abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86376182
Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort begonnen aan mijn stage op een architectenbureau in Rotterdam. Na 3 weken heb ik het al voor elkaar gekregen om voor wat problemen te zorgen. Ik heb per ongeluk een archiefkast op slot gedaan door het cilinderslot in te drukken.

Ik heb inmiddels wat draadjes gelezen over het uitboren van cilindersloten. Onder meer las ik hier dat je een gat moet boren (4 mm) ong. 5 mm onder het gat om alle palletjes en veertjes kapot te maken. Vervolgens kan met een schroevendraaier het slot eruit gehaald worden.

Echter las ik ook wat over een schroef haaks op de cilinder die het slot vastzet in de kast. Om te voorkomen dat ik straks de boel aan gort boor en het van kwaad tot erger maak, zou ik vast willen vragen hoe het dan zit met die schroef. Slot uitboren, OK, maar gaat de kast daarna open of moet ik ook nog wat met die schroef?

Allerlei andere tips zijn ook welkom!

Hartelijk dank alvast!

Bas
pi_86376374
Je gaat een hele goede stagebeoordeling krijgen :Y
pi_86376560
Vraag anders om de sleutel, dan kun je hem zo open doen :s)
You dream it, I live it.
pi_86376596
Hebben ze daar geen technische dienst die dat kan regelen voor je? Dan kun je zelf al niets meer fout doen.
pi_86376710
Ze zouden je juist moeten bedanken dat je zo goed met hun gegevens omgaat! Hiermee heb je een zwakke plek aangetoond in het bedrijf, data veiligheid en sleutelbeheer :)
pi_86377048
quote:
Op maandag 13 september 2010 11:42 schreef Wokkel het volgende:
Ze zouden je juist moeten bedanken dat je zo goed met hun gegevens omgaat! Hiermee heb je een zwakke plek aangetoond in het bedrijf, data veiligheid en sleutelbeheer :)
Precies :D

als ze nu aankomen met van uh sleutel? die hebben we niet.. :D
pi_86377142
Bij een beetje fatsoenlijke merkkast staat er trouwens een sleutelnummer op het slot waarmee je die sleutel gewoon kan laten opsturen.
pi_86384352
Er vanuitgaande dat je een bouwkundige opleiding doet is het toch wel lachwekkend dat je geen idee hebt hoe een cilinder werkt 8)7
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
  maandag 13 september 2010 @ 15:50:48 #9
78748 Amun-Ra
Fok! this shit!
pi_86384376
3.5 mm staalboor, eerst volledig recht door boren, daarna met een 4,5 mm staalboor richting de slagpen schuin boren. vervolgens een dunne, platte schroevendraaier erin, en naar boven duwend openwippen. done. easy
Ex nihilo nihil fit
pi_86384898
Mijn gebruikelijke methode zou dit trouwens zijn:

Wellicht het proberen waard :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')