Ik haal altijd een worst bij de slager hierquote:Op maandag 13 september 2010 09:17 schreef Lonaa het volgende:
melk of groentenat (voor de gezonde variant) anders idd beetje boter.
Spekjes: ALTIJD!
Rookworst: ALTIJD! (wel van de Hema... unox is ranzig.)
Dat zijn ze ook, daarom zijn ze zo lekkerquote:Op maandag 13 september 2010 09:19 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ik haal altijd een worst bij de slager hier
Ik vind die Hema worsten veel te vet
Gelijk heb je.quote:Op maandag 13 september 2010 09:19 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ik haal altijd een worst bij de slager hier
Ik vind die Hema worsten veel te vet
Ik gooi er meestal wat piccalilly doorheen. Maar wel pas op mijn bord, niet in de panquote:Op maandag 13 september 2010 09:24 schreef Broertie het volgende:
En voor de stevige bite als het op je bord ligt, wat stukjes augurk erdoor doen...
Roomboter: Ja.quote:Op maandag 13 september 2010 09:08 schreef Stokstaart het volgende:
Dat wil ik dus eens gaan maken . Ik ben al dat exotische eten even beu en wil me gaan richten op de Hollandsche keuken .
Dus na hutsput ga ik vandaag boerenkool proberen
Nu heb ik wel een idee hoe het aan te pakken .
Enige dilemma is een beetje dit :
- (room)boter gebruiken om het geheel smeuïg te maken ja/nee ?
-kookvocht of melk gebruiken om het nog smeuïger te maken ja/nee ?
-uitgebakken spekkies erdoor ja/nee ?
- rookworst of bal gehakt ?
Ik dank u allen van harte voor de tips
Dankjewel Robinookquote:Op maandag 13 september 2010 12:58 schreef RobinOok het volgende:
1. Puree maken van aardappel, warme melk en bouillonpoeder. (niet te nat, want de boerenkool maakt het nog natter)
2. Gekookte boerenkool erdoor.
3. Serveren met rookworst, zilveruitjes, plakjes augurk en picalily.
Maar geroerbakte stukjes kip die je marineerde in
1 eetl sichuan peperkorrels
2 eetl lichte sojasaus (of Kikoman)
1 theel geraspte gember
1 geraspte knoflookje
1 eetl maizena
is ook lekker. Sichuanpeper en boerenkool is bij mij al jaren een klassieke combinatie.
Bestrooi het ook altijd flink met sichuanpeperzout . (Een eetlepel sichuanpeper en twee eetlepels zeezout in een pan roosteren, minuutje of 5, tot geurig en het zout grijs is geworden. Af laten koelen, fijnmalen)
[ link | afbeelding ]
(ook niet te versmaden over gekookte sperzieboontjes)
Boerenkool wordt het hele jaar gekweekt.quote:Op dinsdag 14 september 2010 17:19 schreef OldJeller het volgende:
Is boerenkool nu al te verkrijgen dan?
OMG ja ik ookquote:Op woensdag 15 september 2010 23:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
nu krijg ik ook zin in boerenkool :|
quote:Maar wie heeft me dan ooit aangepraat dat fritessaus er doorheen lekker isOp maandag 13 september 2010 09:49 schreef Weltschmerz het volgende:
Krabbetjes erbij vind ik altijd het lekkerst, spekjes er doorheen hoeft niet. Maar volgens mij is boerenkool typisch zo'n gerecht wat mensen het lekkerst vinden zoals de dat van kinds af aan kregen.
quote:Hij bestaat: http://www.smulweb.nl/111(...)-pindakaas-en-gehakt!!Klinkt-gek!!Op maandag 25 oktober 2010 06:17 schreef Stokstaart het volgende:
Kent iemand een recept van boerenkool met pindakaas ? Klinkt smerig maar vroeger een keer ergens gegeten en de combinatie (toen) was bizar lekker
quote:gaaf! die ga ik vrijdag maken!Op maandag 25 oktober 2010 09:52 schreef Charmian het volgende:
[..]
Hij bestaat: http://www.smulweb.nl/111(...)-pindakaas-en-gehakt!!Klinkt-gek!!
quote:Ohja hierover trouwens, dat exotische gerecht wat wij wel eens eten, donderdag ook weerOp maandag 25 oktober 2010 06:17 schreef Stokstaart het volgende:
Kent iemand een recept van boerenkool met pindakaas ? Klinkt smerig maar vroeger een keer ergens gegeten en de combinatie (toen) was bizar lekker
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |