abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86370819
Hallo,

Ik was benieuwd wat jullie er van vinden als degene met wie je een relatie hebt (partner) drugs gebruikt.

A. Zou je hierdoor bij voorbaat al geen relatie met hem/haar willen?
B. Als je al een relatie hebt, hoe ga je er mee om? Hoop je dat hij/zij er ooit mee stopt?
C. Hoe stimuleer je dat je partner dit niet meer doet en wat voor nadelen heeft het in jullie relatie?
D. Heb geen relatie, maar als ik er mee te maken zou krijgen dan....

Voor de definitie (hier is om gevraagd) elke dag bijv alcohol drinken, blowen, elke dag tot elk weekend andere vormen van harddrugs gebruiken, gelegenheidsgebruikers (festivals enz).

[ Bericht 14% gewijzigd door Jaapjesss op 13-09-2010 02:22:57 ]
  maandag 13 september 2010 @ 02:04:26 #2
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_86370852
Wat versta jij onder drugs? Alcohol is namelijk ook een (hard)drug.
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_86370859
Geen probleem mits excessen.
  maandag 13 september 2010 @ 02:05:49 #4
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_86370864
Mijn vriendin rookt van tijd tot tijd een joint, ik heb daar geen bezwaar tegen zolang ze het maar niet elke dag doet.
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
pi_86370865
D. of je vraagt of je ook een hijs van de jointje mag.

Die zou ik kiezen. Of heb je het over hard drugs? Dan ga ik niet van hoop uit. Of ze stopt of ze gaat ergens anders wonen en het is dan uit.
pi_86370866
Defineer 'drugs gebruiken' eens? Als je vriendin elk weekend een envelopje in d'r neus stopt zou ik er niks mee te maken willen hebben, maar als ze in de zomer een keer een pilletje neemt op een festival, boeiend.
pi_86370873
Oke, onder drugs versta ik elke dag alcohol drinken (dat je geen weekend/gelegenheidsdrinker meer bent) en de rest van de meuk (van een jointje tot cocaine heroïne speed enz het hele rattaplan)
pi_86370878
Pilletje snap ik nog wel maar envelopje? Wat voor drugs is dat? :')
pi_86370892
En op feestjes is het misschien nog anders inderdaad, maar bijv elk weekend/elke dag..
dat je niet een bepaald "nuchtere" relatie meer hebt bedoel ik.
pi_86370900
Wat versta je onder partner? Sexpartner, relatiepartner, werkpartner?
pi_86370903
Breid je OP eens uit. Dat je extremere gevallen bedoelt, anders leest men alleen de OP en dan plaatst ie een reactie.
pi_86370920
Solidasrock; dit heb ik bij deze gedaan!
pi_86370925
quote:
Op maandag 13 september 2010 02:07 schreef SolidasRock het volgende:
Pilletje snap ik nog wel maar envelopje? Wat voor drugs is dat? :')
Kabouterpost. Bap. Sos. Je weet toch.

Coke dus.
pi_86370935
Tsja, ligt er natuurlijk aan wat, hoeveel, met welke regelmaat enzovoort. Elke dag naar de tering zuipen of om de week een gram cocaïne wegwerken vind ik een beetje teveel van het goede.
pi_86370937
D: Geen relatie maar vind het geen probleem mits diegene er goed mee weet om te gaan,
En dat ik die persoon ook nuchter ken!
  maandag 13 september 2010 @ 02:16:47 #16
277627 Seven.
We are Borg.
pi_86370961
De ervaring leert mij dat ik lekker meeblow als ik een vriendje heb die blowt, maar dat ik er ook heel makkelijk af kan blijven als het afgelopen is. Ik hou echter wel relaties langer in stand dan ik eigenlijk wilde als er wiet in het spel is. Elke dag drinken irriteer ik me aan trouwens en als ik geen verbetering zie, dan ben ik pleitos. Mensen die elk weekend harddrugs gebruiken ben ik als de dood voor, omdat ik zelf niet verslaafd wil raken aan zulke troep.
Resistance is futile.
pi_86370967
Ik heb zelf een relatie gekregen met iemand die per gelegenheid (dacht ik) wel eens harddrugs gebruikte... varierend in het begin van een feest, tot in het weekend en toen betrapte ik degene op doordeweeks gebruik :{w

Deze persoon blowde daarbij al jarenlang (jonge leeftijd) waar ik in het begin omdat het sporadisch leek te zijn geen probleem van maakte.
Toen ging het naar dagelijks gebruik tot altijd.. en daar meerdere malen over gesproken, paste niet bij me ik deed het ook niet, maar er zijn grenzen in mijn ogen.
Deze persoon is nu weer gestopt, voor zolang het duurt.. dit zeg ik er wel bij omdat hij het pas weer stiekem heeft gedaan...
Gesprekken erover om te stoppen liepen eerst zo hoog op dat het met ruzies eindigde..
De hele vriendengroep op deze persoon heen die doet het ook dagelijks, alle soorten en maten.
Gelukkig is ie wel gestopt met harddrugs, ook na vele ruzies hierover waarbij het bijna kapot ging.. veel leugens kwamen erbij kijken en het vertrouwen werd er wel minder om.

Meeste problemen heb ik nog met dagelijks blowen gehad achteraf, dit heeft het langst geduurd, ik moest hier altijd verplicht haast bij zitten. Hij deed het ook als we alleen met zn tweetjes waren.. gewoon overal.
Vaak werdtie hier lusteloos/erg vermoeid van waardoor alle vreugde en plezier soms op slag verdween doordat ie weer is lag te slapen, niet luisterde of daarmee bezig was (bij het obsessieve af)
Daarbij ergerde ik me er vreselijk aan dat als we samen op pad waren hij het wel weer bij had en moest gebruiken en dat ik me niet gelijkwaardig aan hem voelde omdat ik hem nauwelijks nuchter bij me had..
Zei wel is tegen hem dat ie alleen op zijn werk maar nuchter was en mensen hem daar nuchter kende. Thuis of op terugweg van zijn werk tot het slapengaan draaide alles maar om jointjes en blowen.

Zeker als je dit niet doet en je word er aldoor mee geconfronteerd is dit gewoon een hele lange weg.. ik heb echter altijd geloofd en gestreden voor een drugsvrije relatie. Omdat ik voor mijn gevoel dit nog het prettigste vind, dat je elkaar gewoon gelijkwaardig kent. En op zijn tijd een biertje of een wijntje is dan geen probleem, maar wel op de gezonde manier.

vandaar dit topic.
pi_86370988
A. Zou je hierdoor bij voorbaat al geen relatie met hem/haar willen?
Hangt van de drugs af. Iedereen dag 1 glas alcohol, das toch helemaal niet erg?

B. Als je al een relatie hebt, hoe ga je er mee om? Hoop je dat hij/zij er ooit mee stopt?

C. Hoe stimuleer je dat je partner dit niet meer doet en wat voor nadelen heeft het in jullie relatie?
pi_86370995
Waar zijn die snelcode's gebleven? Om dikgedrukte woorden te krijgen??

FOK.. stelletjes prutsers zijn het toch ook he. Ze maken het ons zo gebruikeronvriendelijk als maar kan :o!
  maandag 13 september 2010 @ 02:21:02 #20
277627 Seven.
We are Borg.
pi_86371001
quote:
Op maandag 13 september 2010 02:17 schreef Jaapjesss het volgende:
Ik heb zelf een relatie gekregen met iemand die per gelegenheid (dacht ik) wel eens harddrugs gebruikte... varierend in het begin van een feest, tot in het weekend en toen betrapte ik degene op doordeweeks gebruik :{w

Deze persoon blowde daarbij al jarenlang (jonge leeftijd) waar ik in het begin omdat het sporadisch leek te zijn geen probleem van maakte.
Toen ging het naar dagelijks gebruik tot altijd.. en daar meerdere malen over gesproken, paste niet bij me ik deed het ook niet, maar er zijn grenzen in mijn ogen.
Deze persoon is nu weer gestopt, voor zolang het duurt.. dit zeg ik er wel bij omdat hij het pas weer stiekem heeft gedaan...
Gesprekken erover om te stoppen liepen eerst zo hoog op dat het met ruzies eindigde..
De hele vriendengroep op deze persoon heen die doet het ook dagelijks, alle soorten en maten.
Gelukkig is ie wel gestopt met harddrugs, ook na vele ruzies hierover waarbij het bijna kapot ging.. veel leugens kwamen erbij kijken en het vertrouwen werd er wel minder om.

Meeste problemen heb ik nog met dagelijks blowen gehad achteraf, dit heeft het langst geduurd, ik moest hier altijd verplicht haast bij zitten. Hij deed het ook als we alleen met zn tweetjes waren.. gewoon overal.
Vaak werdtie hier lusteloos/erg vermoeid van waardoor alle vreugde en plezier soms op slag verdween doordat ie weer is lag te slapen, niet luisterde of daarmee bezig was (bij het obsessieve af)

vandaar dit topic.
Ja, dus Jaap hield wel van snuiven? Oh, ik heb nieuws voor je: écht stoppen met drugs lukt alleen als je dat zelf echt wil en niet omdat je vriendin je ertoe dwingt.
Resistance is futile.
pi_86371008
Jaap hield wel van een pilletje, een slokje GHB en een snuifje hier en daar ja :r

Ik kan je wel zeggen dat je ergens gelijk hebt over het stoppen, daarnaast kan je iemand ook wel stimuleren om te stoppen met "verkeerd" gedrag.
Door er over te praten en je probleem hiermee te bespreken.

Ik kan je zeggen dat het echt niet plezierig is als je erachter komt dat je vriend meer dan je dacht drugs gebruikt.
Dat je je vriend leerde kennen in een veel onschulderige status in gebruik. Eentje die nog niet buiten alle perken ging, waarna het gaandeweg in de relatie is verandert en hij ineens een dagelijke gebruiker word.
Vind wel dat je als partner hier wel wat over te zeggen hebt. Als ik tegen hem zeg dat ik pleite ben alsie met harddrugs (daar ben ik mee begonnen om over te praten) blijft gebruiken had hij een simpele keus en dit heeftie misschien wel door mij echt gedaan, hij is tot op heden er wel mee gestopt. We spreken hier nog wel is over en hij is blij met die keus, blij dat hij het niet doet.. en vind het achteraf ook helemaal niet bij hem passen. Hij is daar ook niet trots op.

Blowen echter vond hij zelf veel onschuldiger maar zoals ik al zeg, het brengt zeker zijn nadelen mee binnen de relatie die de relatie met zo iemand ook niet ten goede komt..
  maandag 13 september 2010 @ 02:23:08 #22
277627 Seven.
We are Borg.
pi_86371014
quote:
Op maandag 13 september 2010 02:22 schreef Jaapjesss het volgende:
Jaap hield wel van een pilletje, een slokje GHB en een snuifje hier en daar ja :r
Wát een boefje, die Jaap.
Resistance is futile.
pi_86371038
quote:
Op maandag 13 september 2010 02:17 schreef Jaapjesss het volgende:
Zei wel is tegen hem dat ie alleen op zijn werk maar nuchter was en mensen hem daar nuchter kende. Thuis of op terugweg van zijn werk tot het slapengaan draaide alles maar om jointjes en blowen.
Tsja, als iemand zo obsessief met een bepaald middel bezig is zou ik het ook voor gezien houden. Dat zit hem geeneens zo in het middel, maar in de manier hoe diegene ermee omgaat. Overigens drink ik ook elke dag wel een paar bier, dus ik ben heus de strengste niet.
pi_86371040
@ SEVEN Dat zal best, jij effe geluk dat je niet met Jaap een relatie hebt he O~)
pi_86371065
Trouwens, probeer alsjeblieft iemand niet te veranderen. Manipulatie is het zwaktebod van elke vrouw. Dit is overigens geen vrijbrief om bij allerlei 'ongewenst' gedrag te kunnen zeggen 'zo ben ik nu eenmaal', maar om te zeggen dat één van de belangrijkste pijler waarop een relatie is gebouwd het accepteren van elkaars persoonlijkheid is. Je moet niet iemand proberen in een ideaalbeeld te kneden, dat werkt niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')