Jep. Dr zitten zoals gewoonlijk weer wat leuke nieuwe gadgets in. Ik gebruik 'm al een poosje en hij is behoorlijk stabiel, alleen krijg je iedere dag een hele zooi updates, en hebben sommige achtergrondprocessen de neiging om af-en-toe spontaan uit te vallen. Maar hij is opzich prima bruikbaar.quote:Op donderdag 23 september 2010 18:36 schreef fotostarter het volgende:
Heeft iemand versie 10.10 al draaien? Is er merkbaar verschil?
Watvoor wifi-chip heb je? Kun je opzoeken met commando lspciquote:Op donderdag 23 september 2010 18:45 schreef o.us het volgende:
Voor de mensen die hem op de laptop hebben: Ligt het aan mij of valt wifi iedere uit terwijl het onder Windows niet het geval was? En ik merk dat mijn accu ook veel sneller leegloopt dan onder Windows. Niet dat het kut is, Ubuntu is echt.
of lsusb als het dmv usb (ook intern) werkt..quote:Op donderdag 23 september 2010 18:50 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Watvoor wifi-chip heb je? Kun je opzoeken met commando lspci
En het kan kloppen dat je accu sneller leeg gaat. Linux is daar out-of-the-box wat minder sterk in. Maar je kunt wel zelf een heleboel tweaken waardoor de accuduur vaak juist aanzienlijk langer wordt. Google maar op powertop. Heb er zelf geen ervaring mee maar hoor er vaak enthausiaste verhalen over.
Ah ok top!quote:Op donderdag 23 september 2010 18:44 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Jep. Dr zitten zoals gewoonlijk weer wat leuke nieuwe gadgets in. Ik gebruik 'm al een poosje en hij is behoorlijk stabiel, alleen krijg je iedere dag een hele zooi updates, en hebben sommige achtergrondprocessen de neiging om af-en-toe spontaan uit te vallen. Maar hij is opzich prima bruikbaar.
10.10 Maverick Meerkatquote:Op donderdag 23 september 2010 18:36 schreef fotostarter het volgende:
Hmmmm hoe doe ik dat dan?quote:Op donderdag 23 september 2010 18:02 schreef Joooo-pi het volgende:
De windowsinstaller is wel leuk, maar uiteindelijk kun je beter een "echte" installatie doen, zodat ubuntu optimaal kan draaien en er geen afhankelijkheden meer zijn naar windows.
Opstarten vanaf een ubuntu-opstart-usb of ubuntu-opstart-cd, zoals op de ubuntu site omschreven. Hier.quote:
Afhankelijkheid die ik bedoel heeft meer te maken met de bestandsindeling en het opstarten. Update heeft dus niks met windows te makenquote:Op donderdag 23 september 2010 19:13 schreef o.us het volgende:
Ik kan Windows niet meer op dus voor een update ben ik afhankelijk van Windows?
Grootste nadeel van een installatie vanuit windows is dat je dan nog altijd op het zwaar achterhaalde NTFS geïnstalleerd staat.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:14 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Afhankelijkheid die ik bedoel heeft meer te maken met de bestandsindeling en het opstarten. Update heeft dus niks met windows te maken
en dat ubuntu dan daarop draait dmv reverse-engineered drivers...quote:Op donderdag 23 september 2010 19:21 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Grootste nadeel van een installatie vanuit windows is dat je dan nog altijd op het zwaar achterhaalde NTFS geïnstalleerd staat.
Sinds de beta uit is en het draait weer beter dan de versie ervoor.quote:Op donderdag 23 september 2010 18:36 schreef fotostarter het volgende:
19 minuten en ik heb een her-installatie uitgevoerd.quote:Op donderdag 23 september 2010 20:11 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Is vast bezig met de installatie
Ja oke maar die USB was ik dus nu aan het maken en daarna wou ik het vanaf de USB installerenquote:Op donderdag 23 september 2010 19:13 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Opstarten vanaf een ubuntu-opstart-usb of ubuntu-opstart-cd, zoals op de ubuntu site omschreven. Hier.
Kan zijn dat je de opstartvolgorde in de BIOS even moet aanpassen, zodat je pc op cd of usb kan opstarten.
Dat kan. Als je de USB hebt gemaakt moet je herstarten. BIOS settings indien nodig veranderen ivm de bootvolgorde. Volg daarna de instructies.quote:Op donderdag 23 september 2010 20:20 schreef ReWout het volgende:
[..]
Ja oke maar die USB was ik dus nu aan het maken en daarna wou ik het vanaf de USB installeren
Geen excuus, je kunt gewoon doorFOK!en tijdens de installatie!quote:Op donderdag 23 september 2010 20:11 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Is vast bezig met de installatie
Als je de install vanuit de livesessie doet wel, zeker?quote:Op donderdag 23 september 2010 20:22 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Geen excuus, je kunt gewoon doorFOK!en tijdens de installatie!
Dat kan. USB-stick erin, herstarten, 3x op "OK" drukken en klaar.quote:Op donderdag 23 september 2010 20:20 schreef ReWout het volgende:
[..]
Ja oke maar die USB was ik dus nu aan het maken en daarna wou ik het vanaf de USB installeren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |