abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4288545
Gisteren was de laatste dag van het 12 jarig lidmaatschap van de Tweede Kamer van het PvdA lid G. Valk. De enige keer dat ik van de heer Valk heb gehoord was in het nieuws van gisteren, tijdens een sfeertekening op TV van de situatie aan het Binnenhof nu 84 oude kamerleden hun werkplek moeten ontruimen.

Meneer Valk zal vast heel ijverig hebben gewerkt voor het nut van de Nederlandse burger. Maar het feit dat hij dat 12 jaar in volstrekte anonimiteit heeft kunnen doen is wel het beste bewijs dat er iets goed mis was in de Nederlandse politiek.

donderdag 23 mei 2002 @ 02:38:42 #2
272 R@b
No-nonsens
pi_4288561
quote:
Op donderdag 23 mei 2002 02:34 schreef HiZ het volgende:
Gisteren was de
Meneer Valk zal vast heel ijverig hebben gewerkt voor het nut van de Nederlandse burger.
Daarom krijgt hij waarschijnlijk ook een riante wachtgeldregeling.

G. Valk PvdA --> 12 jaar Kamer, nog nooit van gehoord.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_4288685
http://www.gerritvalk.com/

Meneer Valk zal vast heel ijverig hebben gewerkt voor het nut van de Nederlandse burger. Maar het feit dat hij dat 12 jaar in volstrekte anonimiteit heeft kunnen doen is wel het beste bewijs dat er iets goed mis was in de Nederlandse politiek.

Hoeveel andere mensen in de regering (eerste en tweede kamer en de ministers) ken je van naam, buiten de partij/fractie-woordvoerders, de partij-bobo's en de ministers?

Wat je in het nieuws te zien krijgt is slechts een fractie van wat er omgaat, met als bron vaak ook alleen van de eerder genoemde personen.

Het is dus waarschijnlijk niet een kwestie van nooit gehoord hebben van dit persoon, maar meer van niet genoeg interesse gehad hebben in dit onderwerp.

Als je wilt weten of hij werk van genoeg kwaliteit geleverd heeft kun je het beter vragen aan mensen die direct en indirect met hem hebben samengewerkt dan aan een willekeurig iemand hier op dit Forum.

Ik wacht met spanning op de informatie die je verzameld hebt en je uiteindelijke conclusie :-)

Edwin

donderdag 23 mei 2002 @ 08:15:37 #4
5097 Mass
Back in town
pi_4288837
quote:
Het feit dat hij niet wordt uitgenodigd voor de populairdere talkshows en niet ontzettend mediageil de aandacht zoekt in de krant, lijkt me daar verantwoordelijk voor...

Als je echt geinteresseerd was in de politiek de afgelopen 4 jaar, dan had je hem waarschijnlijk wel langs zien komen, omdat je zijn Kamervragen had gezien op TV of omdat zijn naam weleens genoemd werd in de krant (maar niet in de kop natuurlijk). Als voorziter van de Kamercommissie voor Defensie ben je natuurlijk niet zo vaak headlines als de een of andere schreeuwerd

Als ik me niet vergis trouwens, is hij het brein achter de hands-free wet...

Tomorrow will come,
to cancel the future,
Tomorrow's a gun,
loaded confusion.
pi_4289154
Gerrit Valk is inderdaad een hele bekwame man.

Zo heeft hij ondermeer de wet ingedient dat je niet mag bellen achter het stuur.

Ieder Kamerlid heeft zo zijn eigen aandachtsgebieden. Die zijn afhankelijk van interesse, beroepsachtergrond, ervaring en laten we eerlijk wezen, ook wel van de invloed die een Kamerlid in zijn fractie heeft.

Mijn aandachtsgebieden strekken zich uit naar de terreinen van buitenlands beleid, defensie, verkeer en cultuurbehoud. Ik zal heel in het kort ingaan op die terreinen.

Vanaf het moment dat ik in de Kamer kwam heb ik mij beziggehouden met de ontwikkelingen op de Balkan. Voor een groot deel heb ik de woordvoering gedaan inzake Bosnië en ook die over de tragische ontwikkelingen in Kosovo.

Als voorzitter van de Kamercommissie voor Defensie ben ik niet in de eerste plaats woordvoerder op dat gebied. Maar wel stelt het voorzitterschap mij in staat om de actuele ontwikkelingen nauwgezet te volgen.

Verkeersveiligheid heeft mijn grote interesse. Momenteel bereid ik een initiatiefwet voor, dat handmatig telefoneren in de auto moet verbieden. Ook bepleit ik al jaren een verbod van alcohol achter het stuur.

Al vele jaren maak ik mij ook sterk voor het stimuleren van het luchtschip (jawel, een zeppelin) in Nederland. Momenteel wordt er serieus gewerkt om deze in productie te gaan nemen.

Cultuurbehoud heeft eveneens mijn aandacht. Dat heeft natuurlijk te maken met mijn vroegere werk en studie. Archieven, musea en monumenten zijn echter van het grootste belang voor de kwaliteit van onze samenleving.

Namens mijn fractie ben ik lid van de parlementaire vergaderingen van de Raad van Europa en de West-Europese Unie. In die hoedanigheid schreef ik rapporten over voetbalvandalisme en over recente ontwikkelingen op de Balkan

You only live once
  donderdag 23 mei 2002 @ 10:15:21 #6
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_4289714
quote:
Op donderdag 23 mei 2002 09:04 schreef kezmania het volgende:
Gerrit Valk is inderdaad een hele bekwame man.

Zo heeft hij ondermeer de wet ingedient dat je niet mag bellen achter het stuur.

Ieder Kamerlid heeft zo zijn eigen aandachtsgebieden. Die zijn afhankelijk van interesse, beroepsachtergrond, ervaring en laten we eerlijk wezen, ook wel van de invloed die een Kamerlid in zijn fractie heeft.

Mijn aandachtsgebieden strekken zich uit naar de terreinen van buitenlands beleid, defensie, verkeer en cultuurbehoud. Ik zal heel in het kort ingaan op die terreinen.

Vanaf het moment dat ik in de Kamer kwam heb ik mij beziggehouden met de ontwikkelingen op de Balkan. Voor een groot deel heb ik de woordvoering gedaan inzake Bosnië en ook die over de tragische ontwikkelingen in Kosovo.

Als voorzitter van de Kamercommissie voor Defensie ben ik niet in de eerste plaats woordvoerder op dat gebied. Maar wel stelt het voorzitterschap mij in staat om de actuele ontwikkelingen nauwgezet te volgen.

Verkeersveiligheid heeft mijn grote interesse. Momenteel bereid ik een initiatiefwet voor, dat handmatig telefoneren in de auto moet verbieden. Ook bepleit ik al jaren een verbod van alcohol achter het stuur.

Al vele jaren maak ik mij ook sterk voor het stimuleren van het luchtschip (jawel, een zeppelin) in Nederland. Momenteel wordt er serieus gewerkt om deze in productie te gaan nemen.

Cultuurbehoud heeft eveneens mijn aandacht. Dat heeft natuurlijk te maken met mijn vroegere werk en studie. Archieven, musea en monumenten zijn echter van het grootste belang voor de kwaliteit van onze samenleving.

Namens mijn fractie ben ik lid van de parlementaire vergaderingen van de Raad van Europa en de West-Europese Unie. In die hoedanigheid schreef ik rapporten over voetbalvandalisme en over recente ontwikkelingen op de Balkan

En wie ben je dan?
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_4289782
quote:
Op donderdag 23 mei 2002 10:15 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

En wie ben je dan?

Een oud-kamerlid die het niet verdient om afgekraakt te worden alleen omdat hij niet zo bekend is.
pi_4290207
quote:
Op donderdag 23 mei 2002 10:23 schreef beeer het volgende:

[..]

Een oud-kamerlid die het niet verdient om afgekraakt te worden alleen omdat hij niet zo bekend is.

Misvatting; ik kraak niet het oud-kamerlid af. Ik uit kritiek op het systeem.
pi_4290318
quote:
Op donderdag 23 mei 2002 11:05 schreef HiZ het volgende:

[..]

Misvatting; ik kraak niet het oud-kamerlid af. Ik uit kritiek op het systeem.

Ik heb jou ook nog niets zien posten anders dan die laatste vraag, maar hierboven staan toch wel negatieve reacties over deze persoon. Terwijl de positieve reacties aangeven dat deze meneer toch zeker wel iets nuttigs gedaan heeft.
  donderdag 23 mei 2002 @ 11:54:53 #10
24099 Tia_Tijger
Demonisator :)
pi_4291062
Dus wij moeten alle 150 kamerleden bij naam, functie en prestatie kennen?

Um...ok.

You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.
  donderdag 23 mei 2002 @ 11:59:49 #11
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_4291136
Dan was het systeem van de CDA idd een stuk beter. Als je daar niet 1x in de zoveel tijd met je smoel op tv kwam, dan kreeg je een waarschuwing.

Maar ja, politiek is toch al verworden tot 1 groot mediaspektakel en dan gaan nu eenmaal de kijkcijfers boven de kwaliteit.

De mensen zijn gek geworden
pi_4291247
quote:
Op donderdag 23 mei 2002 11:59 schreef Da hopman het volgende:
Dan was het systeem van de CDA idd een stuk beter. Als je daar niet 1x in de zoveel tijd met je smoel op tv kwam, dan kreeg je een waarschuwing.

Maar ja, politiek is toch al verworden tot 1 groot mediaspektakel en dan gaan nu eenmaal de kijkcijfers boven de kwaliteit.

Kamerleden vertegenwoordigen het volk, dan zou je op z'n minst mogen verwachten inderdaad dat het volk weet wie de vertegenwoordigers zijn. En omdat we niet met 16 miljoen man even een handje kunnen gaan geven hebben ze inderdaad een verantwoordelijkheid om hun gezicht te laten zien op TV en andere media.

Ik heb dus het idee dat veel parlementariërs zich opstellen als een soort veredelde beleidsambtenaren voor fractieleiders en ministers.

donderdag 23 mei 2002 @ 12:08:25 #13
5097 Mass
Back in town
pi_4291332
quote:
Op donderdag 23 mei 2002 12:04 schreef HiZ het volgende:

[..]

Kamerleden vertegenwoordigen het volk, dan zou je op z'n minst mogen verwachten inderdaad dat het volk weet wie de vertegenwoordigers zijn. En omdat we niet met 16 miljoen man even een handje kunnen gaan geven hebben ze inderdaad een verantwoordelijkheid om hun gezicht te laten zien op TV en andere media.

Ik heb dus het idee dat veel parlementariërs zich opstellen als een soort veredelde beleidsambtenaren voor fractieleiders en ministers.

Ik vind ook dat we dan op z'n minst mogen verwachten dat "het volk" zich wat beter verdiept in de politiek en zelf ook moeite doet om informatie te verkrijgen.

- Iedere politicus heeft bijvoorbeeld een website.
- Alle acties van de Tweede Kamer zijn terug te vinden op www.overheid.nl

Maar iedereen wil gewoon in zijn luie stoel achterover leunen en alle info in hapklare brokjes (liefst one-liners;)) aangereikt krijgen...
DAT KAN NIET!!! niet voor 150 kamerleden!! en 75 senatoren!! en 15 ministers!! etc...

Tomorrow will come,
to cancel the future,
Tomorrow's a gun,
loaded confusion.
pi_4292085
quote:
Op donderdag 23 mei 2002 12:08 schreef Mass het volgende:

[..]

Ik vind ook dat we dan op z'n minst mogen verwachten dat "het volk" zich wat beter verdiept in de politiek en zelf ook moeite doet om informatie te verkrijgen.

- Iedere politicus heeft bijvoorbeeld een website.
- Alle acties van de Tweede Kamer zijn terug te vinden op www.overheid.nl

Maar iedereen wil gewoon in zijn luie stoel achterover leunen en alle info in hapklare brokjes (liefst one-liners;)) aangereikt krijgen...
DAT KAN NIET!!! niet voor 150 kamerleden!! en 75 senatoren!! en 15 ministers!! etc...

Waarom niet? We betalen er ieder jaar genoeg voor om dat wel te eisen. In de VS kun je als je dat wilt voor ieder congreslid en iedere senator binnen de kortste keren achterhalen hoe hij tijdens zijn zittingsduur heeft gestemd en waar hij voor staat.

Hier in Nederland krijg je nog niet eens antwoord als je een email or brief stuurt aan de gemiddelde partij. Vooral de partij van meneer Valk was heel goed in het niet beantwoorden van vragen.

Ik heb persoonlijk ooit een vraag gesteld aan het informatie bureau in Nederland van de EU ook. Simpele vraag; wat is het inkomen van een Commissielid. Na 2 keer herhalen, en een poging tot een klacht (ook geen reactie op gekregen) kreeg ik plotseling een 50 pagina's tellend rapport over het budgetteringsmechanisme van de EU.

donderdag 23 mei 2002 @ 12:56:46 #15
5097 Mass
Back in town
pi_4292152
het punt is: als je iets wilt weten is de meeste informatie gewoon beschikbaar en eenvoudig te vinden (de meeste, niet alles natuurlijk)

het andere punt is: "het volk" zit normaal gesproken echt niet te wachten op uitgebreide verslagen van wat Sjaak Kamerlid vandaag allemaal voor Kamervragen heeft gesteld etc...
Misschien nu iets meer, maar over een paar maanden als er geen verkiezingen in de buurt zijn zeker niet meer...

Het is natuurlijk ook een beetje een kwestie van vraag en aanbod...er is voldoende aanbod via internet of telefoon verkrijgbaar (en veel kamerleden beantwoorden ook brieven) Er is echter niet voldoende vraag om een TV-programma te maken dat dagelijks de bezigheden van een x aantal kamerleden laat zien...

Tomorrow will come,
to cancel the future,
Tomorrow's a gun,
loaded confusion.
  Overall beste user 2022 donderdag 23 mei 2002 @ 12:59:55 #16
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_4292202
quote:
Op donderdag 23 mei 2002 12:52 schreef HiZ het volgende:

[..]

Waarom niet? We betalen er ieder jaar genoeg voor om dat wel te eisen. In de VS kun je als je dat wilt voor ieder congreslid en iedere senator binnen de kortste keren achterhalen hoe hij tijdens zijn zittingsduur heeft gestemd en waar hij voor staat.

http://parlando.sdu.nl/cgi/login/anonymous
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 donderdag 23 mei 2002 @ 13:04:51 #17
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_4292280
Vanaf 1995, Hiz:
quote:
15-5-2002 22181, nr. 353 Kamerstuk 2001-2002 2e Kamer 79Kb
De situatie in voormalig Joegoslavië; Verslag algemeen overleg van 24 april 2002 over de brief van 19 april 2002 over Nederlandse deelneming aan operatie Amber Fox in Macedonië (kamerstuk 22181, nr. 352)

3-5-2002 vraagnr. 2010209820 Kamervragen 2001-2002 2e Kamer 12Kb
Vragen van de leden Hoekema (D66) en Valk (PvdA) aan de minister van Buitenlandse Zaken over de dood van Beylar Quliyev (Azerbeidzjan). (Ingezonden 2 mei 2002)

3-4-2002 nr. 889 Kamervragen met antwoord 2001-2002 2e Kamer 15Kb
Vragen van de leden Koenders en Valk (beiden PvdA) aan de ministers van Defensie en van Buitenlandse Zaken over operaties in Afghanistan. (Ingezonden 11 maart 2002); Antwoord

13-3-2002 nr. 784 Kamervragen met antwoord 2001-2002 2e Kamer 14Kb
Vragen van de leden Valk en Van Heemst (beiden PvdA) aan de minister van Justitie over verkeersovertredingen. (Ingezonden 19 februari 2002); Antwoord

6-2-2002 nr. 567 Kamervragen met antwoord 2001-2002 2e Kamer 13Kb
Vragen van de leden Valk, Koenders en Van Oven (allen PvdA) aan de minister van Buitenlandse Zaken over de dood van twee Nederlanders, Ahmed el-Bakiouli en Kaliq el-Hassnoui, in de Indiase deelstaat Kashmir. (Ingezonden 18 januari 2002); Antwoord

11-12-2001 nr. 351 Kamervragen met antwoord 2001-2002 2e Kamer 13Kb
Vragen van de leden Albayrak en Valk (beiden PvdA) aan de minister van Defensie over het onderzoek naar een aanrijding op 16 oktober in Apeldoorn. (Ingezonden 1 november 2001); Antwoord

12-11-2001 nr. 204 Kamervragen met antwoord 2001-2002 2e Kamer 17Kb
Vragen van de leden Rehwinkel, Van Heemst en Valk (allen PvdA) aan de minister van Justitie over de uitlatingen van de voorzitter van het College van Procureurs-Generaal. (Ingezonden 4 oktober 2001); Antwoord

14-9-2001 nr. 1715 Kamervragen met antwoord 2000-2001 2e Kamer 14Kb
Vragen van de leden Hessing (VVD) en Valk (PvdA) aan de minister van Buitenlandse Zaken over de mensenrechten in Pakistan. (Ingezonden 30 augustus 2001); Antwoord

22-8-2001 nr. 1589 Kamervragen met antwoord 2000-2001 2e Kamer 17Kb
Vragen van de leden Valk en Koenders (beiden PvdA) aan de minister van Buitenlandse Zaken over het vermoorden van journalisten in de Oekraïne. (Ingezonden 16 juli 2001); Antwoord

17-7-2001 vraagnr. 2000113670 Kamervragen 2000-2001 2e Kamer 12Kb
Vragen van de leden Valk en Koenders (beiden PvdA) aan de minister van Buitenlandse Zaken over het vermoorden van journalisten in de Oekraïne. (Ingezonden 16 juli 2001)

18-6-2001 nr. 1321 Kamervragen met antwoord 2000-2001 2e Kamer 14Kb
Vragen van de leden Valk (PvdA) en Blaauw (VVD) aan de minister van Buitenlandse Zaken over Macedonië. (Ingezonden 31 mei 2001); Antwoord

28-5-2001 nr. 1172 Kamervragen met antwoord 2000-2001 2e Kamer 16Kb
Vragen van de leden Van Gijzel en Valk (beiden PvdA) aan de minister van Verkeer en Waterstaat over dubbele airbags en dobli-spiegels. (Ingezonden 27 maart 2001); Antwoord

26-4-2001 nr. 1049 Kamervragen met antwoord 2000-2001 2e Kamer 16Kb
Vragen van het lid Valk (PvdA) aan de minister van Verkeer en Waterstaat en de staatssecretaris van Financiën over de dode hoek van vrachtauto's. (Ingezonden 14 maart 2001); Antwoord

11-4-2001 nr. 971 Kamervragen met antwoord 2000-2001 2e Kamer 15Kb
Vragen van de leden Valk (PvdA), Niederer (VVD) en Giskes (D66) aan de minister van Verkeer en Waterstaat over de voorlichtingscampagne rond de invoering van de regel «fietsers van rechts voorrang». (Ingezonden 27 maart 2001); Antwoord

16-3-2001 nr. 826 Kamervragen met antwoord 2000-2001 2e Kamer 16Kb
Vragen van de leden Valk en Koenders (beiden PvdA) aan de minister van Buitenlandse Zaken over de arrestatie van de voormalig vice-premier van Oekraïne. (Ingezonden 15 februari 2001); Antwoord

16-2-2001 nr. 680 Kamervragen met antwoord 2000-2001 2e Kamer 13Kb
Vragen van de leden Valk en Koenders (beiden PvdA) aan de minister van Buitenlandse Zaken over de doodstraf door steniging in Iran. (Ingezonden 23 januari 2001); Antwoord

9-1-2001 nr. 468 Kamervragen met antwoord 2000-2001 2e Kamer 13Kb
Vragen van het lid Valk (PvdA) aan de minister van Verkeer en Waterstaat over herdenkingsborden op plaatsen waar jongeren in het verkeer zijn omgekomen. (Ingezonden 28 november 2000); Antwoord

8-1-2001 nr. 460 Kamervragen met antwoord 2000-2001 2e Kamer 15Kb
Vragen van de leden Koenders en Valk (beiden PvdA) aan de minister van Buitenlandse Zaken over de verdwijning van een journalist in Georgië. (Ingezonden 1 december 2000); Antwoord

6-12-2000 26115, nr. 18 Kamerstuk 2000-2001 2e Kamer 13Kb
Meerjarenprogramma Verkeersveiligheid 1998-2002; Motie om voorstellen te doen voor een gebalanceerde verdeelsleutel voor de opbrengst van verdeelsleutels over locale overheden

6-12-2000 26115, nr. 19 Kamerstuk 2000-2001 2e Kamer 13Kb
Meerjarenprogramma Verkeersveiligheid 1998-2002; Motie om te onderzoeken hoe verkeersovertredingen kunnen worden bijgehouden per kentekenhouder, voor bestraffing op maat

6-12-2000 26115, nr. 20 Kamerstuk 2000-2001 2e Kamer 12Kb
Meerjarenprogramma Verkeersveiligheid 1998-2002; Motie om notoire verkeersovertreders dusdanig te registreren dat zij kunnen worden verplicht tot een rijvaardigheidsonderzoek

30-6-2000 nr. 1464 Kamervragen met antwoord 1999-2000 2e Kamer 14Kb
Vragen van de leden Valk en Santi (beiden PvdA) aan de minister van Buitenlandse Zaken over een voorgenomen executie in de Amerikaanse Staat Texas. (Ingezonden 14 juni 2000); Antwoord

8-6-2000 nr. 1319 Kamervragen met antwoord 1999-2000 2e Kamer 13Kb
van de leden Valk en Van Heemst (beiden PvdA) aan de minister van Verkeer en Waterstaat over stijging van het aantal ongevallen onder skeelers en skaters. (Ingezonden 11 mei 2000); Antwoord

29-5-2000 nr. 1293 Kamervragen met antwoord 1999-2000 2e Kamer 15Kb
Vragen van de leden Van der Hoek en Valk (beiden PvdA) aan de staatssecretarissen van Landbouw, Natuurbeheer en Visserij en van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen, dhr. Van der Ploeg, over de aanvraag voor een museum moderne kunst in Oranjewoud. (Ingezonden 27 april 2000); Antwoord

10-5-2000 nr. 1183 Kamervragen met antwoord 1999-2000 2e Kamer 28Kb
Vragen van de leden Leers (CDA), Timmermans en Valk (beiden PvdA), Terpstra (VVD) en Van 't Riet (D66) aan de ministers van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en van Justitie en de staatssecretaris van Economische Zaken over het uitblijven van Nederlandse ondertekening van Internationale Conventies over corruptie. (Ingezonden 7 april 2000); Antwoord

5-4-2000 nr. 989 Kamervragen met antwoord 1999-2000 2e Kamer 15Kb
Vragen van de leden Belinfante, Valk en Timmermans (allen PvdA) aan de staatssecretaris van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen, dhr. Van der Ploeg, en de minister van Justitie over nieuwe feiten die verband houden met de nalatenschap van kunstverzamelaar Chardzjiev. (Ingezonden 1 maart 2000); Antwoord

13-3-2000 nr. 844 Kamervragen met antwoord 1999-2000 2e Kamer 31Kb
Vragen van de leden Koenders, Valk en Timmermans (allen PvdA) aan de minister van Buitenlandse Zaken over de situatie in Tsjetsjenië. (Ingezonden 24 februari 2000); Antwoord

21-2-2000 nr. 731 Kamervragen met antwoord 1999-2000 2e Kamer 14Kb
Vragen van de leden Valk en Koenders (beiden PvdA) aan de minister van Buitenlandse Zaken over een actiever beleid ter opsporing van de oorlogsmisdadigers Karadzic en Mladic. (Ingezonden 25 januari 2000); Antwoord

21-2-2000 nr. 716 Kamervragen met antwoord 1999-2000 2e Kamer 16Kb
Vragen van de leden Dijksma en Valk (beiden PvdA) aan de minister voor Ontwikkelingssamenwerking over het stopzetten van de activiteiten van de Stichting Mala Sirena.(Ingezonden 3 februari 2000); Antwoord

7-2-2000 nr. 654 Kamervragen met antwoord 1999-2000 2e Kamer 15Kb
Vragen van de leden Belinfante, Valk en Timmermans (allen PvdA) aan de staatssecretaris van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen, dhr. Van der Ploeg en de minister van Justitie, over de nalatenschap van kunstverzamelaar Chardzjiev. (Ingezonden 30 november 1999); Antwoord

21-12-1999 nr. 459 Kamervragen met antwoord 1999-2000 2e Kamer 13Kb
Vragen van de leden Valk, Koenders (beiden PvdA) en Hoekema (D66) aan de ministers van Buitenlandse Zaken en voor Ontwikkelingssamenwerking over het werk van de Special Group on the Roma/Gypsies. (Ingezonden 29 november 1999); Antwoord

6-12-1999 nr. 364 Kamervragen met antwoord 1999-2000 2e Kamer 13Kb
Vragen van de leden Valk en Koenders (beiden PvdA) aan de minister van Defensie over kritiek op de Nederlandse KFOR-militairen. (Ingezonden 3 november 1999); Antwoord

6-12-1999 nr. 357 Kamervragen met antwoord 1999-2000 2e Kamer 13Kb
Vragen van de leden Hoekema (D66) en Valk (PvdA) aan de minister van Buitenlandse Zaken over een rapport over martelingen in Russische gevangenissen. (Ingezonden 17 november 1999); Antwoord

2-11-1999 nr. 176 Kamervragen met antwoord 1999-2000 2e Kamer 13Kb
Vragen van de leden Valk en Koenders (beiden PvdA) aan de minister van Buitenlandse Zaken over terreur tegen niet-Albanese bevolkingsgroepen in Kosovo. (Ingezonden 14 oktober 1999); Antwoord

4-10-1999 nr. 27 Kamervragen met antwoord 1999-2000 2e Kamer 14Kb
Vragen van de leden Hoekema (D66) en Valk (PvdA) aan de minister van Buitenlandse Zaken over VN-burgemeesters in Kosovo. (Ingezonden 2 september 1999); Antwoord

21-9-1999 nr. 2023 Kamervragen met antwoord 1998-1999 2e Kamer 17Kb
Vragen van de leden Koenders en Valk (beiden PvdA) aan de ministers van Buitenlandse Zaken en van Defensie over intimidatie en vervolging van Servische burgers in Kosovo. (Ingezonden 26 augustus 1999); Antwoord

8-9-1999 nr. 1940 Kamervragen met antwoord 1998-1999 2e Kamer 16Kb
Vragen van de leden Valk en Koenders (beiden PvdA) aan de ministers van Buitenlandse Zaken en van Defensie over geweld tegen Serviers en zigeuners in Kosovo. (Ingezonden 10 augustus 1999); Antwoord

23-8-1999 nr. 1854 Kamervragen met antwoord 1998-1999 2e Kamer 16Kb
Vragen van de leden Valk en Koenders (beiden PvdA) aan de ministers van Buitenlandse Zaken en voor Ontwikkelingssamenwerking en de staatssecretaris van Justitie over mogelijke mensenrechtenschendingen tegen Roma in Kosovo. (Ingezonden 19 juli 1999); Antwoord

22-7-1999 nr. 1716 Kamervragen met antwoord 1998-1999 2e Kamer 17Kb
Vragen van de leden Valk en Herrebrugh (beiden PvdA) aan de minister van Verkeer en Waterstaat over de veiligheid van veerboten in met name Zuid-Europese landen. (Ingezonden 11 juni 1999); Antwoord

19-4-1999 nr. 1161 Kamervragen met antwoord 1998-1999 2e Kamer 15Kb
Vragen van de leden Bos en Valk (beiden PvdA) aan de minister van Justitie, de minister van Verkeer en Waterstaat en de staatssecretaris van Financiën over de fiscale aftrekbaarheid van verkeersboetes van werknemers. (Ingezonden 22 maart 1999); Antwoord

13-4-1999 nr. 1134 Kamervragen met antwoord 1998-1999 2e Kamer 14Kb
Vragen van het lid Valk (PvdA) aan de ministers van Justitie en van Verkeer en Waterstaat over de camera's langs de snelweg A9. (Ingezonden 23 februari 1999); Antwoord

9-3-1999 nr. 875 Kamervragen met antwoord 1998-1999 2e Kamer 15Kb
Vragen van het lid Valk (PvdA) aan de staatssecretaris van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen, dhr. Van der Ploeg, over de voorgenomen vernietiging van archiefbestanddelen inzake immigratie. (Ingezonden 4 februari 1999); Antwoord

28-12-1998 nr. 486 Kamervragen met antwoord 1998-1999 2e Kamer 13Kb
Vragen van de leden Valk en Feenstra (beiden PvdA) over een proef met lange vrachtwagencombinaties. (Ingezonden 1 september 1998); Antwoord

20-10-1998 nr. 150 Kamervragen met antwoord 1998-1999 2e Kamer 14Kb
Vragen van de leden Van Oven en Valk (beiden PvdA) aan de minister en de staatssecretaris van Buitenlandse Zaken over een Britse geheime agent bij de Duitse Bundesbank. (Ingezonden 29 september 1998); Antwoord

08-10-1998 nr. 79 Kamervragen met antwoord 1998-1999 2e Kamer 16Kb
Vragen van de leden Valk, Timmermans en Koenders (allen PvdA) over uitlatingen van een kolonel inzake Nederlandse invloed bij SFOR. (Ingezonden 10 september 1998); Antwoord

08-10-1998 nr. 91 Kamervragen met antwoord 1998-1999 2e Kamer 13Kb
Vragen van de leden Valk en Feenstra (beiden PvdA) over een proef met lange vrachtwagencombinaties. (Ingezonden 1 september 1998); Mededeling

02-10-1998 nr. 57 Kamervragen met antwoord 1998-1999 2e Kamer 14Kb
Vragen van de leden Koenders en Valk (beiden PvdA) aan de ministers van Financiën en voor Ontwikkelingssamenwerking over de economische situatie in Rusland. (Ingezonden 18 september 1998); Antwoord

13-08-1998 nr. 1640 Kamervragen met antwoord 1997-1998 2e Kamer 18Kb
Vragen van de leden Koenders en Valk (beiden PvdA) over de situatie in Kosovo. (Ingezonden 6 augustus 1998); Antwoord

07-08-1998 nr. 1630 Kamervragen met antwoord 1997-1998 2e Kamer 14Kb
Vragen van de leden Hoekema (D66) en Valk (PvdA) over ziektegevallen als gevolg van omgang met de Hawk. (Ingezonden 14 juli 1998); Antwoord

23-07-1998 nr. 1554 Kamervragen met antwoord 1997-1998 2e Kamer 15Kb
Vragen van het lid Valk (PvdA) over de collectie van het Rijksmuseum voor Volkenkunde in Leiden. (Ingezonden 24 mei 1996); Antwoord

16-07-1998 nr. 1491 Kamervragen met antwoord 1997-1998 2e Kamer 14Kb
Vragen van de leden Valk en Middel (beiden PvdA) over Interlands en bekerfinales in de Rotterdamse Kuip. (Ingezonden 20 mei 1998); Antwoord

16-07-1998 nr. 1513 Kamervragen met antwoord 1997-1998 2e Kamer 13Kb
Vragen van het lid Valk (PvdA) over het boek «Interventie op afspraak» van K. Croese. (Ingezonden 12 juni 1998); Antwoord

16-06-1998 nr. 1346 Kamervragen met antwoord 1997-1998 2e Kamer 14Kb
Vragen van de leden Hoekema (D66) en Valk (PvdA) over naleving van het VN-verdrag tegen marteling door Israël. (Ingezonden 26 mei 1998); Antwoord

12-06-1998 nr. 1329 Kamervragen met antwoord 1997-1998 2e Kamer 14Kb
Vragen van de leden Hoekema (D66) en Valk (PvdA) over de situatie in Kosovo. (Ingezonden 7 mei 1998); Antwoord

12-06-1998 nr. 1332 Kamervragen met antwoord 1997-1998 2e Kamer 13Kb
Vragen van de leden Valk en Middel (beiden PvdA) over Interlands en bekerfinales in de Rotterdamse Kuip. (Ingezonden 20 mei 1998); Mededeling

09-06-1998 nr. 1282 Kamervragen met antwoord 1997-1998 2e Kamer 14Kb
Vragen van de leden Valk en Koenders (beiden PvdA) over een executie in Texas. (Ingezonden 8 mei 1998); Antwoord

09-06-1998 nr. 1283 Kamervragen met antwoord 1997-1998 2e Kamer 14Kb
Vragen van de leden Koenders en Valk (beiden PvdA) over levering van rapporten over rassendiscriminatie aan de VN. (Ingezonden 27 maart 1998); Antwoord

05-05-1998 nr. 1159 Kamervragen met antwoord 1997-1998 2e Kamer 13Kb
Vragen van de leden Koenders en Valk (beiden PvdA) over levering van rapporten over rassendiscriminatie aan de VN. (Ingezonden 27 maart 1998); Mededeling

22-04-1998 nr. 1097 Kamervragen met antwoord 1997-1998 2e Kamer 14Kb
Vragen van de leden Van Oven en Valk (beiden PvdA) over marteling van een Nederlander door de Franse politie. (Ingezonden 30 maart 1998); Antwoord

22-04-1998 nr. 1098 Kamervragen met antwoord 1997-1998 2e Kamer 15Kb
Vragen van de leden Van Oven en Valk (beiden PvdA) over mishandeling van een Nederlander door de Franse politie. (Ingezonden 9 april 1998); Antwoord

16-03-1998 nr. 832 Kamervragen met antwoord 1997-1998 2e Kamer 15Kb
Vragen van de leden Hoekema (D66) en Valk (PvdA) over de gemeenteraad van Srebenica. (Ingezonden 30 januari 1998); Antwoord

16-03-1998 nr. 852 Kamervragen met antwoord 1997-1998 2e Kamer 15Kb
Vragen van het lid Valk (PvdA) over invoering van lange vrachtwagens. (Ingezonden 24 februari 1998); Antwoord

11-03-1998 nr. 818 Kamervragen met antwoord 1997-1998 2e Kamer 14Kb
Vragen van de leden Van Oven, Valk en Woltjer (allen PvdA) over berichten inzake aftapping van communicatiemiddelen van EU-lidstaten onder verantwoordelijkheid van het Verenigd Koninkrijk. (Ingezonden 20 januari 1998); Antwoord

03-03-1998 nr. 767 Kamervragen met antwoord 1997-1998 2e Kamer 15Kb
Vragen van het lid Valk (PvdA) over het archief van de Deutsche Revisions- und Treuhand A.G. (Ingezonden 19 januari 1998); Antwoord

19-02-1998 nr. 715 Kamervragen met antwoord 1997-1998 2e Kamer 13Kb
Vraag van de leden Valk (PvdA), Weisglas (VVD), Verhagen (CDA), Roethof (D66), Sipkes (GroenLinks) en Van Middelkoop (GPV) over het doodvonnis van een Duitser in Iran. (Ingezonden 5 februari 1998); Antwoord

17-02-1998 nr. 696 Kamervragen met antwoord 1997-1998 2e Kamer 13Kb
Vragen van het lid Valk (PvdA) over het archief van de Deutsche Revisions- und Treuhand A.G. (Ingezonden 19 januari 1998); Mededeling

12-02-1998 nr. 684 Kamervragen met antwoord 1997-1998 2e Kamer 15Kb
Vragen van het lid Valk (PvdA) over het boek «Tussen sociale wil en werkelijkheid». (Ingezonden 15 januari 1998); Antwoord

06-02-1998 nr. 637 Kamervragen met antwoord 1997-1998 2e Kamer 14Kb
Vragen van de leden Van Oven, Valk en Woltjer (allen PvdA) over berichten inzake aftapping van communicatiemiddelen van EU-lidstaten onder verantwoordelijkheid van het Verenigd Koninkrijk. (Ingezonden 20 januari 1998); Mededeling

14-01-1998 nr. 509 Kamervragen met antwoord 1997-1998 2e Kamer 13Kb
Vragen van de leden Hoekema (D66) en Valk (PvdA) over aanhouding van een oorlogsmisdadiger. (Ingezonden 17 december 1997); Antwoord

08-01-1998 nr. 453 Kamervragen met antwoord 1997-1998 2e Kamer 13Kb
Vragen van de leden Hoekema (D66) en Valk (PvdA) over initiatieven inzake Kosovo. (Ingezonden 5 december 1997); Antwoord

24-12-1997 25318, nr. 4 Kamerstuk 1997-1998 2e Kamer 13Kb
Meerjarenprogramma Verkeersveiligheid 1997-2001; Motie met verzoek om een aanvulling op het Meerjarenprogramma Verkeersveiligheid

24-12-1997 25318, nr. 5 Kamerstuk 1997-1998 2e Kamer 13Kb
Meerjarenprogramma Verkeersveiligheid 1997-2001; Motie over maatregelen tegen het opvoeren van snorfietsen

18-12-1997 25600 V, nr. 27 Kamerstuk 1997-1998 2e Kamer 13Kb
Begroting van het Ministerie van Buitenlandse Zaken (V) voor het jaar 1998; Motie inzake toetsing van de criteria voor wapenexport

16-12-1997 nr. 408 Kamervragen met antwoord 1997-1998 2e Kamer 16Kb
Vragen van de leden Koenders en Valk (beiden PvdA) over misbruik van hulp aan Bosnië-Herzegovina. (Ingezonden 4 december 1997); Antwoord

05-11-1997 nr. 208 Kamervragen met antwoord 1997-1998 2e Kamer 14Kb
Vragen van de leden Van Oven en Valk (beiden PvdA) over de aanslag op de Rainbow Warrior. (Ingezonden 3 oktober 1997); Antwoord

05-11-1997 nr. 209 Kamervragen met antwoord 1997-1998 2e Kamer 13Kb
Vragen van de leden Valk (PvdA) en Hoekema (D66) over identificatie van slachtoffers uit Srebrenica. (Ingezonden 1 oktober 1997); Antwoord

16-09-1997 nr. 1791 Kamervragen met antwoord 1996-1997 2e Kamer 14Kb
Vragen van het lid Valk (PvdA) over het aanhouden van vrachtwagenchauffeurs in België. (Ingezonden 29 augustus 1997); Antwoord

01-09-1997 nr. 1717 Kamervragen met antwoord 1996-1997 2e Kamer 17Kb
Vragen van de leden Valk en Zijlstra (beiden PvdA) over de gang van zaken rond de verongelukte mijnspecialist. (Ingezonden 15 juli 1997); Antwoord

01-08-1997 nr. 1654 Kamervragen met antwoord 1996-1997 2e Kamer 14Kb
Vragen van de leden Van Oven en Valk (beiden PvdA) over een artikel over top-spion Duane Clarridge. (Ingezonden 10 juli 1997); Antwoord

24-07-1997 nr. 1576 Kamervragen met antwoord 1996-1997 2e Kamer 13Kb
Vragen van de leden Hoekema (D66) en Valk (PvdA) over door uit Bosnië teruggekeerde militairen meegenomen illegale CD's. (Ingezonden 20 juni 1997); Antwoord

24-07-1997 nr. 1614 Kamervragen met antwoord 1996-1997 2e Kamer 14Kb
Vragen van de leden Blaauw (VVD), Valk (PvdA) en Van der Linden (CDA) over het afsluiten van een MOU met Albanië. (Ingezonden 4 juli 1997); Antwoord

10-07-1997 nr. 1491 Kamervragen met antwoord 1996-1997 2e Kamer 15Kb
Vragen van de leden Valk (PvdA), Blaauw (VVD) en Gabor (CDA) over de dreiging van een nieuw conflict tussen Georgië en Abchazië. (Ingezonden 12 juni 1997); Antwoord

17-06-1997 nr. 1342 Kamervragen met antwoord 1996-1997 2e Kamer 16Kb
Vragen van de leden Valk en Middel (beiden PvdA) over na de Tweede Wereldoorlog gerecupereerde kunstwerken. (Ingezonden 28 mei 1997); Antwoord

17-06-1997 nr. 1350 Kamervragen met antwoord 1996-1997 2e Kamer 14Kb
Vragen van de leden Sterk en Valk (beiden PvdA) over de verkrachting van een vrouwelijke militair door een officier. (Ingezonden 14 mei 1997); Antwoord

10-06-1997 nr. 1320 Kamervragen met antwoord 1996-1997 2e Kamer 15Kb
Vragen van de leden Hoekema (D66) en Valk (PvdA) over de uitspraken van luitenant L. van Duijn. (Ingezonden 22 mei 1997); Antwoord

03-06-1997 nr. 1255 Kamervragen met antwoord 1996-1997 2e Kamer 13Kb
Vragen van de leden Valk en Van Traa (beiden PvdA) over het mandaat van de vredesmacht in Albanië. (Ingezonden 12 mei 1997); Antwoord

28-05-1997 nr. 1220 Kamervragen met antwoord 1996-1997 2e Kamer 20Kb
Vragen van de leden Hoekema (D66) en Valk (PvdA) over de uitspraken van luitenant L. van Duin. (Ingezonden 2 mei 1997); Antwoord

26-05-1997 nr. 1204 Kamervragen met antwoord 1996-1997 2e Kamer 15Kb
Vragen van de leden Hoekema (D66) en Valk (PvdA) over de ontslagname van de VN-rapporten inzake vermisten en massagraven. (Ingezonden 24 april 1997); Antwoord

16-04-1997 nr. 993 Kamervragen met antwoord 1996-1997 2e Kamer 17Kb
Vragen van de leden Hoekema (D66), Valk (PvdA) en Van den Doel (VVD) over de uitspraken van de Russische minister van Defensie over de Russische strijdkrachten. (Ingezonden 6 maart 1997); Antwoord

26-03-1997 nr. 873 Kamervragen met antwoord 1996-1997 2e Kamer 14Kb
Vragen van de leden Valk en Huys (beiden PvdA) om de Noordervaart te onttrekken aan de binnenvaart. (Ingezonden 27 februari 1997); Antwoord

26-03-1997 nr. 876 Kamervragen met antwoord 1996-1997 2e Kamer 14Kb
Vragen van de leden Sipkes (GroenLinks), Gabor (CDA), Van Middelkoop (GPV) en Valk (PvdA) over het oppakken van oppositieleden door de Albanese regering. (Ingezonden 31 januari 1997); Antwoord

25-03-1997 nr. 835 Kamervragen met antwoord 1996-1997 2e Kamer 14Kb
Vragen van het lid Valk (PvdA) over het effect van het gebruik van de autotelefoon op de verkeersveiligheid. (Ingezonden 17 februari 1997); Antwoord

18-03-1997 nr. 798 Kamervragen met antwoord 1996-1997 2e Kamer 15Kb
Vragen van de leden Van Oven en Valk (beiden PvdA) over deelname van Nederlandse of uit Nederland afkomstige militairen aan de verwoesting van de enclave Medack. (Ingezonden 27 januari 1997); Antwoord

04-03-1997 nr. 742 Kamervragen met antwoord 1996-1997 2e Kamer 13Kb
Vragen van de leden Sipkes (GroenLinks), Gabor (CDA), Van Middelkoop (GPV) en Valk (PvdA) over het oppakken van oppositieleden door de Albanese regering. (Ingezonden 31 januari 1997); Mededeling

27-02-1997 25022, nr. 5 Kamerstuk 1996-1997 2e Kamer 12Kb
Aanpak van de bereikbaarheid in Nederland; Motie om het goederenvervoer boven 150 kilometer binnen 10 jaar intermodaal te laten plaatsvinden

21-02-1997 nr. 663 Kamervragen met antwoord 1996-1997 2e Kamer 16Kb
Vragen van de leden Valk en Van Heemst (beiden PvdA) over het gebruik van een knipperend mistachterlicht. (Ingezonden 28 januari 1997); Antwoord

04-02-1997 nr. 581 Kamervragen met antwoord 1996-1997 2e Kamer 14Kb
Vragen van de leden Hoekema (D66) en Valk (PvdA) over het arresteren van een van oorlogsmisdaden verdachte persoon. (Ingezonden 14 januari 1997); Antwoord

29-01-1997 nr. 568 Kamervragen met antwoord 1996-1997 2e Kamer 16Kb
Vragen van de leden Valk en Liemburg (beiden PvdA) over de zmok-school «de Kameleon» in Alkmaar. (Ingezonden 3 december 1996); Antwoord

31-12-1996 nr. 436 Kamervragen met antwoord 1996-1997 2e Kamer 15Kb
Vragen van de leden Valk (PvdA) en Hoekema (D66) over de aanhoudende demonstraties in Belgrado. (Ingezonden 12 december 1996); Antwoord

18-12-1996 nr. 381 Kamervragen met antwoord 1996-1997 2e Kamer 14Kb
Vragen van de leden Van den Berg (SGP) en Valk (PvdA) over de berging van een Amerikaanse B-24 bommenwerper uit de Tweede Wereldoorlog. (Ingezonden 1 november 1996); Antwoord

16-12-1996 nr. 367 Kamervragen met antwoord 1996-1997 2e Kamer 14Kb
Vragen van de leden Valk (PvdA) en Blaauw (VVD) over het vaststaan van Nederlandse vrachtwagens aan de Russische grens. (Ingezonden 21 november 1996); Antwoord

15-11-1996 25000 X, nr. 26 Kamerstuk 1996-1997 2e Kamer 12Kb
Rijksbegroting van het ministerie van Defensie voor het jaar 1997; Motie over het heroverwegen van de accreditatie in Nederland van militaire attachés vanuit Irak en Iran

15-11-1996 25000 X, nr. 27 Kamerstuk 1996-1997 2e Kamer 13Kb
Rijksbegroting van het ministerie van Defensie voor het jaar 1997; Motie over een initiatief, in NAVO-verband, ter verbetering van de levensomstandigheden van Russische beroepsmilitairen

15-11-1996 25000 X, nr. 29 Kamerstuk 1996-1997 2e Kamer 12Kb
Rijksbegroting van het ministerie van Defensie voor het jaar 1997; Motie inzake defensie-samenwerking tussen Nederland en de Baltische staten

13-11-1996 24722, nr. 13 Kamerstuk 1996-1997 2e Kamer 12Kb
Meerjarenprogramma Verkeersveiligheid 1996-2000; Motie over taakstelling m.b.t. reductie van het aantal verkeersslachtoffers in 2000

12-11-1996 nr. 234 Kamervragen met antwoord 1996-1997 2e Kamer 16Kb
Vragen van de leden Oudkerk en Valk (beiden PvdA) over geneesmiddelendonaties. (Ingezonden 10 oktober 1996); Antwoord

20-08-1996 nr. 1538 Kamervragen met antwoord 1995-1996 2e Kamer 16Kb
Vragen van de leden Oudkerk en Valk (beiden PvdA) over donaties bestaande uit ingezamelde en gesorteerde retourmedicatie. (Ingezonden 1 juli 1996); Antwoord

20-08-1996 nr. 1562 Kamervragen met antwoord 1995-1996 2e Kamer 16Kb
Vragen van de leden Valk (PvdA) en Hoekema (D66) over de gebeurtenissen rond het Dutchbat in juli 1995. (Ingezonden 11 juli 1996); Antwoord

05-08-1996 nr. 1516 Kamervragen met antwoord 1995-1996 2e Kamer 14Kb
Vragen van het lid Valk (PvdA) over het verzoek van de afdeling Maritieme Historie tot het beheren van een collectie. (Ingezonden 1 juli 1996); Antwoord

25-07-1996 nr. 1500 Kamervragen met antwoord 1995-1996 2e Kamer 13Kb
Vragen van de leden Valk (PvdA) en Hoekema (D66) over de gebeurtenissen rond het Dutchbat in juli 1995. (Ingezonden 11 juli 1996); Mededeling

15-07-1996 nr. 1433 Kamervragen met antwoord 1995-1996 2e Kamer 14Kb
Vragen van de leden Dijksma en Valk (beiden PvdA) over het hanteren van een maximale leeftijdsgrens bij de politie in regio Noord-Holland. (Ingezonden 20 mei 1996); Antwoord

09-07-1996 nr. 1401 Kamervragen met antwoord 1995-1996 2e Kamer 13Kb
Vragen van de leden Apostolou, Valk en Van Oven (allen PvdA) over een terdoodveroordeling op Cuba. (Ingezonden 13 juni 1996); Antwoord

28-06-1996 nr. 1340 Kamervragen met antwoord 1995-1996 2e Kamer 13Kb
Vragen van het lid Valk (PvdA) over de collecties van Rijksmusea. (Ingezonden 30 mei 1996); Antwoord

28-06-1996 nr. 1341 Kamervragen met antwoord 1995-1996 2e Kamer 16Kb
Vragen van het lid Valk (PvdA) over de collectie van het Rijksmuseum voor Volkenkunde in Leiden. (Ingezonden 24 mei 1996); Antwoord

26-06-1996 nr. 1321 Kamervragen met antwoord 1995-1996 2e Kamer 13Kb
Vragen van de leden Dijksma en Valk (beiden PvdA) over het hanteren van een maximale leeftijdsgrens bij de politie in regio Noord-Holland. (Ingezonden 20 mei 1996); Mededeling

19-06-1996 nr. 1281 Kamervragen met antwoord 1995-1996 2e Kamer 17Kb
Vragen van het lid Valk (PvdA) over de uitvoering van de Wet Vaartijden en Bemanningssterkte. (Ingezonden 21 mei 1996); Antwoord

07-06-1996 nr. 1207 Kamervragen met antwoord 1995-1996 2e Kamer 15Kb
Vragen van de leden Valk en Van Oven (beiden PvdA) over de IFOR-troepen. (Ingezonden 8 mei 1996); Antwoord

02-05-1996 nr. 995 Kamervragen met antwoord 1995-1996 2e Kamer 15Kb
Vragen van de leden De Hoop Scheffer (CDA) en Valk (PvdA) over de opleiding van dienstplichtigen in Bosnië. (Ingezonden 28 maart 1996); Antwoord

23-04-1996 nr. 966 Kamervragen met antwoord 1995-1996 2e Kamer 13Kb
Vragen van de leden Woltjer en Valk (beiden PvdA) over het houden van het wereldkampioenschap schaken in Irak. (Ingezonden 14 maart 1996); Antwoord

10-04-1996 nr. 874 Kamervragen met antwoord 1995-1996 2e Kamer 15Kb
Vragen van de leden Valk en Woltjer (beiden PvdA) over de archieven van Staatsbosbeheer en van de muskusratten-bestrijders. (Ingezonden 21 februari 1996); Antwoord

04-04-1996 nr. 841 Kamervragen met antwoord 1995-1996 2e Kamer 17Kb
Vragen van de leden Stellingwerf (RPF), Van 't Riet (D66), Valk (PvdA) en Van den Berg (SGP) over eventuele stopzetting van steun voor sanering van de binnenvaart. (Ingezonden 14 maart 1996); Antwoord

04-04-1996 nr. 860 Kamervragen met antwoord 1995-1996 2e Kamer 17Kb
Vragen van de leden Vreeman en Valk (beiden PvdA) over het tekortschieten van het aantal controles van de Rijksverkeersinspectie. (Ingezonden 9 februari 1996); Antwoord

20-03-1996 nr. 770 Kamervragen met antwoord 1995-1996 2e Kamer 13Kb
Vragen van de leden Valk en Woltjer (beiden PvdA) over de archieven van Staatsbosbeheer en van de muskusratten-bestrijders. (Ingezonden 21 februari 1996); Mededeling

13-03-1996 nr. 733 Kamervragen met antwoord 1995-1996 2e Kamer 14Kb
Vragen van de leden Valk (PvdA) en Hoekema (D66) over Karadzic die ongehinderd controleposten van IFOR kon passeren. (Ingezonden 14 februari 1996); Antwoord

23-02-1996 nr. 599 Kamervragen met antwoord 1995-1996 2e Kamer 14Kb
Vragen van het lid Valk (PvdA) over een mogelijke ongelijke behandeling van Belgische en buitenlandse vrachtwagenchauffeurs. (Ingezonden 1 februari 1996); Antwoord

12-02-1996 nr. 552 Kamervragen met antwoord 1995-1996 2e Kamer 14Kb
Vragen van de leden Valk en Zijlstra (beiden PvdA) over de benoeming van Karremans tot kolonel. (Ingezonden 1 februari 1996); Antwoord

06-02-1996 nr. 535 Kamervragen met antwoord 1995-1996 2e Kamer 14Kb
Vragen van de leden Hoekema (D66) en Valk (PvdA) over het aanhouden van gezochte oorlogsmisdadigers. (Ingezonden 10 januari 1996); Antwoord

06-02-1996 nr. 536 Kamervragen met antwoord 1995-1996 2e Kamer 14Kb
Vragen van de leden Hoekema (D66) en Valk (PvdA) over ontvoeringen van Bosnische burgers door Bosnische Serviërs. (Ingezonden 8 januari 1996); Antwoord

29-01-1996 nr. 482 Kamervragen met antwoord 1995-1996 2e Kamer 18Kb
Vragen van de leden Vreeman, Valk (beiden PvdA) en Leers (CDA) over de tijdelijke arbeidsvoorziening voor beroepsgoederenvervoer. (Ingezonden 24 november 1995); Antwoord

19-12-1995 nr. 337 Kamervragen met antwoord 1995-1996 2e Kamer 13Kb
Vragen van de leden Hoekema (D66), Valk (PvdA) en Blaauw (VVD) over de massamoord in Srebrenica. (Ingezonden 22 november 1995); Antwoord

18-12-1995 nr. 335 Kamervragen met antwoord 1995-1996 2e Kamer 13Kb
Vragen van de leden Valk en Van Gijzel (beiden PvdA) over het door rood licht rijden bij de A-9 rotonde te Alkmaar. (Ingezonden 20 november 1995); Antwoord

29-11-1995 nr. 252 Kamervragen met antwoord 1995-1996 2e Kamer 22Kb
Vragen van de leden Van Heemst en Valk (beiden PvdA) over passieve veiligheid. (Ingezonden 25 oktober 1995); Antwoord

16-11-1995 24400 V, nr. 21 Kamerstuk 1995-1996 2e Kamer 13Kb
Rijksbegroting van het ministerie van Buitenlandse Zaken voor het jaar 1996; Motie over bevestiging doodvonnis Ken Saro Wiwa door militaire regering van Nigeria

14-11-1995 nr. 206 Kamervragen met antwoord 1995-1996 2e Kamer 14Kb
Vragen van de leden Valk en Van Gijzel (beiden PvdA) over het door rood licht rijden bij de A 9-rotonde te Alkmaar. (Ingezonden 30 oktober 1995); Antwoord

30-10-1995 nr. 122 Kamervragen met antwoord 1995-1996 2e Kamer 13Kb
Aanvullende vragen van de leden Van Gijzel en Valk (beiden PvdA) over de APK-keuring. (Ingezonden 12 oktober 1995); Antwoord

25-10-1995 nr. 106 Kamervragen met antwoord 1995-1996 2e Kamer 13Kb
Vragen van de leden Scheltema-de Nie (D66) en Valk (PvdA) over de vernietiging van IDB-dossiers. (Ingezonden 12 oktober 1995); Antwoord

13-10-1995 nr. 56 Kamervragen met antwoord 1995-1996 2e Kamer 13Kb
Vragen van de leden Valk en Lilipaly (beiden PvdA) over de terdoodveroordeling van een 16-jarige Filipijns meisje (Ingezonden 19 september 1995); Antwoord

13-10-1995 nr. 57 Kamervragen met antwoord 1995-1996 2e Kamer 13Kb
Vragen van de leden Van Oven, Houda en Valk (allen PvdA) over de kernproeven op Mururoa (Ingezonden 12 september 1995); Antwoord

18-09-1995 nr. 1195 Kamervragen met antwoord 1994-1995 2e Kamer 13Kb
Vragen van de leden Van Oven en Valk (beiden PvdA) over het rechtshulpverdrag tussen Nederland en Suriname. (Ingezonden 25 juli 1995); Antwoord

07-09-1995 nr. 1177 Kamervragen met antwoord 1994-1995 2e Kamer 15Kb
Vragen van de leden Valk (PvdA), Blaauw (VVD) en Hoekema (D66) over de ontwikkelingen inzake de Krajina. (Ingezonden 11 augustus 1995); Antwoord

22-08-1995 nr. 1106 Kamervragen met antwoord 1994-1995 2e Kamer 13Kb
Vragen van de leden Van Oven en Valk (beiden PvdA) over het rechtshulpverdrag tussen Nederland en Suriname. (Ingezonden 25 juli 1995); Mededeling

18-07-1995 nr. 1011 Kamervragen met antwoord 1994-1995 2e Kamer 15Kb
Vragen van de leden Lilipaly en Valk (beiden PvdA) over de overstromingen in 1994 in Noord-Holland. (Ingezonden 19 mei 1995); Antwoord

18-07-1995 nr. 1016 Kamervragen met antwoord 1994-1995 2e Kamer 14Kb
Vragen van de leden Valk en Van Heemst (beiden PvdA) over medicijnen die de rijvaardigheid beïnvloeden. (Ingezonden 30 juni 1995); Antwoord

19-06-1995 nr. 904 Kamervragen met antwoord 1994-1995 2e Kamer 14Kb
Vragen van de leden Lilipaly en Valk (beiden PvdA) over de overstromingen in 1994 in Noord-Holland (Ingezonden 19 mei 1995); Mededeling

09-06-1995 nr. 868 Kamervragen met antwoord 1994-1995 2e Kamer 14Kb
Vragen van de leden Valk en Van Oven (beiden PvdA) over vernietiging van archiefbestanddelen uit het archief van de Inlichtingendienst Buitenland (Ingezonden 7 april 1995); Antwoord

30-05-1995 nr. 798 Kamervragen met antwoord 1994-1995 2e Kamer 14Kb
Vragen van de leden Van Oven en Valk (beiden PvdA) over het kamp De Joden Savanne in Suriname (Ingezonden 10 maart 1995); Antwoord

30-05-1995 nr. 801 Kamervragen met antwoord 1994-1995 2e Kamer 17Kb
Vragen van de leden Valk en Van Oven (beiden PvdA) over vernietiging van archiefbestanddelen uit het archief van de Inlichtingendienst Buitenland (Ingezonden 7 april 1995); Antwoord

30-05-1995 nr. 804 Kamervragen met antwoord 1994-1995 2e Kamer 15Kb
Vragen van de leden Van Oven en Valk (beiden PvdA) over de betrokkenheid van dertien Nederlanders bij oorlogsmisdaden tegen de Servische burgerbevolking (Ingezonden 4 mei 1995); Antwoord

09-05-1995 nr. 740 Kamervragen met antwoord 1994-1995 2e Kamer 13Kb
Vragen van de leden Valk en Van Oven (beiden PvdA) over vernietiging van archiefbestanddelen uit het archief van de Inlichtingendienst Buitenland (Ingezonden 7 april 1995); Mededeling

09-05-1995 nr. 749 Kamervragen met antwoord 1994-1995 2e Kamer 16Kb
Vragen van de leden Hoekema (D66), Van der Hoevenen De Hoop Scheffer (beiden CDA), Korthals (VVD), Sipkes (GroenLinks), Sterk en Valk (beiden PvdA) over de medische ondersteuning van de bevolking van de Moslim-enclave Srebrenica (Ingezonden 6 april 1995); Antwoord

01-05-1995 nr. 689 Kamervragen met antwoord 1994-1995 2e Kamer 14Kb
Vragen van het lid Valk (PvdA) over de snelheidsbegrenzer (Ingezonden 6 april 1995); Antwoord

01-05-1995 nr. 692 Kamervragen met antwoord 1994-1995 2e Kamer 14Kb
Vragen van de leden Sterk en Valk (beiden PvdA) over het verschuiven van het maandagochtend-appèl (Ingezonden 22 maart 1995); Antwoord

25-04-1995 nr. 667 Kamervragen met antwoord 1994-1995 2e Kamer 13Kb
Vragen van de leden Van Oven en Valk (beiden PvdA) over het kamp De Joden Savanne in Suriname (Ingezonden 10 maart 1995); Mededeling

16-03-1995 22100, nr. 24 Kamerstuk 1994-1995 2e Kamer 12Kb
Meerjarenplan Verkeersveiligheid; Motie over het alcoholpromillage

16-03-1995 22100, nr. 26 Kamerstuk 1994-1995 2e Kamer 12Kb
Meerjarenplan Verkeersveiligheid; Motie over capaciteit van politiekorpsen en handhaving van verkeersregels op 50 en 80 km-wegen

16-03-1995 22100, nr. 36 Kamerstuk 1994-1995 2e Kamer 13Kb
Meerjarenplan Verkeersveiligheid; Motie over het alcoholpromillage

13-03-1995 nr. 521 Kamervragen met antwoord 1994-1995 2e Kamer 13Kb
Aanvullende vragen van de leden Valk en Sterk (beiden PvdA) over de opleiding voor uit te zenden dienstplichtigen (Ingezonden 24 februari 1995); Antwoord

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 23 mei 2002 @ 15:09:25 #18
24099 Tia_Tijger
Demonisator :)
pi_4294425
quote:
Op donderdag 23 mei 2002 13:04 schreef Ulx het volgende:
Vanaf 1995, Hiz:
[..]
Ja zeg, dan moet je LEZEN!

Kom nou, 10 seconden op TV voor een botte one liner is toch zeker wel genoeg voor ieder probleem in Nederland!.
Mis ik dadelijk nog GTST ofsow, daar heb ik geen zin an, hoor, veel te moeilijk allemaal.

EDIT- voor dat een of andere randdebiel denkt dat ik het meen, dit is sarcastisch bedoeld.

[Dit bericht is gewijzigd door Tia_Tijger op 23-05-2002 15:20]

You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.
pi_4294730
Hiz heeft denk ik liever dat Gerrit periodiek bij hem thuis was langsgereden om even verantwoording af te leggen.
  donderdag 23 mei 2002 @ 15:53:22 #20
13044 Belzeburp
Wim zou het zo gewild hebben.
pi_4295167
Oooh, ik dacht dat jullie het over (ome) Gerrit van de Valk hadden, je weet wel de schoonvader van Joep v.d. Nieuwenhuyzen.

En nu nog maar wachten tot iemand een regeltje uit het bovenstaande lijstje pikt om te zeggen "zie nou wel blablabla"

pi_4295769
quote:
Misschien had je zelf je eens wat meer kunnen verdiepen in de politici.
pi_4295828
Het is jammer dat het standpunt van topicopener in deze thread zo uit zijn context gerukt en opgeblazen wordt. Ik ben het roerig met hem eens.

Natuurlijk is het onwenselijk dat politici er hoofdzakelijk op uit zijn met hun smoel in het 8-uur-journaal te komen. Dat gebeurt en gebeurde en is dus niet iets van deze tijd. Wat ik graag van de media zou zien, is dat zij wat kritischer naar de Tweede Kamer kijken. Toen de wet BOPZ er bijvoorbeeld doorheen geloodst werd, heb ik hier geen enkele politicus in de media verantwoording voor horen afleggen.

Het is een schande.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_4296059
quote:
Op donderdag 23 mei 2002 16:28 schreef extremeknul het volgende:

[..]

Misschien had je zelf je eens wat meer kunnen verdiepen in de politici.

Ik krijg er geen € 85.000 per jaar voor, mag ik dan verwachten dat een kamerlid zelf op het idee komt verantwoording af te leggen aan het volk dat hij vertegenwoordigt?
  donderdag 23 mei 2002 @ 16:52:16 #24
5097 Mass
Back in town
pi_4296163
quote:
Op donderdag 23 mei 2002 16:45 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik krijg er geen € 85.000 per jaar voor, mag ik dan verwachten dat een kamerlid zelf op het idee komt verantwoording af te leggen aan het volk dat hij vertegenwoordigt?

Dat doet hij ook.
Mag ik dan verwachten dat jij zelf ook een beetje je best doet om de jou aangeboden informatie tot je te nemen voordat je kritiek levert?

Wat stel je nou eigenlijk concreet voor? Welke CONCRETE actie moet zo'n Kamerlid volgens jou ondernemen?

Tomorrow will come,
to cancel the future,
Tomorrow's a gun,
loaded confusion.
pi_4296168
quote:
Op donderdag 23 mei 2002 16:45 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat doet hij toch in de Tweede Kamer? primair? En die zittingen zijn toch openbaar? En de beraadslagingen op te vragen? Couchpotato!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')