Sushi is echt een van de meest Japanse gerechten die er bestaat. Je vindt het dan ook niet bij de Chinees, doorgaans.quote:Op dinsdag 7 september 2010 22:03 schreef Tamashii het volgende:
Ik weet dus eigenlijk niet of sushi Chinees of Japans is. Maar wij maken het altijd zelf, heerlijk!
maar er zijn wel chinezen die ook lekker sushi kunnen makenquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:21 schreef Chowi het volgende:
[..]
Sushi is echt een van de meest Japanse gerechten die er bestaat. Je vindt het dan ook niet bij de Chinees, doorgaans.
Klopt, had in mijn klas altijd een exchange studentje uit china die vaak sushi meenamquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:25 schreef Perruche het volgende:
[..]
maar er zijn wel chinezen die ook lekker sushi kunnen maken
Ja, gewoon avondeten of lunch. Ligt eraan hoeveel je maakt he? :-)quote:
Ik weet dat er nog allemaal andere dingen door horen/kunnen (ze doen in Japan ook niet altijd nagaimo door het beslag), maar ik heb geprobeerd het recept te strippen tot de bare essentials, zodat het hier ook te maken is (daar ik geen degelijke Japanse toko in de buurt heb).quote:Op woensdag 8 september 2010 10:13 schreef RobinOok het volgende:
Beter linkje voor de: okonomiyakisaus. (daar komt die foto ook vandaan). En dan maar meteen ook dashi, bonito vlokken, nori en natuurlijk kewpie mayonaise, geen frietsaus!.
En eigenlijk hoort er ook nog Nagaimo door het beslag. (Japanese mountain yam)
[ link | afbeelding ]
(en beetje bakpoeder ook)
Het bestaat ook nog niet zo lang, het is iets van na WOII en eerder junkfood dan een Japans hoogstandje te noemen. Maar verder best lekker!
[ link | afbeelding ]
Mijn versie (met garnalen, spek, tauge, spitskool, puntpaprika, lente-ui en wat indische gefrituurde uitjes)
Samenvatting Japanse keukenquote:Op woensdag 8 september 2010 10:35 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Klinkt leuker dan het is. Beetje saai vond ik het smaken. Wel gezond. En ook best grappig om eens te maken.
Moet je smaak dan zijn denk ik. Ik vind sukiyaki heerlijk, maar daar gebruiken ze in Japan dan ook wel het beste vlees voor. Bovendien zijn er maar weinig dingen uit de Japanse keuken (koude tofuquote:
Ik wou zeggen: dit is geen sukiyaki. Maar als ik het google zie ik dat het de Kansai variant is. Ik ken het uit Japan als een soort Shabu-Shabu, waarbij je alles kort in een soyasausmengsel doopt en kookt, dan door een rauw ei haalt en vervolens opeet. Lijkt me inderdaad minder lekker als het vlees al voorgebakken is.quote:Op woensdag 8 september 2010 10:35 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ja, gewoon avondeten of lunch. Ligt eraan hoeveel je maakt he? :-)
En om Zwappel aan te vullen dan ook nog:
[ link | afbeelding ]
Sukiyaki. Stoofschotel van biefplakjes, tofu, shirataki noodles, shiitakes en allerlei soorten groenten.
Klinkt leuker dan het is. Beetje saai vond ik het smaken. Wel gezond. En ook best grappig om eens te maken.
Beter nog, dat is zelfs helemaal niet authentiek Japans.quote:Op woensdag 8 september 2010 10:38 schreef Stansfield het volgende:
OOit eens bij een japanner in ede gegeten aan zo'n grote grill waar zo'n mannetje liep te vogelen met zijn eten. Dat was wel erg lekker moet ik zeggen. Of het helemaal athentiek japans is weet ik niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |