abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86191945


quote:
Technische gegevens

De motor was een Nakajima Sakae 21 radiaalmotor, 1130 pk. De bewapening waren twee 20-mm kanonnen en twee 7,7-mm mitrailleurs, plus een bommenlast van 130 kg. Maximumsnelheid bedroeg 690 km p/u. op 6.500 m. Het stijgvermogen was 1.500 m p/min. De plafondhoogte bedroeg 12.000 meter, wat zeer hoog was (nu vliegen de lijnstraalvliegtuigen op die hoogte). De actieradius was 1.800 km. Beladen woog de jager 3.020 kg. Zijn spanwijdte was 11,90 m en lengte 9,97 m. bron
Google is your friend, abuse your friends
pi_86192017
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 8 september 2010 @ 09:14:07 #3
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_86194539
Zero _O_
nog een modelvliegtuigje van staan O+
pi_86194674
Tsja als je dan een Mustang P-51 met 1614 pk tegenkomt ,kan je vaststellen dat je je laatste bakkie rijst gevreten hep. :P
pi_86197522
quote:
Op woensdag 8 september 2010 09:20 schreef zeeeend het volgende:
Tsja als je dan een Mustang P-51 met 1614 pk tegenkomt ,kan je vaststellen dat je je laatste bakkie rijst gevreten hep. :P
mustang werd volgens mij niet zoveel gebruikt tegen de japanners, was de Vought F4U Corsair die vanaf vliegdekschepen de lucht in gingen



(kan er naast zitten hoor, ben geen specialist ofzo.)
  woensdag 8 september 2010 @ 15:22:53 #6
243072 RonVibbentrop
Oh, not von Ribbentrop, eh?
pi_86206042
Klopt. Corsairs en Hellcats waren het voornaamste wapen in het Pacifische strijdtoneel. Kort gezegd waren de Japanse vliegtuigen wendbaarder omdat ze lichter waren, maar Amerikaanse vliegtuigen over het algemeen krachtiger (hogere topsnelheid en klim/daalsnelheid). Bovendien waren Amerikaanse vliegtuigen zwaarder bepantserd. Ook het ontbreken van zelfdichtende brandstoftanks speelde de Japanners parten.
Nein, Nein! Different other chap!
[..]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')