abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 september 2010 @ 16:43:08 #1
299418 Creeg
Creeg iz zeeg
pi_86427135

FC Twente
Europese ervaring
Voor de twintigste keer gaat FC Twente beginnen aan een Europees voetbalavontuur. Het maakt echter zijn debuut in het meest prestigieuze toernooi. Het beste seizoen in Europees verband hadden de Tukkers in 1974/75. De club haalde de finale van de UEFA Cup (voorloper van de Europa League) waarin Borussia Mönchengladbach te sterk was. 'We hebben alles te winnen en niets te verliezen', kijkt coach Michel Preud'homme vooruit naar de wedstrijd tegen Internazionale,de winnaar van de Champions League van het afgelopen seizoen.

Opvallend
FC Twente is een nuchtere club, bestuurd door een nuchtere voorzitter: Joop Munsterman. De preses vertelde afgelopen zondag in Studio Voetbal over de overname van de UEFA van het stadion. Vanwege conflicterende sponsorbelangen moet tijdens wedstrijden in de Champions League de naam van het stadion - De Grolsch Veste - veranderd worden in het FC Twente-stadion. Een leger van medewerkers van de Europese voetbalbond was al begonnen het stadion aan te passen voor het kampioenenbal. Stikkers op de toiletten met uitingen van de huidige biersponsor zijn afgeplakt en de club lijkt even geen baas in eigen huis te zijn. Het is te hopen voor de Tukkers dat dit op het veld niet het geval zal zijn.

Afwezigen: Geen

Inter Milaan
Europese ervaring
De titel die de ploeg het afgelopen jaar in het meest prestigieuze clubtoernooi won aan de hand van vormgever Wesley Sneijder en met behulp van de doelpunten van Diego Milito, ligt nog vers in het geheugen. Het was alweer de zesde Europese beker die een plek kreeg in de prijzenkast van de Nerazzuri. De Cup met de grote oren werd in 1964 en 1965 ook al gewonnen. De UEFA Cup was in 1991, 1994 en 1998 een prooi voor de Italiaanse grootmacht.

Opvallend
In augustus 2007 verliet Wesley Sneijder Nederland om voor een buitenlands avontuur te gaan. Na twee seizoenen Real Madrid is de middenvelder bezig aan zijn tweede jaargang bij Internazionale. De Oranje-international keert voor het eerst, in een officieel duel, terug op Nederlandse bodem om in clubverband een wedstrijd te spelen. In zijn periode bij Ajax speelde Sneijder vijf competitiewedstrijden in Enschede. Een keer won FC Twente, vier keer stapte de Utrechter met zijn team als winnaar van het veld.

Afwezigen: Motta.
Twijfelgevallen: Maicon, Stankovic

_________________________________________________________________________________________

Onderlinge historie
FC Twente kwam in Europees verband nog nooit uit tegen Internazionale. Wel speelden de Tukkers voor eigen publiek twee keer tegen Juventus. Op 17 februari 1971 speelde de club in het toernooi om de Jaarbeursstedenbeker met 2-2 gelijk en op 9 april 1975 was de ploeg uit Turijn opnieuw te gast in Enschede. FC Twente won dat UEFA Cup-duel met 3-1.

De laatste vijf Europese thuisduels van FC Twente

Datum Wedstrijd Uitslag

04-08-2009 FC Twente-Sporting Lissabon (Por) 1-1
01-10-2009 FC Twente-Steaua Boekarest (Roe) 0-0
05-11-2009 FC Twente-Sheriff Tiraspol (Mol) 2-1
02-12-2009 FC Twente-Fenerbahįe (Tur) 0-1
18-02-2010 FC Twente-Werder Bremen (Dui) 1-0
AJAX PAKT 30e LANDSTITEL ✯✯✯
Op woensdag 30 maart 2011 00:16 schreef Flippiee het volgende:
CREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEG :*
pi_86427222
Succes Twente, hopelijk valt er iets uit te halen.
pi_86427263
Gaan ze never nooit redden

0-3
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_86427333
Kan helaas alleen het einde zien.
  dinsdag 14 september 2010 @ 17:00:38 #5
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_86427986
Ik heb een goed gevoel, ze gaan dan ook winnen met 2-1! Go Twente!!! *O*
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  dinsdag 14 september 2010 @ 17:01:44 #6
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_86428038
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 16:45 schreef Stokstaart het volgende:
Gaan ze never nooit redden

0-3
Mwah, ik acht ze niet kansloos. Twente heeft een prima ploeg staan, en een goede verdediging. Ik schat Twente hoger in dan een groot aantal van de ploegen in de Serie A, en Twente kan en durft ook gewoon te voetballen, wat Inter ook niet vaak zal meemaken natuurlijk.

Sowieso hebben de NLse ploegen het de laatste jaren volgens mij niet slecht gedaan tegen Italiaanse tegenstanders, en zelfs als we al verloren, was het vaak nipt en/of onverdiend.

Kan uiteraard dat Twente vanavond een waardeloze avond beleeft, want dat kan altijd gebeuren, maar als Twente gewoon haar normale niveau behaalt, dan geef ik ze best een kans op een goed resultaat.
  dinsdag 14 september 2010 @ 17:04:05 #7
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_86428162
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 17:01 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Mwah, ik acht ze niet kansloos. Twente heeft een prima ploeg staan, en een goede verdediging. Ik schat Twente hoger in dan een groot aantal van de ploegen in de Serie A, en Twente kan en durft ook gewoon te voetballen, wat Inter ook niet vaak zal meemaken natuurlijk.

Sowieso hebben de NLse ploegen het de laatste jaren volgens mij niet slecht gedaan tegen Italiaanse tegenstanders, en zelfs als we al verloren, was het vaak nipt en/of onverdiend.

Kan uiteraard dat Twente vanavond een waardeloze avond beleeft, want dat kan altijd gebeuren, maar als Twente gewoon haar normale niveau behaalt, dan geef ik ze best een kans op een goed resultaat.
Twente zal tijdens de wedstrijd zeker kansen creëren, en daar zouden er zomaar een paar van in kunnen vliegen.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  dinsdag 14 september 2010 @ 17:04:20 #8
299418 Creeg
Creeg iz zeeg
pi_86428175
quote:

[..]

Klopt. Even wel een ander verhaal, maar ik denk ook echt dat Ajax morgen een duidelijke kans maakt tegen Real Madrid. Ik heb Real de laatste weken een beetje gevolgd en ik heb zo veel fouten gezien. Maar dan ook de meest simpele foutjes. Verkeerde balaanname, ballen die veel te hard zijn of veel te scherp en ik heb veel communicatiefouten gezien. Echt alles kwam voorbij!
pi_86428197
quote:

[..]

AC Milan, Juuventus, Fiorentina etc ja
Internationale is van een iets ander kaliber . Die trapten een half jaar geleden Barcelona uit de CL remember.....
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  dinsdag 14 september 2010 @ 17:10:51 #10
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_86428429
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 17:04 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Internationale is van een iets ander kaliber . Die trapten een half jaar geleden Barcelona uit de CL remember.....
Ja, maar die hadden destijds Mourinho als coach, remember? Ik vind dat er wel klein verschil zit tussen een ingespeeld team van Mourinho, of een team dat net een paar maanden (eigenlijk een paar weken) onder leiding staat van Benitez.

Inter speelde vorig seizoen idd uitstekend voetbal, zowel tactisch als technisch. Het is maar de vraag of dat onder Benitez en zo vroeg in het seizoen, hetzelfde zal zijn.

Daarnaast zullen de spelers van Inter m.u.v. Sneijder nooit van Twente gehoord hebben, dus met een beetje mazzel onderschatten ze het ook nog flink.
pi_86428465
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 17:04 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Ja en Barca werd vorige week van het veld gespeeld door een promovendi. Die stelling slaat nergens op, elke club kan zo een slechte wedstrijd spelen.

Ik ga overigens voor de 1-0, thuisvoordeeltje.
One morning I shot an elephant in my pajamas. How he got in my pajamas, I don't know.
  dinsdag 14 september 2010 @ 17:12:47 #12
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_86428505
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 17:04 schreef Creeg het volgende:

[..]

Klopt. Even wel een ander verhaal, maar ik denk ook echt dat Ajax morgen een duidelijke kans maakt tegen Real Madrid. Ik heb Real de laatste weken een beetje gevolgd en ik heb zo veel fouten gezien. Maar dan ook de meest simpele foutjes. Verkeerde balaanname, ballen die veel te hard zijn of veel te scherp en ik heb veel communicatiefouten gezien. Echt alles kwam voorbij!
Ik acht Ajax ook niet kansloos, alhoewel ze met Suarez erbij natuurlijk wel een veel betere kans gehad zouden hebben. Nu is het even afwachten of dat straks voorin allemaal wil lukken.
  dinsdag 14 september 2010 @ 17:20:06 #13
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_86428833
2-0. Ruiz en Luuk de Jong scoren na de rust.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 14 september 2010 @ 17:21:46 #14
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_86428901
Weet iemand een manier om dit in het buitenland te kijken? Woon in Duitsland en verwacht niet dat ze Twente uitzenden op de ZDF :P
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_86428950
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 17:21 schreef kingmob het volgende:
Weet iemand een manier om dit in het buitenland te kijken? Woon in Duitsland en verwacht niet dat ze Twente uitzenden op de ZDF :P
Als het goed is kun je het vanavond hier bekijken :)
http://nos.nl/sport/voetbal/champions-league/livestream/
  dinsdag 14 september 2010 @ 17:25:24 #16
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_86429026
Moet Schalke trouwens vanavond of morgenavond? Ben ook wel benieuwd hoe Huntelaar het gaat doen natuurlijk.
  dinsdag 14 september 2010 @ 17:28:50 #17
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_86429154
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 17:23 schreef CptChaos het volgende:

[..]

NOS livestream werkt niet in het buitenland.
Misschien even kijken op de site van de zender(s) die CL uitzendt in de Duitsland.
  dinsdag 14 september 2010 @ 17:53:18 #18
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_86430098
quote:

[..]

Zoals gemeld niet te zien vanuit het buitenland vaak :(. Een proxy werkt niet, dus moet ik het via vpn connecties doen, dat gaat me wat te ver (gedaan bij het WK, maar dat kost geld :P)
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_86430171
Als Twente een goede avond heeft en Inter een mindere, dan kunnen ze best winnen. Inter heeft z'n vorm nog niet gevonden en met Benitez als coach weet je iig zeker dat ze mooi afbraakvoetbal tentoon zullen gaan stellen.

.. plus ja ze schopten Barca eruit, maar dat was ook met het broodnodige geluk. En dat komt van iemand die Barca geen warm hart toedraagt :p
pi_86430339
Alles is mogelijk :)
  dinsdag 14 september 2010 @ 18:00:35 #21
299418 Creeg
Creeg iz zeeg
pi_86430371
quote:

[..]

Als je even Sopcast download 3.2.9 en dan naar www.livetv.ru/en gaat en de stream zoekt die je wilt. En op 2 kleine blauwe (soort pijltjes) een richting naar rechtsboven klikt bij de stream met een sopcast logotje dan heb je Sopcast beeld. Loopt meestal gelijk, niet meer dan 20 seconden achter.

Lijkt een beetje ingewikkeld maarja :P
pi_86430850
Ik zie Twente niet winnen maar een puntje kan er nog wel in zitten. 1-1.
pi_86431105
Heb er zin in ^O^

Ow ja, volgens mij kan Twente verliezen, winnen ķf gelijkspelen :Y)
pi_86431392
Nipt verlies, 1-0 of 2-0 :Y
pi_86431602
Winst voor Twente verwachten getuigd van geen voetbalkennis er is namelijk geen enkele basis om aan te nemen dat Twente gaat winnen. Niet qua materiaal, niet qua prestaties en niet qua ervaring.

Derhalve kunnen we concluderen dat een punt voor Twente een stunt zou zijn, iets wat ik ze ten zeerste gun en mooi voor de punten voor zou Nederland zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')