abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 14 september 2010 @ 13:16:25 #76
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_86418679
Ook al stemde ik nooit PvdA, ik had altijd veel waardering voor Wouter Bos. Helaas blijkt Cohen een politicus die veel minder handig is en duidelijk nog veel moet leren. Da's op zich nog niet zo erg, want dat is meer mensen voor 'm overkomen. Zo stond Kok op het punt om gewipt te worden bij de PvdA omdat-ie er weinig van zou bakken en later was het toch een alom gewaardeerd staatsman. Dus er is nog hoop voor de PvdA-aanhang.

De PvdA heeft alleen wel de pech dat er op links nogal wat concurrentie is van Halsema en Roemer, dus echt veel tijd is er niet, anders verliezen ze steeds meer kiezers aan GL en SP (en misschien zelfs nog wel wat aan D66).
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_86418702
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:29 schreef remlof het volgende:

[..]

Nou ook veelal laagopgeleiden om onze steeds belangrijker wordende zorgsector draaiende te houden en te doen groeien.
Denk jij dat het evrstandig is deze functies door ongeschoolden uit totaal afwijkende culturen te laten vervullen? ik denk van niet. Ook laaggeschoold werk kan beter gedaan worden door mensen met meer mogelijkheden.
quote:
En laat die laagopgeleiden nu vooral uit moslimlanden komen. Lijkt me vrij dom om daar dan een immigratiestop voor in te voeren.
Wel moet de integratie beter geregeld worden, maar dat ga je dan weer niet bereiken door hoofddoekjes te verbieden. Die oude Nederlandse dames die verzorgd moeten worden droegen vroeger nota bene ook voor een groot deel hoofddoekjes.
Dat laatste is een onzinargument. Het gaat niet om de stof, het gaat om het gedachtegoed. Ik denk dat het verstandig is niet teveel mensen met een sterk conflicterende cultuur binnen te halen.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_86420147
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 11:43 schreef HeatWave het volgende:
Goh, en er zijn daadwerkelijk mensen verrast, die wonen dan NIET in Amsterdam, daar kon je hem dagelijks zien falen :').
Ik meen ooit gelezen te hebben dat meer dan de helft van de Amsterdammers tevreden was met Cohen.
pi_86420210
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:55 schreef chibibo het volgende:

[..]

Ik meen ooit gelezen te hebben dat meer dan de helft van de Amsterdammers tevreden was met Cohen.
En ik heb wel eens gelezen dat meer dan de helft allochtoon is in Amsterdam, dus dan kan ik het inderdaad begrijpen.
  dinsdag 14 september 2010 @ 14:02:45 #80
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_86420406
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En ik heb wel eens gelezen dat meer dan de helft allochtoon is in Amsterdam, dus dan kan ik het inderdaad begrijpen.
Allochtonen zijn zelf ook het vaakst slachtoffer van allochtone criminaliteit.
pi_86420872
Ik ben eigenlijk wel blij dat er nog een politicus is die kalm blijft tussen het geschreeuw van al die anderen. Vond Wouter Bos ook altijd een goed politicus, en Cohen komt misschien niet altijd even goed uit te verf, maar het is wel duidelijk dat hij fatsoen en idealen heeft, en deze niet aan de kant schuift om maar te kunnen regeren (zoals het CDA).

Het is jammer dat Nederlanders blijkbaar meer geneigd zijn te luisteren naar mensen die het reeds bekende keer op keer herhalen zonder echt aan te geven wat ze er aan willen doen (of met idiote onmogelijke oplossingen komen), dan naar mensen die de moeite willen nemen om te werken aan een duurzame en goed doordachte oplossing.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
  dinsdag 14 september 2010 @ 14:18:55 #82
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86421044
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:14 schreef peristilius het volgende:
Ik ben eigenlijk wel blij dat er nog een politicus is die kalm blijft tussen het geschreeuw van al die anderen. Vond Wouter Bos ook altijd een goed politicus, en Cohen komt misschien niet altijd even goed uit te verf, maar het is wel duidelijk dat hij fatsoen en idealen heeft, en deze niet aan de kant schuift om maar te kunnen regeren (zoals het CDA).

Het is jammer dat Nederlanders blijkbaar meer geneigd zijn te luisteren naar mensen die het reeds bekende keer op keer herhalen zonder echt aan te geven wat ze er aan willen doen (of met idiote onmogelijke oplossingen komen), dan naar mensen die de moeite willen nemen om te werken aan een duurzame en goed doordachte oplossing.
Cohen neemt dan wel erg goed de moeite dan, ik heb in de hele campagne echt nog geen potentiele oplossing van die man gehoord _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door eriksd op 14-09-2010 14:26:31 ]
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_86421159
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:55 schreef chibibo het volgende:

[..]

De allochtonen dus. :')
pi_86421252
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:22 schreef Chooselife het volgende:

[..]

De allochtonen dus. :')
Wat een simplisme. Zo'n tevredenheidsonderzoek houden ze niet onder een representatieve groep personen hoor. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_86421290
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:25 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Wat een simplisme. Zo'n tevredenheidsonderzoek houden ze niet onder een representatieve groep personen hoor. :')
Simplisme. Mooi woord man. Dank je. ^O^
  dinsdag 14 september 2010 @ 14:30:21 #86
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_86421426
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:14 schreef peristilius het volgende:

Je hoeft helemaal niet te schreeuwen. Maar mis gewoon die passie en bevlogenheid, zoals ik al zei. Het ziet er meer uit als, ik zeg wat de meerderheid van de partij denkt, vindt, maar sta er zelf niet achter. Hij draagt de partij niet uit. In mijn ogen dezelfde slappe houding als burgemeester van Amsterdam.
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
pi_86421755
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:57 schreef Scorpie het volgende:
Cijfers van 1 januari 2009:

totaal niet-westerse allochtonen: 262.759 (34,7%)
westerse allochtonen: 111.640 (14,8%)
autochtonen: 381.948 (50,5%)

(bron)
pi_86423939
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:18 schreef eriksd het volgende:

[..]

Cohen neemt dan wel erg goed de moeite dan, ik heb in de hele campagne echt nog geen potentiele oplossing van die man gehoord _O-
De problemen die op het moment veel aandacht krijgen zijn dan ook dusdanig complex dat er waarschijnlijk nog niemand is die er een ideale oplossing voor heeft. Daarnaast is het volledig afhankelijk van de coalitie die gevormd wordt welk beleid gevoerd wordt. De standpunten van de PvdA op veel gebieden zijn bekend, en je kan verwachten dat ze zullen proberen binnen dat kader beleid te vormen. Je kan ook zoals Wilders doet een hele hoop dingen roepen, en vervolgens overal op terugkomen, maar als PvdA'ers in het verleden van mening veranderden werden ze gelijk uitgemaakt voor draaikont.

Ik ben het met je eens dat Cohen meer moeite zou kunnen doen om een eigen blik op zaken te geven ipv te reageren op anderen, maar ik twijfel er toch niet aan dat hij weet welke kant hij op wil met de samenleving.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_86423967
Bos was voor de landelijke politiek veel geschikter. Cohen is toch meer een burgemeester.
  dinsdag 14 september 2010 @ 15:38:39 #90
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86424180
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:38 schreef chibibo het volgende:

[..]

Cijfers van 1 januari 2009:

totaal niet-westerse allochtonen: 262.759 (34,7%)
westerse allochtonen: 111.640 (14,8%)
autochtonen: 381.948 (50,5%)

(bron)
Zoveel? Hmmm.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 14 september 2010 @ 16:01:12 #91
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_86425140
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 11:52 schreef remlof het volgende:
Ik vond Cohen juist erg goed gister bij P&W.
Was jij niet lid van de PvdA? Zo ja, dan is het erg logisch dat je Cohen 'goed' vond.
pi_86425666
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 16:01 schreef Holograph het volgende:

[..]

Was jij niet lid van de PvdA? Zo ja, dan is het erg logisch dat je Cohen 'goed' vond.
Het is ook totaal niet duidelijk wat precies zijn optreden van hem gisteren 'goed' maakt.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  dinsdag 14 september 2010 @ 16:16:46 #93
104871 remlof
Europees federalist
pi_86425835
Ik vond het een duidelijk, coherent verhaal waar ik het helemaal mee eens ben.
pi_86425940
Ik zit nu de herhaling van P&W te kijken en ik vind Cohen helemaal niet zo tegenvallen daar eigenlijk. Iig het eerste kwartier dan (tot nu toe dus). Hij's rustig, kalm, legt goed uit. Je kunt niet het ongenuanceerde gelal van een Wilders of (in mindere mate, maar die's ook lekker op dreef de laatste tijd) een Rutte verwachten bij iemand als Cohen. Hij kreeg wel aardige voorzetjes van Claudia (over Drees en de bejaardenzorg bijv).

En ik ben dus géén PvdA-er.
pi_86425956
Hij was gisteren inderdaad wel tenenkrommend slecht ja :') Als een Claudia de Breij je notabene op de feiten moet drukken, dan is het wel triest gesteld.
pi_86425970

[ Bericht 77% gewijzigd door damian5700 op 14-09-2010 16:22:19 ]
pi_86426060
Ik weet niet of ik tijd heb de hele aflevering af te kijken dus wie weet gaat -ie later in de uitzending nog gigantisch onderuit hoor.
pi_86426129
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 16:16 schreef remlof het volgende:
Ik vond het een duidelijk, coherent verhaal waar ik het helemaal mee eens ben.
Wat precies was de boodschap waar jij het dan zo mee eens bent?

Wat dit betreft is het erom heendraaien en praten in vage algemeenheden typerend. Totaal niet pakkend en richtinggevend. Helemaal niets.
pi_86426194
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 16:22 schreef damian5700 het volgende:

Wat dit betreft is het erom heendraaien en praten in vage algemeenheden typerend. Totaal niet pakkend en richtinggevend. Helemaal niets.
Dan snap ik niet zo goed wat je nu precies verwacht van de PvdA eigenlijk. De PvdA is, naast het CDA, de ultieme middenpartij en zal zich ook altijd als zodanig blijven profileren. Of zit je echt op het zoveelste anti-PVV geleuter te wachten?
pi_86426300
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 16:23 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Dan snap ik niet zo goed wat je nu precies verwacht van de PvdA eigenlijk. De PvdA is, naast het CDA, de ultieme middenpartij en zal zich ook altijd als zodanig blijven profileren. Of zit je echt op het zoveelste anti-PVV geleuter te wachten?
Als je het topic had gevolgd had jij dit niet getypt.
Overigens ging mijn vraag hier niet over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')