"Hans, waar zal ik eens een topic over schrijven?" - "over die onnozele kop van jou" antwoordde hij gevat. Want gevat, dat is hij, mijn collega Hans. Zeker als het gaat om het maken van opmerkingen met het niveau van een doperwt. Doperwten joh, goh, je kunt er gewoon geen niveau van maken. Zo had hij het bijvoorbeeld een keer over de "pauperesque toenadering van homoseksuele mannen in openbare gelegenheden". Niet dat ik iets tegen dergelijke personen of gelegenheden heb, begrijp me niet verkeerd, maar ik wens toch niet met dergelijk doperwtniveau geconfronteerd te worden als ik mijn vijfde bak ochtendkoffie nog niet uit heb. Zeker niet door iemand als Hans. Eigenlijk moet ik zeggen, Hans de eerste, omdat er geen tweede is zoals hij - en laten we met zijn allen hopen dat dat nog heel lang zo blijft.
Wat mij met name beroert is het feit dat ik de godganse dag met hem moet samenwerken. Dat leidt tot briljante anekdotes (maar daarover later meer) en dito conversaties. Gisteren had ik nog een uitvoerig gesprek met hem dat welgeteld 59 seconden duurde, en ik moet zeggen, ik heb me geen minuut verveeld.
Waar Hans zijn productiviteit het laat afweten, compenseert hij dit met verhalen over heus heldendom, niet ontkracht door oeverloos gelul over zijn levensverhaal. Een leven vol heldenmoed, over zijn roemruchte verleden als rechterhand van de directeur ("dat doet die directeur maar mooi zelf"), zijn toekomst als fulltime beroepspauper en wat dies meer zij.
De sultan van onbenulligheid heeft mij gevraagd zijn naam zo vaak mogelijk te noemen in dit topic. Zo hoopt hij zijn tot nu toe toch al niet zo voorspoedige carriere een boost te geven. "Niet dat ik dat nodig heb natuurlijk", voegde hij aan zijn verzoek toe, "maar een beetje extra boost is natuurlijk nooit weg". In dat kader bezien en bekeken besloot ik, "Hans, je bent een stomme lul, maar je gaat wel in dat topic genoemd worden". Bedenk voortaan nog eens als je een verzoek doet om door mij in een topic genoemd te worden, wat de mogelijke gevolgen kunnen zijn voor jou en je pauperesque carriere. De baas leest immers ook mee.
Hans is ook een van de weinigen die in een belangrijke vergadering een pizza laat bezorgen. Extra cheese, no onions. Terloops vraagt hij de baas of zij ook een stukje wil, daarbij de kaas uit zijn mond kwijlend, en of het erg is dat hij dat even naar het toilet moet voor "een snelle". Goed zo Hans, zo scoor je.
In voornoemde vergadering is Hans overigens ook betrapt op het doen van een demonstratief dutje, gecompleteerd met het dragen van een bril met open ogen.
Ook heeft hij er een handje van om het toch al niet door hem geamuseerde vrouwelijke personeel te complimenteren met kledingstukken die zij niet, of niet zichtbaar, dragen. "Wat een mooie bloeeeese! Nieuuuw?".
Voor zijn activiteiten is hij regelmatig gevraagd om tekst en uitleg te verstrekken op het kantoor van de baas. Een reconstructie.
Hans komt binnen en doet een dansje op de melodie van "this is my life" geproduceerd door zijn telefoon. Een melksnor is duidelijk te zien.
Nog voordat de baas haar verhaal heeft kunnen doen, biedt Hans haar dat vieze, oude zuurtje aan dat al twee jaar in zijn zak zit. Hij reageert beledigd als ze zijn geste afwijst.
Op de vragen die hem worden gesteld antwoordt Hans steevast met "daar mag ik geen informatie over vertrekken" of "ik wil graag een hulplijn inschakelen". Hij kijkt hierbij zijn gesprekspartner niet aan, maar blijft hardnekkig op kruishoogte staren.
Als de baas vertelt dat ze uitermate ontevreden is over de houding van Hans, barst hij in snikken uit en dreigt in het openbaar zijn lul af te snijden. Als hij weer wat is bijgekomen en de baas hem nogmaals heeft verzocht zijn gedrag wat aan te passen, reageert hij met een flitsend "Ik doe dit niet voor mezelf! Ik doe dit alleen maar voor JOUWWW-JOUWWW-JOUWWW..."
Enfin, Hans mocht na zijn quizmastertruc blijven en is nog steeds mijn collega. Hij is nog steeds even onproductief als vroeger en wil nog steeds genoemd worden in een topic. De samenwerking is warrig en doorspekt met anekdotes uit zijn leven. Wetende dat dit topic tot een voortijdige beeindiging van de samenwerking kan leiden heb ik zijn naam dan ook vaak genoemd. Baas, ik hoop dat je dit leest. Maar Hans kennende zal hij je dit topic uitgeprint op je bureau leggen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.