Dat zei ik misschien verkeerd. Maar ik vind het gewoon 2 totaal verschillende kanten eigenlijk die in mijn ogen niet dezelfde naam verdienen.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:56 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Dit klopt. Maar ik zie niet in waarom de diagnose Borderline dan te snel wordt gegeven?
Op basis van welke gesprekken en onderzoek werd dan vastgesteld dat jij een Borderline Persoonlijkheidsstoornis had?quote:
Ondanks dat ze ons 'schade' heeft aangericht, houden wij allen onvoorwaardelijk van haar!! En nee, wij leven niet dagelijks in angst over wat ze weer uit gaat halen; je leert er mee omgaan/ leven (hoe raar dat voor jou misschien klinkt?). Zo te horen heb jij iig geen ervaring met echte borderlinersquote:Op vrijdag 10 september 2010 13:55 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het is helemaal niet zo raar. Jouw ouders hebben megaveel schade geleden door haar acties. Jij leeft constant in angst. Haar kinderen hebben een rotleven want ze mogen hun moeder niet zien.
Ze doet zoveel mensen pijn. Waarom zou je het in godsnaam ook maar iemand aanraden om vriendschappelijk met haar om te gaan of met haar een relatie aan te gaan. Zodat ze nog meer mensen pijn kan doen? Zodat nog meer mensen dagelijks in angst leven over wat ze nu weer uit gaat halen? Moet alles dan wijken voor de behoefte aan vriendschap en liefde van je zus?
Een gedwongen opnamequote:Op vrijdag 10 september 2010 13:59 schreef Stirner het volgende:
[..]
Op basis van welke gesprekken en onderzoek werd dan vastgesteld dat jij een Borderline Persoonlijkheidsstoornis had?
Veel doorzettingskracht, in mezelf blijven geloven. En me vooral NIET gek laten makenquote:Op vrijdag 10 september 2010 13:58 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Vertel...hoe heb je dat gedaan?
Naja.. is niet bepaaldquote:
Ik heb dan inderdaad niet veel vrienden, maar dat is meer omdat ik ze zelf op afstand hou. Mijn collega's en bekende vinden mij toch wel prettig in de omgang. Als ik ook aan mensen vertel dat ik borderline heb zjin ze echt verbaasd. Je hoeft bij mij ook echt niet uit de buurt blijven.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:50 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het zijn hoe dan ook mensen om ver bij uit de buurt te blijven als je geen familie-verplichtingen naar ze hebt. 9% kans op zelfmoord is niet niks! Constant in angst moeten leven, bang zijn dat het allemaal toch jouw schuld is etc.
Dat zeg ik toch net, alleen als je familie bent houd je onvoorwaardelijk van iemand en dus blijf je met haar omgaan. Een relatie of vriendschapsband kun je verbreken. Een familieband niet.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:59 schreef Starr_003 het volgende:
[..]
Ondanks dat ze ons 'schade' heeft aangericht, houden wij allen onvoorwaardelijk van haar!!
Aha, dus daarom zei je net dat het je beangstigt dat die kinderen nu bij haar weg zijn.quote:En nee, wij leven niet dagelijks in angst over wat ze weer uit gaat halen; je leert er mee omgaan/ leven (hoe raat dat voor jou misschien klinkt?).
En dat hoop ik ook niet te krijgen. Wel via via aardig wat meegemaakt.quote:Zo te horen heb jij iig geen ervaring met echte borderliners
Ach, er zijn er genoeg die borderline hebben en als ze dat niet tegen je zouden zeggen dan zou je het niet eens doorhebben.quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:05 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch net, alleen als je familie bent houd je onvoorwaardelijk van iemand en dus blijf je met haar omgaan. Een relatie of vriendschapsband kun je verbreken. Een familieband niet.
[..]
Aha, dus daarom zei je net dat het je beangstigt dat die kinderen nu bij haar weg zijn.
"Wat zal dat met haar gaan doen? Ik hou mijn hart vast..."
Je houdt je hart vast maar je leeft niet in angst? Sorry hoor.
[..]
En dat hoop ik ook niet te krijgen. Wel via via aardig wat meegemaakt.
En zijn dat dan echte serieuze borderliners, of van die mensen die zoals jij zegt te snel de diagnose hebben gekregen?quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:06 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ach, er zijn er genoeg die borderline hebben en als ze dat niet tegen je zouden zeggen dan zou je het niet eens doorhebben.
Aha, dan snap ik wat je bedoelt. En toch heeft het dezelfde naam. De ene richt zich meer naar buiten, de ander meer naar binnen. Hoe dan ook: mensen die deze diagnose hebben gekregen hebben er niet zelf voor gekozen, en dat mag wel meer erkend worden.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:59 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat zei ik misschien verkeerd. Maar ik vind het gewoon 2 totaal verschillende kanten eigenlijk die in mijn ogen niet dezelfde naam verdienen.
Dat zijn waarschijnlijk wel de introverte borderliners. Maar begrijp me niet verkeerd, dat zijn nogsteeds mensen met zware schommelingen in de emoties, depressies, suicidaal zijn, automutileren.quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:08 schreef Maanvis het volgende:
[..]
En zijn dat dan echte serieuze borderliners, of van die mensen die zoals jij zegt te snel de diagnose hebben gekregen?
Ja, natuurlijk hou ik mijn hart vast. Ik zou het verschrikkelijk vinden als ze alsnog zelfmoord pleegt. Dat betekend niet dat ik dagelijks in angst leef. Helemaal niet!! Wij leven hier nu al zo'n 13 jaar mee en daar leer je mee leven. De eerste jaren, ja toen leefden wij in angst. Maar daar wordt je op een gegeven momemt 'immuun' voor ofzo, dat gevoel kan ik niet omschrijven.quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:05 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch net, alleen als je familie bent houd je onvoorwaardelijk van iemand en dus blijf je met haar omgaan. Een relatie of vriendschapsband kun je verbreken. Een familieband niet.
[..]
Aha, dus daarom zei je net dat het je beangstigt dat die kinderen nu bij haar weg zijn.
"Wat zal dat met haar gaan doen? Ik hou mijn hart vast..."
Je houdt je hart vast maar je leeft niet in angst? Sorry hoor.
[..]
En dat hoop ik ook niet te krijgen. Wel via via aardig wat meegemaakt.
quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:09 schreef zeeeend het volgende:
dialectische gedragstherapie(zie Dialectica) of linehantherapie is een therapie van Marsha M. Linehan
relativeren
herdershonden
bier
Nee...niet iedere Borderliner automutileertquote:Op vrijdag 10 september 2010 14:11 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat zijn waarschijnlijk wel de introverte borderliners. Maar begrijp me niet verkeerd, dat zijn nogsteeds mensen met zware schommelingen in de emoties, depressies, suicidaal zijn, automutileren.
I know. Maar ik noem even de dingen waar hij zo bang voor is. Die kunnen mensen ook hebben zonder dat je daar verder iets van merkt.quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:14 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Nee...niet iedere Borderliner automutileert
Ik denk dat maanvis bedoelt - en daar is zeker wel wat voor te zeggen - dat je deze mensen niet als eerste zou moeten willen opzoeken qua vriendschap, relaties etc. Weglopen is natuurlijk wel een ander verhaal.quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:11 schreef Starr_003 het volgende:
Ik ben iig blij dat zij vrienden heeft die haar wél door dik en dun steunen. Ik vind het jammer dat mensen weglopen uit angst. Je moet ermee leren omgaan (ook als vriend/in zijnde).
Ik denk dat je er uiteindelijk wel iets van merkt. Hetzij in het werk, hetzij in relaties.quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:15 schreef Myraela het volgende:
[..]
I know. Maar ik noem even de dingen waar hij zo bang voor is. Die kunnen mensen ook hebben zonder dat je daar verder iets van merkt.
Da's toch logisch dat je er niet zelf voor gekozen hebt?quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:21 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ik denk dat je er uiteindelijk wel iets van merkt. Hetzij in het werk, hetzij in relaties.
Punt blijft dat er meer erkenning mag komen dat mensen met deze diagnose er niet zelf voor gekozen hebben.
Dat bedoel ik inderdaad. Als een vriend(in) van me ineens borderline blijkt te hebben zal ik niet zomaar weglopen maar uiteindelijk wel voor mezelf kiezen als het uit de hand loopt.quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:16 schreef Stirner het volgende:
[..]
Ik denk dat maanvis bedoelt - en daar is zeker wel wat voor te zeggen - dat je deze mensen niet als eerste zou moeten willen opzoeken qua vriendschap, relaties etc. Weglopen is natuurlijk wel een ander verhaal.
En wat hebben pedofielen met dit verhaal te makenquote:Op vrijdag 10 september 2010 14:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Da's toch logisch dat je er niet zelf voor gekozen hebt?
Als je dan toch erkenning wilt voor een groep met een stoornis waar ze zelf niet voor gekozen hebben, begin dan eens met erkenning in dat opzicht voor pedofielen.
Als dat zo logisch is...dan zou je misschien niet zo moeten oordelen.quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Da's toch logisch dat je er niet zelf voor gekozen hebt?
Als je dan toch erkenning wilt voor een groep met een stoornis waar ze zelf niet voor gekozen hebben, begin dan eens met erkenning in dat opzicht voor pedofielen.
Dat je net doet alsof borderliners die erkenning niet krijgenquote:Op vrijdag 10 september 2010 14:25 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
En wat hebben pedofielen met dit verhaal te maken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |