Jij moet een boek over opvoeden schrijven.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:23 schreef beelz het volgende:
Koop hem een xbox360. Geef hem de xbox360. Als de blijdschap op zijn hoogst is pak je de xbox360 weer af. Zeg hem dan dat hij er pas mee mag spelen als hij zijn reet zelf afveegt.
Dat.. en die stuurt je waarschijnlijk door naar een therapeut oid.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:19 schreef Spuuglokje het volgende:
Ook voor niet-lichamelijke problemen kun je naar de huisarts, dus dat zou ik doen.
Ik ben er vrij zeker van dat mijn methode werkt.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:25 schreef NotYou het volgende:
[..]
Jij moet een boek over opvoeden schrijven.
quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:23 schreef beelz het volgende:
Koop hem een xbox360. Geef hem de xbox360. Als de blijdschap op zijn hoogst is pak je de xbox360 weer af. Zeg hem dan dat hij er pas mee mag spelen als hij zijn reet zelf afveegt.
Niet trollerig bedoeld, ik ben er echt zeker van dat het werkt. Als het kind xbox360 niet tof vindt dan natuurlijk wat anders bedenken, maar het lijkt me duidelijk.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:27 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Ondanks de trollerige horkerigheid, toch grappig.
Zou je hem in dat laatste geval ook de bijnaam stinkie geven?quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:29 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Ow en ts wat doe jij als je kind zijn kont niet afveegt, doe jij het dan?
Ik liet het kind uren zitten op de plee en desnoods maar lekker met zijn vieze kont laten lopen.
Maar ging hem niet meer helpen.
Precies, er is een verschil tussen alles voor je kinderen over hebben en alles voor je kinderen doen.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:29 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Ow en ts wat doe jij als je kind zijn kont niet afveegt, doe jij het dan?
Ik liet het kind uren zitten op de plee en desnoods maar lekker met zijn vieze kont laten lopen.
Maar ging hem niet meer helpen.
Echt wel!quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:31 schreef NotYou het volgende:
[..]
Zou je hem in dat laatste geval ook de bijnaam stinkie geven?
Dan laat je hem toch ook zitten tijdens etenstijd en dan krijgt hij geen toetje oid...quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:35 schreef gegie het volgende:
Ik doe het nu dus zelf... weet ook wel dat het niet slim is,
maar soms kan het niet anders, moeten we op dat moment weg, is er visite enz..
heb ook wel geprobeerd hem te laten zitten maar dat maakt hem dus niet uit,
we hebben hier trouwens maar 1 wc, dus da's ook niet altijd handig![]()
denk dat ik toch maar huisarts bel volgende week, dan maar doorgestuurd worden, op deze manier werkt het ook niet
al geprobeerd, werkt niet, net als: dingen beloven, straf geven als eerder naar bed, leuke dingen ontzeggen, uitleggen dat het normaal is om het zelf te doen..quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:36 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Dan laat je hem toch ook zitten tijdens etenstijd en dan krijgt hij geen toetje oid...
idd.. het voelt ook niet goed om hem ervoor te straffen/ belonen, ik merk nl dat hij wel wìl, maar niet dùrft, en dat hij hier zelf ook last van heeft...quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:01 schreef Smikke het volgende:
Precies, het is geen pesten wat je zoontje doet. (Wat ik wel vind als je een 7-jarige moet chanteren met wel/geen toetje of voor straf op de wc laten zitten) Op deze leeftijd zijn er andere methoden om een kind over zijn angt heen te helpen. Vraag een verwijzing aan de huisarts.
bedankt!quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:01 schreef Smikke het volgende:
NB. Ook voor jullie als ouders lijkt het me prettig om hier een plan op te gaan zetten, zodat je weet waar je goed aan doet. In je machteloosheid ben je nu ook aan het zoeken. Succes, hoor!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |