Jep, maar besef je wel dat als je uittreedt uit de kerk dit in Duitsland zeer nadelig kan werken voor je carrière. Ik maak geen gein, verschillende Duitse collega's hebben me daar uitvoerig over verteld. Het is gewoon een maffia.quote:Op dinsdag 14 september 2010 19:15 schreef SpauldingPF het volgende:
sowieso een achterhaald idee, die hele kerk
Hmmmmmmmquote:Op dinsdag 14 september 2010 19:24 schreef Louis22 het volgende:
Kerken plunderen, ombouwen tot Tempels van de Rede, clerus tegen de muur, volgelingen naar een heropvoedingskamp.
Het idee alleen al om bij de katholieke kerk, je kaart naar de hemel te kopen is al absurd. Je zonden afkopenquote:Op dinsdag 14 september 2010 19:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep, maar besef je wel dat als je uittreedt uit de kerk dit in Duitsland zeer nadelig kan werken voor je carrière. Ik maak geen gein, verschillende Duitse collega's hebben me daar uitvoerig over verteld. Het is gewoon een maffia.
Ik ben bloedserieus.quote:
Hendrik de Achtste heeft dat al gedaanquote:Op dinsdag 14 september 2010 19:24 schreef Louis22 het volgende:
Kerken plunderen, ombouwen tot Tempels van de Rede, clerus tegen de muur, volgelingen naar een heropvoedingskamp.
Kennelijk niet grondig genoeg.quote:Op dinsdag 14 september 2010 19:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hendrik de Achtste heeft dat al gedaan
Is dat trouwens ook het geval in Belgie? Heb dat verhaal van die Belgische bisschop zijdelings meegekregen, maar ik heb in ieder geval begrepen dat hij niet is opgepakt. Ondanks dat zijn daden nog niet verjaard zijn.quote:Op dinsdag 14 september 2010 19:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor de rechter slepen denk je dan, in Nederland was dat geen probleem, maar bij onze oosterburen vallen katholieke instellingen niet onder het normale recht, maar onder het kerkelijk recht...
In de UK wel, daar heeft de Katholieke kerk al 500 jaar niets te zeggen.quote:
Mijn ex zit in Maleisië, dat is zwaar islamitisch, toch had ie daar een transsexueel achter de kassa bij de supermarkt. Dat zal in het oh zo tolerante Nederland bij de AH niet zien..quote:Op dinsdag 14 september 2010 19:31 schreef Lod het volgende:
Rare moralen er op na houden is overigens niet alleen voorbehouden aan Katholieken. Ken ook nog wel wat verhalen over gereformeerde leraren die niet van de leerlingen kon afblijven en nog steeds in hoog aanzien staan in de gemeenschap. En zo zullen er ook nog wel de nodige verhalen te vinden zijn over Moslims, atheïsten, boeddhisten en vegetariërs.
Waar ik me zelf altijd zo over verbaas is dat geweld niet van de buis af te slaan is terwijl beelden van liefde (al dan niet expliciet) absoluut not done is.
Ja, leuk.quote:
Wat bedoel je precies? Heb je het over de religieuze cultuur, een ander aspect of de Duitse samenleving als geheel?quote:Op dinsdag 14 september 2010 23:01 schreef thabit het volgende:
De Duitse cultuur is nog steeds behoorlijk ziek. Ik heb er zelf een jaar in Duitsland gewerkt en het beeld dat ik van de Duitse cultuur heb meegekregen is niet bijster positief. En dat wordt eigenlijk alleen maar weer bevestigd door dit soort nieuwsberichten.
Je hebt werkelijk geen idee.quote:Op dinsdag 14 september 2010 19:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor de rechter slepen denk je dan, in Nederland was dat geen probleem, maar bij onze oosterburen vallen katholieke instellingen niet onder het normale recht, maar onder het kerkelijk recht...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |