abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 september 2010 @ 23:17:11 #1
862 Arcee
Look closer
pi_86365862
Deel 1: Teledoc: Wilders, the movie.

Geert Wilders weet zowel nationaal als internationaal discussie, woede en bewondering op te wekken. Ondertussen groeit zijn aanhang. Tijdens de vervroegde verkiezingen in juni was zijn Partij voor de Vrijheid (PVV) de grote winnaar.
Filmmakers Joost van der Valk en Mags Gavan raakten door Wilders als fenomeen gefascineerd vanaf het moment dat zij in hun standplaats Londen werden geconfronteerd met de grote commotie rondom de vertoning van Fitna in de House of Lords - consternatie die in Nederland uitblijft.

Wie is Geert Wilders, wie zijn de mensen die op hem stemmen, hoe komt het dat hij zo succesvol is en wat zegt dat over ons? In Wilders, the movie onderzoeken de filmmakers de drijfveren van Wilders en zijn aanhang. Via kiezers, inspirators uit het internationale netwerk, collega’s en een onderzoek naar het verleden van Wilders, trachten Van der Valk en Gavan vat te krijgen op het fenomeen Wilders, en schetsen zij een portret van een man die groeit in een wereld van extremen.

Regie: Joost van der Valk

Deze Teledoc van Pieter van Huystee Film, RedRebel Films en de VPRO kwam tot stand met financiële steun van het Nederlands Fonds voor de Film en het CoBO Fonds.

Uitzending: zondag 12 september, 20.15 uur op Nederland 2

Aanstaande zondag dus. ^O^
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_86365993
quote:
Op zondag 12 september 2010 23:03 schreef Koskesh het volgende:
Ik moet wel zeggen dat ik een beetje de angst van de mede-Iraniër die werd geinterviewd deel.
Want ja, nu komt ie achter de mocro's aan, dadelijk misschien turken en ja wie is de volgende?
Ik denk daarna negers in het algemeen, gevolgd door links-stemmers en ten slotte krijgen alleen leden van zijn partij nog voedselbonnen.

Schei uit man :') Over irreële angsten gesproken..
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 12 september 2010 @ 23:29:58 #3
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_86366484
Heb een stukkie moeten missen, hopelijk kompt het nog op uitzending gemist
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_86366543
Ik vraag me nog altijd af wat hem bezielde om in zo'n Israëlisch gehucht te gaan wonen.
pi_86366867
Het enige waar ik me over verwonderd heb, is dat Wilders rookt.

Verder een hoop open deuren ingetrapt. En dat die filmmaker notabene zelf wordt beroofd en bedreigd door een paar van die Mocro-vrienden, vind ik dè ironie.
pi_86366990
quote:
Op zondag 12 september 2010 23:38 schreef Chooselife het volgende:
Het enige waar ik me over verwonderd heb, is dat Wilders rookt.

Verder een hoop open deuren ingetrapt. En dat die filmmaker notabene zelf wordt beroofd en bedreigd door een paar van die Mocro-vrienden, vind ik dè ironie.
Het zegt ook wel veel over hem dat het als een totale verrassing kwam in Kanaleneiland. :')
pi_86367133
hoeveel heeft de vpro betaald aan de maker voor dit uitmuntend stukje werk?
pi_86367210
quote:
Op zondag 12 september 2010 23:44 schreef farscapevr8 het volgende:
hoeveel heeft de vpro betaald aan de maker voor dit uitmuntend stukje werk?
Ik vond het uiteindelijk goedkope televisie. Een zwakke documentaire.

Dus ik hoop niet dat het veel geld gekost heeft. Gezien de tripjes, ongetwijfeld wel.
pi_86367244
quote:
Op zondag 12 september 2010 23:31 schreef Stirner het volgende:
Ik vraag me nog altijd af wat hem bezielde om in zo'n Israëlisch gehucht te gaan wonen.
Tien jaar jonger en hij was gaan backpacken.

Toch was het vooral een documentaire over geen interview met het onderwerp kunnen krijgen.
Als een filmmaker aan het materiaal kan komen, zou hij wel een hele avond over de Israëlische connecties van GW kunnen vullen. Al moest ik bij die gozer van de Jewish Task Force meteen aan Life of Brian denken.
Farts are jazz to assholes
pi_86367282
Het Nederlands Fonds voor de Film heeft dit meesterwerk deels gefinancierd.
pi_86367312
quote:
Op zondag 12 september 2010 23:31 schreef Stirner het volgende:
Jeugdig idealisme gok ik. Israel was rond die tijd verwikkeld in een oorlog met Libanon en hij zal wel het idee gehad hebben dat hij bij de front-linies moest zijn ofzo.

Maar waar die drang dan weer vandaan kwam :?
pi_86367356
quote:
Op zondag 12 september 2010 23:47 schreef Stirner het volgende:
Het Nederlands Fonds voor de Film heeft dit meesterwerk deels gefinancierd.
overheid dus

begrijp ik het dan goed dat er 2 keer betaald worddoor de belasingbetaler?

1 keer om het te maken en 1 keer om het te kopen van de maker?
pi_86367391
Samenvatting documentaire:

Ja ehh.. We weten niet zoveel van hem. Enneh, hij zegt dat Marokkanen slecht zijn.. Nou ja ehh, daar ben ik ineens ook anders over gaan denken... Oh ja, hier heeft hij ooit gewoond. En dit is de enige foto van zijn vrouw.

That's it.
pi_86368134
Ik heb het eerste kwartiertje gezien, maar ik vond het niet zo erg boeiend.

Ik verbaas me er wel over dat er al een heel topic over is volgeschreven.
pi_86368160
Die stem, echt verschrikkelijk
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_86368542
ik wist niet dat hij zijn haar echt bleekte...hahah...
pi_86368807
quote:
Op zondag 12 september 2010 23:29 schreef Paul het volgende:
Heb een stukkie moeten missen, hopelijk kompt het nog op uitzending gemist
Ik hoop het ook, dat stukje waar de verslaggever beroofd wordt is misschien wel het enige dat de moeite waard is.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_86369332
Doc staat al een tijdje op uitzending gemist...
pi_86369477
Wilde hem net posten.

http://player.omroep.nl/?aflID=11402569

Ah ik weet al wat hij met die voice-over wil bereiken! Het is een imitatie van Peter R. de Vries :P

[ Bericht 41% gewijzigd door Cerbie op 13-09-2010 00:57:56 ]
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_86369797
Wel redelijke documentaire. Geeft een mooi beeld van hoe Wilders steeds extremer is geworden en hoe dat komt. Laat ook goed zien welke mensen op hem stemmen en wat hun redenen daarvoor zijn.
Wel jammer dat op een gegeven moment door de maker dingen beweerd worden die niet hard gemaakt kunnen worden, en die bovendien vrij irrelevant zijn in de rest van de film (bijv. dat hij giften zou ontvangen in ruil voor beloftes)
Maar uiteindelijk vond ik het een leerzame film. En educatie is belangrijk. Dus prima dat de maker een eindje op gang wordt geholpen met belastinggeld. Wat het aankopen betreft: zo werkt het publieke bestel. De vpro heeft een hoop leden die dit graag willen zien (zoals ik).
  maandag 13 september 2010 @ 09:41:13 #21
27648 Weakling
available in strong mint
pi_86373553
quote:
Op maandag 13 september 2010 00:52 schreef MilaNL het volgende:
...Wel jammer dat op een gegeven moment door de maker dingen beweerd worden die niet hard gemaakt kunnen worden, en die bovendien vrij irrelevant zijn in de rest van de film (bijv. dat hij giften zou ontvangen in ruil voor beloftes)...
Noem het maar irrelevant. Als er iets is wat Wilders zo'n interessant object voor een documentaire maakt, dan is het wel dat punt. Het ondermijnt onze politiek en rechtstaat behoorlijk als zijn meningen gekocht zijn.

Ik vond dat juist de financiering meer belicht had mogen worden. Dat hij getrouwd zou zijn geweest met een Israelische, een tijdje daar gewoond heeft of hoe een paar volslagen idioten tegen Wilders aankijken vind ik juist niet interessant.

Hoewel de uitspraak van de PVV stemmer dat Wilders te vergelijken is met Molosevic wel hilarische TV opgeleverd heeft natuurlijk.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_86374430
quote:
Op maandag 13 september 2010 00:52 schreef MilaNL het volgende:
Wel redelijke documentaire. Geeft een mooi beeld van hoe Wilders steeds extremer is geworden en hoe dat komt. Laat ook goed zien welke mensen op hem stemmen en wat hun redenen daarvoor zijn.
Wel jammer dat op een gegeven moment door de maker dingen beweerd worden die niet hard gemaakt kunnen worden, en die bovendien vrij irrelevant zijn in de rest van de film (bijv. dat hij giften zou ontvangen in ruil voor beloftes)
Maar uiteindelijk vond ik het een leerzame film. En educatie is belangrijk. Dus prima dat de maker een eindje op gang wordt geholpen met belastinggeld. Wat het aankopen betreft: zo werkt het publieke bestel. De vpro heeft een hoop leden die dit graag willen zien (zoals ik).
Leerzaan? De documentaire is tot dusver belachelijk slecht en verschaft je eigenlijk enkel 'n inzicht in de politieke opvattingen van de makers. Uitspraken worden uit hun context getrokken en de montage is zacht gezegd zéér suggestief.

Walgelijk dat hieraan belastinggeld gespendeerd is en dat het op de publieke omroep uitgezonden wordt. :r
Je suis Charlie Sheen
pi_86374484
quote:
Op maandag 13 september 2010 10:18 schreef NotYou het volgende:

[..]

Leerzaam? De documentaire is tot dusver belachelijk slecht en verschaft je eigenlijk enkel 'n inzicht in de politieke opvattingen van de makers. Uitspraken worden uit hun context getrokken en de montage is zacht gezegd zéér suggestief.

Walgelijk dat hieraan belastinggeld gespendeerd is en dat het op de publieke omroep uitgezonden wordt. :r
Daar ben ik het wel mee eens.
  maandag 13 september 2010 @ 10:30:03 #24
27648 Weakling
available in strong mint
pi_86374715
quote:
Op maandag 13 september 2010 10:18 schreef NotYou het volgende:
Leerzaan? De documentaire is tot dusver belachelijk slecht en verschaft je eigenlijk enkel 'n inzicht in de politieke opvattingen van de makers. Uitspraken worden uit hun context getrokken en de montage is zacht gezegd zéér suggestief.

Objectiviteit is in ons huidig publieke bestel bij geen enkele omroep mogelijk. Of het nu de VPRO, PowNED of de KRO is. Daarvoor zullen ze toch eerst de zuilen moeten opheffen. Dat de docu deels gekleurd was, mag dan ook geen verrassing geweest zijn. Het was wel jammer dat het programma nergens dieper op in ging en van quotjes en meninkjes aan elkaar hing. Ik had liever de focus op één aspect van Wilders gezien, hoe gekleurd dat beeld ook geweest zou zijn.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_86375070
quote:
Op maandag 13 september 2010 10:30 schreef Weakling het volgende:

[..]

Objectiviteit is in ons huidig publieke bestel bij geen enkele omroep mogelijk. Of het nu de VPRO, PowNED of de KRO is. Daarvoor zullen ze toch eerst de zuilen moeten opheffen. Dat de docu deels gekleurd was, mag dan ook geen verrassing geweest zijn. Het was wel jammer dat het programma nergens dieper op in ging en van quotjes en meninkjes aan elkaar hing. Ik had liever de focus op één aspect van Wilders gezien, hoe gekleurd dat beeld ook geweest zou zijn.
Het hoeft dan ook niet geheel objectief te zijn, dat wordt uberhaupt vrij lastig.. Een evenwichtig beeld schetsen is hier niet eens gepoogd, dit was/is pure propaganda.
Je suis Charlie Sheen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')