Nee, ik bedoel als je linkt naar een pdf file die online staatquote:Op maandag 20 september 2010 19:37 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Online bekijken? Hoe bedoel je dat? Via een online PDF-viewer à la zoiets als in gmail zit?
Dat is voor je eigen veiligheidquote:Op maandag 20 september 2010 19:30 schreef fotostarter het volgende:
[..]
![]()
Even een vraagje he, ik kan geen pdf online bekijken. maar wanneer ik hem eerst download, en dan open zie ik hem wel
Wat kan ik hieraan doen? Ik gebruik chrome btw
Dan doe je toch gewoon "openen met..."?quote:Op maandag 20 september 2010 19:43 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel als je linkt naar een pdf file die online staat
Nee man. Met google docs natuurlijk. Gewoon online zonder download.quote:Op maandag 20 september 2010 19:53 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dan doe je toch gewoon "openen met..."?
Echte installatie is handiger hoorquote:Op maandag 20 september 2010 19:55 schreef Luchtkoker het volgende:
Ik draai altijd Ubuntu vanaf een live stick, super handig.
(verkapte tvp)
Eens, maar wil m'n Windows 7 op m'n notebook niet kwijt en heb er helaas stommerwijs een dynamische schijf van gemaakt, kan dus niet meer een losse partitie maken die Ubuntu kan lezen en op kan schrijven zonder een reinstall van Windows.. en daar heb ik net effe geen zin in.quote:Op maandag 20 september 2010 19:57 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Echte installatie is handiger hoor
quote:
Ik gebruik het een week, wil niet anders meer maar weet niet eens wat sudo isquote:Op maandag 20 september 2010 20:09 schreef Weissman het volgende:
[..]
![]()
die is goed !!
ik gebruik nu ook al 5 maanden Ubuntu en moest in het begin ook wennen aan ''sudo''
staat voor Super User DO oftewel het commando erachter als root uitvoerenquote:Op maandag 20 september 2010 20:18 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Ik gebruik het een week, wil niet anders meer maar weet niet eens wat sudo is
De commandline equivalent van als jij een schermpje ziet staan met "Administrator password is needed for this action", oid. Oftewel, een commando om iets met administrator rechten uit te voeren.quote:Op maandag 20 september 2010 20:18 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Ik gebruik het een week, wil niet anders meer maar weet niet eens wat sudo is
Hoe meer je over Ubuntu leert, hoe vaker je dat bij windows ook gaat denkenquote:Op maandag 20 september 2010 20:21 schreef fotostarter het volgende:
Ah ok. Thanks beide
Ik moet toegeven dat ik de overstap niet durfde. nja durfde.. je begrijpt me wel.
Maar nu ik het gebruik, het is echt zo veel fijner.
Alleen enkele puntjes denk ik van.,..... kon dat niet simpeler, of kon dat nu ook niet gewoon werken.
Vaak is er wel een tooltje voor, en genoeg support, maar toch!
daar kom je wel overheen, heeft iedereen wel gehad denk ik. al doende, leer je heelveel en je leert ook om als een ubuntu gebruiker te denken. (ik ging zelf wat experimenteren met terminal en ubuntu software center)quote:Op maandag 20 september 2010 20:21 schreef fotostarter het volgende:
Ah ok. Thanks beide
Ik moet toegeven dat ik de overstap niet durfde. nja durfde.. je begrijpt me wel.
Maar nu ik het gebruik, het is echt zo veel fijner.
Alleen enkele puntjes denk ik van.,..... kon dat niet simpeler, of kon dat nu ook niet gewoon werken.
Vaak is er wel een tooltje voor, en genoeg support, maar toch!
geen haast, heb ook nog 1 laptop waar xp (de beste windows uitvoering!!) draait. dit omdat ik zodanig met ubuntu aan het experimenteren ben dat het me lukt om het af en toe te laten crashenquote:Op maandag 20 september 2010 20:45 schreef fotostarter het volgende:
Inderdaad Weissman.
Ik gebruik hem nu voor wat internetten en dergelijke, maar wil de zakelijke ook overzetten naar Ubuntu.
Alleen gebruik ik daarvoor software die niet draait op Ubuntu, en Wine snap ik helemaal niks van, maar dat komt wel. Alles op zijn tijd
Je moet natuurlijk doen:quote:Op maandag 20 september 2010 20:20 schreef Joooo-pi het volgende:
Doe maar es in de terminal:
$ apt-get update
foutmelding
en dan:
$ sudo apt-get update
[sudo] Password for username:
werkt wel
Welk bestandssysteem heb je gebruikt? Ext4 is naar mijn weten de snelste qua boottijden.quote:Op maandag 20 september 2010 22:23 schreef Beelzebufo het volgende:
Als absolute newbie heb ik zojuist Ubuntu 10.04 geinstalleerd op een Fujitsu Siemens Amilo.
Het ding boot nu GODSGRUWELIJK TRAAG!!! Kost zeker 5 minuten voor er iets lijkt te gebeuren!!
Als de boot eenmaal klaar is dan werkt het verder prima.
Er is op internet véél geschreven over het traag booten, maar ik kom er niet uit... Alle hulp is welkom! Hoe krijg ik een normale boot voor elkaar? En heb svp mêelij met mijn noob status.
Voor datsoort gevalletjes heb ik een USB-stick en plenty CD'tjes met allerlei ubuntu-distro's. Met windows kun je zo verrekte weinig als je PC even niet meer wilt... Een live omgeving draaien ho maar en installeren kost ook uren... Laat staan het bij elkaar zoeken van allerlei drivers...quote:Op maandag 20 september 2010 20:53 schreef Weissman het volgende:
[..]
geen haast, heb ook nog 1 laptop waar xp (de beste windows uitvoering!!) draait. dit omdat ik zodanig met ubuntu aan het experimenteren ben dat het me lukt om het af en toe te laten crashen
take your time boy !
gebruik m ook anders niet hoor. zit onder het stofquote:Op dinsdag 21 september 2010 00:47 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Voor datsoort gevalletjes heb ik een USB-stick en plenty CD'tjes met allerlei ubuntu-distro's. Met windows kun je zo verrekte weinig als je PC even niet meer wilt... Een live omgeving draaien ho maar en installeren kost ook uren... Laat staan het bij elkaar zoeken van allerlei drivers...
https://wiki.ubuntu.com/BootChartingquote:Op maandag 20 september 2010 22:23 schreef Beelzebufo het volgende:
Als absolute newbie heb ik zojuist Ubuntu 10.04 geinstalleerd op een Fujitsu Siemens Amilo.
Het ding boot nu GODSGRUWELIJK TRAAG!!! Kost zeker 5 minuten voor er iets lijkt te gebeuren!!
Als de boot eenmaal klaar is dan werkt het verder prima.
Er is op internet véél geschreven over het traag booten, maar ik kom er niet uit... Alle hulp is welkom! Hoe krijg ik een normale boot voor elkaar? En heb svp mêelij met mijn noob status.
Het 'standaard' systeem dat bij de installatie aangeboden wordt.quote:Op maandag 20 september 2010 23:07 schreef Blinker het volgende:
[..]
Welk bestandssysteem heb je gebruikt? Ext4 is naar mijn weten de snelste qua boottijden.
Ga ik proberen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 06:08 schreef wdn het volgende:
[..]
https://wiki.ubuntu.com/BootCharting
Het is niet echt newbie vriendelijk maar ook niet echt lastig. Succes
Resultaat is een afbeelding met daarin de tijd die het kost om onderdelen op te starten. Je probleem zit bij dat programma dat lang duurt (duh)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |