abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86304771
Hoi,

Ik ben begin afgelopen week, dinsdag, ziek geworden.. zoals veel mensen, een griepje ofzoiets. Donderdag zat ik in de trein, nog steeds ziek, toen ik opeens een steek in mijn oren kreeg. Steeds meer steken, als ik op een bepaalde manier mijn hoofd bewoog of in een bepaalde hoek hield stak het weer. Toen ging het wat dicht zitten, alsof er een prop in zat. Later trok het weer wat bij en zo ging het wat heen en weer, maar nu zit het echt heel dicht, ik hoor er bijna niets meer mee, het doet veel pijn en ik heb er echt een keiharde piep in. Ik wil wel naar de huisarts maar dan zou ik naar de spoedeisende hulp moeten en daar wil ik eerst nog even mee wachten. Vandaar deze post ondertussen, heeft iemand anders ervaring met zoiets en weet je of er zonder dokter nog iets te doen valt om het wat te verzachten? Zit er al steeds met een warm kompresding tegenaan, helpt wel enigzins..

Alvast bedankt!
pi_86304788
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 02:55 schreef Caboose het volgende:
Hoi,

Ik ben begin afgelopen week, dinsdag, ziek geworden.. zoals veel mensen, een griepje ofzoiets. Donderdag zat ik in de trein, nog steeds ziek, toen ik opeens een steek in mijn oren kreeg. Toen ging het wat dicht zitten, alsof er een prop in zat. Later trok het weer wat bij en zo ging het wat heen en weer, maar nu zit het echt heel dicht, ik hoor er bijna niets meer mee, het doet veel pijn en ik heb er echt een keiharde piep in. Ik wil wel naar de huisarts maar dan zou ik naar de spoedeisende hulp moeten en daar wil ik eerst nog even mee wachten. Vandaar deze post ondertussen, heeft iemand anders ervaring met zoiets en weet je of er zonder dokter nog iets te doen valt om het wat te verzachten? Zit er al steeds met een warm kompresding tegenaan, helpt wel enigzins..

Alvast bedankt!
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  zaterdag 11 september 2010 @ 02:57:29 #3
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_86304789
Oren uit laten spuiten. Je kan ook wellicht met de douchekraan het zelf proberen :P . Warm water in je oor laten lopen en dan je hoofd omdraaien.
2000 light years from home
pi_86304986
Klinkt als een oorontsteking. Wat je zou kunnen doen is plantago (van A vogel) bij de drogist halen en dat op een watje in je oor stoppen. Dat kan iig geen kwaad.

Oorontsteking gaat meestal vanzelf wel weer weg, anders kun je altijd volgende week nog een keertje naar de dokter
pi_86305129
Oke, bedankt voor de reactie's! :) Ik ga het beide proberen.
pi_86305173
Als je je neus dichthoud en druk zet heb je dan last?

snuif je? :P
pi_86305205
Nee en nee :P
  zaterdag 11 september 2010 @ 05:30:26 #8
286617 killurz
4th Gen Prelude Driver
pi_86305461
ik ben zelf al 23 jaar oorpatient (en ik ben 24) en ik heb dus ook regelmatig last van mn oren
ik zou toch zeggen ga even naar de huisarts...je kan wel zelf gaan lopen kloten met ditjes en datjes maar het kan ook best zijn dat er meer aan de hand is...beter zekerheid voor alles...vooral met je oren...tot die tijd...ibuprofen ^O^
pi_86314605
Heb vandaag gebeld, de mevrouw aan de lijn zei dat ik neusdruppels moest halen en Paracetemol + Ibuprufen moest slikken, verder afwachten..

Ik heb ook gelezen dat neusdruppels in je oor kunnen helpen, maar ik durf het eigenlijk niet te proberen :P Wil verder niet te veel meer aan het oor zitten, ben bang dat het alleen maar erger wordt.
pi_86346868
Ik heb een tijdje terug (ongeveer) hetzelfde gehad. Mijn huisarts had mij een neusspray voorgeschreven die ik zesmaal per dag (in combinatie met van die standaard DA neusspray) moest gebruiken. Na 2 weken was het weg.

ps. Bij mij was het dus zo dat door mijn verkoudheid er vocht achter m'n trommelvlies was gekomen (via neus>buis v. eustachius), vandaar dus de neusspray ipv oordruppels. Iets in je oor druppelen heeft namelijk niet zo veel zin als de oorzaak van het probleem achter je trommelvlies zit ;)
  zondag 12 september 2010 @ 20:57:16 #11
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_86357066
ik heb ook regelmatig oorpijn en wat bij mij helpt is om zonnebloemolie te koken. Daarna een watje in de olie dempen en dan het watje even in je oor te stoppen. Vaak kan zo de vuiligheid die evt in je oor zit eruit.
pi_86363224
ik had ook hetzelfde (ook met griep) en het kwam inderdaad door vocht achter mijn trommelvlies. dus even naar laten kijken, anders weet je niet of druppels of spray zin hebben.

@ elwar: welke neusspray is dat? die van mij werkt niet goed.
pi_86364944
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 05:30 schreef killurz het volgende:
ik ben zelf al 23 jaar oorpatient (en ik ben 24) en ik heb dus ook regelmatig last van mn oren
Ah, ik ben dus niet de enige. Ik ben op mijn tiende geopereerd aan m'n linkeroor vanwege een cholesteatoom. Diagnose was al op mijn 4e of 5e vastgesteld, maar mijn ouders weigerden steevast een operatie (mijn vader heeft gehoorverlies opgelopen ná een operatie). Met mijn linkeroor hoor ik nagenoeg niets.

Enkele weken geleden heb ik een afspraak gemaakt bij de KNO-arts (na verwijzing van huisarts) voor afgelopen woensdag om mogelijkheden betreffende gehoorverbetering te bespreken. Vorige week zondag merkte ik dat ik met mijn rechteroor ook slecht hoorde, ik dacht aan een simpele verkoudheid (ivm hoesten, loopneus, verstopte neus etc.).

Afgelopen woensdag was ik dus bij de KNO-arts. Uit het audiogram blijkt dat ik met mijn linkeroor (waarmee ik al jarenlang nagenoeg niets hoor) beter hoor dan met mijn rechteroor (tot vorige week gezonde oor). :o Wat blijkt? Zware oorontsteking + keelontsteking.

De arts heeft 3 medicijnen voorgeschreven: oordruppels (antibiotica), tabletjes (antibiotica) en neusspray (neusverkoudheid). Aankomende woensdag mag ik weer terug naar het ziekenhuis.

Ik hoor vandaag eindelijk weer redelijk met mijn rechteroor, het is echt geen pretje om zo goed als doof rond te lopen. -O- Sinds eergisteren heb ik overigens last van een enorme pieptoon rechts (continu), links heb ik dat wel vaker gedurende enkele minuten/uren. Best vervelend.

Gezien het bovenstaande vermoed ik dat je ook een oorontsteking hebt. Ik heb geluk gehad dat ik al een afspraak had bij de KNO-arts, no way dat ik hiervoor een afspraak bij de huisarts kon maken. _O-
pi_86554110
quote:
Op zondag 12 september 2010 22:29 schreef Nora.. het volgende:
ik had ook hetzelfde (ook met griep) en het kwam inderdaad door vocht achter mijn trommelvlies. dus even naar laten kijken, anders weet je niet of druppels of spray zin hebben.

@ elwar: welke neusspray is dat? die van mij werkt niet goed.
Uhm....van dat standaard spul van de de drogisterij (Xylometazoline) en daarnaast op recept van de huisarts Beclometason nevel (had 't lege flesje nog in me tas zitten :P)
pi_86588937
thanks!
  zondag 19 september 2010 @ 01:11:40 #16
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_86589578
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 15:23 schreef Caboose het volgende:
Heb vandaag gebeld, de mevrouw aan de lijn zei dat ik neusdruppels moest halen en Paracetemol + Ibuprufen moest slikken, verder afwachten..

Ik heb ook gelezen dat neusdruppels in je oor kunnen helpen, maar ik durf het eigenlijk niet te proberen :P Wil verder niet te veel meer aan het oor zitten, ben bang dat het alleen maar erger wordt.
Neusdruppels moet je niet in je oor doen. Je moet ze in je neus doen, zodoende wordt teveel vocht afgevoerdt wat nu blijft zitten en dus een drukkend gevoel op je trommelvlies geeft.

Jarenlang ervaring met volle/ ontstoken bijholtes/ kaakholtes wat uiteindelijk oor of kaak(holte)ontsteking tot gevolg kan hebben. Laat er wel even naar kijken. Het kan een oorontsteking zijn die niets met je kaakholtes te maken heeft, maar andersom kan dus ook. Een kaakholteontsteking die een oorontsteking tot gevolg heeft. Als je niet het juiste "ding" behandelt, komt het steeds weer terug.
  zondag 19 september 2010 @ 01:13:15 #17
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_86589634
kutklotemexicaanse erfenissen....
Snollebolt
pi_86589735
quote:
Op zondag 19 september 2010 01:11 schreef childintime het volgende:

[..]

Neusdruppels moet je niet in je oor doen. Je moet ze in je neus doen, zodoende wordt teveel vocht afgevoerdt wat nu blijft zitten en dus een drukkend gevoel op je trommelvlies geeft.

Jarenlang ervaring met volle/ ontstoken bijholtes/ kaakholtes wat uiteindelijk oor of kaak(holte)ontsteking tot gevolg kan hebben. Laat er wel even naar kijken. Het kan een oorontsteking zijn die niets met je kaakholtes te maken heeft, maar andersom kan dus ook. Een kaakholteontsteking die een oorontsteking tot gevolg heeft. Als je niet het juiste "ding" behandelt, komt het steeds weer terug.
Ik ben ook al jaren oorpatiënt en ik kreeg ook regelmatig druppels waar op stond dat het neusdruppels waren en van de dokter een sticker er op dat ze 3 maal daags in mijn oor moesten. Maar goed, dat is wat de dokter zegt, dat moet je niet zomaar zelf gaan doen.
  zondag 19 september 2010 @ 01:18:47 #19
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_86589790
Buis van eu nog wat..staat in verbinding met de neus!
Gewoon water koken...en in een neusspuitflesje doen kun je zo halen bij de apotheek
2 kleine theelepels zout in het flesje......
en schudden
klaar
gebruik dit voor je neus
zodat je oren ook zuiver worden van bacterielen
Snollebolt
  zondag 19 september 2010 @ 01:39:03 #20
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_86590387
quote:
Op zondag 19 september 2010 01:16 schreef Miendientje het volgende:

[..]

Ik ben ook al jaren oorpatiënt en ik kreeg ook regelmatig druppels waar op stond dat het neusdruppels waren en van de dokter een sticker er op dat ze 3 maal daags in mijn oor moesten. Maar goed, dat is wat de dokter zegt, dat moet je niet zomaar zelf gaan doen.
Precies, ga dat niet op eigen houtje zitten uit proberen. 3 Jaar geleden was mijn kaakholte/ oorontsteking zo ernstig geworden dat het me ook een kies kostte (wortels waren ernstig aangetast); doordat de huisarts vol bleef houden dat het een virusje was heb ik daar dus 3 maanden mee rond gelopen tot ik gek werd van de pijn en via de tandarts eindelijk een verwijzing kreeg voor de KNO arts; toen was het kwaad al geschiedt helaas.......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')