Bron: telegraaf.nlquote:TOKIO - Zelfmoord en depressie hebben Japan vorig jaar bijna 25 miljard euro gekost. Dat meldde de Japanse overheid dinsdag, toen het voor het eerst een schatting over de kosten vrijgaf.
De belangrijkste kostenposten voor Japan zijn de uitkeringen en medische kosten voor de depressieven en het verloren inkomen dat 26.500 zelfmoordenaars tussen 15 en 65 jaar hadden kunnen genereren als ze nog zouden leven en werken.
Japan heeft een van 's werelds hoogste zelfmoordcijfers. Vorig jaar maakten bijna 33.000 Japanners een einde aan hun leven. De afgelopen twaalf jaar lag het zelfmoordcijfer structureel boven de 30.000.
Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie staat Japan achtste op de ranglijst van zelfmoordcijfers. Wit-Rusland heeft de twijfelachtige eer die lijst aan te voeren.
Wat is het verschil tussen seppuku en hara kiri?quote:Op dinsdag 7 september 2010 22:45 schreef ShevaJB het volgende:
In Japan wordt het volgens mij juist als een eer gezien om zelfmoord te plegen, net als hara kiri in het verleden. Bovendien is het leven voor een Japanse arbeider niet bepaalt een pleziertje van wat ik gezien/gelezen heb.
Is het niet ook zo dat Japanners doodsbang zijn om te onderpresteren? Ik heb wel eens gelezen dat sommige Japanners nog liever letterlijk(!) in een kartonnen doos onder de brug slapen, dan een uitkering aan te vragen of ook maar familie om hulp te vragen. Puur omdat ze zich zo enorm schamen voor hun baanverlies.quote:Op dinsdag 7 september 2010 22:45 schreef ShevaJB het volgende:
In Japan wordt het volgens mij juist als een eer gezien om zelfmoord te plegen, net als hara kiri in het verleden. Bovendien is het leven voor een Japanse arbeider niet bepaalt een pleziertje van wat ik gezien/gelezen heb.
Ja familie eer is daar nog heel erg belangrijk. Uitkering aanvragen wordt gezien als schending van de familie eer. Maar zijn ook veel ouderen tussen die het aftakelingsproces oneervol vinden en zich daarom maar ophangen bijvoorbeeld. Blijft raar volkquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:02 schreef Igen het volgende:
[..]
Is het niet ook zo dat Japanners doodsbang zijn om te onderpresteren? Ik heb wel eens gelezen dat sommige Japanners nog liever letterlijk(!) in een kartonnen doos onder de brug slapen, dan een uitkering aan te vragen of ook maar familie om hulp te vragen. Puur omdat ze zich zo enorm schamen voor hun baanverlies.
tis in principe hetzelfde (de film hara kiri heet dan ook seppuku in Japan)quote:Op dinsdag 7 september 2010 22:58 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen seppuku en hara kiri?
Ha J.quote:Op dinsdag 7 september 2010 22:40 schreef Borkydude het volgende:
Oké nu echt een psychologisch topic.
[..]
Bron: telegraaf.nl
Dit nieuwsbericht stelt dat depressie in Japan een groot probleem is. Dit terwijl veel gerenommeerde literatuur stelt dat depressie een westers fenomeen is en dat het in Azië niet voorkomt (of enkel als psychosomatische klachten, dat het zich uit als fysieke pijn). Uit een major depression zich in de oosterse wereld anders dan hier?
Holy shit, bestaan die echt?quote:Op woensdag 8 september 2010 12:08 schreef Tanin het volgende:
Ze overtuigen dat ze met iemand gaan praten.
Maar idd vrijetijdscoaches, en die komen er volgens mij steeds meer in Japan.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hikikomoriquote:Hikikomori (ひきこもり or 引き籠もり, Hikikomori?, literally "pulling away, being confined", i.e., "acute social withdrawal") is a Japanese term to refer to the phenomenon of reclusive people who have chosen to withdraw from social life, often seeking extreme degrees of isolation and confinement because of various personal and social factors in their lives.
Wat bedoel je met dat eetgedrag?quote:Op zondag 12 september 2010 20:13 schreef katerwater het volgende:
Het is maar hoe je 'depressie' definieert.
Maar volgens mij zijn er wel plusminus evenveel 'permanent ongelukkigen' overal ter wereld, los van de economische toestanden in elke regio.
Maar wat wel anders is, zijn de oplossingen. Men kijkt anders aan tegenover hetzelfde probleem. Soms werkt dat beter (eetgedrag in azie), soms slechter (zelfmoord in azie).
Zal wel eetgedrag in het westen bedoeld zijn.quote:Op zondag 12 september 2010 21:32 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Wat bedoel je met dat eetgedrag?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |