dralion13 | zaterdag 11 september 2010 @ 15:31 |
Mijn zus heeft met een paar vrienden begin dit jaar een oldtimer camper opgeknapt (ford transit uit 1973 als ik het me goed herinner) om ermee op vakantie te gaan naar Oekraïne. Ze zijn lid van de ANWB met recht op vervangend vervoer. Op te terugweg ging in Tsjechië hun camper kapot (iets met de olietoevoer als ik het me goed herinner, was nog wel te repareren), dus ze moesten met de trein verder. Hun camper zou naar Nederland vervoerd worden door de ANWB. Een paar dagen geleden kwam de vriend van mn zus (die ook mee deed) aan op zn werk (waar de camper naartoe gebracht zou worden) en de camper stond op eens op de parkeerplaats. De camper was volledig verwoest, 1van de zijpanelen was er af, er waren overal krassen en deuken, de scharnieren van de kastdeuren waren kapot, de camper is niet meer te redden. Dit alles zonder ook maar een briefje of een telefoontje van de ANWB. Wat zijn hun rechten wat betreft de camper, want de dagwaarde is natuurlijk erg laag (misschien paar honderd euro). Foto's komen er nog aan. | |
Fleauris | zaterdag 11 september 2010 @ 15:36 |
Is de camper door de ANWB / transport zo toegetakeld? Lijkt me niet. Ik denk dat een stel vandalen de kapotte camper langs de weg hebben zien staan en m hebben toegetakeld. Als je kunt aantonen dat de schade is toegebracht tijdens het transport, kun je die partij aansprakelijk stellen. Als de ANWB zegt dat ze de auto zo hebben aangetroffen, heb je geen poot om op te staan lijkt mij | |
welkominspace | zaterdag 11 september 2010 @ 15:38 |
dit wil ik wel ff volgen ![]() | |
dralion13 | zaterdag 11 september 2010 @ 15:45 |
is niet door vandalen gedaan, het zijpaneel dat er af was lag dubbelgevouwen in de camper, denk niet dat vandalen dat doen. Wat mijn zus denkt is dat de camper van de trailer is gevallen bij het lossen (ze hadden vooraf al gemeld dat de handrem het niet goed deed) | |
welkominspace | zaterdag 11 september 2010 @ 15:46 |
quote:die vent die hem daar neerzette schrok zich wss dood ![]() | |
matthisl | zaterdag 11 september 2010 @ 15:47 |
TVP voor foto's en geen getuigen! | |
Chinless | zaterdag 11 september 2010 @ 15:56 |
quote:Waarom ANWB bellen? Fok vragen is makkelijker toch? Beter: wat zeggen de algemene voorwaarde hierover? Iets zegt me dat ze niet aansprakelijk zijn hiervoor. | |
welkominspace | zaterdag 11 september 2010 @ 15:59 |
gewoon meteen dreigen ze aan te klagen ![]() aangezien dat ding bijna niks waard is zullen ze wel een schikking willen : ![]() | |
dralion13 | zaterdag 11 september 2010 @ 15:59 |
De ANWB stuurt een mannetje langs om de boel te bekijken De camper zoals ze hem in Tsjechië hebben achter gelaten missende zijpaneel Ah, daar is het zijpaneel Lekkage + verbogen nummerbord verbogen zijspiegel verbogen en gebroken framebalk kapotte schanieren | |
welkominspace | zaterdag 11 september 2010 @ 16:00 |
das flink fucked ![]() | |
tongytongylickylicky | zaterdag 11 september 2010 @ 16:19 |
Opgeknapt ![]() | |
TheoddDutchGuy | zaterdag 11 september 2010 @ 17:27 |
quote:Dan moet je een betere bril/lenzen kopen. | |
klipper | zaterdag 11 september 2010 @ 17:35 |
Was die nog wel gekeurd voordat jullie ermee op pad gingen? Vraag me trouwens ook het eindresultaat af, mede doordat het voertuig niet voldeed aan de voertuigeisen. Ook een handrem behoort ten allen tijden te werken. | |
klipper | zaterdag 11 september 2010 @ 17:38 |
quote:Het enige verschil is dat hij nu uit elkaar valt, maar komt dat door het vervoer of door alle roest. Echt opgeknapt hadden ze hem in ieder geval niet. Vraag me ook af of ze hem wel technisch hebben laten beoordelen, mede gezien de niet functionerende handrem. | |
dralion13 | zondag 12 september 2010 @ 05:56 |
het niet functioneren van de handrem was 1 van de redenen waarom ze niet naar nederland zijn gereden, maar hem in Tsjechie hebben achtergelaten. Hij is door het RDW gekeurd (had eerst geen nummerbord) en daarna ook nog APK, dus dat zat wel goed Het opknappen zat hem vooral in het feit dat de camper eerst helemaal niet reed, en verder was de bekleding van het interieur en de verf en dat soort dingen niet mooi meer. | |
DABAMaster | zondag 12 september 2010 @ 09:07 |
het was een 'repatriëring ivm technisch falen', dus mag je er als anwb denk ik niet van uitgaan dat het voertuig aan alle voertuigeisen voldoet he? ![]() | |
TronCarter | zondag 12 september 2010 @ 09:08 |
quote:Vandalen kunnen het nog steeds prima gedaan hebben. Als ik ANWB man was en dat gevandaliseerde kreng op kwam halen en het paneel ernaast zou zien liggen zou ik deze ook dubbelvouwen en in de camper leggen. Ga eerst eens niet van het slechtste uit en laat de ANWB met een reactie komen. | |
Cracka-ass | zondag 12 september 2010 @ 09:24 |
Ze hebben dat ding dus onbeheerd achter gelaten in Tjechie? | |
dralion13 | zondag 12 september 2010 @ 09:27 |
nee niet onbeheerd, maar bij een ford garage, dus ga er niet van uit dat je dat onbeheerd kan noemen, en de parkeerplaats waar die is neergezet was op de parkeerplaats van een bedrijf | |
123hopsaflops | zondag 12 september 2010 @ 09:35 |
Wees blij dat je van dat ellendige ding af bent! | |
Pietverdriet | zondag 12 september 2010 @ 09:51 |
Wat een verrot ding. | |
klipper | zondag 12 september 2010 @ 10:18 |
quote:Ze hadden problemen met de olietoevoer, maar nu is opeens de handrem een reden om er niet mee terug te rijden. Een defecte handrem is geen reden voor repatriëring, die kunnen ze vrij snel ter plaatse oplossen. Daar gaan ze echt geen dure repatriëring voor instellen. Maar de dagwaarde zal wel vergoed worden, kunnen ze met zijn allen nog een keertje uit eten gaan om alles af te sluiten. | |
Pietverdriet | zondag 12 september 2010 @ 10:21 |
Olietoevoer was een probleem, Handrem deed het niet, en nog steeds denkt TS dat die verrotte camper "opgeknapt" was. | |
klipper | zondag 12 september 2010 @ 10:32 |
quote:Het is een denkfout die veel Jensen maken, een likje verf hier en daar, een nieuw kussentje binnenin en het is opgeknapt, maar het uiterlijk aanpakken is natuurlijk verfraaing en geen opknappen. Het technische gedeelte wordt vaak maar vergeten. En nog steeds denken mensen dat een APK keuring een goede technische keuring is, terwijl het in feite een wassen neus is. | |
haantje1234 | zondag 12 september 2010 @ 10:38 |
quote: ![]() | |
laffer | zondag 12 september 2010 @ 10:41 |
quote:ja, samen een kroketje bij de FEBO ![]() | |
dralion13 | zondag 12 september 2010 @ 10:42 |
RDW keuring stelt over het algemeen wel wat voor lijkt me | |
Hyperdude | zondag 12 september 2010 @ 10:44 |
Goede of slechte staat: ding wordt alleen maar beschadigd door geklungen, dus een vergoeding lijkt mij wel gepast. | |
Pietverdriet | zondag 12 september 2010 @ 10:54 |
quote:dat is toch niet het probleem? TS liep eerder te huilen dat de dagwaarde zo gering was van die berg schroot. | |
haantje1234 | zondag 12 september 2010 @ 10:54 |
Maar het blijf een oud krot. zo dingetje koop je voor 50 euro's op marktplaats dus als we nou eens collecte houden voor TS zijn zusje ![]() | |
Pietverdriet | zondag 12 september 2010 @ 10:56 |
quote:Waarom? Om ze te belonen voor het rondrijden in zo een milieuvervuilend stuk stank? | |
haantje1234 | zondag 12 september 2010 @ 10:56 |
misschien is dit iets voor op de kast ? http://hobby.marktplaats.nl/modelauto-s-klein-1-50-tot-1-87/374973400-matchbox-no-38-ford-camper.html?return=eJwtjcEKwjAQRP9FaI5t0iKVlCD16Ad4D0lqQ5NmyaYoiv/uFj3Nm5llR0sh317yAaU4CXlAp7OZh7kUkE2zJHBrHXVeCgStC9ZraH4nNcxwfgYlmEVVUtWNouou1hOQhkL68kCIk8V/C3vKCSIV47pFl70huzzITinbqj223OgILlOcYP8mmL/TCsCmOMNcFGwMEhaTrFNd37e362H4fAExcD9a&fta=eNotVMuOGzkM/JcGds6inpQa/oEc9rjXASVSEyOeccP2JEaC/HtIbW5skVQVq6imVtqve8O2fd4ur9/pct/2ewMX2va8nOCF76fHtcHO57ZfHu3n%2Bdjvk7ViPx7N7e9H%2B/h8l9t57N9%2BtHm98T/eDXo/5LZfj3ODl/Ob3nIcnyf3cr89Tsfny3G9P8aV5RRK8f99MbzYtoPeZNu1Qz8V/MyLCFZlBjlVCoxPyAFYBj0hlVRqzXoSR%2BFSNQA/ZUY7wYEFtMalAVlr0ohYkwUzsg9WnB36MDXwMKbLTykJe/SWyTRhWCb1GgwhlUze7vMI3Wt3ohyIFSoxVYrdMH3vaCmkkYQ16FMgL16z5GEpgVDJGcQsdRSjw312S7ksNESDNKpEWqnENmiGPAGNuzitWV0jVG8QkqWwGFUKuVg7e8nJyLsxWIyYk17T4txDWFhckReWCEnRkVMcQbxbxULROHuJvZuWnh2NYMJ3kL7m6piX3inHmObyJCbWIDKzKq0nBT1jsLmEHZhQBevoSYPsZveGjnl6SnYP15CMakZ0iw90R6srCkJ11k7pL0M/M4CBIjAsYq6PZUEIY8x1j8/O8ZJOJpmDIFMNNpv6jNGmmBjSAvXgwRlWcq4nJRaRsgMTqqrtBW1kGIDaHoeEBDZFzDU7G1AGeio2RR3BTkKJEqeZEtR2VIhYVO9gpoByrYaeMAZZdvfCGE06FZz1Zt3vRNNcxlLJsHKYruOSjoO%2BgzVg9WFtna2vyeJjJvLLwQF9rDWG3vNyB6vPS96eYljkR1n7M2PoZBrq0BiMc5rufw2T87WauZG13K1/gr7Kx/Ugvr9e5OPt8dVeq9NEbds7PV/tAeub5eb1zLeNfmz7v3/D79tOzbVfv3//AXLmRc4%3D&fta_ind=1&fs=1 | |
Pietverdriet | zondag 12 september 2010 @ 11:00 |
Haantje, doe eens klik www.tinyurl.com | |
haantje1234 | zondag 12 september 2010 @ 11:02 |
quote:Mhh das wel handig ja. zal volgende keer doen. maar nog vraagje hoe doe zelf slotje op je iegen topic ![]() | |
klipper | zondag 12 september 2010 @ 11:02 |
quote:Zou dit ook een indicatie zijn voor de dagwaarde, of zou dat een belediging zijn? | |
tongytongylickylicky | zondag 12 september 2010 @ 11:11 |
Die fiets achterop is meer waard dan heel die 'camper'. | |
haantje1234 | zondag 12 september 2010 @ 11:12 |
quote:Mag ik daar wat op zeggen of ? | |
Mevrouw_voor_jou | zondag 12 september 2010 @ 11:53 |
quote:Bij het veroorzaken van schade is de ANWB verplicht de schade te vergoeden, je moet ze daarvoor wel aansprakelijk stellen. Belangrijk is dat je de schade laat opnemen door een professioneel iemand (zodat je niks over het hoofd ziet en ANWB niet kan zeggen dat je maar wat roept) en die persoon ook laat berekenen wat de kosten van reparatie zijn. Als die kosten hoger liggen dan de kosten van een andere zelfde camper zou je kunnen voorstellen dat de ANWB een andere camper betaalt + de kosten om het interieur wat op te knappen zodat ze daarna een vergelijkbare camper hebben. | |
dralion13 | zondag 12 september 2010 @ 11:56 |
heel erg bedankt mevrouw, eindelijk een zinnige reactie:) | |
GizartFRL | zondag 12 september 2010 @ 12:01 |
Aan de schade te zien zou het kunnen zijn dat het is gebeurt bij het op en afrijden van de bergingswagen. Dit vanwege de lange achterkant na de achterwielen. Let wel, dit is puur speculaasie. ![]() Als je trouwens kijkt naar het stuk hout wat achter het paneel zit kun je je afvragen in hoeverre vocht al in de opbouw is getrokken. En dan niet alleen in het houtwerk, maar ook in de carrosserie. | |
haantje1234 | zondag 12 september 2010 @ 12:14 |
quote:Geweldig ![]() ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door haantje1234 op 12-09-2010 12:22:32 ] | |
Pietverdriet | zondag 12 september 2010 @ 12:23 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Als de ANWB al betaald dan nooit meer dan de dagwaarde van de camper | |
noutie | zondag 12 september 2010 @ 12:50 |
Ik vind het al service dat ze dat oud ijzer helemaal vanuit Tjechie zijn gaan halen. ![]() Ik vraag me af hoe ver je komt, de ANWB zal tegenwerpen dat de framebalk al grotendeels vergaan was. Een klein tikje was voldoende. Idem voor het zijpaneel, dat er van ellende al bijna afvalt. Het hout is al deels vergaan. Ik zou met een redelijk voorstel komen, zodat het voor de ANWB interessant is om te schikken. Voor herstel tot nieuwstaat zullen ze niet gaan betalen. quote:Daar gok ik ook op. Wel apart dat het fietsenrek niet geraakt is. | |
Rapaille | zondag 12 september 2010 @ 12:59 |
quote:Dat begrijp ik ook niet. Ik begrijp niet dat ze voor dit soort barrels dat soort dingen regelen, dat is gewoon het risico als je met zo'n gare bak gaat rondrijden. Ik denk dat TS zijn zus gewoon de dagwaarde krijgt, en daar al blij mee mag zijn. Dat ding opgeknapt noemen omdat er een nieuw laagje verf op zit ![]() | |
haantje1234 | zondag 12 september 2010 @ 13:07 |
quote:Hij mag gewoon al blij zijn dat ie dat ding weer terug heeft. en dan ook nog zeiken dan er een stukje plaat af is. man je mag wel uitkijken dat je camper nu niet wordt meegenomen door de mannen van het grof vuil. koop gewoon een fatsoenlijke camper waar je wel veder mee komt dat het einde van de straat. sommige mensen he ![]() | |
klipper | zondag 12 september 2010 @ 13:34 |
quote:Framebalk? Het is een ernstig metalen profiel waarop de panelen vastgezet worden, als dit de framebalk zou zijn dan mogen ze die keurmeester ook wel aanklagen voor poging tot doodslag. | |
Pietverdriet | zondag 12 september 2010 @ 13:37 |
Moet er trouwens niet aan denken wat er gebeurt tijdens een aanrijding met zo een gammele roestbak als die van zus TS. | |
BlueMage | zondag 12 september 2010 @ 13:39 |
Allemaal goed & wel maar de ANWB aansprakelijk stellen lijkt me in dit geval nog niet eenvoudig: zoals mensen hier al aangeven is 't ding al een wrak en het is volgens mij ook nooit te bewijzen dat de medewerkers van de ANWB dit gedaan hebben ipv vandalen of wat dan ook. | |
Maanvis | zondag 12 september 2010 @ 14:52 |
Als je de ANWB aansprakelijk stelt zullen ze de dagwaarde hoogstens vergoeden. Dus stel je daar maar vast op in ![]() | |
Weltschmerz | zondag 12 september 2010 @ 17:40 |
Allemaal onzinnig geleuter. De ANWB moet gewoon de schade vergoeden die zij veroorzaakt hebben. Hoe die berekend wordt zal misschien in de AV staan. | |
zeeeend | zondag 12 september 2010 @ 18:17 |
Volledig verwoest ,nou dat valt ook wel weer mee Ik denk dat door de overhang?(de lengte achter de achteras van de opbouw) en de hellinghoek tidens het lieren op een bakwagen de achterzijde over de straat gesleept heeft . Nummerbord ![]() dat stuk hoeklijn had zijn beste tijd al gehad. ![]() Beetje plaatwerk bij een caravanboer en een weekendje met bier en lasapparaat en je ziet niks meer van het is een hobbyauto ,leef je uit. P.S>Volledig verwoest ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door zeeeend op 12-09-2010 18:23:22 ] | |
klipper | zondag 12 september 2010 @ 18:53 |
quote:Hoezo onzinnig? Als de schade hoger is dan de dagwaarde gaan ze echt de schade niet vergoeden hoor, dan vergoeden ze de dagwaarde. Vergoedingen zijn niet bedoeld om er beter van te worden maar ook niet slechter. Misschien heeft de zus van TS nog wel een aankoopbewijs, in dat geval is het misschien mogelijk om de aanschafprijs terug te krijgen i.p.v. de dagwaarde. | |
Weltschmerz | zondag 12 september 2010 @ 19:00 |
quote:Het was meer in het algemeen, al die lui die er even overheen willen pissen, barrel zus en wrak zo. Daar gaat het helemaal niet om. quote:Het kan best zijn dat in de av van de ANWB de dagwaarde geldt als het maximale schadebedrag, dat is niet onwaarschijnlijk zelfs. | |
tongytongylickylicky | zondag 12 september 2010 @ 21:48 |
Ik denk dat het voor de ANWB verstandiger is om direct de dagwaarde uit te keren zonder ook maar naar de klacht te kijken, dat is in ieder geval goedkoper dan het uurloon van de medewerker. | |
Guus Muisarm | zondag 12 september 2010 @ 23:17 |
Je kan duidelijk zien dat de ANWB door middel van dezelfe plakband als de bestickering te gebruiken schade heeft proberen te verdoezelen! | |
tongytongylickylicky | zondag 12 september 2010 @ 23:20 |
quote: ![]() | |
bijdehand | maandag 13 september 2010 @ 06:53 |
Nondeju wat een roestbak. Als je daarmee een ongeluk krijgt ligt de hele weg vol roest en rot hout. | |
Pietverdriet | maandag 13 september 2010 @ 08:52 |
quote:Natuurlijk wel, dit is Fok En laten we wel zijn, TS heeft het als echte drama queen ook over volledig verwoest (hooguit total loss ivm de geringe waarde van de bak) en TS heeft het over een opgeknapte oldtimer maar het is een roestig wrak, ook voor de schade al, die van ellende uit elkaar viel. | |
klipper | maandag 13 september 2010 @ 09:35 |
quote: ![]() Waarschijnlijk denken ze ook echt dat ze hem opgeknapt hebben ook, maar je zal zo'n klusser bij je thuis krijgen die de boel moet opknappen...... ![]() | |
lezzer | maandag 13 september 2010 @ 09:42 |
Dat doet er toch allemaal niet toe? Er is betaald voor een service en die is blijkbaar niet goed uitgevoerd. TS, zijn er foto's van hoe de camper achter gelaten is? Dat is altijd wel zaak om te doen (wordt ook door de anwb geadviseerd). | |
Pietverdriet | maandag 13 september 2010 @ 10:01 |
quote:Zelfs de fietsendrager is rot. | |
dralion13 | maandag 13 september 2010 @ 16:53 |
quote:ja, die eerste foto is in Tsjechië gemaakt, er zijn meer foto's van de staat zoals die is achter gelaten owja, en jullie hebben het ook over dat rotte hout, dat is dit jaar nog vervangen, dus dat is verrot omdat die plaat er af was [ Bericht 10% gewijzigd door dralion13 op 13-09-2010 17:00:48 ] | |
Arizona | maandag 13 september 2010 @ 17:04 |
Wat doet oud ijzer vandaag de dag per kilo? | |
klipper | maandag 13 september 2010 @ 17:36 |
quote:Geloof je ook nog in sprookjes?, ik niet namelijk. Die houten plaat is echt niet vervangen door hun. | |
bijdehand | maandag 13 september 2010 @ 18:08 |
De roest kwam zeker ook spontaan! | |
zeeeend | maandag 13 september 2010 @ 18:09 |
quote:Het laswerk is ook zo ,zo .....tsja hoe zullen we het noemen? Veel slak ,weinig penetratie. kan er geen mooi rupsje van maken ,solly ![]() neem aan dat ze wel comfortabeler thuis gekomen zijn ,dan in Tsjechië | |
Disavowed | maandag 13 september 2010 @ 18:18 |
Schade is altijd klote, maar dit lijkt me toch redelijk makkelijk op te knappen? | |
bijdehand | maandag 13 september 2010 @ 18:22 |
quote:Wat pritt en een lakje verf | |
Pietverdriet | maandag 13 september 2010 @ 18:35 |
quote:Suuuuuuure | |
Nizno | maandag 13 september 2010 @ 18:59 |
Maakt het voor de echte vraagstelling nu wat uit over of het probleem al aanwezig was of niet? Stel, een goede auto of camper wordt door de ANWB versleept naar NL en is daarna niet bruikbaar? Wat zijn in dat geval de rechten van de eigenaar? | |
Disavowed | maandag 13 september 2010 @ 19:01 |
quote: ![]() Ik denk eerder een krat bier, wat tijd en een goede plaatwerker. | |
Pietverdriet | maandag 13 september 2010 @ 19:01 |
quote:Schadevergoeding tot max de dagwaarde van de auto, is de schade groter dan is het een total loss. | |
Pietverdriet | maandag 13 september 2010 @ 19:02 |
quote:Goed geld achter slecht geld aangooien. Het geld wat je hierin steekt is dat ding niet waard. | |
Disavowed | maandag 13 september 2010 @ 19:04 |
quote:Bij Top Gear doen ze het ook en daar kan ik toch hartelijk om lachen. | |
boarn | maandag 13 september 2010 @ 22:07 |
@ TO weet je nou al wat er gebeurt is tijdens het transport? Lijkt me toch wel dat iemand weet wat er gebeurt is? | |
Alicey | maandag 13 september 2010 @ 22:21 |
quote:Met duct tape en ijzerdraad is haast alles te repareren. | |
nikky | maandag 13 september 2010 @ 22:35 |
quote:MacGyver ![]() | |
GizartFRL | maandag 13 september 2010 @ 22:44 |
quote:Als dat hout dit jaar vervangen is, dan is dat zeer slecht behandelt. Heb hier buiten een oud onbehandeld houten kastje staan welke er na 4 jaar buiten staan beter uitziet dan die "vernieuwde" houten plaat. ![]() | |
Dulk | maandag 13 september 2010 @ 23:28 |
ik geef er 50 euro voor | |
klipper | dinsdag 14 september 2010 @ 06:55 |
quote:Ik zeg doen. | |
DABAMaster | dinsdag 14 september 2010 @ 08:52 |
Hoeveel man zat er in? Volgens het kenteken mag er maximaal 110 kg mee worden vervoerd (inzittenden + lading) en is de MLV (Massa Ledig Voertuig) 2640 kg. Te zwaar beladen dus, weten we ook gelijk hoe de schade komt ![]() | |
lezzer | dinsdag 14 september 2010 @ 08:57 |
Ok, algemene tip dan, als je ooit een auto moet laten repatrieren uit het buitenland (mij is het ooit overkomen en ik kan iedereen dat tientje extra voor de kredietbrief plus adviseren), maak foto's van je auto van alle kanten voor je 'm afgeeft. Met een datum er op dus! | |
Rammstino | dinsdag 14 september 2010 @ 09:00 |
Wat een lelijk ding zeg, terecht dat ie kapot is gemaakt | |
harry83 | dinsdag 14 september 2010 @ 13:31 |
De camper was waarschijnlijk van onder al niet in een al te beste staat. Dat ielige balkje is niet zozeer een draagbalk van het chassis, meer eentje van de alkoof opbouw. Gezien de handrem defect was, is hij denk ik van de oplegger afgerold bij het op/afladen, en de aflader heeft geen lier gebruikt maar hem er af laten rollen. Lijkt ook alsof hij met de linksijzkant ergens tegenaan heeft gezeten (iets zwarts... paaltje?). Dat de beplating los ligt komt denk ik doordat deze beschadigd is en er half bijhing.Dit is gevaarlijk op de snelweg met vervoer, en dus zal de transporteur hem hebben losgetrokken Verwoest is een beetje een overdreven, dit is nog wel te herstellen, maar een camperbouwer zit niet te wachten op zo'n oude camper op te knappen en geeft dan een dusdanig hoge herstelprijs dat de verzekeraar "totall loss" zal kiezen: dit is een economische afweging. Je spreekt trouwens van "rot hout" doordat die plaat er af zou zijn? Hout rot pas na enkele jaren buiten liggen en zo te zien is dit ook nog multiplex oid, dat rot niet zomaar. Ik zie bij de linkerhoek ook wat waterschade door langdurige water lekkage. Advies: De dagwaardebepaling afwachten, geld vangen, en camper laten herstellen met dit geld bij een camperbouwer in de winter. Paar vierkante meter plaat, hout en wat aluminium profielen en kit en je kunt weer rijden. [ Bericht 14% gewijzigd door harry83 op 14-09-2010 13:37:27 ] | |
harry83 | dinsdag 14 september 2010 @ 13:42 |
quote:Nee, het is een schouwing. Ze lopen er 3x omheen, kijken naar de papieren (chassisnummer) en hij krijgt een kenteken. Hoeft niet eens te rijden/lopen, al helpen ze je niet met duwen dat moet je zelf doen. De volgende APK keuring, uit te voeren bij elke willekeurige APK garage, kijkt wel naar de technische staat, maar dat is een beoordeling op bouwjaar: Dus doen de remmen het (min of meer) en een roetmeting e.d. Dat zegt niets over roestende alkoven, want dat maakt geen onderdeel uit van het chassis en mag dus verrot zijn. APK zegt niets. Ik heb kevers met gaten zo groot als een koekepan door de APK gekregen,! | |
TheOneAndOnly | dinsdag 14 september 2010 @ 16:23 |
sommige reacties hier zijn onbetaalbaar, net zoals die camper.... niemand wil er een euro voor geven.... ![]() | |
nummer_zoveel | dinsdag 14 september 2010 @ 16:26 |
quote: ![]() | |
TheOneAndOnly | dinsdag 14 september 2010 @ 16:27 |
komend jaar met die camper naar de zwarte cross gaan, moet je eens kijken wat er daarna nog van over is.... ![]() |