Stijl afhankelijk, sommige stijlen doen dit niet, andere inderdaad zwaarden, messen en stokken (Jo), anderen het zwaard niet (dat ligt gevoelig met zwaarscholen in Japan...)quote:Op woensdag 8 september 2010 11:43 schreef NikkelCobalt het volgende:
Heb het een tijdje gedaan, daarna moeten stoppen omdat er andere verplichtingen kwamen juist op de aikido avond.
Overigens ook interessant om erbij te vermelden is dat er ook getraind wordt om aanvallen van bokken en tanto (zwaarden en messen) af te slaan.
Ik zocht ook eigenlijk nog even naar het filmpje waarin Morihei Ueshiba 10 man tegelijk aangaat.
Het centrale Budo topic!quote:Op woensdag 8 september 2010 11:21 schreef Tanin het volgende:
Met zicht op het thema deze week, een topic over Aikido!
Als ze er zijn dan melden ze zich in ieder geval nietquote:Op maandag 13 september 2010 08:22 schreef Blue Thunder het volgende:
Er zijn overigens toch wel meer mensen die aan aikido doen.. Of kunnen Tanin en ik ons erg speciaal voelen
Zijn genoeg (volle) Aikido-dojo's in NL hoorquote:Op dinsdag 14 september 2010 17:10 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Als ze er zijn dan melden ze zich in ieder geval niet
Ik denk dat op judo en karata na vrij weinig budo beoefenaars zijn in NL.
dat denk ik ook.. heel veel mensen die vragen mij wat aikido ook is omdat ze het simpelweg niet kennen. Waarna ze vaak een uitleg krijgen van minstens een kwartierquote:Op dinsdag 14 september 2010 17:10 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Als ze er zijn dan melden ze zich in ieder geval niet
Ik denk dat op judo en karata na vrij weinig budo beoefenaars zijn in NL.
Bij de familie Jongsten?quote:Op dinsdag 14 september 2010 17:38 schreef Nightanimal het volgende:
[..]
Zijn genoeg (volle) Aikido-dojo's in NL hoor
ik ga in Leiden een proefles volgen.
Er mogen dan genoeg vollo dojo's zijn, er zijn weinig dojo's in vergelijking met bv voetbal verenigingen. Daarbij heeft zo'n beetje iedere voetbalvereniging of zwemclub meer leden dan een gemiddelde dojo.quote:Op dinsdag 14 september 2010 17:38 schreef Nightanimal het volgende:
[..]
Zijn genoeg (volle) Aikido-dojo's in NL hoor
ik ga in Leiden een proefles volgen.
en?quote:Op maandag 11 oktober 2010 10:29 schreef Blik het volgende:
Aikidocentrum Utrecht (Henk van Duin). Maar heb gisteren pas een mail gestuurd, dus het is even afwachten of ik vandaag mee kan doen. Anders wordt het pas over anderhalve week.
edit: zojuist bevestiging gekregen, vanavond een proefles
jaja, wat zijn we geduldig met beginners hèquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:41 schreef Blik het volgende:
Ja, was wel erg leuk. Heel gemoedelijk en de manier waarop je bezig bent met sport bevalt me wel. Ben wel van plan om een proefmaand te gaan doen om er wat meer van op te doen. Daarna wil ik een beslissing maken of ik het echt wil gaan doen (komt met name door wat ik hierboven zeg, het is wel wéér een extra activiteit erbij)
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:10 schreef Blue Thunder het volgende:
[..]
jaja, wat zijn we geduldig met beginners hè
Die kom je overal tegen, het zijn soms net mensen die budoka'squote:Op dinsdag 12 oktober 2010 16:27 schreef Cid het volgende:
[..]
Bij stages is dat ook altijd zo, als je beginner bent zijn de meeste mensen heel geduldig met je.
Al vinden sommige mensen zichzelf ook erg interessant en willen je graag even laten voelen hoe goed ze wel niet zijn.Maar over het algemeen kom ik heel vriendelijke mensen tegen op mijn aikido pad
Wielrennen is een dure sport, vergis je daar niet in. Hardlopen idd niet, is eigenlijk heel goedkoop.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:30 schreef Tanin het volgende:
Hardlopen hoeft niet zoveel te kosten, en wielrennen volgens mij ook niet...?
Maar blij dat je het leuk vond!
Dat soort mensen kunnen best leuk zijn, vooral als je door hebt wat ze fout doenquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 16:54 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Die kom je overal tegen, het zijn soms net mensen die budoka's
En dan subtiel blokkeren, wel subtiel, laten weten dat jij doorhebt dat ze het (ook) fout doenquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:57 schreef Tanin het volgende:
[..]
Dat soort mensen kunnen best leuk zijn, vooral als je door hebt wat ze fout doen![]()
ot:quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:57 schreef Tanin het volgende:
[..]
Dat soort mensen kunnen best leuk zijn, vooral als je door hebt wat ze fout doen![]()
@ blik:
Ah ok, ik dacht dat je 1 keer een fiets kocht en het dan klaar was...maargoed, probeer het inderdaad, het kan je heel erg grijpen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |