abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 april 2005 @ 11:06:00 #176
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_26369750
In twee maanden dat allemaal doen?!
Ik vind dat zó vreselijk dom...

Redenen om het niet te doen:
- Je spendeert relatief veel te veel tijd in bussen. Over land doen is hartstikke leuk, om mensen te leren kennen, om landschappen te zien. Maar deze afstanden binnen 2 maanden is álleen maar in de bus zitten. Heb je enig idee van de afstanden daar?
- Je ziet niéts van een land. Een stad zien of een land is méér dan alleen de toeristische highlights "doen". Je bent toch geen Jappanner?
- De grootste attractie van Latijns Amerika is zijn bevolking. Door een beetje rustig aan te doen, zo nu en dan een (mid)dagje "niets" te doen, jezelf tijd te geven een plek te leren kennen geef je jezelf de gelegenheid wat mensen te leren kennen, bij iemand langs te gaan of nog eens af te spreken.
- Je bent dodelijk vermoeit aan het eind van je reis en zult pas door je foto's zien wat je allemaal gezien (lees: gemist) hebt. Geen rust om indrukken te verwerken, want jij moet alweer verder.
- Ik ben er van overtuigd dat het onveiliger is: doordat je geen enkele plek leert kennen, zwaar vermoeid wordt, geen idee hebt hoe dingen "werken" omdat je steeds weer ergens anders bent ben je een makkelijke "prooi" voor mensen die je willen oplichten of bestelen.
- Je hebt geen enkele ruimte voor afwijkingen van een strak schema, in positieve of negatieve zin: niet als je leuke mensen ontmoet, ergens lang(er) wilt blijven, of de liefde van je leven ontmoet, ook niet als er stakingen of demonstraties zijn.

Redenen om het wel te doen:
- Je hebt in korte tijd een heel stel stempels in je paspoort.

Take your pick...

Advies: Maak een keuze!!! Geniet van wat één of twee van deze mooie en inmens (!) grote landen te bieden hebben en kom later nog eens terug om een ander land te zien. (je ligt toch niet op sterven?!) Om de absolute hoogtepunten van een bepaald land te zien denk ik aan:

Minimaal 4-5 weken voor Peru, minimaal 4 voor Chili, minimaal 5 voor Argentinië, minimaal 5 voor Brazilië. Paraguay ken ik niet eens. Dan heb ik het niet over boerendorpjes (hoewel ik denk dat een paar daarvan heel veel toevoegen aan je reis), maar gewoon een béétje een beeld krijgen van een land.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  woensdag 20 april 2005 @ 12:19:50 #177
8474 Porto
Fok it..!
pi_26371303
quote:
Op woensdag 20 april 2005 11:06 schreef Hik het volgende:
In twee maanden dat allemaal doen?!
Ik vind dat zó vreselijk dom...

Redenen om het niet te doen:
- Je spendeert relatief veel te veel tijd in bussen. Over land doen is hartstikke leuk, om mensen te leren kennen, om landschappen te zien. Maar deze afstanden binnen 2 maanden is álleen maar in de bus zitten. Heb je enig idee van de afstanden daar?
- Je ziet niéts van een land. Een stad zien of een land is méér dan alleen de toeristische highlights "doen". Je bent toch geen Jappanner?
- De grootste attractie van Latijns Amerika is zijn bevolking. Door een beetje rustig aan te doen, zo nu en dan een (mid)dagje "niets" te doen, jezelf tijd te geven een plek te leren kennen geef je jezelf de gelegenheid wat mensen te leren kennen, bij iemand langs te gaan of nog eens af te spreken.
- Je bent dodelijk vermoeit aan het eind van je reis en zult pas door je foto's zien wat je allemaal gezien (lees: gemist) hebt. Geen rust om indrukken te verwerken, want jij moet alweer verder.
- Ik ben er van overtuigd dat het onveiliger is: doordat je geen enkele plek leert kennen, zwaar vermoeid wordt, geen idee hebt hoe dingen "werken" omdat je steeds weer ergens anders bent ben je een makkelijke "prooi" voor mensen die je willen oplichten of bestelen.
- Je hebt geen enkele ruimte voor afwijkingen van een strak schema, in positieve of negatieve zin: niet als je leuke mensen ontmoet, ergens lang(er) wilt blijven, of de liefde van je leven ontmoet, ook niet als er stakingen of demonstraties zijn.

Redenen om het wel te doen:
- Je hebt in korte tijd een heel stel stempels in je paspoort.

Take your pick...

Advies: Maak een keuze!!! Geniet van wat één of twee van deze mooie en inmens (!) grote landen te bieden hebben en kom later nog eens terug om een ander land te zien. (je ligt toch niet op sterven?!) Om de absolute hoogtepunten van een bepaald land te zien denk ik aan:

Minimaal 4-5 weken voor Peru, minimaal 4 voor Chili, minimaal 5 voor Argentinië, minimaal 5 voor Brazilië. Paraguay ken ik niet eens. Dan heb ik het niet over boerendorpjes (hoewel ik denk dat een paar daarvan heel veel toevoegen aan je reis), maar gewoon een béétje een beeld krijgen van een land.
Zo ben je tegen mij ooit ook een keer tekeer gegaan maargoed je moet begrijpen dat niet iedereen zo graag chillt met locals en echt voor de mensen op reis gaat.. sommigen hebben gewoon weinig vakantie dagen/tijd en willen zo veel mogelijk zien in een korte periode.. ik zou me dood vervelen dat ik rustig aan zou doen.. als ik ergens aankom beginnen de kriebels alweer als ik op een kaart zie waar ik allemaal nog meer heen kan kan er ook niets aan doen.. is een tik en het gaat mij echt niet om veel stempels in me paspoort.. heb waarschijnlijk gewoon adhd soms zijn mijn reizen dan ook erg vermoeiend, maar ik ga ook niet op vakantie om uit te rusten.. dat doe ik wel op kantoor of in het weekend thuis
quote:
Je hebt helemaal gelijk..! alleen vind ik het opzich ook wel wat hebben die extra spanning dat je een plek niet kent.. en genaait worden ach.. de laaste keer dat ik opgelicht werd door een local was juist omdat ik erg lang bleef hangen en die kerel op een gegeven moment ging vertrouwen... dus tis maar hoe je ermee omgaat.. of je je omgeving kent of niet.

*typo

[ Bericht 1% gewijzigd door Porto op 20-04-2005 22:51:04 ]
  woensdag 20 april 2005 @ 16:14:24 #178
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_26377929
Goeie posts van jullie beide.

Ik heb iid niet heel veel tijd (ook in de toekomst niet zoals het er naar uitziet) om een half jaar achter elkaar lekker op reis te gaan, vandaar dat ik zoveel in een korte tijd wilde doen. Ben al bang dat na de post van Hik heb besloten rustig aan te gaan doen. Eerst eens kijken hoe het me in julie afgaat als ik voor het eerst ver weg ga (Ecuador) en hoe het reizen me dan bevalt (kwa snel gaan of lekker chillen). Daarna heb ik in Mexico 5 maanden de tijd om na te denken wat me het beste lijkt.

Zullen maar 2 landen worden denk ik. Nu nog kiezen welke 2. Thnx voor de info!
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_26380772
quote:
Op woensdag 20 april 2005 12:19 schreef Porto het volgende:

[..]

Zo ben je tegen mij ooit ook een keer tekeer gegaan maargoed je moet begrijpen dat niet iedereen zo graag chillt met locals en echt voor de mensen op reis gaat.. sommigen hebben gewoon weinig vakantie dagen/tijd en willen zo veel mogelijk zien in een korte periode.. ik zou me dood vervelen dat ik rustig aan zou doen.. als ik ergens aankom beginnen de kriebels alweer als ik op een kaart zie waar ik allemaal nog meer heen kan kan er ook niets aan doen.. is een tik en het gaat mij echt niet om veel stempels in me paspoort.. heb waarschijnlijk gewoon adhd soms zijn mijn reizen dan ook erg vermoeiend, maar ik ga ook niet op vakantie om uit te rusten.. dat doe ik wel op kantoor of in het weekend thuis
[..]
Ik heb het zelfde, ik ben over het algemeen na 1 of 2 dagen een stad beu en wil dan verder.

Al vlieg ik vrijwel altijd in ZA, in tegenstelling tot de plannen van Jojo
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_31934514
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 22:37 schreef qwerty_x het volgende:
mijn inbreng is misschien niet geheel en al objectief
maar de zin van het leven -samengevat en enigszins vrij geinterpreteerd- is toch echt:
Brazilie zien en sterven
Ik zou er liever een tijdje leven
pi_38216363
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 22:37 schreef qwerty_x het volgende:
mijn inbreng is misschien niet geheel en al objectief
maar de zin van het leven -samengevat en enigszins vrij geinterpreteerd- is toch echt:
Brazilie zien en sterven
Wat heeft Brazilie wel wat Argentinie niet heeft?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 25 mei 2006 @ 23:37:57 #182
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_38216633
Weinig posts afgelopen jaar

Heb uiteindelijk alleen maar het zuiden van Mexico (de rest had ik tijdens m'n verblijf al grotendeels gezien), Belize en Guatemala gezien. Was een mooie reis. Nu blijf alleen nog heel Zuid Amerika over (Ecuador benk al geweest ).
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_38252492
Aaaah daar wil ik ook nog heen!. Heb 6 maanden reizen in totaal en wil ook nog zoveel (eh, alles) van Z-A zien (wat me niet lukt in 6 maanden, dunkt me)... bah, moet ik keuzes gaan maken enzo
pi_38252834
Hoe bevalt het je in Argentina?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')