abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86316819
Ik weet zeker dat de rare plek op mijn hoofd een ringworm is, maar de huisarts die er 1 seconde naar heeft gekeken zegt dat het onstoken haarzakjes zijn. De zalf die hij heeft meegekregen werkt voor geen meter. En toen ik hem belde om te zeggen dat ik zelf denk aan ringworm (lijkt op alle plaatjes en symptomen) zei hij dat dat hoogstonwaarschijnlijk was. Ik geloof hem niet. Wat kan ik doen?
pi_86316855
Een second opinion aanvragen bij een andere huisarts. Die zal je vertellen dat je Munchausen by proxy hebt.
pi_86317096
Ja, heel grappig, ik ga bijna nooit naar de huisarts, denk 1 keer in de 2 jaar, dus dat lijkt me wel meevallen. Ik heb gewoon geen vertrouwen in zijn diagnose.
  zaterdag 11 september 2010 @ 17:04:15 #4
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_86317118
Upload eens een foto.

En als je geen vertrouwen hebt, kun je inderdaad een second opinion vragen.
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_86317185
Als het ringworm is (niet "een ringworm", gewoon ringworm, het is geen worm maar een schimmelinfectie) kom je daar vanzelf achter als er nieuwe plekken komen. Het lijkt me sterk dat je huisarts er met zoiets simpels naast zit maar je kunt altijd naar een ander gaan.
  † In Memoriam † zaterdag 11 september 2010 @ 17:07:10 #6
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86317200
Lintworm eerder! Heel naar!
pi_86317245
Het is gekomen nadat ik 6 weken geleden voor het kanker fonds mijn haar af heb laten scheren zodat er pruiken van gemaakt kunnen worden. Het plekje zit er nu een maand ongeveer. Ik wil best een foto plaatsen, maar krijg dat niet voor elkaar. Hoe doe ik dat?
  zaterdag 11 september 2010 @ 17:09:29 #8
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_86317270
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 17:08 schreef ikke1980 het volgende:
Het is gekomen nadat ik 6 weken geleden voor het kanker fonds mijn haar af heb laten scheren zodat er pruiken van gemaakt kunnen worden. Het plekje zit er nu een maand ongeveer. Ik wil best een foto plaatsen, maar krijg dat niet voor elkaar. Hoe doe ik dat?
Uploaden via Tinypic.com.
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_86317409
[img]http://[IMG]http://i51.tinypic.com/35rinbfhnq.jpg[/img][/img]

ringworm?
Zo niet, heeft iemand een idee? Het is ook lichtrood (niet goed te zien op foto)
pi_86317487
pi_86317548
Ik zie alleen maar een kaal plekje op een plek die je zelf niet goed kan zien, waarom is het volgens jou ringworm?
pi_86317557
Dit was vorige week , nu grotere plek. In het midden wel haar. De randen niet/minder
pi_86317606
Maar zoals ik al vroeg, waarom is het volgens jou ringworm, het lijkt me dat de huisarts beter zicht had op de plek dan jij.
pi_86317609
Heerlijk.. afbeeldingen googleen op ringworm:

http://www.google.com/images?q=ringworm
Dit keer zonder signature
pi_86317661
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 17:20 schreef Ericjuh het volgende:
Heerlijk.. afbeeldingen googleen op ringworm:

http://www.google.com/images?q=ringworm
Lekker hè, maar voor het echt goor wordt loop je er al een tijdje mee. (*heeft ooit ringworm overgehouden aan een trektocht door de zwitserse bergen) Meer dan twee of drie ringetjes hoef je echt niet te hebben.
pi_86317805
De huisarts ziet niet eens een kaal plekje. Die zegt dat er gewoon nog haar overheen zit. Terwijl ik al meerdere reacties heb gehad van: hee, wat heb je daar voor rare plek. Het is in ieder geval geen eczeem, psoriasis of bacteriele ontsteking, want daar al zalf voor gehad en ondertussen wordt het alleen maar groter en ronder.
Het zat er de eerste twee weken niet. Het is ineens op komen zetten met begin rode vlek.
pi_86317963
Je kan even naar de apotheek gaan en een middeltje tegen schimmel-infectie halen (volgens mij zonder recept hoor, heet het niet daktarin?) Als dat niet helpt, is het geen schimmel.
Of je maakt gewoon nog een keer een afspraak bij de dokter.... en nog een keer, en nog een keer....
Het is een beetje onduidelijk te zien op de foto, maar ringworm is echt een rode, schilferige, duidelijke ring.
pi_86318094
Ik heb ook wel eens ringworm, komt door veel zweten enzo. Gewoon een zalfje halen bij de drogist/apotheek (weet eigenlijk niet precies waar, mn ouders kopen dat soort dingen altijd) tegen "schimmelinfecties van de huid". Paar dagen achter elkaar erop smeren en dan is het zo weg.

Gaat het niet weg hierdoor, dan is het geen ringworm.

Het hoeft trouwens niet persé in de vorm van een ring te zijn, ik heb het ook wel eens gewoon als vlekje.
pi_86318576
Ik dacht dat je die anti-schimmel creme alleen op recept kon krijgen? Maar dat is dus niet zo? Ga ik het maandag meteen halen. Kan geen kwaad lijkt me.

En ik denk dat het schimmel is, omdat tijdens dat charity-event voor kanker wel 100 mensen met de tondeuse werden bewerkt, dus zal me niets verbazen als daar en schimmeltje tussen zat. Of ik heb het van mijn kat, die heeft nogal jeuk laatste tijd.

Heel frustrerend. Ik weet ook wel dat er over een paar maanden weer haar over dat plekje valt (als het tenminste niet verder uitbreidt) Maar:; Ik wil gewoon weten WAT het is en waardoor het is gekomen. Is dat zo gek?
pi_86319157
Iemand een idee wat het anders kan zijn?
pi_86322276
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 18:02 schreef ikke1980 het volgende:

En ik denk dat het schimmel is, omdat tijdens dat charity-event voor kanker wel 100 mensen met de tondeuse werden bewerkt, dus zal me niets verbazen als daar en schimmeltje tussen zat. Of ik heb het van mijn kat, die heeft nogal jeuk laatste tijd.

Ik heb het ook een keer gehad en toen kwam het idd door mijn kitten. Hij had jeuk op bepaalde plekken en zijn haar viel uit.
Maar de plekken op mijn lichaam waren oa armen en hals, omdat ik hem natuurlijk vasthou. Op je hoofd is dan wel weer apart, of slaapt je kat in jouw bed?
It's up to me now, turn on the bright lights..
pi_86323842
Mijn neefje had ook eens ringworm op zijn hoofd (uitbraak op zijn school). Het zag er precies zo uit, kale plekjes op zijn hoofd.
pi_86326978
mijn kat slaapt inderdaad wel eens op bed, maar ik denk eerder dat het door de tondeuse komt, maar kan idd ook de kat zijn. Hoe meer ik ervan zie en hoe meer ik er over lees, hoe meer overtuigd ik ben dat het ringworm is, maar omdat het maar 1 plekje is denkt de huisarts dat het dat niet is. Hij heeft er maar 1 seconde naar gekeken, dus geen vertrouwen in zijn oordeel.

Ik heb geen zin om weer naar hem toe te gaan. Wil gewoon naar een dermatoloog, want die schimmelzalfjes schijnen niet helemaal goed te helpen als het op je hoofdhuid zit. Ik geloof dat je dan pillen krijgt ervoor ofzo.
Maar ik krijg natuurlijk geen verwijzing. Kun je ook zonder verwijzing naar de dermatoloog?
pi_86327540
Nee je hebt een verwijzing nodig, ga dan gewoon naar een andere huisarts als je de jouwe niet vertrouwd.
pi_86329446
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 16:54 schreef tho_Omas het volgende:
Een second opinion aanvragen bij een andere huisarts. Die zal je vertellen dat je Munchausen by proxy hebt.
Dat zal het zeker niet zijn ;)
Münchausen kan dan eventueel wel!
Beauty is in the eye of the beholder..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')