abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95250353
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 22:15 schreef z80 het volgende:

[..]

:Y) waar kan ik aanschuiven?
Valkenswaard! Morgen krijgt mijn dochter haar eerste Heilige Communie. Uit nostalgische overwegingen vonden wij dat ze dat gewoon moest doen (tegenwoordig zie je dat niet meer zo vaak, zelfs onder de Katholieken is 'je communie doen' een beetje uit de tijd).
Maar goed, het is dus wel een feestje waard natuurlijk....
Toen ik aan haar vroeg wat ik moest koken voor de gasten zei ze... Grieks! Dus.....

Souflaki's van kip, keftedes, moussaka, dolmadakia's, boregi, boerensalade, witte kool salade, gekruide rijst, tzaziki, knoflooksaus, pepperoni, olijven, brood.
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_95327328
Yes! Het is weer gelukt! Weer ben ik best wel een beetje trots op mezelf... Het was toch weer een hele bevalling voor dertig personen.... Maar iedereen heeft heerlijk gegeten en ik vond het weer super om te doen!

Overzichtje:

En een paar close-ups:

En het koffie-met-gebak-gedeelte (helemaal niets met Griekenland te maken, maar wel super leuk voor mijn dochter van acht):

maandag 11 april 2011 @ 00:01:31 #128
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_95327385
:9~
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_95336008
Ziet er weer fantastisch uit Tezz!!! :9
pi_95338366
^O^
Jullie hadden er het prefecte weer bij ook nog!
pi_95338439
wow Tezz, ziet er goed uit!

heb je een receptje voor die koolsla? :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_95342659
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:40 schreef DarkElf het volgende:
wow Tezz, ziet er goed uit!

heb je een receptje voor die koolsla? :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_95342685
Dank trouwens allemaal voor de leuke reacties!

Het was inderdaad stralend weer en een superdag! En iedereen had lekker gegeten, dus dat was weer een groot compliment....
pi_95343290
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:41 schreef Tezz het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O- dat is bij mij ook altijd zo :P
pi_95343310
recept is dus: ga naar winkel, haal emmer koolsla *) :P
Ja doei.
pi_95343355
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:41 schreef Tezz het volgende:

[..]

SPOILER
:o sorry
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_95343663
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:00 schreef motorbloempje het volgende:
recept is dus: ga naar winkel, haal emmer koolsla *) :P
:Y

Wel die van Bieze in die kleine ronde bakjes. Dat is de lekkerste! En aangezien meneer/mevrouw Bieze het prima op smaak brengt vond ik dat ik best een kant-en-klare salade er bij mocht zetten!
pi_95345452
Wow, wat heerlijk ziet dat er uit! :9
pi_95346429
Je moussaka ziet er lekker uit zeg! Ben al tijden op zoek naar een goed recept daarvoor,enige kans dat je het wilt delen?
  maandag 11 april 2011 @ 18:06:36 #140
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_95350842
Wow Tezz het ziet er mega heerlijk uit! en tof dat het zo leuk is geweest ;)
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_95359353
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 16:22 schreef Ilse86 het volgende:
Je moussaka ziet er lekker uit zeg! Ben al tijden op zoek naar een goed recept daarvoor,enige kans dat je het wilt delen?
Yes! Het heeft ook even geduurd voordat ik het goede recept gevonden had, maar sinds ik volgens dit recept werk wil ik geen andere meer! Ik zet hem even onder een spoiler want het is nogal een lap tekst.

SPOILER
pi_95359718
Tezz, het ziet er weer zalig uit _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_95361303
Dank je Tezz :) Die ga ik binnenkort proberen!
pi_95386400
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 november 2010 12:49 schreef anufri het volgende:

[..]

Het was een recept van aubergines in de oven.
De aubergines waren in stukken gesneden en er ging een saus overheen van
(misschien heel vroeger verse tomaten) maar zoals ik het kende een saus van
gepelde tomaten uit blik met gefruite ui en veel heel veel knoflook.

Het gerecht moest ongeveer een uur in de oven.

Ik heb het al verschillende malen geprobeerd te maken, is best te eten, maar
er ''mist'' iets, en ik weet niet wat |:(

Laatst een aubergine schotel gemaakt met tomaten uit de oven.
Eerst even de aubergine in lange dunne plakken snijden, ruim zouten en even 5 minuten laten zweten, daarna afspoelen met water. Grillen in de pan (wees niet bang voor een mooi grillpatroon)

Tegelijk even sausje maken in pan met tomaten (vers mits goede verkrijgbaar, anders uit blik). Eerst ui fruiten en dan knoflook toevoegen, daarna tomaten toevoegen en op smaak brengen met peper en zout en kruiden (basilicum, etc).

Dan in ovenschaal, eerst laagje tomatensaus, dan aubergines, dan weer tomaten, dan weer aubergines, dan 2 - 3 eieren klutsen en hier ovenheen gieten. Dan laagje aubergines, saus, aubergines etc, eindigen met laagje tomatensaus en dan parmezaanse kaas erover. 30 minuten in oven op 200 graden.

Niet grieks maar echt heerlijk :)
pi_95397301
Waar haal je in vredesnaam dat deeg voor de spanakopita vandaan? Ik kan het dus nooit vinden.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_95398208
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 16:08 schreef PluisigNijntje het volgende:
Waar haal je in vredesnaam dat deeg voor de spanakopita vandaan? Ik kan het dus nooit vinden.
Ik weet niet of ik voor Tezz mag antwoorden maar bij de Turkse supermarkt verkopen ze heel veel soorten en formaten aan kant en klare filodeegvellen.
pi_95398799
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 16:25 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik voor Tezz mag antwoorden maar bij de Turkse supermarkt verkopen ze heel veel soorten en formaten aan kant en klare filodeegvellen.
Dat zal m'n probleem zijn, hier in de buurt is geen Turk te vinden.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_95402110
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 16:25 schreef Selestha het volgende:

[..]

Inderdaad, gewoon bij de Turk (filodeeg). De Albert Heijn heeft het ook, maar ik vind dat van de turk beter werken....
  dinsdag 12 april 2011 @ 17:45:18 #149
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_95402140
Tezzzzz _O_ _O_ _O_
Confidence through competence
pi_95402161
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 16:37 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Dat zal m'n probleem zijn, hier in de buurt is geen Turk te vinden.
In dat geval: bij de Albert Heijn dus. In de diepvries, naast het bladerdeeg!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')