abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86135189
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat gaat mij ook wat ver. Ik ga een pittige discussie met PVV-stemmers echter niet uit de weg.
Jongen, met die lui valt niet te praten. Alles is de schuld van links en/of de moslims (zo hebben de moslims volledige schuld aan het fileprobleem hier) en als je met ze in discussie wilt gaan brullen ze gelijk DEMONISERING!!!!
PWBF
pi_86135247
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:33 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Triest idd.
Vraag me altijd af hoe dat gaat op plekken waar je "gedwongen" met andersdenkenden om moet gaan....werk, sportclub dat soort dingen. Zouden daar ook eliminatie-acties plaatsvinden?
Werk is wat anders, sportclub eventueel ook. Ik ben heel tolerant, maar tolereren is ook wat ik doe, ik laat een ander met rust. Accepteren in mijn vrienden en kennissenkring, dat is wat anders, dat is mijn privéterrein, en daarin kies ik voor mensen met wie ik bepaalde waarden deel.

Neonazi's, PVV-ers en andere racisten komen er niet in. Landmijnproducenten ook niet, mensenhandelaars evenmin. Hoofddoekjes en strenggereformeerden in beginsel ook niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_86135264
quote:
Op maandag 6 september 2010 17:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Eurlings zag het al aankomen natuurlijk :D
Die mag over een paar jaar puin gaan ruimen in een gemarginaliseerd CDA :).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_86135309
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:37 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Triest en treurug zijn mensen die op een fascist stemmen die meent dat tientallen miljoenen moslims uit Europa gedeporteerd moeten worden en vindt dat rassenrellen jegens arabieren best positief zouden zijn...
Ik zal je eerlijk zeggen dat op microniveau politiek nauwelijks een rol speelt bij mij.
Wat ooms/tantes/neefjes/nichtjes stemmen, ik heb werkelijk geen flauw idee en nou zie ik de meesten sowieso niet vaak en dat ik de 1 leuker vind als de ander heeft met hele andere dingen te maken.

Ruzie zoeken in de familie omdat iemand op partij X heeft gestemd? wat een onzin, maar uh....hoe doe jij dat met collega's die PVV hebben gestemd? Sta je die in de pauze onder het genot van een kopje koffie ook de huid vol te schelden en weg te jagen van de tafel waaraan je zit?
pi_86135321
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mwoah, als een familielid verkondigt dat de islam zijn leven verpest en dat PVV ons land moet redden dan voel ik mij toch geroepen om daar tegenin te gaan. Of het nou familie is of niet.
Alsof jij hem gaat overtuigen dat hij het verkeerd ziet. Nee, hij gelooft dat en hij zal net zo hard tegen jou in gaan. Resultaat: ruzie over niets.

Ik vind dat werkelijk net zo zinloos als mensen die dogmatisch ruzie gaan maken over hun favoriete god, voetbalclub of Idols-kandidaat.

Politieke voorkeur zegt zo weinig over mensen, zeker omdat de meeste mensen veel meer met andere zaken bezig zijn. Voor mij is politiek een leuke soap, en hoewel ik wel bepaalde voorkeur heb, leef ik echt niet in de illusie dat mijn wereldbeeld op de een of andere manier heilig is.
pi_86135364
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:43 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Alsof jij hem gaat overtuigen dat hij het verkeerd ziet. Nee, hij gelooft dat en hij zal net zo hard tegen jou in gaan. Resultaat: ruzie over niets.

Ik vind dat werkelijk net zo zinloos als mensen die dogmatisch ruzie gaan maken over hun favoriete god, voetbalclub of Idols-kandidaat.
Je lijkt m'n vader wel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_86135474
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je lijkt m'n vader wel.
Haha, slimme man.

Op internet is over politiek ruzieën leuk, we kennen elkaar niet dus je kan ook geen relaties verknallen nav triviaal gedoe. In het echte leven is dat het niet waard.
pi_86135519
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:43 schreef Boekenwurm het volgende:

Politiek is allang verworden tot een theater voor voetbalhooligans in een krijtjespak.
pi_86135570
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:47 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Haha, slimme man.

Op internet is over politiek ruzieën leuk, we kennen elkaar niet dus je kan ook geen relaties verknallen nav triviaal gedoe. In het echte leven is dat het niet waard.
Ik zal niet snellen een vriendschap verpesten door een politieke discussie. Komt ook doordat er geen overtuigde PVV'ers in mijn vriendengroep zitten. Wel een enkeling die PVV heeft gestemd en we voeren wel eens een discussie, maar aan het eind van de rit is alles weer koek en ei.
pi_86135600
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:49 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Politiek is allang verworden tot een theater voor voetbalhooligans in een krijtjespak.
Daarom, mensen maken er meer van dan het is. Alsof je leven werkelijk zo anders zal zijn als er vier jaar ( :X ) andere mensen aan het roer zitten.
pi_86135650
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:51 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Daarom, mensen maken er meer van dan het is. Alsof je leven werkelijk zo anders zal zijn als er vier jaar ( :X ) andere mensen aan het roer zitten.
Daar heb je gelijk in. Probleem is dat de PVV voor mij echt een brug te ver is. Ik deel de opvattingen van het CDA en de VVD evenmin, maar heb er relatief weinig problemen mee wanneer deze partijen gaan regeren.
pi_86135710
:{.
I´m back.
pi_86135759
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik deel de opvattingen van het CDA en de VVD evenmin, maar heb er relatief weinig problemen mee wanneer deze partijen gaan regeren.
Wel als beiden in een regering zitten. Wanneer een van beide partijen samenwerkt met een meer echt liberale/sociale/groenere partij, dan niet.
pi_86135894
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:55 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

Wel als beiden in een regering zitten. Wanneer een van beide partijen samenwerkt met een meer echt liberale/sociale/groenere partij, dan niet.
Ik zal niet staan te juichen, integendeel. Het zijn echter geen partijen die er heel extreme opvattingen op nahouden.
  maandag 6 september 2010 @ 19:01:54 #255
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_86136041
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik zal niet staan te juichen, integendeel. Het zijn echter geen partijen die er heel extreme opvattingen op nahouden.
al zijn ze wel extreem (ik vind winkels verplicht dicht op zondag redelijk extreem, tis toch mijn zaak, dan mag IK toch uitmaken wat ik doe), ze zijn niet polariserend of discriminerend.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_86136046
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in. Probleem is dat de PVV voor mij echt een brug te ver is. Ik deel de opvattingen van het CDA en de VVD evenmin, maar heb er relatief weinig problemen mee wanneer deze partijen gaan regeren.
Ik heb ooit een tante gehad die op Glimmerveen heeft gestemd bedenk ik me nu....ik was nog erg jong en wist niets van politiek, laat staan wie Glimmerveen was. Later toen ik me dat begon te realiseren vond ik het wel apart en heb nog eens navraag bij haar gedaan....dezelfde riedel als je nu van PVV-aanhangers te horen krijg kwam er uit.

Niet mijn opvattingen, maar in de persoonlijke omgang een aardige vrouw (erg verbitterd, dat wel) en die ene keer per jaar dat ik haar tegenkwam gewoon normaal mee omgaan. Mss dat het anders wordt als je dagelijks koffie bij elkaar drinkt en je elke dag een tirade aan moet horen over buitenlanders...dan kan ik me voorstellen dat je de balen krijgt, maar om mensen puur alleen uit te sluiten vanwege hun politieke voorkeur gaat mij dus een brug te ver. Dan doe je precies wat je bij de ander zo veracht.
pi_86136246
quote:
Op maandag 6 september 2010 19:01 schreef Tanin het volgende:

[..]

al zijn ze wel extreem (ik vind winkels verplicht dicht op zondag redelijk extreem, tis toch mijn zaak, dan mag IK toch uitmaken wat ik doe), ze zijn niet polariserend of discriminerend.
Juist, dit dus eigenlijk.
pi_86136272
quote:
Op maandag 6 september 2010 19:02 schreef Kingstown het volgende:

Mss dat het anders wordt als je dagelijks koffie bij elkaar drinkt en je elke dag een tirade aan moet horen over buitenlanders...dan kan ik me voorstellen dat je de balen krijgt, maar om mensen puur alleen uit te sluiten vanwege hun politieke voorkeur gaat mij dus een brug te ver. Dan doe je precies wat je bij de ander zo veracht.
Onzin, dat zijn totaal andere dingen. Ik pleit niet voor een staat die PVV-ers uitsluit en Koos volgens mij ook niet. Dit zijn privécontacten, en je mag best eisen stellen aan de mensen waarmee je omgaat, misschien hebben veel fokkers helemaal niks te eisen wat dat betreft, maar het valt binnen de persoonlijke levenssfeer. Je hebt ook gristenen die een atheist niet binnenlaten, hoeft ook niet.
  Moderator maandag 6 september 2010 @ 19:08:58 #259
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_86136297
quote:
Op maandag 6 september 2010 19:01 schreef Tanin het volgende:

[..]

Ik heb dit al ZO vaak recht moeten zetten: het CDA is niet voor winkelsluiting op zondag. Volgens haar programma kan elke gemeente zelf bepalen wat ze daar mee doet.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_86136330
quote:
Op maandag 6 september 2010 19:02 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik heb ooit een tante gehad die op Glimmerveen heeft gestemd bedenk ik me nu....ik was nog erg jong en wist niets van politiek, laat staan wie Glimmerveen was. Later toen ik me dat begon te realiseren vond ik het wel apart en heb nog eens navraag bij haar gedaan....dezelfde riedel als je nu van PVV-aanhangers te horen krijg kwam er uit.

Niet mijn opvattingen, maar in de persoonlijke omgang een aardige vrouw (erg verbitterd, dat wel) en die ene keer per jaar dat ik haar tegenkwam gewoon normaal mee omgaan. Mss dat het anders wordt als je dagelijks koffie bij elkaar drinkt en je elke dag een tirade aan moet horen over buitenlanders...dan kan ik me voorstellen dat je de balen krijgt, maar om mensen puur alleen uit te sluiten vanwege hun politieke voorkeur gaat mij dus een brug te ver. Dan doe je precies wat je bij de ander zo veracht.
Wellicht heb je al mijn posts niet gelezen. Zeer begrijpelijk overigens, maar ik stel nergens dat ik Wilders-stemmers uitsluit. Het ging erover dat ik discussies voer met PVV-stemmers, zelfs als het vrienden van mij betreft. Boekenwurm vindt dat onzinnig omdat je je vriendschap niet op het spel moet zetten. Maar dat gebeurt ook niet.

Toen ik nog thuis woonde kwam mijn oom wekelijks langs en stak hij weer een verhaal over buitenlanders en Wilders (dat was de begintijd van Geert). Ja, daar ga je dan met hem over in discussie.
  maandag 6 september 2010 @ 19:12:26 #261
18933 Krush
Altijd newbie gebleven
pi_86136420
quote:
Op maandag 6 september 2010 19:08 schreef Mike het volgende:

[..]

Ik heb dit al ZO vaak recht moeten zetten: het CDA is niet voor winkelsluiting op zondag. Volgens haar programma kan elke gemeente zelf bepalen wat ze daar mee doet.
Waarom elke gemeente en niet elke winkelier? Heeft dat dan echt helemaal niks met eerbiediging van de Zondagsrust te maken?
  Moderator maandag 6 september 2010 @ 19:14:33 #262
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_86136506
quote:
Op maandag 6 september 2010 19:12 schreef Krush het volgende:

[..]

Waarom elke gemeente en niet elke winkelier? Heeft dat dan echt helemaal niks met eerbiediging van de Zondagsrust te maken?
Nee, voor absolute zondagsrust voor je bij de SGP zijn.

Ik vind het een mooie oplossing dat elke gemeente zelf mag kiezen. We hebben nou eenmaal gemeentes die helemaal los willen gaan op zondag en dorpen waar niemand een open winkel wil zien. Dat weet je ook als winkelier als je je ergens vestigt. Zo krijgt elke gemeente z'n eigen zin.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  maandag 6 september 2010 @ 19:15:11 #263
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_86136538
Goh bidden helpt echt! :o
Snollebolt
pi_86136567
quote:
Op maandag 6 september 2010 19:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Onzin, dat zijn totaal andere dingen. Ik pleit niet voor een staat die PVV-ers uitsluit en Koos volgens mij ook niet. Dit zijn privécontacten, en je mag best eisen stellen aan de mensen waarmee je omgaat, misschien hebben veel fokkers helemaal niks te eisen wat dat betreft, maar het valt binnen de persoonlijke levenssfeer. Je hebt ook gristenen die een atheist niet binnenlaten, hoeft ook niet.
Mogen PVV stemmers wel weer bij je binnenkomen als ze zijn overgestapt naar een andere partij of blijven ze voor eeuwig verketterd?
  maandag 6 september 2010 @ 19:17:41 #265
18933 Krush
Altijd newbie gebleven
pi_86136653
quote:
Op maandag 6 september 2010 19:14 schreef Mike het volgende:

[..]

Nee, voor absolute zondagsrust voor je bij de SGP zijn.

Ik vind het een mooie oplossing dat elke gemeente zelf mag kiezen. We hebben nou eenmaal gemeentes die helemaal los willen gaan op zondag en dorpen waar niemand een open winkel wil zien. Dat weet je ook als winkelier als je je ergens vestigt. Zo krijgt elke gemeente z'n eigen zin.
Het lijkt me toch aardig ingrijpend dat ik als zelfstandige gedwongen wordt te verhuizen als ik op zondag mijn deuren wil openen. Waarom kunnen mensen die aan de zondagsrust hechten niet gewoon binnenblijven na de kerk 's morgens? Lijkt mij een veel mooiere oplossing dan het aan anderen opleggen van jouw levensovertuiging.

Maargoed, dit is offtopic.
pi_86136879
quote:
Op maandag 6 september 2010 19:17 schreef Krush het volgende:

[..]

Het lijkt me toch aardig ingrijpend dat ik als zelfstandige gedwongen wordt te verhuizen als ik op zondag mijn deuren wil openen. Waarom kunnen mensen die aan de zondagsrust hechten niet gewoon binnenblijven na de kerk 's morgens? Lijkt mij een veel mooiere oplossing dan het aan anderen opleggen van jouw levensovertuiging.

Nougoed, dat zullen gelovigen in het algemeen en SGP-ers in het bijzonder nooit begrijpen helaas. Dat je niet abortus moét plegen als je dat niet wilt. Dat je niet gedwongen wordt tot euthanasie als je dat niet wilt. Dat je niet met iemand van hetzelfde geslacht hoeft te trouwen als je dat niet wilt.

Free choice. It's a bitch.
  Moderator maandag 6 september 2010 @ 19:24:10 #267
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_86136946
quote:
Op maandag 6 september 2010 19:17 schreef Krush het volgende:

[..]

In de praktijk levert het geen andere uitkomsten op: iemand die in Staphorst woont, gaat echt op zondag z'n winkel niet opendoen, want dat levert 'm niks op.

Maar idd, offtopic. :P
pi_86139014
quote:
Op maandag 6 september 2010 19:16 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Mogen PVV stemmers wel weer bij je binnenkomen als ze zijn overgestapt naar een andere partij of blijven ze voor eeuwig verketterd?
Ik ben niet rancuneus, loop ook niet weg voor de discussie, maar ik zie niet in waarom gezellig zou doen met iemand wiens waarden ik verafschuw. Net doen alsof het er niet is? Om het allemaal maar lekker vrijblijvend en gezellig te houden?
pi_86139360
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:19 schreef Urquhart het volgende:
CDA valt echt totaal uit elkaar nu :')
Dat vrees ik ook een beetje. Maar dan is er ook weer ruimte voor een nieuwe KVP. Dat dan weer wel.
pi_86141393
quote:
Op maandag 6 september 2010 20:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik ben niet rancuneus, loop ook niet weg voor de discussie, maar ik zie niet in waarom gezellig zou doen met iemand wiens waarden ik verafschuw. Net doen alsof het er niet is? Om het allemaal maar lekker vrijblijvend en gezellig te houden?
Het is een politieke mening, geen karaktereigenschap. Ik zie het eerder als een verkeerde redenering of een gebrek aan ontwikkeling en wereldkennis om PVV te stemmen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')