quote:KWATRECHT - Een bejaard echtpaar uit Kwatrecht is in elkaar geslagen omdat de auto van het stel heel even in de weg stond voor een wielrenner...
Willy De Poorter (74) en zijn eveneens 74-jarige vrouw Suzanne stonden even met hun auto op het fietspad in het Belgische dorpje, voordat ze hun garage in konden rijden. Plotseling kwam er echter een wielrenner aan die in woede ontstak en het tweetal mishandelde.
Vier rake klappen
"Ik hoorde een luide bonk op mijn wagen", vertelt de gehavende Willy in het Nieuwsblad. "Het bleek een boze fietser te zijn die ik eventjes de weg had versperd. Die man moet gevlogen hebben, want ik had nog gekeken of er geen fietser aankwam en ineens stond hij daar."
"Toen ik uitstapte en vroeg wat er aan de hand was, kreeg ik zonder pardon drie, vier rake klappen, vol in mijn gezicht. Hij sloeg zo hard dat ik op de grond viel en even buiten bewustzijn was. Ik heb een hersenschudding, een gapende wond op mijn achterhoofd, mijn neus is mogelijk gebroken en mijn knie is kapot. Door de vuistslagen is mijn kunstgebit in duizend stukken gevlogen. Ook mijn gsm is stuk en door de val zit er een groot gat in een splinternieuwe broek. Ongelooflijk! Wat bezielde die man? Eventjes rond mijn auto rijden had hem minder tijdverlies opgeleverd dan deze knokpartij."
Ook de vrouw van Willy werd mishandeld toen ze haar man probeerde te redden van de agressieve wielrenner. "Hij schold me uit voor smerig wijf en gaf me een duw zodat ik tegen de gevel knalde en viel. Ik heb enorm veel pijn aan mijn heup en knie. En ik heb zo al een wankele gezondheid. Waar hebben we dit aan verdiend?"
Spoorloos
Na de vechtpartij ging de wielrenner er snel vandoor. De gealarmeerde politie was vrij snel ter plaatse en heeft de achtervolging nog ingezet, maar de man was spoorloos.
Blijkbaar wel dusquote:Op dinsdag 14 september 2010 11:59 schreef Daantke het volgende:
Die ouwetjes zullen ook niet helemaal clean zijn in dit verhaal, al ben je wielrenner, oude mensen sla je toch niet omdat ze ff met een auto op het fietspad staan
Het was een fietspad, dus theoretisch is het wel zo.quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:59 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Ah, weer zo'n wielrenner die denkt dat de hele weg alleen van hem is
Nee dat klopt, maar het verhaal lijkt me vrij vanzelfsprekend. Wielrenners zijn vrij asociaal op de weg en als je even niet aan de kant gaat of snel genoeg opschiet, krijg je dit soort reacties. Hier in Nederland word je ook van alles toegeroepen als je in de ogen van een wielrenner niet snel genoeg opschiet of aan de kant gaat.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:01 schreef Daantke het volgende:
[..]
Zie jij de andere kant van het verhaal ook belicht in het artikel? Nee he?
Wet- en regelgeving behelst ook een deel verkeersinzicht en gevaarherkenning. Waarschijnlijk was het ter plaatse niet veilig om op de rijbaan te blijven staan en is er daarom gekozen voor het fietspad. Helaas zijn wielrenners nogal eens heetgebakerd onderweg en hebben weinig respect voor de medeweggebruikersquote:Op dinsdag 14 september 2010 12:01 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Het was een fietspad, dus theoretisch is het wel zo.
SMIDSY again...quote:want ik had nog gekeken of er geen fietser aankwam en ineens stond hij daar.
De fietser is pleite, dusquote:Op dinsdag 14 september 2010 12:01 schreef Daantke het volgende:
[..]
Zie jij de andere kant van het verhaal ook belicht in het artikel? Nee he?
het zou me niets verbazen als de wielrenner enkele straten daarvoor bijna voor z'n sokken gereden is door deze opa zonder dat deze opa dat doorhad. Dan is de opa natuurlijk behoorlijk verbaasd, maar kan ik me de woede van de wielrenner ook wel voorstellen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:59 schreef Daantke het volgende:
Die ouwetjes zullen ook niet helemaal clean zijn in dit verhaal, al ben je wielrenner, oude mensen sla je toch niet omdat ze ff met een auto op het fietspad staan
Niemand rijd niemand dood, voor zover ik het verhaal lees waren ze bezig om te parkeren en stonden ze even stil om de garage te openen of iets dergelijks. Dat zie je toch neem ik aan?quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:05 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
SMIDSY again...
[ afbeelding ]
Ik kan me de frustratie goed voorstellen, als de zoveelste blinde automobilist geen voorrang verleend, en je dus probeert dood te rijden! En Belgen rijden bij gebrek aan fatsoenlijke rijles/rijexamens nog veel slechter dan Nederlanders!
quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:07 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
het zou me niets verbazen als de wielrenner enkele straten daarvoor bijna voor z'n sokken gereden is door deze opa zonder dat deze opa dat doorhad. Dan is de opa natuurlijk behoorlijk verbaasd, maar kan ik me de woede van de wielrenner ook wel voorstellen.
ik heb meerdere malen uit de auto moeten stappen bij stoplichten om oudere mensen te wijzen op gruwelijke fouten die ze maakten (gelukkig steeds met goede afloop omdat de andere partij in de berm uitweek / een noodstop kon maken)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |