FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Fouten bij afsluiten abonnement, compensatie?
joppie_sausdinsdag 14 september 2010 @ 09:52
Ongeveer vier weken geleden heb ik een Hi abonnement afgesloten met telefoon. Bij het afsluiten heeft de jongen van The Phone House mijn activering drie keer opnieuw moeten doen. De eerste keer was die mijn studentenkorting vergeten, de tweede keer had die een verkeerd SIM-nummer ingevoerd (die van de eerste activering die dus weer gelijk geannuleerd werd) en de derde keer was die vergeten mijn Eindeloos SMS bundel (1000 sms voor 9,95) te activeren. Dat heeft die daarna gedaan per sms, zegt die, maar nu blijkt dat dat niet goed gegaan is.

Daarnaast was door het foute activeren met de foute SIM-nummer mijn telefoon na één week afgesloten, omdat hij mij het nummer dat hij direct weer geannuleerd had, had doorgegeven als mijn telefoonnummer. Na een week kon ik dus weer kosten maken om iedereen te laten weten dat ik weer een nieuw nummer had.

Wat kan ik nu doen om compensatie te vragen? Ik kan nu ruim twintig euro extra betalen omdat zij vergeten zijn het één en ander te activeren (of opnieuw, nadat ik een nieuwe SIM-kaart met telefoonnummer kreeg) en ik heb veel tijd en moeite moeten steken in het opnieuw berichten van mijn nieuwe nummer. Eigenlijk was ik niet van plan hun fouten te betalen, maar ik vrees dat ik er niet onder uit kan. Wat kan ik doen?
karr-1dinsdag 14 september 2010 @ 09:56
Terug gaan naar de winkel en vragen wat de mogelijkheden zijn. Of Hi bellen en vragen wat de mogelijkheden zijn.
L3IPOdinsdag 14 september 2010 @ 09:58
Jij gaat iedereen smsen met je nieuwe nummer? :')
Angel_of_Dthdinsdag 14 september 2010 @ 09:58
Hi heeft er weinig mee te maken, de verkoper heeft een fout gemaakt, zij niet.
joppie_sausdinsdag 14 september 2010 @ 10:00
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 09:58 schreef L3IPO het volgende:
Jij gaat iedereen smsen met je nieuwe nummer? :')
Ik had maar 43 contacten over gezet, omdat ik met de rest toch amper contact meer had dus ik dacht, met 1000 smsjes kan ik hun wel even berichten ja.

En inderdaad Hi heeft geen fout gemaakt maar de verkoper wel, dus wil ik hem aansprakelijk stellen op de een of andere manier.
Chinlessdinsdag 14 september 2010 @ 10:01
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 09:56 schreef karr-1 het volgende:
Terug gaan naar de winkel en vragen wat de mogelijkheden zijn. Of Hi bellen en vragen wat de mogelijkheden zijn.
Nee een topic op fok openen is makkelijker.
AlphaOmegadinsdag 14 september 2010 @ 10:26
Je krijgt nu gratis een sportwagen... en een villa... zou ik doen, maar hé, het is KPN die daar iets over kan zeggen, dus vraag het die partij eens, voor de verandering...
Angel_of_Dthdinsdag 14 september 2010 @ 10:28
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 10:26 schreef AlphaOmega het volgende:
Je krijgt nu gratis een sportwagen... en een villa... zou ik doen, maar hé, het is KPN die daar iets over kan zeggen, dus vraag het die partij eens, voor de verandering...
Wat heeft KPN te maken met de fouten van The Phone House? Dacht het niet.
Prachtmandinsdag 14 september 2010 @ 10:33
En daarom nooit een abonnement kopen bij een tussenaanbieder, krijg je alleen maar problemen mee :)

Sterkte met compensatie krijgen van the phone house..
joppie_sausdinsdag 14 september 2010 @ 10:37
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 10:01 schreef Chinless het volgende:

[..]

Nee een topic op fok openen is makkelijker.
Als hier blijkt dat een poging bij voorbaat kansloos is, kan ik mezelf beter de moeite besparen.
Maanvisdinsdag 14 september 2010 @ 10:40
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 10:37 schreef joppie_saus het volgende:

[..]

Als hier blijkt dat een poging bij voorbaat kansloos is, kan ik mezelf beter de moeite besparen.
Ja, de poging is bij voorbaat kansloos.
karr-1dinsdag 14 september 2010 @ 11:50
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 10:37 schreef joppie_saus het volgende:

[..]

Als hier blijkt dat een poging bij voorbaat kansloos is, kan ik mezelf beter de moeite besparen.
Of het kansloos is weet je pas als je het doet. Ik zou het oordeel van Fok niet perse als waar aannemen.
L3IPOdinsdag 14 september 2010 @ 12:01
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 11:50 schreef karr-1 het volgende:

Of het kansloos is weet je pas als je het doet. Ik zou het oordeel van Fok niet perse als waar aannemen.
Que? Fok is de weg, de waarheid en het licht...
r_onedinsdag 14 september 2010 @ 12:10
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 11:50 schreef karr-1 het volgende:
Of het kansloos is weet je pas als je het doet.
Als je het eerst doet, is het niet meer "bij voorbaat" ;)
karr-1dinsdag 14 september 2010 @ 12:11
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:10 schreef r_one het volgende:

[..]

Als je het eerst doet, is het niet meer "bij voorbaat" ;)
true _O_
AlphaOmegadinsdag 14 september 2010 @ 12:43
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 10:28 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Wat heeft KPN te maken met de fouten van The Phone House? Dacht het niet.
The Phone House. Klaar, de partij die de fuckup gemaakt heeft bedoelde ik, en ja, een dergelijke vraag stellen op een forum, van mij mogen ze hem een miljoen schadevergoeding betalen, maar hé, ik ga daar niet over, net als de meeste Fok!kers hier. Of de Phone House moet net als de Wehkamp zo'n gast hebben die speurt naar mensen met issues met zijn/haar bedrijf...
joppie_sausdinsdag 14 september 2010 @ 12:52
Ben er net geweest, over compensatie wilden ze nu nog niet praten maar als ik de eerste factuur binnen heb krijg ik de gemaakte kosten sowieso vergoed.