abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86716805
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:00 schreef McGilles het volgende:

[..]

Dat is wel zeer balen ja, maar sowieso is een bijbehorende gebruiksaanwijzing bij 90% van de psychische problemen niet van toepassing.
Tja, da's dan ws die 25% autist in me die altijd alles 100% zeker wil weten en definieren :P
Achja, we zien t maar ff dag voor dag aan.. blij dat ik nu tijdelijk wat kalmerends heb, anders zou ik me nu ws helemaal gigantisch druk maken over of t ooit goed komt, of alleen nog maar erger wordt :{
pi_86717242
Godverdomme. Lees hier weer de verhalen van mensen die zichzelf raar vinden indien het geen ADHD is.. Hier nog zo een. Indien het geen ADHD is zal echt heel mijn leven aan moeten passen en dan zal ik echt even in een kilometersdiepe kuil belanden (al zit ik al in een redelijk diep gat...). Hetgeen wat ik graag zou willen doen lukt dan dus gewoon niet! In ieder geval niet binnen de termijn waarbinnen het zal moeten gaan gebeuren, want die ga ik dan echt niet halen.. Ik weet sowieso nu niet of de dingen die ik wil wel gaan lukken, en daardoor ben ik ook behoorlijk depressief geworden denk ik. Kan het ook even niet duidelijk opschrijven hier, sorry indien je dit moest lezen. Ik werd even gek van mijzelf, en het moet even weg zo....
Danku
pi_86719789
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:12 schreef Fes1-2 het volgende:
Godverdomme. Lees hier weer de verhalen van mensen die zichzelf raar vinden indien het geen ADHD is.. Hier nog zo een. Indien het geen ADHD is zal echt heel mijn leven aan moeten passen en dan zal ik echt even in een kilometersdiepe kuil belanden (al zit ik al in een redelijk diep gat...). Hetgeen wat ik graag zou willen doen lukt dan dus gewoon niet! In ieder geval niet binnen de termijn waarbinnen het zal moeten gaan gebeuren, want die ga ik dan echt niet halen.. Ik weet sowieso nu niet of de dingen die ik wil wel gaan lukken, en daardoor ben ik ook behoorlijk depressief geworden denk ik. Kan het ook even niet duidelijk opschrijven hier, sorry indien je dit moest lezen. Ik werd even gek van mijzelf, en het moet even weg zo....
Danku
Waarom maakt het wel of niet ADHD hebben voor jou zoveel uit dan? Ik snap het even niet.
  donderdag 23 september 2010 @ 08:47:34 #104
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86738542
Ik denk dat het een verklaring zou zijn, eindelijk een reden voor bepaalde gevoelens of gedrag..
Sommigen noemen het een kapstok (ben ik het niet mee eens) maar als je erachter komt ja ik BEN anders, en dat MAG want ADHD, dan kun je eindeljik eens verder, of ja beginnen met je leven!
pi_86738897
quote:
Op donderdag 23 september 2010 08:47 schreef Swiffer het volgende:
Ik denk dat het een verklaring zou zijn, eindelijk een reden voor bepaalde gevoelens of gedrag..
Sommigen noemen het een kapstok (ben ik het niet mee eens) maar als je erachter komt ja ik BEN anders, en dat MAG want ADHD, dan kun je eindeljik eens verder, of ja beginnen met je leven!

BAM! Fucking schoon :D
  donderdag 23 september 2010 @ 09:29:36 #106
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86739515
Goed toch? :+

PS: jokertje roelt ouwe ;)
pi_86739800
quote:
Op donderdag 23 september 2010 09:29 schreef Swiffer het volgende:
Goed toch? :+

PS: jokertje roelt ouwe ;)
Swiffer is chill :D Sorbodoekjes niet :N
pi_86745299
quote:
Op woensdag 22 september 2010 18:14 schreef McGilles het volgende:

[..]

Waarom maakt het wel of niet ADHD hebben voor jou zoveel uit dan? Ik snap het even niet.
Zoals Swiffer zegt. Inderdaad een verklaring. Ik zit al twee jaar te knokken voor bepaalde dingen die ik wil bereiken; de tijd heb ik ervoor, ik weet precies wat ik moet doen om het te bereiken, ik heb alle middelen om te bereiken wat ik wil. Het lukt alleen niet? Ik ben nog niet eens in de buurt. Ik kan me er soms niet toezetten om de dingen te doen die ik eigenlijk wil doen (daar horen ook saaie dingen bij ja).. of mijn aandacht er lang aan besteden. ADD zou gewoon een 'mooi' punt zijn om vanuit verder te werken, omdat ik dan kan accepteren dat niet altijd alles lukt in plaats van dat ik echt een reusachtig motivatie / discipline probleem heb.. Dan kan ik verder met mensen die me steunen en het zou ook verklaren dat ik toch echt wél de dingen wil doen. In plaats van dat ik alleen denk dat ik het wil...
  donderdag 23 september 2010 @ 13:44:32 #109
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86747552
Ook krijg je zonder diagnose niet zomaar therapie/hulp, bv van GGZ, om bijvoorbeeld te leren hoe prioriteiten te stellen..
pi_86748328
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:38 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Zoals Swiffer zegt. Inderdaad een verklaring. Ik zit al twee jaar te knokken voor bepaalde dingen die ik wil bereiken; de tijd heb ik ervoor, ik weet precies wat ik moet doen om het te bereiken, ik heb alle middelen om te bereiken wat ik wil. Het lukt alleen niet? Ik ben nog niet eens in de buurt. Ik kan me er soms niet toezetten om de dingen te doen die ik eigenlijk wil doen (daar horen ook saaie dingen bij ja).. of mijn aandacht er lang aan besteden. ADD zou gewoon een 'mooi' punt zijn om vanuit verder te werken, omdat ik dan kan accepteren dat niet altijd alles lukt in plaats van dat ik echt een reusachtig motivatie / discipline probleem heb.. Dan kan ik verder met mensen die me steunen en het zou ook verklaren dat ik toch echt wél de dingen wil doen. In plaats van dat ik alleen denk dat ik het wil...
Ik snap precies wat je bedoeld, ik was alleen benieuwd wat precies jouw reden zal zijn.
Hier precies hetzelfde hoor, dinsdag nog bij mijn psycholoog geweest en nu hebben we besloten pas over 4 weken af te spreken omdat ik nu veel meer duidelijkheid heb in wat ik wil gaan doen. Studies zitten er niet meer in voor mij (ben 28, eigen appartement, studieschuld en kosten voor nieuwe studie zal ik niet kunnen betalen) dus nu ga ik vol gas geven op werk.

Nu lig ik niet meer nachten lang wakker te piekeren over de mislukte studie, nu krijg ik niet meer dag in dag uit gezeik van mensen waarom ik niet opschiet met de studie of mensen die je willen helpen maar totaal geen idee hebben dat de makkelijke dingen in hun ogen voor jou juist enorm moeilijk zijn.

Hopelijk krijg jij ook meer duidelijkheid die ik nu heb, voelt echt zoveel beter. :P *O*
  donderdag 23 september 2010 @ 14:25:30 #111
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86749022
Feest der herkenning in elk geval, toen ik t nog niet zo lang wist :)
pi_86756844
Succes McGilles!

quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:25 schreef Swiffer het volgende:
Feest der herkenning in elk geval, toen ik t nog niet zo lang wist :)
Ja sowieso wel een feest der herkenning.. maar of de symptomen ook daadwerkelijk zijn wat ze zijn..? Ik lees namelijk ook dat mensen met ADD niet kunnen plannen, organiseren of weet ik veel wat. Laat ik nu bijvoorbeeld heel goed zijn in die dingen: Ik kan een hele goede planning maken en heel goed anticiperen*, het verrotte is alleen dat wanneer ik die planning gemaakt heb me er aan houden een heel ander verhaal is. Ik herinner me ook dagelijks (savonds) wel wat ik vergeten ben maar het is me gewoon weer niet gelukt om te doen..
Ik vraag me dan wel af of dat ook symptomen van ADD zijn of gewoon een groot motivatie probleem. Denken jullie?

*heb ooit een uitgebreide IQ test gedaan waar dit uit kwam, had daarmee ook een IQ van 126. Het laagste uit de test (en echt gigantisch laag vergeleken de rest) was structuur.. Structuur lukt dus niet.
pi_86756932
quote:
Op donderdag 23 september 2010 17:45 schreef Fes1-2 het volgende:
Succes McGilles!
[..]

Ja sowieso wel een feest der herkenning.. maar of de symptomen ook daadwerkelijk zijn wat ze zijn..? Ik lees namelijk ook dat mensen met ADD niet kunnen plannen, organiseren of weet ik veel wat. Laat ik nu bijvoorbeeld heel goed zijn in die dingen: Ik kan een hele goede planning maken en heel goed anticiperen, het verrotte is alleen dat wanneer ik die planning gemaakt heb me er aan houden een heel ander verhaal is. Ik herinner me ook dagelijks (savonds) wel wat ik vergeten ben maar het is me gewoon weer niet gelukt om te doen..
Ik vraag me dan wel af of dat ook symptomen van ADD zijn of gewoon een groot motivatie probleem. Denken jullie?
Dit heb ik ook.. Ik ben niet goed in plannen enzo, als het in mijn hoofd maar klopt.. toen ik dit tegen mijn psycholoog zei, zei hij dat ik 'gewoon' lui was :N Ik ben niet lui, ik wil dingen graag doen, maar ik ben echt SUPERvergeetachtig, precies wat jij zegt.. Dan denk ik er 3 dagen later pas aan (verjaardagen ben ik echt slecht in, ik kan het gewoon niet onthouden ;( )
pi_86780613
quote:
Op donderdag 23 september 2010 17:48 schreef Michhas het volgende:

[..]

Dit heb ik ook.. Ik ben niet goed in plannen enzo, als het in mijn hoofd maar klopt.. toen ik dit tegen mijn psycholoog zei, zei hij dat ik 'gewoon' lui was :N Ik ben niet lui, ik wil dingen graag doen, maar ik ben echt SUPERvergeetachtig, precies wat jij zegt.. Dan denk ik er 3 dagen later pas aan (verjaardagen ben ik echt slecht in, ik kan het gewoon niet onthouden ;( )
Zulke dingen ben ik ook enorm vergeetachtig, maar ik heb bijvoorbeeld een plan systeem opgezet waar 5 mensen tegelijk in kunnen kijken en afspraken voor elkaar kunnen maken.. Mensen krijgen zelfs een smsje om aan de afspraak herinnerd te worden (google calender je kent het mis wel).. Het opzetten van de planning lukt me wel, maar als ik smiddags aan de telefoon zit maak ik een afspraak welke ik bijvoorbeeld 2 uur later pas in de agenda kan invoeren en dat vergeet ik dan. Verder heb ik ook vaak dingen die ik beloof maar waar ik me gewoon niet toe kan zetten (herinner me ze dus 'soort van' wel). Zoals ik stuur je vanavond wel even een mailtje, en dat het gewoon niet gebeurt. Vervolgens herinner ik me dat ik het mailtje moest sturen naast nog 30 andere dingen die ik beloofd heb en ben vergeten oid en pak ik maar weer iets nieuws op wat waarschijnlijk totaal geen prioriteit heeft maar dat ik wel bezig ben.

Ik vond mijzelf dus lui, maar mijn psycholoog vroeg toen wat doe je dan als je dat mailtje niet stuurt? Nou dan ben ik dus wel informatie aan het verzamelen of dingen aan het lezen die opzich nuttig zijn (maar geen prioriteit hebben).. Dus hij zegt je doet dus wel wat! Dan ben je niet per definitie lui. Lui is alles langs je heen laten gaan en helemaal geen flikker doen.
pi_86780654
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 10:26 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Zulke dingen ben ik ook enorm vergeetachtig, maar ik heb bijvoorbeeld een plan systeem opgezet waar 5 mensen tegelijk in kunnen kijken en afspraken voor elkaar kunnen maken.. Mensen krijgen zelfs een smsje om aan de afspraak herinnerd te worden (google calender je kent het mis wel).. Het opzetten van de planning lukt me wel, maar als ik smiddags aan de telefoon zit maak ik een afspraak welke ik bijvoorbeeld 2 uur later pas in de agenda kan invoeren en dat vergeet ik dan. Verder heb ik ook vaak dingen die ik beloof maar waar ik me gewoon niet toe kan zetten (herinner me ze dus 'soort van' wel). Zoals ik stuur je vanavond wel even een mailtje, en dat het gewoon niet gebeurt.
Ach, mensen weten er bij mij van, ze weten waar ze aan toe zijn.. En dat maakt het al een stuk draaglijker allemaal :Y
pi_86780731
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 10:28 schreef Michhas het volgende:

[..]

Ach, mensen weten er bij mij van, ze weten waar ze aan toe zijn.. En dat maakt het al een stuk draaglijker allemaal :Y
Heb nog even een edit gedaan boven... Maar hoe doe je dat in het geval dat die mensen klanten zijn van je eigen bedrijf?
pi_86780859
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 10:30 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Heb nog even een edit gedaan boven... Maar hoe doe je dat in het geval dat die mensen klanten zijn van je eigen bedrijf?
Werk zelf op een klantenservice..
Maar wat ik ook vaak doe, is als ik iets met iemand afspreek wat belangrijk is (zoals je zegt, klanten van je eigen bedrijf ofzo), is gewoon de mogelijkheid dat ik het vergeet incalculeren in de afspraak..
Als je normaal bijvoorbeeld zou zeggen, ik mail je vanavond, zeg je ipv dat je hebt je mail sowieso morgenavond. Dan hou je je aan je afspraak, en als je het dan die avond vergeet kan je het de volgende dag nog toesturen ;) iedereen tevreden, en dat is het belangrijkste toch?
  vrijdag 24 september 2010 @ 11:04:01 #118
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_86781764
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 10:35 schreef Michhas het volgende:

[..]

Werk zelf op een klantenservice..
Maar wat ik ook vaak doe, is als ik iets met iemand afspreek wat belangrijk is (zoals je zegt, klanten van je eigen bedrijf ofzo), is gewoon de mogelijkheid dat ik het vergeet incalculeren in de afspraak..
Als je normaal bijvoorbeeld zou zeggen, ik mail je vanavond, zeg je ipv dat je hebt je mail sowieso morgenavond. Dan hou je je aan je afspraak, en als je het dan die avond vergeet kan je het de volgende dag nog toesturen ;) iedereen tevreden, en dat is het belangrijkste toch?
Haha, dat herken ik wel ja. Als het ook maar enigszins toelaatbaar is, zeg ik mensen erbij dat ik het kan vergeten en dat ze mij gerust mogen herinneren aan de afspraak. En geef ik ook aan dat dat geen desinteresse oid is, maar dat het soms gewoon gebeurt (en bij mensen die ik beter ken zeg ik erbij dat het door ADHD komt).
Maar ik moet zeggen dat het bij mij met vergeten nog wel meevalt. Mn vriend is echt veel erger. Die belooft iets en is het werkelijk 5 seconden later al vergeten. Dat vind ik soms wel heel vervelend. Dan zijn het bijv dingen die voor mij emotioneel gezien belangrijk zijn en dan is het ff lastig om het niet persoonlijk op te vatten. Laatst bij iets dat voor mij echt heel erg belangrijk was heb ik hem gevraagd of hij het ging onthouden of dat ik hem eraan moest herinneren, maar hij zei toen dat hij het wel ging onthouden omdat het voor hem ook zodanig belangrijk was dat ie het niet zou vergeten (ging over de vraag of en wanneer samenwonen, dus op zich wel essentieel, haha) Dus ik ben benieuwd.....

maar zoals jullie al zeggen, het is fijn om te weten waardoor het komt ja :) hoewel ik nog wel kwaad op mezelf ben soms hoor. Bijv gisteravond kon ik niet stoppen met fokken (tot 2 uur bezig geweest), of ik kan me er soms niet toe zetten om naar mn werk te gaan :@ of om op mn werk wat te gaan doen :@ zit ik hele dagen niks te doen. Daar zit op het moment ook wel een motivatieprobleem bij moet ik zeggen. Lastig... weet ook ff niet wat ik daar nu weer aan moet doen.

Oeh gisteravond toen ik ging slapen was mn concerta ook wel uitgewerkt trouwens, dus halve ritalin erin gemikt, snurk... blijft het perfecte slaapmiddel voor mij O+
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_86782049
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:04 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Haha, dat herken ik wel ja. Als het ook maar enigszins toelaatbaar is, zeg ik mensen erbij dat ik het kan vergeten en dat ze mij gerust mogen herinneren aan de afspraak. En geef ik ook aan dat dat geen desinteresse oid is, maar dat het soms gewoon gebeurt (en bij mensen die ik beter ken zeg ik erbij dat het door ADHD komt).
Maar ik moet zeggen dat het bij mij met vergeten nog wel meevalt. Mn vriend is echt veel erger. Die belooft iets en is het werkelijk 5 seconden later al vergeten. Dat vind ik soms wel heel vervelend. Dan zijn het bijv dingen die voor mij emotioneel gezien belangrijk zijn en dan is het ff lastig om het niet persoonlijk op te vatten. Laatst bij iets dat voor mij echt heel erg belangrijk was heb ik hem gevraagd of hij het ging onthouden of dat ik hem eraan moest herinneren, maar hij zei toen dat hij het wel ging onthouden omdat het voor hem ook zodanig belangrijk was dat ie het niet zou vergeten (ging over de vraag of en wanneer samenwonen, dus op zich wel essentieel, haha) Dus ik ben benieuwd.....

maar zoals jullie al zeggen, het is fijn om te weten waardoor het komt ja :) hoewel ik nog wel kwaad op mezelf ben soms hoor. Bijv gisteravond kon ik niet stoppen met fokken (tot 2 uur bezig geweest), of ik kan me er soms niet toe zetten om naar mn werk te gaan :@ of om op mn werk wat te gaan doen :@ zit ik hele dagen niks te doen. Daar zit op het moment ook wel een motivatieprobleem bij moet ik zeggen. Lastig... weet ook ff niet wat ik daar nu weer aan moet doen.

Oeh gisteravond toen ik ging slapen was mn concerta ook wel uitgewerkt trouwens, dus halve ritalin erin gemikt, snurk... blijft het perfecte slaapmiddel voor mij O+
Ik denk dat ik een beetje tegen het extreme aanzit, net als je vriend..
Heb nu zo'n anderhalf jaar een vriendin, en ik weet nog steeds niet wanneer ze jarig is :N Ik weet dat het 22 of 23 februari is, maar ik weet nooit welke! Daar wordt ze boos om, maar ze heeft zelf ook ADHD dus snapt het wel.. Het vervelende is dat ik er niks aan kan doen :N medicijnen helpen hier niet tegen, heb soms het idee dat de ritalin het alleen maar erger maakt :{
  vrijdag 24 september 2010 @ 11:42:16 #120
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_86783036
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:13 schreef Michhas het volgende:

[..]

Ik denk dat ik een beetje tegen het extreme aanzit, net als je vriend..
Heb nu zo'n anderhalf jaar een vriendin, en ik weet nog steeds niet wanneer ze jarig is :N Ik weet dat het 22 of 23 februari is, maar ik weet nooit welke! Daar wordt ze boos om, maar ze heeft zelf ook ADHD dus snapt het wel.. Het vervelende is dat ik er niks aan kan doen :N medicijnen helpen hier niet tegen, heb soms het idee dat de ritalin het alleen maar erger maakt :{
oeh dat is vervelend! Ik begrijp haar gevoel helemaal ja :) En het jouwe ook... Zoveel mogelijk werken met herinneringen in je telefoon, bijv ook voor haar verjardag.... En ezelsbruggetjes werken ook niet? of vergeet je die ook (ik zelf soms ook hoor, dus het is absoluut niet als kritiek/aanval richting jou bedoeld)

Leuk trouwens dat jullie ook een ADHD koppeltje zijn. is wel fijn he, als je elkaar daarin begrijpt. Zit zij ook hier in het topic, of niet? Hoe lang zijn jullie al samen?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_86783230
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:42 schreef Murmeli het volgende:

[..]

oeh dat is vervelend! Ik begrijp haar gevoel helemaal ja :) En het jouwe ook... Zoveel mogelijk werken met herinneringen in je telefoon, bijv ook voor haar verjardag.... En ezelsbruggetjes werken ook niet? of vergeet je die ook (ik zelf soms ook hoor, dus het is absoluut niet als kritiek/aanval richting jou bedoeld)

Leuk trouwens dat jullie ook een ADHD koppeltje zijn. is wel fijn he, als je elkaar daarin begrijpt. Zit zij ook hier in het topic, of niet? Hoe lang zijn jullie al samen?
Ja herinneringen enzo kan ik wel maken, heb ik een tijdje geprobeerd.. Het is zo erg dat ik vergeet die herinneringen te maken, en na een week is de agenda/herinneringen in mijn telefoon weer helemaal van de baan.. Ezelsbruggetjes is eigenlijk hetzelfde verhaal, ik kan het doen en het proberen, maar heb een jaar geleden maar gewoon geaccepteerd dat dat 'gewoon niet werkt' voor mij (hele vage uitdrukking overigens :') )

Jaaa ik vind het heerlijk dat ze ook ADHD heeft, zou nooit meer wat anders willen :D Alhoewel we allebei wel een hele andere vorm hebben ;) Het leven is geweldig met haar, ze begrijpt me en ik haar, en we weten allebei ook hoe we elkaar kunnen helpen hierin, dat is fijn :Y
Nee ze is geen Fok!ker, dat privilege heb ik alleen :P Nu ongeveer anderhalf jaar samen :Y
En jij? Jouw wederhelft heeft ook ADHD toch?
pi_86783566
Mijn vriend wist het na 2 jaar nog niet zeker, zo lang hij er vmaar is + cadeau vind ik het niet erg dat hij het een half jaar van te voren niet exact weet. En zij zegt toch wel: nog 2 nachtjes slapen omg omg
pi_86783946
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:56 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
zo lang hij er vmaar is + cadeau vind ik het niet erg
Materialistische mensen :')
pi_86785645
Verjaardagen van vriendin onthoud ik meestal wel. Maar uhm, ik weet echt niet hoe oud mn moeder is en haar verjaardag weet ik ook gewoon niet (ergens in mei).. en het is dat mn vader net na mij jarig is maar hoe oud is nou ook alweer is vergeet ik ook altijd weer =/ Tsjaa..

Lastigste wat ik vind is nog de 'dubbele agenda'. Zeg ik tegen mn vriendin ja gezellig morgen avond ff filmpje kijken en dan belt die middag mn maat op en vraagt of we ff ergens wat gaan drinken.. Dan ben ik mn vriendin al weer vergeten :{
  vrijdag 24 september 2010 @ 12:54:46 #125
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86785676
Ik zeg altijd, zeg me van te voren dat je morgen jarig bent ;)
Prios stellen is ook mijn probleem, vergeten doe ik weinig, maar het frustreert idd enorm dat je met die dingen blijft zitten en ze niet uit je handen krijgt.

Het voelt ook wel als bedriegen, je belooft, je weet het (en afspraak is afspraak) maar op een of andere manier kan je die soms niet nakomen. Als mensen dat bij mij flikken.... oeeeh ..

erg ben ik he :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')