abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_87016828
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:16 schreef Sokz het volgende:
Vandaag drie uur heenreizen met OV.
3 uur op op de RSE met onder andere een hoorcollege accounting van dhr. bakker (oid, iig een grapjas / iemand die daar ook was op dat moment?)
en vervolgens weer 4 uur terug. ;( Volgende keer zoek ik een slaapplek.
Moet haast wel Jeffrey Bouwer geweest zijn, nogal uitbundige man. Ging meer naar die hoorcolleges voor het vermaak dan om er wat op te steken. Had je soms een soort open dag?
  donderdag 30 september 2010 @ 13:52:52 #127
256829 Sokz
Livin' the life
pi_87019528
quote:
Op donderdag 30 september 2010 12:37 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Moet haast wel Jeffrey Bouwer geweest zijn, nogal uitbundige man. Ging meer naar die hoorcolleges voor het vermaak dan om er wat op te steken. Had je soms een soort open dag?
Haha ja een meeloopdag Economie & Bedrijfseconomie. Maar eigenlijk wilde ik alleen maar de campus / faciliteiten bekijken .. hebben zo'n meeloopdagje erbij aan geplakt.

Die Bouwer inderdaad. Die lulde maar door over de psychiater van zn vrouw en 't dode konijn en weet ik 't.
IMO weinig snuggere mensen tijdens die college, vrij weinig wisten het antwoord op vragen die je in V6 ook al behandelt hebt.
________________________________________
Vraag:
Bedrijfskunde staat 'slecht' aangeschreven (geen wiskunde, duizend in een dozijn etc.).
Geld voor IBA / BA hetzelfde of is dat wel een leuke/pittigere opleiding?
Zwaarte
De opleiding wordt als gemiddeld zwaar aangemerkt.

Anders dan bijvoorbeeld Bedrijfskunde:
Zwaarte
De opleiding wordt als niet bijzonder zwaar aangemerkt. "Voor een gemiddelde student is de opleiding goed te doen."
pi_87019671
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:52 schreef Sokz het volgende:

[..]

Haha ja een meeloopdag Economie & Bedrijfseconomie. Maar eigenlijk wilde ik alleen maar de campus / faciliteiten bekijken .. hebben zo'n meeloopdagje erbij aan geplakt.

Die Bouwer inderdaad. Die lulde maar door over de psychiater van zn vrouw en 't dode konijn en weet ik 't.
IMO weinig snuggere mensen tijdens die college, vrij weinig wisten het antwoord op vragen die je in V6 ook al behandelt hebt.
________________________________________
Vraag:
Bedrijfskunde staat 'slecht' aangeschreven (geen wiskunde, duizend in een dozijn etc.).
Geld voor IBA / BA hetzelfde of is dat wel een leuke/pittigere opleiding?
Zwaarte
De opleiding wordt als gemiddeld zwaar aangemerkt.

Anders dan bijvoorbeeld Bedrijfskunde:
Zwaarte
De opleiding wordt als niet bijzonder zwaar aangemerkt. "Voor een gemiddelde student is de opleiding goed te doen."
Geen wiskunde bij bedrijfskunde ?
Ik heb een andere bedrijfskunde denk ik dan . :')
  donderdag 30 september 2010 @ 14:04:21 #129
256829 Sokz
Livin' the life
pi_87019983
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:55 schreef halohaloerasmus2 het volgende:

[..]

Geen wiskunde bij bedrijfskunde ?
Ik heb een andere bedrijfskunde denk ik dan . :')
Weinig wiskunde, ook goed. In ieder geval niet de best aangeschreven opleiding.
pi_87021024
quote:
Op donderdag 30 september 2010 14:04 schreef Sokz het volgende:

[..]

Weinig wiskunde, ook goed. In ieder geval niet de best aangeschreven opleiding.
Jouw mening.
pi_87025568
quote:
Op donderdag 30 september 2010 14:34 schreef halohaloerasmus2 het volgende:

[..]

Jouw mening.
Nee, het is juist andersom. Jouw mening is dat het een goede opleiding is, hij geeft alleen aan dat hij als slecht te boek staat, dat is dus niet ZIJN mening maar die van anderen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  donderdag 30 september 2010 @ 16:24:58 #132
256829 Sokz
Livin' the life
pi_87025602
:'( Waarom reageren bedrijfskundigen altijd op dezelfde manier op deze kritiek. :P
pi_87025868
quote:
Op donderdag 30 september 2010 16:24 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Nee, het is juist andersom. Jouw mening is dat het een goede opleiding is, hij geeft alleen aan dat hij als slecht te boek staat, dat is dus niet ZIJN mening maar die van anderen.
Leer lezen.
Het is zijn mening dat er weinig wiskunde in zit. Ik vind van niet.
Voor de rest boeit het mij geen zak of iemand mijn studie wel of niet leuk vindt, zolang ik hem maar leuk vindt.
  donderdag 30 september 2010 @ 16:35:34 #134
256829 Sokz
Livin' the life
pi_87026142
quote:
Op donderdag 30 september 2010 16:30 schreef halohaloerasmus2 het volgende:

[..]

Leer lezen.
Het is zijn mening dat er weinig wiskunde in zit. Ik vind van niet.
Voor de rest boeit het mij geen zak of iemand mijn studie wel of niet leuk vindt, zolang ik hem maar leuk vindt.
Ik weet niet hoeveel wiskunde er in zit. Ik hoorde (van die geweldige studieadviseurs) dat bedrijfskunde wiskunde-loos is. Het is inderdaad andermans mening dat Bedrijfskunde een 'pretpaket' is. Een mening waar ik het overigens wel mee eens ben.
Waarom reageer je uberhaupt op mijn tweede post dan, als het je toch niet boeit.
pi_87026294
quote:
Op donderdag 30 september 2010 16:30 schreef halohaloerasmus2 het volgende:

[..]

Leer lezen.
Het is zijn mening dat er weinig wiskunde in zit. Ik vind van niet.
Voor de rest boeit het mij geen zak of iemand mijn studie wel of niet leuk vindt, zolang ik hem maar leuk vindt.
Punt A:
Het is niet zijn mening, hij zegt dat de opleiding slecht staat aangeschreven vanwege "weinig wiskunde, duizend in een dozijn". Dat is dus de mening/observatie van anderen.

Punt B: Het gaat er in deze niet om of de studie leuk is maar of je er wat aan hebt. Er staat "slecht aangeschreven" en niet "enorm saaie kutstudie". Filosofie zal ook hardstikke leuk zijn om te doen maar je hebt er geen reet aan.

Ik weet niet wie er moet leren lezen maar ik ben het in ieder geval niet. Laten we het verder gewoon gezellig houden. Ik weet niet in hoeverre er bij Bedrijfskunde wel of geen wiskunde nodig is, en daarbij is het maar de vraag of veel wiskunde zaligmakend is. Dat is mijn uitspraak en daar kun je het mee doen. :+
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_87027066
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:52 schreef Sokz het volgende:

[..]

Haha ja een meeloopdag Economie & Bedrijfseconomie. Maar eigenlijk wilde ik alleen maar de campus / faciliteiten bekijken .. hebben zo'n meeloopdagje erbij aan geplakt.

Die Bouwer inderdaad. Die lulde maar door over de psychiater van zn vrouw en 't dode konijn en weet ik 't.
IMO weinig snuggere mensen tijdens die college, vrij weinig wisten het antwoord op vragen die je in V6 ook al behandelt hebt.
________________________________________
Vraag:
Bedrijfskunde staat 'slecht' aangeschreven (geen wiskunde, duizend in een dozijn etc.).
Geld voor IBA / BA hetzelfde of is dat wel een leuke/pittigere opleiding?
Zwaarte
De opleiding wordt als gemiddeld zwaar aangemerkt.

Anders dan bijvoorbeeld Bedrijfskunde:
Zwaarte
De opleiding wordt als niet bijzonder zwaar aangemerkt. "Voor een gemiddelde student is de opleiding goed te doen."
Jij was een van die knukkels vooraan die niet wisten hoe hun boek heette? :D

No offence, maar Bouwer is de beste docent die er is _O_ Dat fifo en lifo je toevallig bekend voorkwam is het niet meteen makkelijk ofzo. Lifo en fifo waren nodig om in de tweede helft nomanilisme en substantialisme uit te leggen. En een kwartier fifo en lifo behandeld is alsnog een stuk sneller dan 1 blok lang.

Tot slot moet je wel rekening houden dat dit Inleiding tot Accounting betreft.

-edit-
http://blackboard.eur.nl/(...)ing%2030-09-2009.doc

Tussentoets Inleiding tot Accounting van vorig jaar, oordeel zelf. Desnoods stuur je me je antwoorden toe en ik zal kijken hoe 'makkelijk' het is voor je.

Het is alsnog het begin het jaar. Hier wordt iedereen beetje wakker geschud enzo na de eerste onvoldoende.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mandal op 30-09-2010 17:01:53 ]
pi_87027147
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:55 schreef halohaloerasmus2 het volgende:

[..]

Geen wiskunde bij bedrijfskunde ?
Ik heb een andere bedrijfskunde denk ik dan . :')
Jullie mogen je rekenmachine gebruiken bij wiskunde. Wiskunde bij Bedrijfskunde is echt veel en veel eenvoudiger dan wiskunde bij Bedrijfseconomie.
pi_87027201
De rijdende rechter heeft gesproken.
Cool story, Hansel.
pi_87029527
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:55 schreef halohaloerasmus2 het volgende:

[..]

Geen wiskunde bij bedrijfskunde ?
Ik heb een andere bedrijfskunde denk ik dan . :')
Vergeleken met economie en al helemaal met econometrie is de wiskunde bij bedrijfskunde erg simpel. Daarnaast is het (voor mij en voor eigenlijk iedereen die ik ken, waaronder heel wat bedrijfskundestudenten) duidelijk dat bedrijfskunde - net als bijv. rechten wat ik zelf studeer - een van de makkelijkere studies is. De term 'pretpakket' lijkt me wat overdreven maar is niet volledig uit de lucht gegrepen. Ik wilde eerst ook bedrijfskunde gaan studeren, maar dit werd me destijds sterk afgeraden door de docenten op school die zeiden dat ik toch een van de betere VWO studenten was en waarom ik dan in godsnaam voor bedrijfskunde koos..
pi_87029755
Hmm, ik dacht eigenlijk dat BA gewoon hetzelfde was als bedrijfskunde?
Cool story, Hansel.
pi_87030370
quote:
Op donderdag 30 september 2010 16:38 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Punt A:
Het is niet zijn mening, hij zegt dat de opleiding slecht staat aangeschreven vanwege "weinig wiskunde, duizend in een dozijn". Dat is dus de mening/observatie van anderen.

Punt B: Het gaat er in deze niet om of de studie leuk is maar of je er wat aan hebt. Er staat "slecht aangeschreven" en niet "enorm saaie kutstudie". Filosofie zal ook hardstikke leuk zijn om te doen maar je hebt er geen reet aan.

Ik weet niet wie er moet leren lezen maar ik ben het in ieder geval niet. Laten we het verder gewoon gezellig houden. Ik weet niet in hoeverre er bij Bedrijfskunde wel of geen wiskunde nodig is, en daarbij is het maar de vraag of veel wiskunde zaligmakend is. Dat is mijn uitspraak en daar kun je het mee doen. :+
:|W
  donderdag 30 september 2010 @ 18:30:11 #142
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_87030915
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:16 schreef halohaloerasmus2 het volgende:

[..]

:|W
Kun je wel een facepalm doen, maar hij zegt ook nergens dat het zijn mening is :{
pi_87030975
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:00 schreef wikwakka2 het volgende:
Hmm, ik dacht eigenlijk dat BA gewoon hetzelfde was als bedrijfskunde?
Is inderdaad het geval, business administration is de Engelse benaming voor bedrijfskunde. Snap de vraag dus ook niet echt.
pi_87031852
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:30 schreef BoerBert het volgende:

[..]

Kun je wel een facepalm doen, maar hij zegt ook nergens dat het zijn mening is :{
Ik doelde alleen dat ik vond dat er niet weinig wiskunde in zat, krijg ik zo'n uitleg die ik helemaal niet wil of om vraag :')
pi_87032971
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:52 schreef halohaloerasmus2 het volgende:

[..]

Ik doelde alleen dat ik vond dat er niet weinig wiskunde in zat, krijg ik zo'n uitleg die ik helemaal niet wil of om vraag :')
Sokz had ook niet om jouw uitleg gevraagd. :P Maar we zijn nu eenmaal behulpzame mennekens en die geven weleens teveel uitleg. Sue me. And you. Sue everyone.

Aaaaaanyway, ik ga weer ff potje Fifa-en. Zag in de C-hal ook een paar gasten bezig maar dat was Fifa 10.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  donderdag 30 september 2010 @ 20:56:16 #146
256829 Sokz
Livin' the life
pi_87037266
quote:
Op donderdag 30 september 2010 16:55 schreef Mandal het volgende:

[..]

Jij was een van die knukkels vooraan die niet wisten hoe hun boek heette? :D

No offence, maar Bouwer is de beste docent die er is _O_ Dat fifo en lifo je toevallig bekend voorkwam is het niet meteen makkelijk ofzo. Lifo en fifo waren nodig om in de tweede helft nomanilisme en substantialisme uit te leggen. En een kwartier fifo en lifo behandeld is alsnog een stuk sneller dan 1 blok lang.

Tot slot moet je wel rekening houden dat dit Inleiding tot Accounting betreft.

-edit-
http://blackboard.eur.nl/(...)ing%2030-09-2009.doc

Tussentoets Inleiding tot Accounting van vorig jaar, oordeel zelf. Desnoods stuur je me je antwoorden toe en ik zal kijken hoe 'makkelijk' het is voor je.

Het is alsnog het begin het jaar. Hier wordt iedereen beetje wakker geschud enzo na de eerste onvoldoende.
haha ik zat naast die flapdrol.
En ja ik zeg ook nergens dat het hele vak Inleiding tot Accounting makkelijk is, echt geen idee.
Maar de dingen die hij voordeed op dat scherm kwam allemaal bekend voor. Maarja no offense (bovendien wisten die studenten die aan het woord kwamen ook 't antwoord niet / behalve die pipo die studeerd ipv. bier drinkt).
Haha ik kan niet op die site, heb je inlog + ww voor nodig.
  donderdag 30 september 2010 @ 20:58:25 #147
256829 Sokz
Livin' the life
pi_87037365
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:31 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Is inderdaad het geval, business administration is de Engelse benaming voor bedrijfskunde. Snap de vraag dus ook niet echt.
IBA - International Business Administration.
Ik vroeg (vraag) me af of dit wél goed aangeschreven staat doordat het in het Engels / Internationaal geörienteerd is.
pi_87053590
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:56 schreef Sokz het volgende:

[..]

haha ik zat naast die flapdrol.
En ja ik zeg ook nergens dat het hele vak Inleiding tot Accounting makkelijk is, echt geen idee.
Maar de dingen die hij voordeed op dat scherm kwam allemaal bekend voor. Maarja no offense (bovendien wisten die studenten die aan het woord kwamen ook 't antwoord niet / behalve die pipo die studeerd ipv. bier drinkt).
Haha ik kan niet op die site, heb je inlog + ww voor nodig.
Als je het echt wilt stuur me maar een PM, dan upload ik 't wel op rapidshare.

Maar 23% haalt een voldoende voor het deeltentamen accounting tentamen(zo luide het gerucht) en meer dan 30% van de eerstejaars halen het BSA niet. Bouwer zei zelf nog 'ik geef ook boekhouden in blok 5, dan zit ik alleen met de liefhebbers nog'. Mijn mentor zei zelf nog 'het zit nu nog vol met man die er helemaal niet thuishoort'. Slechts 60% gaat over naar het tweede jaar. Dus dan is het logisch dat er dit volk aanwezig is in het publiek.
pi_87053721
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:58 schreef Sokz het volgende:

[..]

IBA - International Business Administration.
Ik vroeg (vraag) me af of dit wél goed aangeschreven staat doordat het in het Engels / Internationaal geörienteerd is.
Bedrijfskunde vind je kut en IBA niet? Maar IBA staat best goed aangeschreven ja, mij werd verteld dat het de best aangeschreven opleiding was op de universiteit. Daarna komt het mr. drs.-programma en daarna loopt het aardig gelijk op.
pi_87054479
verkeerde topic :')

[ Bericht 13% gewijzigd door halohaloerasmus2 op 01-10-2010 12:39:58 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')