quote:misschien is t filmpje wel nep, maar dat boeit dan zeker weer niet, want het zal dan wel weer gaan om de boodschap die gebracht wordt zeker
Op woensdag 12 februari 2003 22:11 schreef M.ALTA het volgende:
HET BEWIJSKijk het filmpje maar na.
Kubrick moest van Nixon een film maken om uit te zenden van de maanlanding!
quote:Ik vind het echt een goede docu met Nixon e.a.
Op donderdag 13 februari 2003 00:32 schreef Chilly_Willy het volgende:
Nu op Ned3!!Kubrick moest van Nixon een film maken om uit te zenden van de maanlanding!
quote:De CIA is dus lekker bezig geweest ook met die Walters die aan een hersenberoerte zou zijn overleden. Vreemd zeg
Op donderdag 13 februari 2003 00:34 schreef Libris het volgende:[..]
Ik vind het echt een goede docu met Nixon e.a.
[Dit bericht is gewijzigd door -CRASH- op 13-02-2003 01:17]
quote:Dusssss.....
Franse (F) documentaire uit 2002 van William Karel. Tijdens een interview met de weduwe van Stanley Kubrick kwam een bijzonder verhaal aan het licht: Kubrick zou ooit benaderd zijn door de Amerikaanse regering om in een studio beelden te maken van de eerste mens op de maan, voor het geval er iets mis zou gaan met de echte maanlanding. De ruimtewedloop met Rusland zette Nixon onder druk. Hij wilde zeker stellen dat een Amerikaan als eerste voet op de maan zou zetten. Zien is geloven en hoe meer mensen geloofden in het Amerikaanse ruimteproject, hoe meer geld ervoor beschikbaar zou komen. Dit bracht de makers van Dark side of the moon op een idee: in hoeverre kan je de waarheid manipuleren met beelden? Het antwoord zochten de makers in deze documentaire-intrige, een subtiele mix mix van feiten, fictie en hypothesen, rond een gebeurtenis die de 20ste eeuw markeerde: de landing op de maan. De documentaire laveert tussen leugens en waarheid. De makers gebruiken alle mogelijke ingrediėnten: allerhande archiefmateraal, valse documentatie, interviews die uit hun context zijn getrokken of bewerkt door middel van een voice-over, vooropgezette interviews met acteurs en natuurlijk interviews met astronauten, zoals 'Buzz' Aldrin. De ontwikkeling van film- en televisietechnologie heeft onzichtbare manipulatie mogelijk gemaakt. Zelfs het gebruik van archiefmateriaal hoeft geen garantie te zijn voor de echtheid. Dark side of the moon is geen gewone documentaire. Doel is de kijker te informeren en te vermaken, en daarbij hem of haar te waarschuwen altijd met een kritische blik te blijven kijken.
quote:Aaaaaaaaaaah nou snap ik het...
Op donderdag 13 februari 2003 01:08 schreef sam_the_man het volgende:
Wil ik nog een klein dingetje meegeven, uit de omroepgids:
[..]Dusssss.....
quote:Ik vond een Kissinger die openlijk toegaf dat er een CIA agent opuit was om de mensen die de film gemaakt hadden om te leggen er al een beetje heel erg nep uitzien.
Op donderdag 13 februari 2003 01:08 schreef sam_the_man het volgende:
Wil ik nog een klein dingetje meegeven, uit de omroepgids:
[..]Dusssss.....
quote:Als je de film 2001 a space odyssey (1968) bekijkt dan hadden ze het wel gekund.
Op donderdag 13 februari 2003 10:42 schreef NgInE het volgende:
vraag me af of ze het in die tijd wel hadden kunnen faken. een lage zwaartekracht is niet makkelijk te creeeren.
quote:en Kubrik al helemaal
Op donderdag 13 februari 2003 11:20 schreef -CRASH- het volgende:[..]
Als je de film 2001 a space odyssey (1968) bekijkt dan hadden ze het wel gekund.
quote:Goh.....
Op donderdag 13 februari 2003 04:12 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
Ja.
De maanlanding was echt.
quote:Idd. men is gewoon op de maan geweest , heeft daar wat rondgewandeld een beetje troep achtergelaten en klaar.
Op donderdag 13 februari 2003 11:37 schreef Disorder het volgende:
Ach, de weduwe van Kubrick zegt het zelf al. Er stond te veel voor de VS op het spel. Mocht de echte maanlanding misgaan, dan wilden ze een nep-versie proberen te maken. Dit betekent in ieder geval dat ze het echt wilden proberen. Ik ga er dan ook vanuit dat het gewoon gelukt is. Die raket is echt de lucht in gegaan, en dat deden ze vast niet voor de show.
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 12:43 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
Idd. men is gewoon op de maan geweest , heeft daar wat rondgewandeld een beetje troep achtergelaten en klaar.
T.z.t. zullen we maar met zwaarder geschut komen.
Wie weet in mei 2003 ?
Nee, ik denk zelf dat de Bond film niet zover naast de waarheid zit, eerlijk gezegd!
quote:Het gaat er ook om dat de VS al in de jaren 50 op de maan waren en er bassisen hebben gebouwd waar ze samenwerkten met de Russen en de Reptilians, de maan is tegenwoordig in feite een kunstmatige sateliet, het was ooit een ruimtevoertuig waarmee de Reptilians onopvallend dit zonnestelsel zijn binnengekomen en sindsdien fungeert het als een controle-basis, de Nazis waren al in de jaren 40 op de maan belandt, het feit dat de illuminatie-wereld regering (bestaande uit zowel Russen en Amerikanen en Nazis; de Koude oorlog was 1 grote hoax om via angst en verdeeldheid de massas in de tang te houden)daar dus al in de jaren 40 en 50 bassesen hadden staan en dat het er vol is van Alien-activiteit maakte dat ze eind jaren 60 een nep-maanlanding fabriceerden waarin ze de massas voor hielden/houden dat ze er nooit eerder waren geweest en dat er niet meer te vinden is dan 1 grote lege vlakte....
Op donderdag 13 februari 2003 16:56 schreef Disorder het volgende:
Ik snap echt niet dat de conspiracy-diehards toch elke keer proberen te beweren dat de maanlanding nep was, terwijl men in andere topics beweerd dat Amerika al lang geheime buitenaardse technologie in handen heeft om verder te reizen dan ons zonnestelsel.
[Dit bericht is gewijzigd door PHETEP op 13-02-2003 17:22]
[Dit bericht is gewijzigd door Idols-fanaat op 13-02-2003 17:47]
quote:Dit verhaaltje roept bij mij heel veel vraagtekens op:
Op donderdag 13 februari 2003 17:15 schreef PHETEP het volgende:[..]
Het gaat er ook om dat de VS al in de jaren 50 op de maan waren en er bassisen hebben gebouwd waar ze samenwerkten met de Russen en de Reptilians, de maan is tegenwoordig in feite een kunstmatige sateliet, het was ooit een ruimtevoertuig waarmee de Reptilians onopvallend dit zonnestelsel zijn binnengekomen en sindsdien fungeert het als een controle-basis, de Nazis waren al in de jaren 40 op de maan belandt, het feit dat de illuminatie-wereld regering (bestaande uit zowel Russen en Amerikanen en Nazis; de Koude oorlog was 1 grote hoax om via angst en verdeeldheid de massas in de tang te houden)daar dus al in de jaren 40 en 50 bassesen hadden staan en dat het er vol is van Alien-activiteit maakte dat ze eind jaren 60 een nep-maanlanding fabriceerden waarin ze de massas voor hielden/houden dat ze er nooit eerder waren geweest en dat er niet meer te vinden is dan 1 grote lege vlakte is.....
- Wie zijn de Reptilians?
- Is de maan niet gewoon een brokstuk van de aarde die ontstaan is toen de aarde en een andere planeet (vermoedelijk mars) met elkaar in botsing kwamen (waar nu de Atlantische Oceaan is).
- Waarom zijn de Nazis naar de maan gegaan en hoe?
- Waarom werken de Russen, Amerikanen en Nazis samen (erg onwaarschijnlijk).
- Waarom zouden er allemaal aliens op de maan zitten? Outcasts ofzo?
- Waarom zitten de Nazis nu niet meer op de maan?
- Hoe kom je aan deze ideeen?
Ik wacht met smart
quote:Geen idee, volgens mij 1 of ander alienras.
Op donderdag 13 februari 2003 17:26 schreef Lt_BaseLine het volgende:[..]
Dit verhaaltje roept bij mij heel veel vraagtekens op:
quote:Nee, de Maan is ontstaan doordat de aarde in botsing is gekomen met een andere planeet, door deze botsing is die andere planeet in aarde opgegaan en hebben de brokstukken zich tot de maan gevormd, Mars had er dus niks mee te maken.
- Is de maan niet gewoon een brokstuk van de aarde die ontstaan is toen de aarde en een andere planeet (vermoedelijk mars) met elkaar in botsing kwamen (waar nu de Atlantische Oceaan is).
quote:Wil ik ook wel weten.
quote:Ik zie nergens staan dat de Nazi's samenwerkten met de Russen en Amerikanen, dat van de Russen en Amerikanen kan ik nog wel begrijpen.
quote:Wetenschappers die de aarde en z'n grote verscheidenheid aan leven bestuderen. Ik denk dat wij dat ook zullen doen als we een planeet ontdekken waar (intelligent) leven zich op heeft ontwikkeld.
quote:Omdat de Nazi's niet meer bestaan...
quote:Ik ook.
- Hoe kom je aan deze ideeen?Ik wacht met smart
quote:Ik zou we zo'n "zielig" karretje willen hebben ...
Op donderdag 13 februari 2003 17:08 schreef Idols-fanaat het volgende:
Laatst in die Bond film...(was het Dr. No ??) zag je ook zo'n maan-decor en dat lullige maanwagentje daarop, ha ha ha het zag er allemaal zo knullig uit!
Toen Bond ook nog werd achtervolgd in dat zielige maankarretje kon je me helemaal opvegen hoor!Nee, ik denk zelf dat de Bond film niet zover naast de waarheid zit, eerlijk gezegd!
quote:hij heeft 2 leeggezogen duimen....
Op donderdag 13 februari 2003 17:26 schreef Lt_BaseLine het volgende:[..]
Dit verhaaltje roept bij mij heel veel vraagtekens op:
- Hoe kom je aan deze ideeen?Ik wacht met smart
quote:Denk het niet.
Op donderdag 13 februari 2003 18:40 schreef -CRASH- het volgende:[..]
hij heeft 2 leeggezogen duimen....
Ik denk eerder een hoge internet-rekening.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |