quote:
Ik gebruik geen vlc meer maar smplayer. Speelt ook alles en heeft een skip functie met pijltjestoetsen. Is dus makkelijker in gebruik om de intro en outro over te slaan bij series.
Voor audio gebruik ik Guayadeque (muziek en streamen van radio)
Ik gebruik Aptana Studio voor coden (zowel onder Windows als onder Linux).
Voor mijn werk maar ook voor plezier:
- Mysql staat ook standaard hier geinstalleerd.
- Samen met apache, Jasperserver (free; pro kost geld) en iReport (free). Die laatste is een programma waarmee je templates kunt maken voor afdrukken vanuit een database en jasperserver is een web applicatie waar die templates mee kunt vastleggen voor een omgeving.
Play On Linux en WINE voor games.
Easy tag voor ID3 tagging. En audio tag tool 2 dingen die easy tag nog niet kan (auto-nummeren bijvoorbeeld).
Soundconverter om audio om te zetten van wav/flac naar ogg.
FYI. En nog een aantal tips die ik de afgelopen maanden heb doorgevoerd op mijn systeem:
Mijn systeem kent de volgende indeling
/ 10 Gb
swap 5 Gb
/home 5 Gb
/discworld 140 Gb
/discworld 2 160 Gb
/home/rinzwind/Desktop heb ik verwijderd en via een symlink naar /discworld/Desktop/ gezet.
/home/ is leeg muv. instellingen van de diverse programma's en die wordt elke dag via een cron taak ge-backuped naar /discworld/ (tar cfvz /home/rinzwind/ /discworld/backup.tar.gz )
Bij een herinstallatie formateer ik / swap en /home. iReporl, MySQL, Jasperserver hebben allemaal een symlink naar /discworld.
Mijn desktop moet dus na het herzetten van de symlink 1x een f5 te krijgen en al mijn icoontjes zijn weer terug.
Omdat er slechts 20 Gb hoeft te worden geformatteerd gaat herinstallatie een stuk sneller.
En voor de post install heb ik een script gemaakt met allemaal
apt-get remove
apt-get install
ln -s {dir} {dir}
erin zodat dit ook allemaal in 1x gebeurd.
Enige wat ik dus niet moet doen is /discworld en /discworld2 formatteren en bij een herinstallatie is internet weer bereikbaar in 19 minuten
[ Bericht 9% gewijzigd door wdn op 23-09-2010 21:40:57 ]
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*