mjah, zo klinkt het wel. In het begin (eerste 2 - 3 weken) had ik op 4 van de 8 planten alg, maar dat trok idd weg, zoals ook de waterweelde mij vertelde. Ik had nog wat kleine restjes. Na een dag vissen er in was dat helemaal verdwenen. Dus dacht eerst dat het wellicht op de bodem terecht was gekomen, waarbij mijn drie bodemvissen dat op zouden moeten lossen, naar wat ik begrepen heb.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
Klinkt als bruinalg en als dat zo is dan hoef je je op zich niet veel zorgen te maken
[..]
De grondvissen hebben er zo te zien ook helemaal geen last van.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:52 schreef admiraal_anaal het volgende:
Dat is bruinalg zo te zienheb ik ook gehad
mjah, het licht gaat 's-ochtens om half zeven aan, en gaat 's-avonds tussen 22.00 en 23.00 uit. Langer kan niet, want ik sta een half uur eerder max op, en ga max een half uur later slapenquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:00 schreef admiraal_anaal het volgende:
Mijne krijgen 2 x per week te eten, de rest halen ze maar uit het water of zo. Ze doen het er in ieder geval goed op
Maar ik zou je aantal licht-uren even tijdelijk wat opvoeren voor bijv een week ofzo, kijken of het verschil maakt?
Dat lijkt me wel veel te weinig eigenlijk. Overleven wil niet zeggen dat ze het prettig vinden.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:00 schreef admiraal_anaal het volgende:
Mijne krijgen 2 x per week te eten,
Dat blijktquote:Op woensdag 13 oktober 2010 08:43 schreef Kreator het volgende:
Het gebeurt ook gewoon soms hè. Vissen uit de winkel overzetten in je eigen bak, gaat nou 1x niet altijd zonder problemen. Als er dan een wat zwakkere tussenzit, gaat ie doodt..
ja geweldig is dat he? Uberhaupt zo'n giga school is prachtigquote:Over Tetra's gesproken. Laatst op een beurs een aquarium gezien met wel 100 of 200 van die beesjes erin. Prachtig gezicht was dat, hoe ze zo heen en weer zwemmen als een school. Dan zie je het pas echt goed.
om de dag? Maar hoeveel dan? Ik zit daar echt mee in de knoop.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:43 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Bij mij geef ik ze om de dag eten.
Let wel; hoe meer je eet, hoe meer ontlasting > dus zeker met een nog niet perfect stabiele bak een beetje voorzichtig zijn in het begin.
Mooie bak verder BrandX!
Jij ook thanks!quote:
Vlokvoer kun je wat meer geven, dan diepvriesvoer.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 17:30 schreef BrandX het volgende:
[..]
om de dag? Maar hoeveel dan? Ik zit daar echt mee in de knoop.
Ik pak nu per voederbeurt (2x per dag dus) drie plukjes voer tussen duim en wijsvinger. En dat zakt dan langzaam.
Ik zeg het, bij een paard zie ik direct of hij voldoende voer krijgt of niet, maar bij vissen ga ik vreselijk nat (no pun intended).
En thanks
[..]
Jij ook thanks!
Ben echt heel blij met mijn bak.
Ik heb 8 tetra's, 5 roodkopzalmpjes en 3 Corydoras.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 18:37 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Vlokvoer kun je wat meer geven, dan diepvriesvoer.
Je moet eigenlijk kijken of ze het eten binnen 5 minuten op kunnen. Eigenlijk proberen te zorgen dat ze niks laten liggen.
Als je op ten duur teveel geeft zie je je vissen ook wel een beetje dikker worden..
Hoeveel visjes heb je erin zitten eigenlijk? 3 plukjes voer is per persoon verschillend natuurlijk, maar als ze niks laten liggen is het goed. 1x per dag om mee te beginnen is al aardig wat. Als je teveel geeft, en dat blijft liggen, krijg je weer een te hoog nitraat. Dus probeer niet teveel te voeren.
Drie?!quote:Op woensdag 13 oktober 2010 19:23 schreef BrandX het volgende:
[..]
Ik heb 8 tetra's, 5 roodkopzalmpjes en 3 Corydoras.
De Corydoras krijgen 2x daags 3 'pillen', van dat aparte bodemvoer dus.
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 19:33 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Drie?!
Das echt veel te veel joh!
Ik heb 6 corydorassen en die delen 2 "chips" per dag.
Zo jij haalt een oude koe uit de sloot ...quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |