Daar is een switch juist voor bedoeld...quote:Op vrijdag 10 september 2010 10:33 schreef ego-tripper het volgende:
Als ik nu een switch op de slaapkamer plaats kan ik dan mijn xbox, playstation en NAS daarop aansluiten en kunnen ze allemaal tegelijk op internet? Of krijgen ze dan een IP conflict?
De switch genereert helemaal niets, die laat gewoon het verkeer/protocollen van de router/pc's door.quote:Op vrijdag 10 september 2010 10:33 schreef ego-tripper het volgende:
Gebruiken ze allemaal het IP wat de router uitgeeft op die ene kabel of genereert de switch weer nieuwe IP adressen waardoor ze geen conflict krijgen?
Het aansluiten van een switch of een hub an sich kan niet leiden tot ip-conflicten. Hooguit dat de comptuers op het ontstane netwerk een vast ip-adres hebben.quote:Op vrijdag 10 september 2010 10:38 schreef ego-tripper het volgende:
Maar ik weet dat een keer op een lan party altijd een IP Conflict kwam. Kan ook zijn dat dit d.m.v. een hub was aangesloten. Ik wist het even niet meer zeker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |