Dat hoort er allemaal bij, mainportje. Je hebt twee opties. Of je wordt iemand die ook heel goed kan smalltalken en gemakkelijk gaat blenden op dat soort locaties, of je komt vanzelf wel een omgeving tegen waar alles soepeltjes gaat en waar je tijdens het bier drinken begroet wordt door mensen die erg blij zijn dat ze je zien. Voor die laatste optie heb ik gekozen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:59 schreef Mainport het volgende:
Daar stond ik dan, op de constitutieborrel. Gekomen voor het gratis bier, gevangen tussen halfbekende gezichten van lang geleden, toen ik nog wel naar colleges ging, die actief bij de studievereniging zijn geworden. Ik groet ze onhandig en probeer een gesprek aan te knopen. "Is de herfstbok ook gratis?" vraag ik. "Dat moet je aan de barman vragen," en zodra ik me omdraai zijn ze met een ander in gesprek. De rest van de aanwezigen draagt een das van het bestuur waar zij toe behoren. Mijn bruine pak valt uit de toon tussen alle zwarte jasjes. Er worden grapjes gemaakt over dat "deze tap eigenlijk van ons is" en het brassen van het gastenboek. Het kersverse bestuur staat in een rij opgesteld om gefeliciteerd te worden. Ik drink mijn bier op en ga terug naar het FOK!Forum.
Volgens mij had er nog geen, en ik denk dat batuwu wel redelijk klaar met me is.quote:
Dat is ook zo. Ik dacht even aan Pope, maar die was achtereenvolgens van plunk en claudia.quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:55 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Volgens mij had er nog geen, en ik denk dat batuwu wel redelijk klaar met me is.
Jij bent een prima docent.quote:Op dinsdag 7 september 2010 19:19 schreef mane het volgende:
Ik kende het woord gebuut niet eens. Ik spreek er nu ook schande van.
Vandaag weer zo'n typisch gesprekje met mijn Gymnasium V leerlingen:
Leerling: Het probleem met democratie is, is dat de massa dom is.
Ik: Dat de massa dom is, heb je volgens mij van meneer X (=geschiedenisdocent) gehoord. Ik zeg niet dat het niet waar is, maar ik denk dat je zo'n stelling zelf goed moet kunnen uitleggen en onderbouwen. Wat betekent het precies?
Leerling: Hoezo, het is toch gewoon zo?
Ik: Wat ik bedoel is: wie bedoel je precies met de 'massa', en hoe bepaal je wat dom en slim is?
Leerling: Nou, gewoon. met IQ-testen en alle mensen met een VMBO-opleiding.
Dat is wel een gewiekst antwoord.quote:Op dinsdag 7 september 2010 19:35 schreef mane het volgende:
Ja, die meneer X is dus mijn zeer autoritaire collega die zijn leerlingen met intimidatie het zwijgen oplegt en vol minachting behandelt.
Hij kwam op dat moment overigens toevallig even mijn lokaal binnen en toen confronteerde ik hem met die uitspraak door te zeggen: Toevallig hebben we het over je. Volgens deze leerling is de massa dom.
Waarop mijn collega zei: 'Ja maar hij is zelf ook onderdeel van de massa. Dus.'
Ik bedoel dat het 'niet slecht' was.quote:Op dinsdag 7 september 2010 20:29 schreef Gellius het volgende:
Tsja, dat lijkt me het belangrijkste.
Een leerling doet hem hier (perfect) na, op precies 1.00 en 5.54. Je moet het geluid wel flink hard zetten!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |