan een nette brief naar de gemeente met alles erbij
Wat een onzin dan kun je ook redeneren dat je in de bebouwde kom op plaatsen waar je 50 mag ook elke bocht met die snelheid zou moeten kunnen halen. Er is altijd nog zoiets als verkeersinzicht wat men ook van je verwacht als je een rijbewijs haalt.quote:Op woensdag 15 september 2010 13:49 schreef mcintosh het volgende:
Als de drempels in een 30-km zone lagen moet je er ook zonder schade te veroorzaken met 30 overheen kunnen.
was geen woonerf.quote:Op woensdag 15 september 2010 15:53 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Woonerf is stapvoets = 15 km/h, dus je reed nog te hard ook.
ook daar staat 30quote:Op woensdag 15 september 2010 15:55 schreef fruityloop het volgende:
Overigens kan je hier kijken wat de snelheid ter plaatse is.
klopt, en daarom ging ik al terug naar de 20, de standaartsnelheid waarop ik alle drempels in 30 zones neem en dat is nog nooit misgegaan, tot nuquote:Op woensdag 15 september 2010 15:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat een onzin dan kun je ook redeneren dat je in de bebouwde kom op plaatsen waar je 50 mag ook elke bocht met die snelheid zou moeten kunnen halen. Er is altijd nog zoiets als verkeersinzicht wat men ook van je verwacht als je een rijbewijs haalt.
Volgens keer dan maar terug gaan tot 10.quote:Op woensdag 15 september 2010 16:04 schreef lipjes het volgende:
klopt, en daarom ging ik al terug naar de 20, de standaartsnelheid waarop ik alle drempels in 30 zones neem en dat is nog nooit misgegaan, tot nu
volgende keer pak ik die weg gewoon niet meerquote:Op woensdag 15 september 2010 16:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Volgens keer dan maar terug gaan tot 10.![]()
Nee meet even die drempel op en kijk of hij aan de eerder hier ergens genoemde voorwaarden voldoet, zo ja dan heb je pecht gehad, zo nee, dan lekker de weg beheerder aansprakelijk stellen.
die ken ik ook ja, gruwlijk zijn die dingenquote:Op woensdag 15 september 2010 16:19 schreef DragonFire het volgende:
Nou sorry ik heb hier een woonwijk (zonder woonerf bord) dus dat is niet stapvoets en daar liggen twee drempel waar je echt niet met 30 overheen kan. Van die gemene die direct omlaag gaan./\ zulke zeg maar.
quote:Op woensdag 15 september 2010 16:21 schreef lipjes het volgende:
[..]
volgende keer pak ik die weg gewoon niet meer
mja ik ga het gewoon proberen aan te vechten.
wij zijn niet zo moeilijk
[..]
die ken ik ook ja, gruwlijk effectief zijn die dingen
LOL, die hele uitlaat was al gaar, weer blij dat ie niet op de snelweg een x er af dondert!quote:Op woensdag 15 september 2010 13:59 schreef lipjes het volgende:
[..]
dat lijkt me inderdaad niet zo slim
nu maar hopen dat mijn vrees niet terecht is van de uitlaat.
heb met even snel onder de auto gelegen en wat onduidelijke foto's gemaakt
zal er zo eens 1tje posten btw
*edit*
[ link | afbeelding ]
Ik zie aan de foto nu niet een plaats waar deze over de weg geschraapt moet hebben.quote:Op woensdag 15 september 2010 13:59 schreef lipjes het volgende:
[..]
dat lijkt me inderdaad niet zo slim
nu maar hopen dat mijn vrees niet terecht is van de uitlaat.
heb met even snel onder de auto gelegen en wat onduidelijke foto's gemaakt
zal er zo eens 1tje posten btw
*edit*
[ link | afbeelding ]
Dat is helemaal geen onzin, dat is een eis voor een verkeersdrempel. dat 90% van de verkeersdrempels veél te hoog zijn of slecht onderhouden zijn doet daar niks aan af.quote:Op woensdag 15 september 2010 15:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat een onzin dan kun je ook redeneren dat je in de bebouwde kom op plaatsen waar je 50 mag ook elke bocht met die snelheid zou moeten kunnen halen. Er is altijd nog zoiets als verkeersinzicht wat men ook van je verwacht als je een rijbewijs haalt.
Dan ben ik weer wel benieuwd waar jij dat percentage van 90% vandaan haalt.quote:Op donderdag 16 september 2010 10:53 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dat is helemaal geen onzin, dat is een eis voor een verkeersdrempel. dat 90% van de verkeersdrempels veél te hoog zijn of slecht onderhouden zijn doet daar niks aan af.
Ervaringsdeskundigequote:Op donderdag 16 september 2010 10:55 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dan ben ik weer wel benieuwd waar jij dat percentage van 90% vandaan haalt.
Beter dan een comfortabele Volvo zodat je denkt dat je wel die drempels kan nemen maar dat dan je reservewiel + subwoofer met een harde klap je eraan herinneren dat de drempel toch wel hoog wasquote:Op donderdag 16 september 2010 11:09 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ervaringsdeskundige![]()
Rij in een stug afgeveerde japanner, dan merk je wel dat drempels 9 vd 10 keer niet met de toegestane snelheid genomen kunnen worden
Laat ik nou bij een ingenieursbureau werken, én al 15+ ervaringsdeskundige zijn.quote:Op donderdag 16 september 2010 11:09 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ervaringsdeskundige![]()
Rij in een stug afgeveerde japanner, dan merk je wel dat drempels 9 vd 10 keer niet met de toegestane snelheid genomen kunnen worden
Nou in het geval van drempels vind ik dat helemaal niet zo gek. Die krengen zorgen voor veel schade of versnelde slijtage van allerlei onderdelen.quote:Op donderdag 16 september 2010 11:50 schreef fruityloop het volgende:
Maar goed, het is tegenwoordig de norm om elke vorm van eigen verantwoordelijkheid te ontwijken en te wijzen naar een andere partij, bij voorkeur een overheid.
Ze leveren dan wel minder doden en gewonden op, dus dat is meer een afweging die we met zijn allen maken.quote:Op donderdag 16 september 2010 11:59 schreef bijderechter het volgende:
[..]
Nou in het geval van drempels vind ik dat helemaal niet zo gek. Die krengen zorgen voor veel schade of versnelde slijtage van allerlei onderdelen.
Als je drempels aanlegt vind ik (en volgens mij is dat ook een richtlijn) dat je met de daar geldende max. snelheid die drempels moet kunnen nemen. Je ziet drempels soms niet altijd even goed aankomen (donkere wegen etc.) en dan kun je voor nare verassingen komen te staan.
Ik heb een keer mijn carterpan kapot gereden op een drempel die ik serieus niet harder dan 25 km/u nam. Niet in de gaten dat er olie wegliep, laag oliepeil en vervolgens hele motor in de soepauto en paar duizend euro.. Als ik toen geweten had dat ik die schade kon claimen had ik het meteen gedaan!
Vind je het gek met zo'n brakke auto...quote:Op donderdag 16 september 2010 12:01 schreef lipjes het volgende:
nou het is niet de uitlaat
het is de aandrijfas
echter zitten er wel deuken in het carter dus heb wel de drempel geraakt, en hard ook.
ben alleen nog niet langs die plek gereden om te kijken waar ik nou weggeschoten ben.
Maar een drempel HOOR je gewoon met de geldende snelheid te kunnen nemen, dat je nu al aangeeft dat ik rustiger aan moet doen bevestigd alleen maar mijn (verzonnen) 90%quote:Op donderdag 16 september 2010 11:50 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Laat ik nou bij een ingenieursbureau werken, én al 15+ ervaringsdeskundige zijn.En dus durf ik met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te zeggen dat je 90% complete flauwekul is, en vermoedelijk een matige vertaling is van je eigen gebrek aan inschattingsvermogen.
![]()
Sorry hoor, bij twijfel doet een normaal mens wat rustiger aan bij het nemen van de drempel, en rost men er niet met de geldende max. snelheid overheen om vervolgens te gaan miepen bij de gemeente. Als je uitlaat finaal lostlaat bij het nemen van een drempel zit er ergens een behoorlijke inschattingsfout verstopt in de vergelijking.
Maar goed, het is tegenwoordig de norm om elke vorm van eigen verantwoordelijkheid te ontwijken en te wijzen naar een andere partij, bij voorkeur een overheid.
Voor wat betreft dat gat voor de drempel heb je gelijk, maar ik vraag me dan wel af hoeveel vloekende chauffeurs thuis gekomen dit even melden bij de gemeente..quote:Op donderdag 16 september 2010 12:27 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Maar een drempel HOOR je gewoon met de geldende snelheid te kunnen nemen, dat je nu al aangeeft dat ik rustiger aan moet doen bevestigd alleen maar mijn (verzonnen) 90%
En wie legt die teringdingen neer? de overheid! wie moet ervoor zorgen dat je er met normale snelheid overheen kan? de overheid. Wie doet dat blijkbaar niet goed aangezien TS met 10km/u MINDER dan de toegestane snelheid over de drempel rijdt? De overheid.
Ik zie hier in dit verhaal niet direct wat TS verkeerd heeft gedaan. De overheid / gemeente moet gewoon zorgen voor fatsoenlijk wegonderhoud en daar horen ook normaal functionerende snelheidsdrempels bij. Ik heb zelf ook een keer een carterpan aan bonken gereden toen ik met nog geen 15km/u over een drempel reed (op een 30 km/u weg) door slecht onderhoud van de weg was de weg voor en achter de drempel verzakt met als gevolg dat de drempel bijna 2x zo hoog was dan normaal. moet IK dan maar opdraaien voor de schade omdat de gemeente laks is?
wat een site.... De A18 staat als A15 op de kaartquote:Op woensdag 15 september 2010 15:55 schreef fruityloop het volgende:
Overigens kan je hier kijken wat de snelheid ter plaatse is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |