Denken 'echt' slimme mensen zich er niet juist uit?quote:Op woensdag 8 september 2010 13:29 schreef steekproef het volgende:
'Domme mensen' leggen vaak minder verbanden dan 'slimme mensen'
Daardoor zien ze vaak niet het gehele plaatje, of hebben ze enkel notie van korte(re) termijn.
Je zou dus kunnen zeggen dat slimme mensen zich in de put denken...
Of dat domme mensen niet ver genoeg vooruit kijken.
Weer een vraag dus
En nu?quote:Op woensdag 8 september 2010 13:34 schreef Bellatrix het volgende:
Ik ben ontzettend intelligent en best ontzettend gelukkig.
Hoe meer je weet hoe moeilijker het wordt, hoe verder je na kunt denken over zaken hoe ingewikkelder je het voor jezelf kan maken. Vele situaties in het leven hebben veel invalshoeken om ze te benaderen en wat de juiste invalshoek is dat verschilt weer per persoon omdat ieder mens anders in elkaar zit, anders denkt.quote:Op woensdag 8 september 2010 13:30 schreef Rifoki het volgende:
[..]
Denken 'echt' slimme mensen zich er niet juist uit?
Aan de andere kant zou een 'slim' iemand 'moeilijke dingen' dus ook beter moeten kunnen relativeren, waardoor ze dus niet per definitie een last hoeven te zijn...quote:Op woensdag 8 september 2010 13:44 schreef FaceFok het volgende:
[..]
Hoe meer je weet hoe moeilijker het wordt, hoe verder je na kunt denken over zaken hoe ingewikkelder je het voor jezelf kan maken. Vele situaties in het leven hebben veel invalshoeken om ze te benaderen en wat de juiste invalshoek is dat verschilt weer per persoon omdat ieder mens anders in elkaar zit, anders denkt.
Vaak is er ook geen sprake van maar 1 juiste benadering, zoals ik al zei, iedereen is verschillend, denkt met verschillende doelen voor ogen etc..
Conclusie: elke vriendengroep bestaat opgeteld uit hetzelfde aantal IQ-punten.quote:Op woensdag 8 september 2010 13:49 schreef Bartinhoo het volgende:
''Domme'' mensen ( bedoel het niet zo lullig als het klinkt ) hier uit de buurt, zijn vaak onderdeel van enorme vriendengroepen ( 10/20 jongens, vaak met aanhang erbij ) .
Het lijkt mij niet meer dan logisch dat mensen in verschillende subgroepen verschillende vriendengroepen hebben en verschillende activiteiten ondernemen met die groep.quote:Op woensdag 8 september 2010 13:49 schreef Bartinhoo het volgende:
Het valt mij trouwens vaak wel op dat ''domme'' mensen, vaak onderdeel zijn van een enorme vriendengroep.
Niet dat ik (wij ) onszelf verheven voelen boven iedereen, maar de vriendengroep waarmee ik al jaren om en uit ga bestaat eigenlijk al tijden uit 7 standaard mensen. Natuurlijk hebben we verder allemaal ook nog apart vrienden en connecties, maar wat mij wel opvalt is dat wij niet gauw nieuwe mensen in ons groepje accepteren.
''Domme'' mensen ( bedoel het niet zo lullig als het klinkt ) hier uit de buurt, zijn vaak onderdeel van enorme vriendengroepen ( 10/20 jongens, vaak met aanhang erbij ) . Het verloop in zo' n groep is wel groter, de samenstelling verandert steeds. Zij drinken ook elke zaterdag met zijn allen bier met zij n allen, terwijl er bij ons ook wel eens tijden zijn ( door bijvoorbeeld tentamenperiodes etc ) dat we elkaar bijna een maand niet zien.
Ligt dat nou aan mij of herkennen jullie dat ook?
Hier trouwens mee probeer te zeggen, is dat domme mensen volgens mij inderdaad ''makkelijker'' ( minder diep ) nadenken dan slimme mensen, en daardoor gelukkiger zijn...
Ik heb geen vrienden!quote:Op woensdag 8 september 2010 13:52 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Conclusie: elke vriendengroep bestaat opgeteld uit hetzelfde aantal IQ-punten.
Er zijn altijd moeilijkere dingen.quote:Op woensdag 8 september 2010 13:52 schreef AgLarrr het volgende:
Aan de andere kant zou een 'slim' iemand 'moeilijke dingen' dus ook beter moeten kunnen relativeren, waardoor ze dus niet per definitie een last hoeven te zijn...
Nou, nee... Want je kunt jezelf alleen zaken voorhouden om er uit te komen. Er is geen reddend hoger ideaal of doel helaas.quote:Op woensdag 8 september 2010 13:30 schreef Rifoki het volgende:
[..]
Denken 'echt' slimme mensen zich er niet juist uit?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |