Ik heb zelf een relatie gekregen met iemand die per gelegenheid (dacht ik) wel eens harddrugs gebruikte... varierend in het begin van een feest, tot in het weekend en toen betrapte ik degene op doordeweeks gebruik
Deze persoon blowde daarbij al jarenlang (jonge leeftijd) waar ik in het begin omdat het sporadisch leek te zijn geen probleem van maakte.
Toen ging het naar dagelijks gebruik tot altijd.. en daar meerdere malen over gesproken, paste niet bij me ik deed het ook niet, maar er zijn grenzen in mijn ogen.
Deze persoon is nu weer gestopt, voor zolang het duurt.. dit zeg ik er wel bij omdat hij het pas weer stiekem heeft gedaan...
Gesprekken erover om te stoppen liepen eerst zo hoog op dat het met ruzies eindigde..
De hele vriendengroep op deze persoon heen die doet het ook dagelijks, alle soorten en maten.
Gelukkig is ie wel gestopt met harddrugs, ook na vele ruzies hierover waarbij het bijna kapot ging.. veel leugens kwamen erbij kijken en het vertrouwen werd er wel minder om.
Meeste problemen heb ik nog met dagelijks blowen gehad achteraf, dit heeft het langst geduurd, ik moest hier altijd verplicht haast bij zitten. Hij deed het ook als we alleen met zn tweetjes waren.. gewoon overal.
Vaak werdtie hier lusteloos/erg vermoeid van waardoor alle vreugde en plezier soms op slag verdween doordat ie weer is lag te slapen, niet luisterde of daarmee bezig was (bij het obsessieve af)
Daarbij ergerde ik me er vreselijk aan dat als we samen op pad waren hij het wel weer bij had en moest gebruiken en dat ik me niet gelijkwaardig aan hem voelde omdat ik hem nauwelijks nuchter bij me had..
Zei wel is tegen hem dat ie alleen op zijn werk maar nuchter was en mensen hem daar nuchter kende. Thuis of op terugweg van zijn werk tot het slapengaan draaide alles maar om jointjes en blowen.
Zeker als je dit niet doet en je word er aldoor mee geconfronteerd is dit gewoon een hele lange weg.. ik heb echter altijd geloofd en gestreden voor een drugsvrije relatie. Omdat ik voor mijn gevoel dit nog het prettigste vind, dat je elkaar gewoon gelijkwaardig kent. En op zijn tijd een biertje of een wijntje is dan geen probleem, maar wel op de gezonde manier.
vandaar dit topic.