abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96976950
Wat is het weer goed geregeld :')
Volgende week zijn de International Days, en ik had er geen zin in/ga toch naar het buitenland op stage dus voor mij nutteloos. Blijkt het verplicht te zijn, maar dat wist niemand me te vertellen tot 2 dagen na de uiterste inschrijfdatum.
pi_97312133
Na de vakantie ben ik ook op het saxion te vinden in Enschede. Ik ga daar de opleiding ICT beheer volgen, maar ik ga voor de Associate degrees
pi_97345032
Shit. Net niet gewonnen bij de Saxion ondernemersawards. ;(
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_97485128
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 17:13 schreef Skv het volgende:
Balen ;(
pi_97487142
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 17:13 schreef Skv het volgende:
Eigenlijk wel zieleig die hype met die apps, dat je daarmee wint. Was bij Create Tomorrow ook al...
pi_97487953
Hehehe ze hebben weer een geweldige vervangende opdracht bedacht voor me :')
6 kantjes in lettergrootte 12 over 2 van de gemiste cursussen tijdens de International Days. Zozo. Het is wel in het Engels maar toch, 6 kantjes :')
pi_97488380
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 10:25 schreef _Loki het volgende:
Hehehe ze hebben weer een geweldige vervangende opdracht bedacht voor me :')
6 kantjes in lettergrootte 12 over 2 van de gemiste cursussen tijdens de International Days. Zozo. Het is wel in het Engels maar toch, 6 kantjes :')
zeker voor 2 vakken die samen 10Ec zijn,...
  maandag 30 mei 2011 @ 13:18:29 #83
67670 Skv
Cynist.
pi_97493111
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 09:54 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Eigenlijk wel zieleig die hype met die apps, dat je daarmee wint. Was bij Create Tomorrow ook al...
Ik heb geen flauw idee wat die lui nou precies hadden. ;( Die nummer 2 was ook erg goed!
pi_97493165
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 08:09 schreef _Loki het volgende:
Wat is het weer goed geregeld :')
Volgende week zijn de International Days, en ik had er geen zin in/ga toch naar het buitenland op stage dus voor mij nutteloos. Blijkt het verplicht te zijn, maar dat wist niemand me te vertellen tot 2 dagen na de uiterste inschrijfdatum.
Verplichte aanwezigheid op het HBO. Kansloos. :')
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
pi_97516788
HBO is sowieso kansloos... schools gedoe daar! Fucking SLB, aanwezigheidsplicht, gezeik over huiswerk :') Komt ook steeds meer op de uni's volgens mij maar goed... Maarja moet er in september weer aan geloven...
  dinsdag 21 juni 2011 @ 15:39:01 #86
321891 Kaasknabbeltje
TOETERTJESTOETERTJES!
pi_98465361
Is Deventer echt zo poep?
Volgend jaar wil ik daar mijn vervolgstudie(Toerisme) doen na MBO4 Afgerond te hebben..
Open Dag verasste me positief!

Maar het is dus waardeloos?
Op zaterdag 5 maart 2011 23:17 schreef Geo3kant het volgende:
Nee vriendelijke mensen zoals jou.. alles wat andere zeggen afkraken en mongool noemen en noem het maar op.. jij bent een prachtuser ^O^ :')
pi_98488478
Neh, we zeiken gewoon veel :')
Deventer is gewoon een fijne school, veel docenten uit het vakgebied met veel ervaring, maar net als op iedere andere school heul slechte communicatie.

quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 10:40 schreef debeterebob het volgende:

[..]

zeker voor 2 vakken die samen 10Ec zijn,...
En nee, het is jammer genoeg een onderdeel van mijn zogenaamde portfolio, wat 3 studiepunten waard is.
  woensdag 22 juni 2011 @ 08:57:20 #88
321891 Kaasknabbeltje
TOETERTJESTOETERTJES!
pi_98498130
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 23:02 schreef _Loki het volgende:
Neh, we zeiken gewoon veel :')
Deventer is gewoon een fijne school, veel docenten uit het vakgebied met veel ervaring, maar net als op iedere andere school heul slechte communicatie.

[..]

En nee, het is jammer genoeg een onderdeel van mijn zogenaamde portfolio, wat 3 studiepunten waard is.
Oke ja die slechte communicatie is overal wel :P
Dat ben ik al wel gewend xD
Op zaterdag 5 maart 2011 23:17 schreef Geo3kant het volgende:
Nee vriendelijke mensen zoals jou.. alles wat andere zeggen afkraken en mongool noemen en noem het maar op.. jij bent een prachtuser ^O^ :')
pi_100160397
Ik heb dringend jullie hulp nodig! :)

Ik ben bezig met het kopen van mijn boeken. Ik ga studeren aan de Hogeschool Saxion in Deventer. Ik heb al 7 boeken gekocht. Waarvan 1 een oudere druk is. Is dit erg?

Ik heb ook van een vriend van mij gehoord dat als je bijv. Wetteksten 2011-2012 koopt, dat je die het 1e en het 2e jaar kunt gebruiken. Maar als je Wetteksten 2010-2011 koopt, je deze alleen het 1e jaar (= dit jaar) nog kan gebruiken. Is dit waar?

Ook bijv. Belastingrecht voor Bachelors en Masters / 2011-2012. Ik kan hier ook wel 2010-2011 van kopen, die zijn een stuk goedkoper. Maar of ik die het 2e jaar dan ook kan gebruiken? Volgens die ene vriend niet.
  zondag 31 juli 2011 @ 17:01:50 #90
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_100160992
Mijn ervaring is dat je wetteksten HEO eigenlijk altijd wel kunt gebruiken. Zou me niet al teveel zorgen maken over een wettenbundel van 2010-2011. Alleen belastingwetten zou ik wel elk jaar nieuw kopen omdat bedragen nogal snel wijzigen. En als je dus een bedrag gebruikt uit een oude wettenbundel dan is het antwoord fout.

Voor Belastingrecht voor Bachelors en Masters geldt eigenlijk hetzelfde als bij de wetteksten. Alleen dien je hier wel op te letten met de bedragen. Die kunnen dus wel afwijken (maar dat boek gebruik je met name om theorie onder de knie te krijgen).

Wacht desnoods nog even met het bestellen van de boeken en vraag het voor de zekerheid aan je docent :) Met welke opleiding ga je beginnen?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_100161105
Bedankt voor je reactie. Ik wil dat risico dus niet nemen. :)

Ik ga Bedrijfseconomie doen. Ik wil wel al mijn boeken hebben voordat mijn studie begint.
  zondag 31 juli 2011 @ 17:21:09 #92
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_100161606
Geen probleem. Wat ik mij herinner van het 2e jaar (ben nooit een eerstejaars geweest dus dat moet je even aan iemand anders vragen :P) was het allemaal niet zo spannend met die wetteksten. De toetsen waren ook vaak gecombineerd waardoor je bijvoorbeeld 60% fiscaal had en 40% recht. En recht was altijd prijsschieten. :+
pi_100183257
Bij Belastingrecht zou ik idd wel de nieuwe versie kopen vanwege de wijzigingen van de bedragen. Maar andere wettenbundels kun je vaak wel een oudere versie kopen, die veranderen niet zoveel. En eventueel kun je de veranderingen wel kopieëren uit de nieuwe versie :)
  maandag 1 augustus 2011 @ 10:12:30 #94
45726 bravo
Proud Odery player!
pi_100185436
Ik studeer Kunst en Techniek bij saxion in Enshcede. In het gebouw aan de van galen straat. Ik vind het echt een geweldige opleiding. Ik heb het heel erg naar mijn zin! Ik hoop aankomend jaar af te studeren :)
There's no point in living if you can't feel alive
  maandag 1 augustus 2011 @ 13:22:05 #95
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_100191288
Ik heb een afstudeeropdracht voor je: ontwerp een nieuw gebouw voor de van galen straat. Dat ding is te lelijk voor woorden :')
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 04:04:03 #96
303996 Saarbarbaar
Panic Chaos Disaster ^^
pi_100221902
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 10:12 schreef bravo het volgende:
Ik studeer Kunst en Techniek bij saxion in Enshcede. In het gebouw aan de van galen straat. Ik vind het echt een geweldige opleiding. Ik heb het heel erg naar mijn zin! Ik hoop aankomend jaar af te studeren :)
Epic, dat doe ik ook :D 2/3e jaar dan. Stage zoeken gaat nog wat worden, want daar krijgen we zero begeleiding bij. Dat is wel een tegenvaller in de opleiding...
Life is crap. And then you die ._.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 04:07:39 #97
170377 Beetlebum
freelance alcoholist
pi_100221924
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2010 13:53 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
Saxion Deventer is een complete ruk hogeschool waar het management alleen uit is op geld en geen fuck geeft om het student-zijn.
een grote leerfabriek...
heb een jaar hogere hotelschool gedaan daar en heb 't nooit echt naar m'n zin gehad...
(behalve in de binnenstad van Deventer dan)
Niet iedereen is slim genoeg om z'n eigen domheid te bevatten...
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 10:30:15 #98
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_100225333
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 04:04 schreef Saarbarbaar het volgende:

[..]
Stage zoeken gaat nog wat worden, want daar krijgen we zero begeleiding bij. Dat is wel een tegenvaller in de opleiding...
Zijn er überhaupt scholen dan waar je (intensive) begeleiding krijgt bij het stage zoeken? Dat hoort nu net bij het hele gebeuren: "solliciteren". Hoewel je een lijst met mogelijke stagebedrijven wel zou moeten kunnen verwachten.
  Redactie Frontpage dinsdag 2 augustus 2011 @ 10:37:39 #99
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_100225532
quote:

[..]

Epic, dat doe ik ook :D 2/3e jaar dan. Stage zoeken gaat nog wat worden, want daar krijgen we zero begeleiding bij. Dat is wel een tegenvaller in de opleiding...
Ik vond het juist fijn dat ik het zelf kon regelen. Dan kan je echt iets zoeken wat bij je past. Zo heb ik zelf een buitenlandstage (met alles wat erbij komt kijken zoals een visumaanvraag, verblijf daar etc) geregeld en zelf een afstudeeropdracht bedacht en bedrijven langs gegaan om me aan te nemen zodat ik die opdracht kon uitvoeren.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_100267129
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:22 schreef Maraca het volgende:
Ik heb een afstudeeropdracht voor je: ontwerp een nieuw gebouw voor de van galen straat. Dat ding is te lelijk voor woorden :')
Haha idd :X
pi_100267307
quote:

[..]

Mjah ik doe dus zelfde opleiding, wel met enige vertraging :') .

Maarja, stage zoeken was best makkelijk, gewoon een categorie kiezen (vormgeving, dtp, video, 3D) en dan op internet gewoon naar wat bedrijven zoeken en ze opbellen. Bedrijven reageren altijd wel positief, maar hebben niet altijd plaats :P .

Nouja ik heb ik denk 5-6 bedrijven gebeld die al een stagiair hadden of geen ruimte ivm drukte. Maarja daarna kreeg ik een positieve reactie, ff motivatiemailtje, CV en portfolio gemaild en kon later langskomen voor gesprek.
pi_100267500
Ik ga trouwens vanaf volgend studiejaar het Saxion Honours Programme volgen *O*
pi_100268185
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 12:57 schreef Sylvana het volgende:
Ik ga trouwens vanaf volgend studiejaar het Saxion Honours Programme volgen *O*
eerste reactie: :')
Waarom ga je dan gewoon niet naar de uni. Wat stelt dat progamma voor?
pi_100268206
Prima school hoor, nooit problemen ergens mee gehad.
Heb 3 jaar in Deventer gezeten, SJD in deeltijd gedaan.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 13:17:45 #105
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_100268241
quote:
17s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 13:16 schreef debeterebob het volgende:

[..]

eerste reactie: :')
Waarom ga je dan gewoon niet naar de uni. Wat stelt dat progamma voor?
Hoezo dom :X. Je hebt geen flauw idee wat het voorstel (blijkt wel uit je "Wat stelt dat progamma voor?") en toch vorm je er al een mening bij...
pi_100268245
quote:
17s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 13:16 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Wat stelt dat progamma voor?
Doe je dan niet mee aan een paar onderzoeken?
pi_100268285
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 13:17 schreef Thormodo het volgende:

[..]

Hoezo dom :X. Je hebt geen flauw idee wat het voorstel (blijkt wel uit je "Wat stelt dat progamma voor?" en toch vorm je er al een mening bij...
Daarom ook eerste reactie. Ik heb geen idee wat het precies is, maar het lijkt me nogal al curieus, een honeursprogramma op het hbo.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 13:20:14 #108
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_100268334
quote:
17s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 13:18 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Daarom ook eerste reactie. Ik heb geen idee wat het precies is, maar het lijkt me nogal al curieus, een honeursprogramma op het hbo.
Want op het hbo heb je geen excellente studenten of studies die niet (of in heel andere vorm) op universitair niveau bestaan? Nogal kortzichtig om te denken dat alle goede hbo'ers maar universiteit zouden moeten gaan doen.
pi_100268565
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 13:20 schreef Thormodo het volgende:

[..]

Want op het hbo heb je geen excellente studenten of studies die niet (of in heel andere vorm) op universitair niveau bestaan? Nogal kortzichtig om te denken dat alle goede hbo'ers maar universiteit zouden moeten gaan doen.
Meer informatie over het SHP: http://buitengewoon.saxio(...)n-honours-programme/

quote:

[..]

+1

En ik zou idd prima naar de uni kunnen, want daar is ook een studie Bestuurskunde. Maar aangezien mijn Engels niet zo goed is en ik al een aantal jaren een andere studie op het HBO heb gedaan, is het nu financieel gewoon niet meer mogelijk om nog met een Bachelor en Master op de Uni te beginnen. Want dan zou ik ook eerst nog een cursus Engels moeten volgen.

Ik wilde eigenlijk vanaf september in deeltijd studeren, maar ben helaas niet aangenomen op plek waar ik gesolliciteerd had. En nu wordt het wel erg haastwerk. Dus nu ga ik voorlopig maar gewoon verder in voltijd, maar dan wel met het SHP ernaast ^O^
pi_100268574
quote:

[..]

Misschien wel, ik kan me er weinig bij voorstellen. Er zijn denk ik ook niet heel veel studies die je niet op een hoger niveau dan hbo kan doen. Dus daarom neem ik aan dat er op het hbo weinig excellente studenten zitten. Daarbij gaat een excellente student in eerste instantie al niet naar het hbo, maar naar de uni
.
Maar ik laat me graag inlichten wat dat programma nu werkelijk is, waarom naar de uni gaan geen optie is en waarom het niet curieus is. Zou het wel graag horen van iemand die het volgt.
pi_100268592
quote:
17s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 13:26 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Misschien wel, ik kan me er weinig bij voorstellen. Er zijn denk ik ook niet heel veel studies die je niet op een hoger niveau dan hbo kan doen. Dus daarom neem ik aan dat er op het hbo weinig excellente studenten zitten. Daarbij gaat een excellente student in eerste instantie al niet naar het hbo, maar naar de uni
.
Maar ik laat me graag inlichten wat dat programma nu werkelijk is, waarom naar de uni gaan geen optie is en waarom het niet curieus is. Zou het wel graag horen van iemand die het volgt.
Zie mijn vorige reactie dus :) Heb eerst trouwens VWO gedaan, maar omdat ik op mijn 13e bedacht dat ik SPH wilde gaan doen, vond ik het toen zonde om een jaar langer naar school te gaan, VWO te doen en dan naar het HBO te gaan. Dus toen ben ik gewoon van 3VWO naar 4Havo gegaan...

Na de Havo dus SPH gaan doen, maar daarmee gestopt tijdens mijn jaarstage. Nu ben ik dus net klaar met mijn eerste jaar Bestuurskunde/Overheidsmanagement :)

En op de Uni is toch heel anders dan op het HBO. Ik vind het leuk om analytisch bezig te zijn en onderzoek te doen, maar vind de praktijk ook leuk. En op HBO heb je met het SHP naast je reguliere studie dus een combinatie van beiden ^O^

[ Bericht 6% gewijzigd door _Hestia_ op 03-08-2011 13:32:41 ]
pi_100268879
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 13:27 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Zie mijn vorige reactie dus :) Heb eerst trouwens VWO gedaan, maar omdat ik op mijn 13e bedacht dat ik SPH wilde gaan doen, vond ik het toen zonde om een jaar langer naar school te gaan, VWO te doen en dan naar het HBO te gaan. Dus toen ben ik gewoon van 3VWO naar 4Havo gegaan...
bedankt voor je reactie. Ik heb die saxion-site even bekeken en het komt bij mij erg zweverig over. Een soort algemeen iets waar je zonder veel moeite door heen wandelt, met wat geouwehoer. Het enige wat het lastiger maakt lijkt me verzwaard afstuderen.
Maar goed die zweverigheid vind je ook wel (in mindere mate) in het honoursprogramma van de uni. succes verder.
pi_100268936
quote:
17s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 13:36 schreef debeterebob het volgende:

[..]

bedankt voor je reactie. Ik heb die saxion-site even bekeken en het komt bij mij erg zweverig over. Een soort algemeen iets waar je zonder veel moeite door heen wandelt, met wat geouwehoer. Het enige wat het lastiger maakt lijkt me verzwaard afstuderen.
Maar goed die zweverigheid vind je ook wel (in mindere mate) in het honoursprogramma van de uni. succes verder.
Dankjewel en ik ga niet alleen verzwaard afstuderen, maar ook verzwaard stagelopen O+ Dus ook al tijdens mijn stage Toegepast Onderzoek doen O+

En het is niet alleen filosofisch gepraat, je moet ook 3/4 grote opdrachten per jaar maken O+
pi_100268978
Mijn zusje kreeg ook een uitnodiging maar heeft het afgewezen. Vooral omdat er ook een hoop extra werk bij kwam en ze het zelf al zo druk heeft met school, hobbies en 2 bijbaantjes.
pi_100269000
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 13:38 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dankjewel en ik ga niet alleen verzwaard afstuderen, maar ook verzwaard stagelopen O+ Dus ook al tijdens mijn stage Toegepast Onderzoek doen O+

En het is niet alleen filosofisch gepraat, je moet ook 3/4 grote opdrachten per jaar maken O+
toch wel leuk. :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_100269022
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 13:39 schreef Sapstengel het volgende:
Mijn zusje kreeg ook een uitnodiging maar heeft het afgewezen. Vooral omdat er ook een hoop extra werk bij kwam en ze het zelf al zo druk heeft met school, hobbies en 2 bijbaantjes.
Tja, ik heb ook 2 bijbaantjes (studentredacteur bij Sax en alphahulp), woon samen met mijn vriend in een eigen huis en heb ook allerlei hobby's. Maar toch ga ik het erbij doen, omdat ik het wel erg interessant vind O+
pi_100269079
Ik zie elke dag hordes studenten van/naar saxxion lopen vanaf het station, telt dat ook? :@
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_100269125
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 13:39 schreef Sapstengel het volgende:
Genoeg mensen die er niet op ingaan. Kan me heel goed voorstellen. Tijd besteden aan iets wat vrij zweverig en veel verslagen en dergelijk vraagt, je moet er maar zin in hebben. Daarnaast hebben mensen al vaak geen behoefte om nog meer te doen, aangezien ze inderdaad al veel te druk zijn met vrienden, commissies en dergelijke en al heel tevreden met nominaal lopen zijn. Uit mijn lichting volgt zelfs helemaal niemand dat programma.
pi_100269179
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 13:42 schreef fruityloop het volgende:
Ik zie elke dag hordes studenten van/naar saxxion lopen vanaf het station, telt dat ook? :@
Ben je die jongen die achter elk lekker wijf in de stad aanloopt enkel en alleen om naar de kont te staren? }:|
pi_100269299
quote:
17s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 13:43 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Genoeg mensen die er niet op ingaan. Kan me heel goed voorstellen. Tijd besteden aan iets wat vrij zweverig en veel verslagen en dergelijk vraagt, je moet er maar zin in hebben. Daarnaast hebben mensen al vaak geen behoefte om nog meer te doen, aangezien ze inderdaad al veel te druk zijn met vrienden, commissies en dergelijke en al heel tevreden met nominaal lopen zijn. Uit mijn lichting volgt zelfs helemaal niemand dat programma.
Tja, je moet wel prioriteiten stellen. Ik zit ook nog bij de studievereniging (Cementi) van ABR. Maar ik ga niet naar ELKE borrel en activiteit, kies gewoon de leukste dingen uit en daar ga ik heen. En als ik druk ben met school/bijbaantjes/hobby's, dan maar even wat minder computeren ;) Want dat is wel leuk, maar minder leuk/belangrijk dan al mijn andere activiteiten :)
pi_100269428
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 13:47 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Tja, je moet wel prioriteiten stellen. Ik zit ook nog bij de studievereniging (Cementi) van ABR. Maar ik ga niet naar ELKE borrel en activiteit, kies gewoon de leukste dingen uit en daar ga ik heen. En als ik druk ben met school/bijbaantjes/hobby's, dan maar even wat minder computeren ;) Want dat is wel leuk, maar minder leuk/belangrijk dan al mijn andere activiteiten :)
Ach zo lang je geen 'standaard'nerd wordt is alles prima toch. Je moet gewoon de balans tussen studie en werk goed houden. Voor de een is dat 50 punten per jaar halen en voor een ander een honoursprogramma volgen. Volgens mij zit dat bij jou dus wel goed.
pi_100270146
quote:
17s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 13:51 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ach zo lang je geen 'standaard'nerd wordt is alles prima toch. Je moet gewoon de balans tussen studie en werk goed houden. Voor de een is dat 50 punten per jaar halen en voor een ander een honoursprogramma volgen. Volgens mij zit dat bij jou dus wel goed.
Haha ik ben absoluut geen nerd nee. Ben gewoon een ambitieuze jonge vrouw die naast studeren ook nog geniet van vriendlief, vrienden/vriendinnen, lekker koken/bakken, fotograferen, spiritualiteit (mediteren/Boeddhisme/yoga etc.) , sporten en relaxen O+ Dus balans is hier prima :Y

Ik heb het afgelopen jaar ook 57 punten gehaald (helaas 1 vak net niet gehaald) terwijl ik een half jaar zwaar depressief ben geweest (maar naast mijn deeltijdtherapie mn prioriteit bij mn studie heb gelegd en gelukkig vanuit Saxion goed begeleid ben ^O^ )
pi_101683063
Ben zelf derdejaars Toegepaste Psychologie studente in Deventer.
We hebben net een voorlichting over stagelopen gehad, wil zelf in september 2012 pas stage gaan lopen maar wel goed om nu al om je heen te kijken.
Wil iemand misschien iets van het zoeken naar de stage, het stageplan, de stagebegeleiding of iets anders over zijn stage kwijt? Voor de beeldvorming, zeg maar.
And the druids turn to stone...
pi_101695818
Ga gewoon goed zoeken op internet of benader de stagecoordinator of die nog wat opdrachten heeft. Maar vooral belangrijk: zoek een goede opdracht die bij je past (iets wat mij 2x is mislukt)

De begeleiding zelf. Probeer regelmatig je docent te spreken over de voortgang.

Aldus een net afgestudeerde
pi_101722097
Meningen over het Saxion verschillen nogal :) Ligt denk ik vooral aan je acedemie / opleiding.

Ik ben zelf echt ontzettend tevreden over m'n opleiding ^O^
pi_101732730
Wat doe je dan?

Zelf vind ik de AMA (Academie Mens en Arbeid) ok. Ze zijn soms wat rommelig, en de één is makkelijk met regeltjes, en de ander is heel erg onbuigzaam.
Kwaliteit van de leraren wisselt, maar bijna allemaal zijn ze wel gedreven.
klassen zijn niet te groot.
Informatie is soms niet goed te vinden, maar het is er eigenlijk altijd wel.

Dat was wat er 'from the top of my head' kwam.
pi_101752298
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:22 schreef vannilesoep het volgende:
Meningen over het Saxion verschillen nogal :) Ligt denk ik vooral aan je acedemie / opleiding.

Welke opleiding doe je? :)
pi_101762401
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:22 schreef vannilesoep het volgende:

Klopt. ABR heeft naar mijn mening zijn zaakjes niet altijd even goed voor elkaar..

[ Bericht 0% gewijzigd door Jaeger85 op 09-09-2011 20:55:13 ]
pi_101762770
Was inderdaad even handig om m'n opleiding te vermelden :p

Technische Natuurkunde, LED Acedemie. Kleine opleiding, docenten hebben passie voor hun vak en staan gemotiveerd voor de klas :) Dat helpt behoorlijk voor je eigen motivatie
  zondag 11 september 2011 @ 18:46:02 #130
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_101825581
Ik ben net begonnen aan Saxion Enschede, ik doe bedrijfseconomie maar dat is de eerste 2 jaar gedeeld met accountancy en 'fiscaal recht en economie' en ik stap later wel over naar accountancy. Wat mij echt opvalt is dat meer dan de helft van de docenten tussen de 25 en 32 zijn, dat is echt wat anders dan al die 60-jarige lamme takken van de middelbare school _O-
Tot nu toe vind ik het meeste wel goed geregeld, behalve dan dat die grote collegezalen steeds voor de helft gevuld zijn omdat de colleges alsnog zijn opgesplitst per 2 of 3 klassen? :')
Belastingrecht is trouwens :Z
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_101827024
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 18:46 schreef MacorgaZ het volgende:
Ik ben net begonnen aan Saxion Enschede, ik doe bedrijfseconomie maar dat is de eerste 2 jaar gedeeld met accountancy en 'fiscaal recht en economie' en ik stap later wel over naar accountancy. Wat mij echt opvalt is dat meer dan de helft van de docenten tussen de 25 en 32 zijn, dat is echt wat anders dan al die 60-jarige lamme takken van de middelbare school _O-
Tot nu toe vind ik het meeste wel goed geregeld, behalve dan dat die grote collegezalen steeds voor de helft gevuld zijn omdat de colleges alsnog zijn opgesplitst per 2 of 3 klassen? :')
Belastingrecht is trouwens :Z
Dat word dan nog even doorbijten! Je krijgt dat vak namelijk elk blok, tot de helft van het 3e jaar! ;)
pi_101828054
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 18:46 schreef MacorgaZ het volgende:
Wat mij echt opvalt is dat meer dan de helft van de docenten tussen de 25 en 32 zijn, dat is echt wat anders dan al die 60-jarige lamme takken van de middelbare school _O-
Verschilt blijkbaar heel erg per acedemie. Bij ACT is vrijwel iedere docent 45+ :P (ik heb er 1 die is rond de 30)
pi_102148948
Weet iemand van jullie wanneer een cijfer definitief is? Heb een toets gemaakt, en de docent stuurde me een email dat de beoordeling onvoldoende was. Nu staat er echter op bison een voldoende.
pi_102149362
Wat me wel opvalt is dat ze de administratie qua studenten en klassen (in Deventer) niet op orde hebben.

Ik ben van jaar 2 BE naar jaar 3 AC gegaan en dat heeft zoveel problemen opgeleverd. Niet op de klassenlijst staan, geen studiecontract dus niet kunnen inschrijven voor toetsen, studentnummers die niet werken, eerstejaarspost ontvangen, etc. Ik word er langzamerhand een beetje naar van. Vooral als verantwoordelijke mensen na een week nog steeds niet teruggemaild hebben.

Je ziet ook vaak mensen op de klassenlijst die 2 jaar geleden al gestopt zijn! :')

Of dat je dingen bij de frontoffice moet inleveren. Kom je daar, weten ze van niets!
  maandag 31 oktober 2011 @ 02:18:33 #135
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_103773590
Waar is in Saxion Enschede FK06 eigenlijk, verdieping K? :?

quote:
99s.gif Op zondag 11 september 2011 19:16 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Dat word dan nog even doorbijten! Je krijgt dat vak namelijk elk blok, tot de helft van het 3e jaar! ;)
Hm, ik bedoelde het vak 'Juridische vaardigheden & Inkomstenbelasting 1.1', dat heb ik dit kwartiel gehad, daarna komt het in de planning voor volgende kwartielen niet meer voor, bestaat Belastingrecht ook nog als apart vak op een andere opleiding ofzo? Ik zou gaan huilen als ik het hierna weer heb ;(
pi_105675388
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 02:18 schreef MacorgaZ het volgende:
Waar is in Saxion Enschede FK06 eigenlijk, verdieping K? :?

[..]

Hm, ik bedoelde het vak 'Juridische vaardigheden & Inkomstenbelasting 1.1', dat heb ik dit kwartiel gehad, daarna komt het in de planning voor volgende kwartielen niet meer voor, bestaat Belastingrecht ook nog als apart vak op een andere opleiding ofzo? Ik zou gaan huilen als ik het hierna weer heb ;(
Forum, Kelder misschien?
  zaterdag 17 december 2011 @ 00:57:06 #137
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_105681211
Beetje laat :P Maar was de kelder ja, was mijn eerste keer op die verdieping uberhaupt.
pi_107308996
Aangezien ik GEEN nieuw topic mocht openen voor Saxion trap ik deze maar omhoog.

Weet iemand wanneer de nieuwbouw in Deventer af is, aangezien ik er volgend jaar heen ga.
pi_107309613
Volgens mij is de bedoeling augustus 2012
  vrijdag 27 januari 2012 @ 21:25:59 #140
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_107309840
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 21:08 schreef FokNederland het volgende:
Aangezien ik GEEN nieuw topic mocht openen voor Saxion trap ik deze maar omhoog.

Weet iemand wanneer de nieuwbouw in Deventer af is, aangezien ik er volgend jaar heen ga.
Ach, ga je toch maar verhuizen vanuit New Jersey ( :') :') :') wie verzint nou in godsnaam dat hij in New Jersey woont :') :') :') ) naar Nederland om in Deventer te studeren? Poeh poeh, wat een leven heb jij, precies de omgedraaide wereld.

Ontopic: Hoe zit het met herkansingen van kwartiel 4? In Bison zie ik dat het heel raar is, je hebt de tentamens in week 4.8, voor herkansing intekenen in week 4.9 en dan de herkansing in week 4.10? :?
pi_107310806
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 21:25 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]

Ach, ga je toch maar verhuizen vanuit New Jersey ( :') :') :') wie verzint nou in godsnaam dat hij in New Jersey woont :') :') :') ) naar Nederland om in Deventer te studeren? Poeh poeh, wat een leven heb jij, precies de omgedraaide wereld.

Ontopic: Hoe zit het met herkansingen van kwartiel 4? In Bison zie ik dat het heel raar is, je hebt de tentamens in week 4.8, voor herkansing intekenen in week 4.9 en dan de herkansing in week 4.10? :?
Ach weet ik veel was toch maar een grapje, gaat hij dingen er bij halen die twee maanden oud zijn.
pi_107318201
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 21:08 schreef FokNederland het volgende:
Weet iemand wat ze uberhaupt aan het doen zijn? Ze hebben nou de halve hal die pas klaar was (jaar of 3-4 geleden) er weer uitgerukt?

Heerlijk onzinnige besteding van mijn collegegeld :(
pi_107321966
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 01:07 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Weet iemand wat ze uberhaupt aan het doen zijn? Ze hebben nou de halve hal die pas klaar was (jaar of 3-4 geleden) er weer uitgerukt?

Ja, die glazen ingang was pas net nieuw inderdaad.
En die hebben ze ook op een bestaande wand uitgebouwd.
Maar ik vind de bouw erg sloom gaan (ik kom er een keer per week)
pi_107372434
quote:
13s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 10:26 schreef FokNederland het volgende:

[..]

Ja, die glazen ingang was pas net nieuw inderdaad.
En die hebben ze ook op een bestaande wand uitgebouwd.
Maar ik vind de bouw erg sloom gaan (ik kom er een keer per week)
Ik vind het juist wel snel gaan. Was even een weekje niet meer langs geweest i.v.m. (het niet hebben van) herkansingen. Week daarna stond dat hele onderstuk er opeens. :Y
pi_107393910
quote:

[..]

Daar komt ROB in, die zitten nu in de landbouwschool. Betekent dus dat we niet meer naar de landbouwlocatie hoeven :)
Die andere glazen hal blijft er gewoon tussen trouwens.
  Redactie Frontpage maandag 30 januari 2012 @ 10:58:39 #146
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_107394603
quote:

[..]

Daar waren ze al mee bezig toen ik afstudeerde (2008 :'))

quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 10:26 schreef _Loki het volgende:

[..]

Daar komt ROB in, die zitten nu in de landbouwschool. Betekent dus dat we niet meer naar de landbouwlocatie hoeven :)
Die andere glazen hal blijft er gewoon tussen trouwens.
Zit mijn oude opleiding in de Landbouwschool.... :')
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_107395033
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 10:58 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Daar waren ze al mee bezig toen ik afstudeerde (2008 :'))

[..]

Zit mijn oude opleiding in de Landbouwschool.... :')
Blijkbaar. Klotelocatie is dat, altijd veel te koud en de beamers/computers zijn altijd weg of kapot.
pi_107406687
Iemand die me hiermee kan helpen?
Uitgaan voor studenten in Deventer
  maandag 30 januari 2012 @ 20:20:26 #149
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_107414230
Weet iemand hoe het zit met herkansingen van tentamens in het 4e kwartiel?
Wanneer zijn die precies?
(Enschede, eerstejaars accountancy/bedrijfseconomie/fiscaal recht en economie.)
pi_107414347
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 20:20 schreef MacorgaZ het volgende:
Weet iemand hoe het zit met herkansingen van tentamens in het 4e kwartiel?
Wanneer zijn die precies?
(Enschede, eerstejaars accountancy/bedrijfseconomie/fiscaal recht en economie.)
Bij ons in week 4.10, dus in week 8 gewone tentamen, week 9 inschrijven voor herkansing, week 10 herkansing.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')