abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86648481
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:37 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Online bekijken? Hoe bedoel je dat? Via een online PDF-viewer à la zoiets als in gmail zit?
Nee, ik bedoel als je linkt naar een pdf file die online staat :)
  maandag 20 september 2010 @ 19:52:31 #177
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_86648831
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:30 schreef fotostarter het volgende:

[..]

:D
Even een vraagje he, ik kan geen pdf online bekijken. maar wanneer ik hem eerst download, en dan open zie ik hem wel :D
Wat kan ik hieraan doen? Ik gebruik chrome btw :)
Dat is voor je eigen veiligheid :+

http://www.addictivetips.(...)r-plugin-for-chrome/ ;)
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_86648865
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:43 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel als je linkt naar een pdf file die online staat :)
Dan doe je toch gewoon "openen met..."?
Of werkt dat niet in chromium ofzo?
  maandag 20 september 2010 @ 19:54:05 #179
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_86648901
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:53 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Dan doe je toch gewoon "openen met..."?
Nee man. Met google docs natuurlijk. Gewoon online zonder download.

http://www.chromeextensions.org/social-communications/gpdf/

;)
pi_86648954
Ik draai altijd Ubuntu vanaf een live stick, super handig.

(verkapte tvp)
Of toch du vader?
pi_86649036
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:55 schreef Luchtkoker het volgende:
Ik draai altijd Ubuntu vanaf een live stick, super handig.

(verkapte tvp)
Echte installatie is handiger hoor ;)

(Volg Topic knop gebruiken ook)
pi_86649189
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:57 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Echte installatie is handiger hoor ;)
Eens, maar wil m'n Windows 7 op m'n notebook niet kwijt en heb er helaas stommerwijs een dynamische schijf van gemaakt, kan dus niet meer een losse partitie maken die Ubuntu kan lezen en op kan schrijven zonder een reinstall van Windows.. en daar heb ik net effe geen zin in. :)
Of toch du vader?
pi_86649578
quote:
Op zondag 19 september 2010 16:50 schreef PiRANiA het volgende:
Oudje :7
[ afbeelding ]
_O-

die is goed !!

ik gebruik nu ook al 5 maanden Ubuntu en moest in het begin ook wennen aan ''sudo'' :s)
pi_86650032
quote:
Op maandag 20 september 2010 20:09 schreef Weissman het volgende:

[..]

_O-

die is goed !!

ik gebruik nu ook al 5 maanden Ubuntu en moest in het begin ook wennen aan ''sudo'' :s)
Ik gebruik het een week, wil niet anders meer maar weet niet eens wat sudo is :D
  maandag 20 september 2010 @ 20:19:30 #185
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_86650083
quote:
Op maandag 20 september 2010 20:18 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Ik gebruik het een week, wil niet anders meer maar weet niet eens wat sudo is :D
staat voor Super User DO oftewel het commando erachter als root uitvoeren :D
heitieh
pi_86650120
quote:
Op maandag 20 september 2010 20:18 schreef fotostarter het volgende:

[..]

De commandline equivalent van als jij een schermpje ziet staan met "Administrator password is needed for this action", oid. Oftewel, een commando om iets met administrator rechten uit te voeren. :)
Of toch du vader?
  maandag 20 september 2010 @ 20:20:54 #187
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_86650165
Doe maar es in de terminal:

$ apt-get update
foutmelding

en dan:
$ sudo apt-get update
[sudo] Password for username:
werkt wel :)
heitieh
pi_86650195
Ah ok. Thanks beide :)
Ik moet toegeven dat ik de overstap niet durfde. nja durfde.. je begrijpt me wel.
Maar nu ik het gebruik, het is echt zo veel fijner.
Alleen enkele puntjes denk ik van.,..... kon dat niet simpeler, of kon dat nu ook niet gewoon werken.
Vaak is er wel een tooltje voor, en genoeg support, maar toch!
pi_86650396
quote:
Op maandag 20 september 2010 20:21 schreef fotostarter het volgende:
Ik moet toegeven dat ik de overstap niet durfde. nja durfde.. je begrijpt me wel.
Alleen enkele puntjes denk ik van.,..... kon dat niet simpeler, of kon dat nu ook niet gewoon werken.
Hoe meer je over Ubuntu leert, hoe vaker je dat bij windows ook gaat denken :P
pi_86650650
quote:
Op maandag 20 september 2010 20:21 schreef fotostarter het volgende:
daar kom je wel overheen, heeft iedereen wel gehad denk ik. al doende, leer je heelveel en je leert ook om als een ubuntu gebruiker te denken. (ik ging zelf wat experimenteren met terminal en ubuntu software center)

kijk s rond op verschillende fora en op de Nederlandse site van ubuntu. voor de eerste hulp bij ubuntu kan je altijd naar het chat gedeelte van die laatste.

en voor de rest, google is je beste vriend !!
pi_86651458
Inderdaad Weissman.
Ik gebruik hem nu voor wat internetten en dergelijke, maar wil de zakelijke ook overzetten naar Ubuntu.
Alleen gebruik ik daarvoor software die niet draait op Ubuntu, en Wine snap ik helemaal niks van, maar dat komt wel. Alles op zijn tijd :)
pi_86651811
quote:
Op maandag 20 september 2010 20:45 schreef fotostarter het volgende:
Inderdaad Weissman.
Ik gebruik hem nu voor wat internetten en dergelijke, maar wil de zakelijke ook overzetten naar Ubuntu.
Alleen gebruik ik daarvoor software die niet draait op Ubuntu, en Wine snap ik helemaal niks van, maar dat komt wel. Alles op zijn tijd :)
geen haast, heb ook nog 1 laptop waar xp (de beste windows uitvoering!!) draait. dit omdat ik zodanig met ubuntu aan het experimenteren ben dat het me lukt om het af en toe te laten crashen :@

take your time boy ! ^O^
  maandag 20 september 2010 @ 21:46:34 #193
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_86654430
Als je Linux gewend bent wil je nooit meer terug naar Windows. In het begin switchte ik soms nog wel eens naar Windows, maar inmiddels kan ik alles met Ubuntu. Misschien ga ik binnenkort over op een minder gebruiksvriendelijke distro, om echt het onderste uit de kan te halen. Ubuntu is natuurlijk wel de perfecte distro om te beginnen met Linux.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  maandag 20 september 2010 @ 22:23:51 #194
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_86656505
Als absolute newbie heb ik zojuist Ubuntu 10.04 geinstalleerd op een Fujitsu Siemens Amilo.

Het ding boot nu GODSGRUWELIJK TRAAG!!! Kost zeker 5 minuten voor er iets lijkt te gebeuren!!
Als de boot eenmaal klaar is dan werkt het verder prima.

Er is op internet véél geschreven over het traag booten, maar ik kom er niet uit... Alle hulp is welkom! Hoe krijg ik een normale boot voor elkaar? En heb svp mêelij met mijn noob status.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  maandag 20 september 2010 @ 22:45:51 #195
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_86657714
quote:
Op maandag 20 september 2010 20:20 schreef Joooo-pi het volgende:
Doe maar es in de terminal:

$ apt-get update
foutmelding

en dan:
$ sudo apt-get update
[sudo] Password for username:
werkt wel :)
Je moet natuurlijk doen:
$ apt-get update
$ sudo !!

!! herhaald het vorige command ;)
  maandag 20 september 2010 @ 23:07:04 #196
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_86658589
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:23 schreef Beelzebufo het volgende:
Als absolute newbie heb ik zojuist Ubuntu 10.04 geinstalleerd op een Fujitsu Siemens Amilo.

Het ding boot nu GODSGRUWELIJK TRAAG!!! Kost zeker 5 minuten voor er iets lijkt te gebeuren!!

Er is op internet véél geschreven over het traag booten, maar ik kom er niet uit... Alle hulp is welkom! Hoe krijg ik een normale boot voor elkaar? En heb svp mêelij met mijn noob status.
Welk bestandssysteem heb je gebruikt? Ext4 is naar mijn weten de snelste qua boottijden.
pi_86661677
quote:
Op maandag 20 september 2010 20:53 schreef Weissman het volgende:

[..]

geen haast, heb ook nog 1 laptop waar xp (de beste windows uitvoering!!) draait. dit omdat ik zodanig met ubuntu aan het experimenteren ben dat het me lukt om het af en toe te laten crashen :@

take your time boy ! ^O^
Voor datsoort gevalletjes heb ik een USB-stick en plenty CD'tjes met allerlei ubuntu-distro's. Met windows kun je zo verrekte weinig als je PC even niet meer wilt... Een live omgeving draaien ho maar en installeren kost ook uren... Laat staan het bij elkaar zoeken van allerlei drivers...
pi_86661793
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 00:47 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Voor datsoort gevalletjes heb ik een USB-stick en plenty CD'tjes met allerlei ubuntu-distro's. Met windows kun je zo verrekte weinig als je PC even niet meer wilt... Een live omgeving draaien ho maar en installeren kost ook uren... Laat staan het bij elkaar zoeken van allerlei drivers...
gebruik m ook anders niet hoor. zit onder het stof _O- tis ook een 5 jaar oude toshiba met 1 gb ram ;) eentje die je hebt liggen ''voor het geval dat''
  dinsdag 21 september 2010 @ 06:08:49 #199
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_86663232
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:23 schreef Beelzebufo het volgende:

https://wiki.ubuntu.com/BootCharting

Het is niet echt newbie vriendelijk maar ook niet echt lastig. Succes ;)
Resultaat is een afbeelding met daarin de tijd die het kost om onderdelen op te starten. Je probleem zit bij dat programma dat lang duurt (duh ;) )
  dinsdag 21 september 2010 @ 09:47:26 #200
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_86665339
quote:
Op maandag 20 september 2010 23:07 schreef Blinker het volgende:

[..]

Welk bestandssysteem heb je gebruikt? Ext4 is naar mijn weten de snelste qua boottijden.
Het 'standaard' systeem dat bij de installatie aangeboden wordt.

quote:
Op dinsdag 21 september 2010 06:08 schreef wdn het volgende:

[..]

https://wiki.ubuntu.com/BootCharting

Het is niet echt newbie vriendelijk maar ook niet echt lastig. Succes ;)
Resultaat is een afbeelding met daarin de tijd die het kost om onderdelen op te starten. Je probleem zit bij dat programma dat lang duurt (duh ;) )
Ga ik proberen.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')