abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86611233
quote:
Op zondag 19 september 2010 19:22 schreef resque het volgende:
Grown ups

baggerfilm. Niet echt grappig te noemen eigenlijk. Zeker als je et vergelijkt met goede comedies zoals the hangover. cijfer 5,5
Echt he, had hetzelfde idee na die film. Je verwacht een echte comedy omdat je eigenlijk allemaal grappige lui bij elkaar hebt, maar het valt aardig tegen.

Heb net The Chose One gekeken, ik dacht dat het een comedy was, maar het is echt een leuke film waarin weinig gebeurd, maar toch blijft boeien.

Paul is een doodnormale autoverkoper in Los Angeles. Hij haat zijn baan, zijn vrouw heeft hem verlaten en zijn moeder en homosexuele monnik-broer helpen hem continue aan zijn verloren leven te herinneren. Met het touw in zijn handen om zich bij het hiernamaals te voegen hoort hij plots iemand op de deur kloppen. Als hij uiteindelijk open doet wordt hij begroet door een Zuid Amerikaanse vrouw genaamd Marisa samen met drie heilige Arhuaco-shamanen. Het blijkt dat de wereld uit balans is en de Arhuaco hebben als taak om de uitverkorene te vinden die een monumentale en belangenloze daad moet verrichten om de wereld te redden en de sneeuw terug te brengen op de barre bergtoppen van hun dorp.

Alleen het was zeker geen comedy, meer een drama. Echt een film op zich die soms een beetje overkomt als een B-film.

Toch wel een 7, ook omdat ik altijd wel iets heb gehad met het spirituele. Of iig hoop dat er meer is.
  zondag 19 september 2010 @ 21:06:13 #252
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_86613916
Breaking the Waves (1996, Den, Lars von Trier)
Ook in deze film laat von Trier weer zien dat de wereld en mensheid niet zo simpel zwart-wit in elkaar zit, zoals men in ons andere mindere films wilt doen geloven. Hij laat zien wat er gebeurd als je een goede karaktereigenschap tot het extreme doorvoert. Wat er gebeurt als iemand te goed is voor deze wereld. Als iemand haar leven totaal in dienst stelt van een andere. Met Emily Watson in de rol van haar leven.
cijfer: 9
pi_86617656
quote:
Op zondag 19 september 2010 20:13 schreef JDx het volgende:

[..]

Echt he, had hetzelfde idee na die film. Je verwacht een echte comedy omdat je eigenlijk allemaal grappige lui bij elkaar hebt, maar het valt aardig tegen.

Heb net The Chose One gekeken, ik dacht dat het een comedy was, maar het is echt een leuke film waarin weinig gebeurd, maar toch blijft boeien.

Paul is een doodnormale autoverkoper in Los Angeles. Hij haat zijn baan, zijn vrouw heeft hem verlaten en zijn moeder en homosexuele monnik-broer helpen hem continue aan zijn verloren leven te herinneren. Met het touw in zijn handen om zich bij het hiernamaals te voegen hoort hij plots iemand op de deur kloppen. Als hij uiteindelijk open doet wordt hij begroet door een Zuid Amerikaanse vrouw genaamd Marisa samen met drie heilige Arhuaco-shamanen. Het blijkt dat de wereld uit balans is en de Arhuaco hebben als taak om de uitverkorene te vinden die een monumentale en belangenloze daad moet verrichten om de wereld te redden en de sneeuw terug te brengen op de barre bergtoppen van hun dorp.

Alleen het was zeker geen comedy, meer een drama. Echt een film op zich die soms een beetje overkomt als een B-film.

Toch wel een 7, ook omdat ik altijd wel iets heb gehad met het spirituele. Of iig hoop dat er meer is.
ilk wou em gaan kijken vanaf the chosen one maar ben toch iets anders gaan kijken... wat voor soort film is het dan... ? wel een aanrader dus?
pi_86617906
The American

Verenigde Staten
Drama / Thriller
103 minuten

geregisseerd door Anton Corbijn
met George Clooney, Thekla Reuten en Bruce Altman

Jack (George Clooney) is een huurmoordenaar die, nadat een klus in Zweden uit de hand is gelopen, aan zijn werkgever Larry zweert dat zijn volgende klus tevens zijn laatste zal zijn. Voor deze laatste klus, waar zijn opdracht gespecificeerd wordt door de Belgische Mathilde (Thekla Reuten), duikt hij onder op het Italiaanse platteland, in een idyllisch klein stadje. Ondanks het feit dat Jack normaliter een afkeer heeft van menselijk contact, maakt hij kennis met een lokale priester en laat hij zich meeslepen in een romance met de mooie Clara. Zet Jack zo zijn laatste klus en nog belangrijker, zijn eigen veiligheid op het spel?

Ik zou de film zeker niet zon hoog cijfer geven als sommige kranten/recensies het geven. En ik ging zonder verwachtingen deze film kijken (ik hoor veel mensne zeggen dat ze erg teleurgesteld zijn omdat ze een actiefilm verwachten) een actiefilm is het zeker niet.. en thriller ook niet echt. Meer een drama film. Het is een film met een rustig verhaal, waar niet veel gebeurd maar die zeker blijft boeien. Ik vond het vooral een sterk einde hebben de film, ook met mooie muziek erbij. Ik zou de film een 7 geven omdat het toch een aparte film is, die zeker het zien waard is MAAR je moet dan wel een beetje filmhuis filmkijker/wat van aparte films houden anders is dit niks voor jou
  zondag 19 september 2010 @ 23:57:26 #255
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_86622042
Henry: Portrait of a Serial Killer (1986, VS, John McNaughton)
Een tegenvallertje dit. Op basis van de titel en het idee erachter had ik meer verwacht. Maar het was dus niet veel. Het was niet spannend of eng. Het was niet grappig, want het is geen parodie of satire. Noch was het een goed psychologisch portret van een seriemoordenaar. Ook was ik niet onder de indruk van het veel geprezen rauwe realisme van de film.
Credits wel naar Michael Rooker die heel overtuigend is in de titelrol. Hij speelt Henry heel ingehouden gereserveerd.
cijfer: 5.5
pi_86622232
Streets of Blood
Matige film. Wel leuk voor een avondje bankhangen :P
6.0
pi_86632394
quote:
Op zondag 19 september 2010 22:04 schreef casper019 het volgende:

[..]

ilk wou em gaan kijken vanaf the chosen one maar ben toch iets anders gaan kijken... wat voor soort film is het dan... ? wel een aanrader dus?
Ik kan niet zeggen dat het een aanrader is, want velen zullen het niet eens zijn. Het is een hele rustige film met een 3 mannen van een stam uit de jungle die bijna niks zeggen en een beetje bidden. Het is een film die je moet kijken als je helemaal loom bent, gewoon op de bank ligt, geen zin hebt in comedy, maar gewoon niet kan slapen ofzo. Zo is ook The Ramen Girl.

Nou ik een vraag over The American... gewoon in de bios gezien? Ga er miss ook wel ff heen deze week.
pi_86635034
Knight and Day
Viel me reuze mee na alle redelijk negatieve berichten erover. Het wordt snel duidelijk dat je te maken hebt met een absurde actiefilm met een vleugje humor en als je met dat idee kan leven is het een erg vermakelijke film. Cruise doet het goed als de iets lossere versie van Ethan Hunt en Diaz vult dat prima aan. Geen film om vaker te kijken maar als vervelen deed ie mij geen moment. Al zijn sommige scenes wel érg overdreven Een 7.1
pi_86635075
Star Trek VIII: First Contact
Ik ben bezig alle Star Trek motion pictures weer eens te kijken, gisteren deze, naar mijn mening beste. 8.0
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
  maandag 20 september 2010 @ 14:18:38 #260
164607 sc00p
D66-rechter
pi_86635644
Death Proof

Een geniale film, maar verwacht ook niets anders van Tarantino. :D
Ik ook, bedankt!
  maandag 20 september 2010 @ 21:10:03 #261
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_86652639
Ik heb weer een aantal films gezien de laatste tijd!

Seven Pounds
Zozo, een film over hoe een klaploper toch nog een zinvol leven kan leiden. Beetje onwennig in het begin, maar gaandeweg wordt het een alleraardigste karakterstudie. De acteerprestatie van Will Smith is dik in orde. Het plot verloopt traag, maar gelukkig niet al te storend. Soms had ik het idee dat er wel wat meer pit in de film mocht zitten, maar goed dat terzijde. Cijfer: 7

The Italian Job
Lekkere film in de trant van de Ocean's-reeks, waar dit keer goudstaven ter waarde van 35 miljoen dollars buitgemaakt moet worden. Bij de Ocean's-reeks heb je echter last van een overload aan karakters is, waar je niet wijs van wordt. In the Italian Job is gekozen voor een select team met leden die elk hun eigen specialiteit hebben. Weliswaar zijn de personages hier niet meer dan één-dimensionaal, maar de rollen worden door de castleden prima ingevuld.

De heist-actie waar het uiteindelijk allemaal om draait, mocht er ook wezen. Die zat tof in elkaar en ondertussen kwam de stoerheid van de Mini Cooper ook menigmaal in beeld. Helaas zit er nog een suffig subplotje drtussendoor om de film niet te gemakkelijk te laten worden, maar dat kon de pret nauwelijks deren. Cijfer: 7,5

West Side Story
Ik heb mijn portie musicals voor de rest van het jaar weer gehad ;). Dit is weer één groot tenenkrommend gebeuren. Bernsteins muziek is best aardig en de productie en choreografie is natuurlijk ook knap gedaan. Maar sjongejonge, het is zo overdreven aangezet allemaal. Ik waande me met al dat overacting in een Duitse jaren '20-film. Pasje hier en daar, gezicht nog extra in de plooi zetten en dan nog tot overmaat gaan zingen ook. De gayness druipt er vanaf! Extra minpunt is dat het langdradige Romeo en Juliet-verhaal over 2,5 uur uitgesmeerd wordt. Had van mij niet gehoeven natuurlijk.

Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby
Ik geef gewoon toe. Ik heb best wel moeten lachen om deze komedie. Het heeft een aantal 'awkward'-situaties, die door Will Ferrell en John C. Reilly prima vertolkt worden. Verder niet helemaal perfect, maar wel doorheen te komen. Cijfer: 6

The Game
Zo hee, erg genoten van deze film. Michael Douglas is geknipt voor rollen als deze. De in- en inslechte zakenman beleeft een onophoudelijke nachtmerrie (The Game), die de kijker gelukkig nooit verveelt. Telkens was ik verrast over de ellende die over hem uitgestort wordt. Ook ik voelde me menigmaal in het ootje genomen :'). Het heeft effect, want ook al is Douglas een eerste klas lul, ik vond wel dat onze grote vriend zo baas genoeg moest zijn om dit allemaal goed te kunnen verteren. Cijfer: 8,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 20 september 2010 @ 21:13:21 #262
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_86652787
Inglorious Basterds weer gekeken vandaag :7

Wat een masterpiece _O_
The Outside Agency
pi_86655797
Les barons

België
Komedie
111 minuten

geregisseerd door Nabil Ben Yadir
met Nader Boussandel, Jan Decleir en Julien Courbey

"Om in het leven baron te zijn, moet je zo lui mogelijk zijn. Elke mens wordt namelijk geboren met een krediet aan stappen. Elke stap brengt je dus dichter bij de dood. Wij, baronnen, weten dit van bij het begin. De meest ambitieuze baron, ben ik, Hassan. Ik droom ervan de mensen te doen lachen en er mijn beroep van te maken. Maar voor mijn vader is dit geen echt beroep. Buschauffeur wel daarentegen, een beroep met een loonfiche aan het eind van de maand. Bovendien is dit bij ons ongepast, op scène staan, de mensen doen lachen door over je familie en je vrienden te praten. Vooral in de ogen van Mounir, de echte baron, de oudste onder ons, mijn voornaamste inspiratiebron en de broer van de prachtige Malika. Bij ons geldt: raak niet aan de zus van je vriend want ze is zoals een vriend met lang haar."

Leuke film gekeken op aanrader van een andere FOK user die me gezien had, ik twijfel een beetje tussen de 6.5 en 7 voor deze film. er zitten leuke grappen in de film, maar er hadden toch wat vaker en regelmatiger grappige stukjes in gemogen> Het is gewoon een leuke film, met wat grappige momenten die leuk vermaakt en lekker wegkijkt
  maandag 20 september 2010 @ 22:36:08 #264
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_86657206
Run! Bitch Run!
Toen ik vorige week Mega Shark vs. Giant Octopus had gezien was ik er vast van overtuigd: "erger dan dit kan toch écht niet." Boy, was I wrong! Waar die film slecht maar wel tamelijk vermakelijk was, was dat laatste bij dit gedrocht ook niet het geval. Negentig minuten lang ellende. Buiten het feit dat het (zelfs voor `n low budget film) lelijk gefilmd is, is het acteerwerk erbarmelijk slecht, is de uitwerking van het verhaal (waar ergens heel diep een kans in verborgen zit om dit tot `n redelijke wraakfilm te maken) extreem slecht en ontbeert het de film enige vorm van vaart. Hoe lang kan een shot duren waarin we een dokter een spuit zien vullen en zetten?
Kortom: een drama...

IMDB Cijfer: 4,4/10
Mijn Cijfer: 1,0/10
pi_86657318
A Hole In The Head (1959) Frank Capra

Tony (Frank Sinatra) runt een hotel in Miami, hij heeft nogal moeite om met geld om te gaan en daardoor kan hij zijn huur niet meer betalen. Om niet met zijn zoontje op straat te belanden belt hij zijn broer Mario (Edward G Robinson). Die wil hem het geld wel lenen op een voorwaarde, hij moet een goeie vrouw zoeken en serieus gaan leven.
Capra is een van mijn favoriete regisseurs, al zijn films hebben een feel good sfeer en de karakters zijn altijd bijzonder, in deze film speelt Sinatra een van zijn beste rollen. Helaas geldt dit niet voor de hele cast en zijn sommige dialogen wat saai. Niet een van zijn beste films maar toch zeer vermakelijk, mooie setting en een leuk openingsnummer wat later een oscar won. 7/10

pi_86659071
Grown Ups
Matige film met veel flauwe humor.

I Am Legend
Leuk wegkijkertje met mooie beelden.
Children of the night. What music they make.
pi_86659214
Ik verwachte van Sherlock Holmes eigenlijk niet zo veel, maar werd blij verrast. Vooraf dacht ik aan een beetje flauwige buddy film. Nee, de film is niet zo donker, grauw en serieus als misschien gepast was; maar hij is wel vermakelijk.

Tot een kwartier voor het einde leuk. Daarna even de was gaan ophangen en rustig de laatste 5 minuten kijken.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_86659748

The Beach
Echt een hele leuke film, het begint met een jonge Richard (Leonardo di Caprio) die als een wereldreiziger een stelletje ontmoet die naast hem in het hotel slapen. Daarnaast ontmoet hij een aparte man die hem verteld over een strand op een onbewoond eiland ergens voor de kust van Thailand, hij geeft een kaart aan Richard en hij besluit gezamelijk met het stelletje op zoek te gaan naar the beach.

Eenmaal gevonden stuit hij op een hele woongemeenschap die zelfonderhoudend is maar er rare praktijken op nahoudt...

Ik vond het echt een supervette film, erg mooie beelden, dialogen en leuke wendingen. Echter vond ik het schizofrene gedeelte een beetje geforceerd en niet echt stroken met het tijdsverloop van de film.

7.5
pi_86660694
quote:
Op maandag 20 september 2010 21:10 schreef Falco het volgende:
Seven Pounds
Zozo, een film over hoe een klaploper toch nog een zinvol leven kan leiden. Beetje onwennig in het begin, maar gaandeweg wordt het een alleraardigste karakterstudie. De acteerprestatie van Will Smith is dik in orde. Het plot verloopt traag, maar gelukkig niet al te storend. Soms had ik het idee dat er wel wat meer pit in de film mocht zitten, maar goed dat terzijde. Cijfer: 7
Een van de weinige films waar ik een brok in mijn keel van kreeg (callcenter stukje).
pi_86660761
Knight and Day

Fijne R5's komen er de laatste tijd uit zeg. Leuke film, echt een vermakertje, bijna continue actie, net zoiets als SALT, maar dan wat vriendelijker zeg maar. Gewoon een leuke actie.

7,5!
pi_86661329
Op dinsdag 21 september 2010 00:31 schreef Weissman het volgende:
Gisteren

en

Vandaag

De laatste 2 waren geniaal geweldig !! _O_

Going the Distance: tja, valt weinig over te zeggen. Typisch een vrouwenfilm met toch wel een enigszins boeiende verhaallijn en toch wel aparte goede humor. Leuk voor een date, of een meidenavond.

The Bank Job: Vooral goed omdat het gebaseerd is op een waargebeurd verhaal. Een goeie combi tussen, de Oceans serie, Italian Job en Lock Stock and 2 smoking barrels.

The Boondock Saints 2: Een geweldig vervolg op het eerste deel. Ben zelf grote fan van deel 1 en was heel cynisch over het vervolg. Troy Duffy heeft mij flink verbaast !!

Edit: heb even de OP gelezen, en de regels voor het posten doorgenomen en aan de hand daarvan mijn post aangepast.

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2010 01:08:35 ]
pi_86661360
Geweldige film. Dark and touching.
  dinsdag 21 september 2010 @ 01:00:09 #273
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_86661858
quote:
Op maandag 20 september 2010 21:10 schreef Falco het volgende:
Ik heb weer een aantal films gezien de laatste tijd!

West Side Story
Ik heb mijn portie musicals voor de rest van het jaar weer gehad ;). Dit is weer één groot tenenkrommend gebeuren. Bernsteins muziek is best aardig en de productie en choreografie is natuurlijk ook knap gedaan. Maar sjongejonge, het is zo overdreven aangezet allemaal. Ik waande me met al dat overacting in een Duitse jaren '20-film. Pasje hier en daar, gezicht nog extra in de plooi zetten en dan nog tot overmaat gaan zingen ook. De gayness druipt er vanaf! Extra minpunt is dat het langdradige Romeo en Juliet-verhaal over 2,5 uur uitgesmeerd wordt. Had van mij niet gehoeven natuurlijk.

Geen cijfer voor West Side Story? De rest geeft je namelijk wel cijfers.
pi_86664071
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 00:10 schreef .aeon het volgende:

[..]

Een van de weinige films waar ik een brok in mijn keel van kreeg (callcenter stukje).
Pursuit of Happyness?
Reign over Me?
  dinsdag 21 september 2010 @ 09:37:16 #275
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_86665107
Boondock Saints 2 vond ik echt een dikke buttfilm.

Ik ben ziek, dus vandaag maar een paar films kijken.
Zo eerst The Killer Inside Me http://www.moviemeter.nl/film/60714

of Dead Snow: http://www.moviemeter.nl/film/53281

[ Bericht 20% gewijzigd door haakon op 21-09-2010 09:55:21 ]
The Outside Agency
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')