abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86194091
Ik ben altijd een grote fan van allerlei raadsels. Simpel, moeilijk, maakt niet uit post ze hier:D
"Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht" - Iemand ergens
pi_86205498
Op zich heb ik niet zoveel problemen met logische paradoxen of filosofische raadsels, mits er een beetje serieus op ingegaan wordt. Mooi voorbeelden zijn de loterij-paradox van Kyburg en/of het zeeslag-argument van Aristoteles.
pi_86206912
De waarden en feiten dichotomie.

Wittgenstein heeft ooit een lezing gehouden over ethiek aan studenten.
quote:
Stel dat iemand een alwetend is en daarom alle bewegingen kent van alle lichamen, dood of levend, en dat hij de mentale toestanden kent van alle mensen en die ooit hebben geleefd, en stel dat hij dit alles opschreef in een groot boek, een boek de hele wereld beschrijft, dan bevat het boek niets dat wij een ethisch oordeel zouden noemen of een ethisch oordeel impliceert.
Als iemand een waarde oordeel poneert, kun je deze gemakkelijk reduceren tot een feit. Want als hij meent wat hij zegt, dan is het in ieder geval een feit dat hij dat vindt. Dat kan gemakkelijk deel uitmaken van een feitelijke ontwikkeling (veroorzaakt zijn en consequenties hebben). Door de reductie van waarden tot feiten, verliezen waarden hun normatieve richtinggevende betekenis.
The view from nowhere.
pi_86208817
quote:
Op woensdag 8 september 2010 15:43 schreef deelnemer het volgende:
De waarden en feiten dichotomie.

Wittgenstein heeft ooit een lezing gehouden over ethiek aan studenten.
[..]

Als iemand een waarde oordeel poneert, kun je deze gemakkelijk reduceren tot een feit. Want als hij meent wat hij zegt, dan is het in ieder geval een feit dat hij dat vindt. Dat kan gemakkelijk deel uitmaken van een feitelijke ontwikkeling (veroorzaakt zijn en consequenties hebben). Door de reductie van waarden tot feiten, verliezen waarden hun normatieve richtinggevende betekenis.
Ik heb een voorstel, ook in het licht van onze andere discussie: als je nu een topic opent met dit citaat en een wat uitgebreidere beschouwing van jou erop, gaan we daar verder. Ik denk dat een groot deel van ons meningsverschil inderdaad samenhangt met onze verschillende opvattingen over de kloof tussen feit en waarde/mening. Ik zou dit citaat namelijk precies gebruiken om mijn punt te maken, jij om het jouwe te maken. Dat moet stof geven voor discussie :)
Open jij? Dan reageer ik.

Excuses voor de offtopic-toestand, maar dan zijn we wel meteen weg uit dit topic :P
Ik weet het ook niet
pi_86242987
Topic opgeschoond. Nogmaals:
quote:
Op woensdag 8 september 2010 15:08 schreef Friek_ het volgende:
Op zich heb ik niet zoveel problemen met logische paradoxen of filosofische raadsels, mits er een beetje serieus op ingegaan wordt. Mooi voorbeelden zijn de loterij-paradox van Kyburg en/of het zeeslag-argument van Aristoteles.
pi_102696567
Waarom kan derk niet autorijden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Someday you'll realize
how much you cared about her
&how amazing she really was.
And when that day comes,
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 14:14:22 #7
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_102807162
Er spoelen 4 mensen op een onbewoond eilandje aan, 2 mannen en 2 vrouwen. Om de tijd te doden besluiten ze seks met elkaar te hebben. Ze zijn ruimdenkend maar wel heterosexueel. Ze willen alleen aan safeseks doen. Ze hebben echter maar 2 condooms.

Er vinden 4 "neukpartijen" plaats: mannetje A met vrouwtje A en vrouwtje B,
mannetje B met vrouwtje A en vrouwtje B.

Het lukt ze om die 4 "copulaties" te doen op een veilige manier. Hoe doen ze dat?
pi_102811452
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 14:14 schreef hoatzin het volgende:
Er spoelen 4 mensen op een onbewoond eilandje aan, 2 mannen en 2 vrouwen. Om de tijd te doden besluiten ze seks met elkaar te hebben. Ze zijn ruimdenkend maar wel heterosexueel. Ze willen alleen aan safeseks doen. Ze hebben echter maar 2 condooms.

Er vinden 4 "neukpartijen" plaats: mannetje A met vrouwtje A en vrouwtje B,
mannetje B met vrouwtje A en vrouwtje B.

Het lukt ze om die 4 "copulaties" te doen op een veilige manier. Hoe doen ze dat?
- ze hergebruiken een condoom
- ze doen alleen aan anale copulatie
- de twee mannen doen allebei een triotje

Maar iets zegt me dat die oplossingen te flauw zijn...
pi_102812562
Ze zouden koppels kunnen vormen (man A met vrouw A etc) en dan de condooms gebruiken voor de partnerruil.
Dan blijven infecties/bezwangeringen in ieder geval binnen de koppels.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_102812894
Ze zouden ook nog het condoom dat meneer A in mevrouw B heeft gestoken over het condoom dat meneer B in mevrouw A heeft gestoken trekken wanneer meneer B mevrouw B neukt.
Zo komt ieder nooit in contact met een kant van het condoom waar een ander al aan heeft gezeten
pi_102813185
Als meneer A nou vooraf mevrouw A neukt met twee condooms over elkaar dan is het helemaal veilig en heeft ieder zijn eigen kant van het condoom.
pi_102870086
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 16:21 schreef MAHL het volgende:

[..]

- ze hergebruiken een condoom
- ze doen alleen aan anale copulatie
- de twee mannen doen allebei een triotje

Maar iets zegt me dat die oplossingen te flauw zijn...
- Hergebruiken zou kunnen, maar dan wel goed steriliseren (en dan vraag ik me sterk af hoe goed de condoom dan nog werkt.
- Anale seks is helemaal geen veilige seks (tenzij het alleen gaat om het voorkomen van zwangerschap).
- Dan kun je de ziektes via de buitenkant van de condoom overbrengen op de andere.
  zondag 9 oktober 2011 @ 18:56:55 #13
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_102883008
quote:
3s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 17:10 schreef jeroen25 het volgende:
Als meneer A nou vooraf mevrouw A neukt met twee condooms over elkaar dan is het helemaal veilig en heeft ieder zijn eigen kant van het condoom.
Als je dit nou eens net iets beter uitwerkt hè, dan heb je de oplossing.
pi_102883111
Zo?
1
2
3
4
5
6
1|2 geeft twee zijden van een condoom aan

mA - 1|2 3|4 - vA
mA - 1|2     - vB
mB -     3|4 - vA
mB - 3|4 1|2 - vB
  zondag 9 oktober 2011 @ 19:53:19 #15
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_102885349
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 19:00 schreef jeroen25 het volgende:
Zo?
[ code verwijderd ]

^O^
Je hebt de Super Condom Puzzle opgelost ;)

http://mathematicsontribe(...)45-be74-21e6ede7e31e
pi_102890522
Kun je daar vrouwen mee versieren?
"Hee schatje, wist je dat ik de oplossing voor de super condoom puzzel weet?"
pi_102891661
If you break me I will not stop working, if you lose me nothing will matter.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
What is born each night and dies each dawn.

SPOILER
I talk but do not speak my mind what am I
SPOILER
What is so delicate that if you say it's name it's broken.

SPOILER
What always runs never walks often murmurs never talks has a bed but never sleeps, has a mouth but never eats

SPOILER
I never was I am always to be no one ever saw nor ever will what am I?

SPOILER
At night they come without being fetched by day they are lost without being stolen what are they?

SPOILER
The one that uses it never knows he's using it what is it?

SPOILER
Feed me and I live give me a drink and I die.

SPOILER

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2011 21:24:16 ]
  maandag 10 oktober 2011 @ 12:40:08 #18
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_102911090
jioj
quote:
3s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 17:10 schreef jeroen25 het volgende:
Jij denkt na, chapeau! *O*
pi_102914366
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 17:48 schreef Rabiosa het volgende:
Waarom kan derk niet autorijden
SPOILER
Waarom kan Piet niet fietsen?

SPOILER
I'm the motherfucking baboon
  maandag 10 oktober 2011 @ 14:41:51 #20
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_102914817
Je hebt een schaakbord, en een zooi rechthoekige dominostenen. Elke dominosteen bedekt precies 2 vakjes, en mag niet schuin gelegd worden. Vervolgens bedek je het vakje rechtsboven en het vakje linksonder van het bord. Kan je de rest van het schaakbord bedekken met 31 dominostenen, en waarom wel/niet?
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
pi_102916056
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 14:41 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Je hebt een schaakbord, en een zooi rechthoekige dominostenen. Elke dominosteen bedekt precies 2 vakjes, en mag niet schuin gelegd worden. Vervolgens bedek je het vakje rechtsboven en het vakje linksonder van het bord. Kan je de rest van het schaakbord bedekken met 31 dominostenen, en waarom wel/niet?
Simpel... Er zijn 64 vakjes op het schaakbord, minus de twee dominostenen die je hebt gebruikt is 60. Voor 31 dominostenen heb je 62 vakjes nodig, het kan dus niet.
  maandag 10 oktober 2011 @ 15:33:36 #22
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_102916503
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 15:20 schreef MAHL het volgende:

[..]

Simpel... Er zijn 64 vakjes op het schaakbord, minus de twee dominostenen die je hebt gebruikt is 60. Voor 31 dominostenen heb je 62 vakjes nodig, het kan dus niet.
Iets moeilijker... je bedekt alleen het vakje linksboven en rechtsonder. Je hebt dus nog 62 vakjes over. Alleen zit je met 2 rijen van 7 en 6 rijen van 8. Die moet je gaan vullen met dominoblokjes.
  maandag 10 oktober 2011 @ 17:23:42 #23
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_102920893
quote:
2s.gif Op maandag 10 oktober 2011 15:33 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Iets moeilijker... je bedekt alleen het vakje linksboven en rechtsonder. Je hebt dus nog 62 vakjes over. Alleen zit je met 2 rijen van 7 en 6 rijen van 8. Die moet je gaan vullen met dominoblokjes.
Precies.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  maandag 10 oktober 2011 @ 17:24:01 #24
349307 yes_no_maybe
Not tottaly sure
pi_102920909
Mooi ik niet.
Everything seems to be different.
  maandag 10 oktober 2011 @ 17:47:17 #25
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_102921834
Een oude stad omringd door een stenen muur met een grote poort wordt bewaakt door een bewaker met schild en zwaard.
Om binnen te mogen moet je een raadsel oplossen. Geef je het verkeerde antwoord dan word je hoofd eraf gehakt. De bewaker noemt een getal en het juiste antwoord verleent toegang tot de stad. Een spion uit het verre oosten (of westen, whatever) verschuilt zich achter struiken en luistert mee hoe bewoners van de stad naar binnen worden gelaten.
Allereerst komt er een jonge kerel aan de poort. De bewaker zegt 6 en de jonge knaap zegt 3. Hij mag binnen. Dat is makkelijk denkt de spion, maar hij wacht nog even.
Er komt een boer aan en weer gaat de poort open. Bewaker zeg 8, de boer antwoord met 4. Ook hij mag naar binnen. Nu weet ik het zeker denkt de spion en hij staat op om naar de poort te lopen als er net een oud vrouwtje aan komt lopen. De bewaker doet open en zegt 12. Het vrouwtje antwoord met 6 en mag naar binnen.
De spion loopt naar de poort, de bewaker zegt 10 en hij antwoord met 5 en z'n hoofd wordt eraf gehakt.

Suc6 ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')