Ik heb weer een aantal films gezien de laatste tijd!
Seven PoundsZozo, een film over hoe een klaploper toch nog een zinvol leven kan leiden. Beetje onwennig in het begin, maar gaandeweg wordt het een alleraardigste karakterstudie. De acteerprestatie van Will Smith is dik in orde. Het plot verloopt traag, maar gelukkig niet al te storend. Soms had ik het idee dat er wel wat meer pit in de film mocht zitten, maar goed dat terzijde. Cijfer: 7
The Italian JobLekkere film in de trant van de Ocean's-reeks, waar dit keer goudstaven ter waarde van 35 miljoen dollars buitgemaakt moet worden. Bij de Ocean's-reeks heb je echter last van een overload aan karakters is, waar je niet wijs van wordt. In the Italian Job is gekozen voor een select team met leden die elk hun eigen specialiteit hebben. Weliswaar zijn de personages hier niet meer dan één-dimensionaal, maar de rollen worden door de castleden prima ingevuld.
De heist-actie waar het uiteindelijk allemaal om draait, mocht er ook wezen. Die zat tof in elkaar en ondertussen kwam de stoerheid van de Mini Cooper ook menigmaal in beeld. Helaas zit er nog een suffig subplotje drtussendoor om de film niet te gemakkelijk te laten worden, maar dat kon de pret nauwelijks deren. Cijfer: 7,5
West Side StoryIk heb mijn portie musicals voor de rest van het jaar weer gehad

. Dit is weer één groot tenenkrommend gebeuren. Bernsteins muziek is best aardig en de productie en choreografie is natuurlijk ook knap gedaan. Maar sjongejonge, het is zo overdreven aangezet allemaal. Ik waande me met al dat overacting in een Duitse jaren '20-film. Pasje hier en daar, gezicht nog extra in de plooi zetten en dan nog tot overmaat gaan zingen ook. De gayness druipt er vanaf! Extra minpunt is dat het langdradige Romeo en Juliet-verhaal over 2,5 uur uitgesmeerd wordt. Had van mij niet gehoeven natuurlijk.
Talladega Nights: The Ballad of Ricky BobbyIk geef gewoon toe. Ik heb best wel moeten lachen om deze komedie. Het heeft een aantal 'awkward'-situaties, die door Will Ferrell en John C. Reilly prima vertolkt worden. Verder niet helemaal perfect, maar wel doorheen te komen. Cijfer: 6
The GameZo hee, erg genoten van deze film. Michael Douglas is geknipt voor rollen als deze. De in- en inslechte zakenman beleeft een onophoudelijke nachtmerrie (The Game), die de kijker gelukkig nooit verveelt. Telkens was ik verrast over de ellende die over hem uitgestort wordt. Ook ik voelde me menigmaal in het ootje genomen

. Het heeft effect, want ook al is Douglas een eerste klas lul, ik vond wel dat onze grote vriend zo baas genoeg moest zijn om dit allemaal goed te kunnen verteren. Cijfer: 8,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>