abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86412241

quote:
Verkoudheid

Bij verkoudheid zijn de ademhalingswegen besmet met een virus. In principe is verkoudheid een onschuldige ziekte die vanzelf, meestal na een week, weer overgaat.

Klachten en symptomen
Verkoudheid kan gepaard gaan met een verstopte neus, niezen, lichte verhoging, keelpijn, hoest, hoofdpijn, oorpijn, tranende ogen, pijnlijke lymfeklieren in de hals, koortsuitslag en verlies van smaak en reuk.
Bij patiënten met astma of chronische benauwdheid en bij zuigelingen kan extra benauwdheid optreden. Bij verkoudheid raken ook vaak de kaak- en voorhoofdsholte ontstoken, waardoor kies- en hoofdpijn optreden.

Oorzaken
Er bestaan vele soorten verkoudheidsvirussen. U bent extra vatbaar voor besmetting als uw conditie door bijvoorbeeld oververmoeidheid of slechte voeding is verminderd. Hoewel blootstelling aan kou, tocht en vocht niet direct verkoudheid veroorzaakt, kan hierdoor wel uw weerstand verminderen, zodat het verkoudheidsvirus een kans krijgt.

Het verkoudheidsvirus wordt overgedragen via de huid bijvoorbeeld door iemand een hand te geven die net de neus heeft gesnoten of via de lucht bijvoorbeeld door niezen of hoesten.
Een verkoudheid verzwakt de lichaamsweerstand, waardoor andere bacteriën en virussen een kans krijgen.
Zo kan een tweede (en vaak ernstigere) besmetting ontstaan, zoals oorontsteking, griep of bronchitis.
Daarom wordt verkoudheid vaak verward met griep, terwijl griep in feite vaak een tweede besmetting is na de verkoudheid.
Meer Informatie

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik dacht omdat er zoveel topics worden geopend in KLB over verkoudheid, dat we een centraal topic openen. Hier kun je klagen, advies vragen en verhalen vertellen over je verkoudheid. En denk eraan geef vooral bruikbare tips voor tijdens de verkoudheid ^O^
pi_86412546
volgens mij begin ik verkouden te worden....
uit een aspergernest
pi_86412627
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 09:45 schreef wendytje het volgende:
volgens mij begin ik verkouden te worden....
Ik ben het al sinds gisteren. Ik heb nog een lange weg te gaan.
pi_86413404
Vrouw verkouden, zoontje is verkouden, dochter wordt verkouden langzaamaan en ikzelf ben licht verkouden.

heerlijk... toch....
pi_86413407
Ik ben verkouden sinds zondagavond, en volgens mij is het morgen alweer over :D
pi_86414524
Ik ben het al geweest *O*

Kippensoep, hibitane en alles met vitamine, en paracetamol natuurlijk ^O^
know'm sayin?
word? word.
pi_86414874
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 11:08 schreef alors het volgende:
Ik ben het al geweest *O*

Kippensoep, hibitane en alles met vitamine, en paracetamol natuurlijk ^O^
Hoelang duurde je verkoudheid?
pi_86415914
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 11:21 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Hoelang duurde je verkoudheid?
Een dikke week, 'slechts'. Had gelukkig weinig last van mijn keel, maar daarboven zat alles wel lekker vol :')
know'm sayin?
word? word.
pi_86416137
Bij mij is zo'n verkoudheid op een paar dagen altijd weg.
Normaal drink ik 's avonds goeie warme/hete soep en de dag daarna is ze meestal bijna over!
Met thee werkt het overigens ook! (Gisteren geprobeerd - de soep was op)
pi_86417103
Sinds zaterdag, maar wel een fikse, flinke koorts, knijtersbenauwd, heel erg veel hoesten, verstopte neus, hoofdpijn...
Misschien is het iets meer dan een verkoudheid.
pi_86418933
Zere keel, lamheid en een verstopte neus.
Yep, de herfst komt eraan.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  dinsdag 14 september 2010 @ 13:25:43 #12
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_86418986
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:24 schreef PluisigNijntje het volgende:
Zere keel, lamheid en een verstopte neus.
Yep, de herfst komt eraan.
w/
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_86419868
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:33 schreef Leso_Varen het volgende:
Sinds zaterdag, maar wel een fikse, flinke koorts, knijtersbenauwd, heel erg veel hoesten, verstopte neus, hoofdpijn...
Misschien is het iets meer dan een verkoudheid.
Second that.
I had a signature once. It was awful.
pi_86420864
Beterschap allemaal!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')