abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23012849
Ja wat is mijn budget. In principe ongelimiteerd, al was ik niet van plan tienduizenden euro's uit te geven daar
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 2 november 2004 @ 09:05:28 #152
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23015717
Het hangt er ook een beetje vanaf hoe lang je gaat. Ik heb ik 5 weken alleen het zuiden/oosten gezien in een heel relaxed tempo.

Maar de belangrijste vraag is misschien: Wat vind je leuk, waar houd je van? Er is zóveel te doen en te zien...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_23023186
Machu Pichu wil ik sowieso zien. Ik houd eigenlijk van vanalles. Winkelen, door de stad wandelen, uitgaan, de Andes, mooie gebouwen, dingen van Indianen, etc...
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24879352
Om dit topic maar weer eens een kick te geven mijn plannen zijn enigszins gewijzigd (noodgedwongen, heel verhaal waar ik verder niet op in zal gaan, het gaat hier immers om reizen )

Begin maart vlieg ik naar Buenos Aires, en eind mei wacht er in Santiago een vliegtuig op me om me weer naar Nederland te brengen. Ruim 2 en halve maand dus, waarin Argentinie en Chili op het programma staan.
Het is de bedoeling het advies om de Atacama-woestijn te bezoeken op te volgen, net als het maken van de bustocht van Santiago naar Mendoza. Verder moet de tocht ons langs Peninsula Valdes, El Calafate, Torres del Paine, Puerto Montt, Cordoba en Salta leiden. En dan tussendoor ook nog wat oppikken denk ik. Lekker uit het raampje van de bus kijken.
Het rondje dat we gaan maken is dus als volgt: Vanaf Buenos Aires zuidwaarts, via Puerto Natales naar Puerto Montt, dan richting Santiago, vandaar Argentinie in, via Cordoba naar Salta, dan weer Chili in naar San Pedro de Atacama, en dan langzaamaan weer afzakken naar Santiago voor de terugtocht!
It's too late to change your mind
You let loss be your guide
pi_24883683
Diego kent Buenos Aires, Puerto Montt, Santiago, Mendoza en Cordoba

Ik zou gaan vliegen naar Ushaia(zuid Argentinie) of El Calafate als je goed op tijd boekt kost het je misschien 200 euro(voor 2 man) en heb je meer tijd om in het zuiden van Chili en Argentinie rond te trekken.

Plaatsen die ook de moeite waard zijn om te bezoeken. Bariloche(ongeveer op een uurtje of 4 van Puerto Montt, waarschijnlijk kun je er met de bus ook wel komen en dan moet je net als bij Santiago-Mendoza de andes over) bij Cordoba heb je Carlos Paz, ik ken het niet maar het schijnt erg mooi te zijn. En verder is het misschien wel een idee om langs Punta Arenas te gaan omdat het de meest zuidelijke grote stad ter wereld is wat wel apart is. Je kan ook voor weinig geld(25 euro of zo p.p) een hele dag met een gids en busje rondtrekken en dan kom je allerlei beesten tegen en verder valt het op hoe onherbrgzaam het is.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24883702
Begin maart zit ik overigens waarschijnlijk in Buenos Aires
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 2 februari 2005 @ 15:11:05 #157
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24884265
Leuk! Zeker ook de moeite waard: Foz de Iguazú en het gebied ten noorden van Salta (Quebrada de Humahuaca), wat veel meer weg heeft van de Andes-landen. Erg mooi. Vanuit Atacama kun je ook vrij eenvoudig een tour doen naar Uyuni in Bolivia. Maar misschien heb je zo ook al genoeg te doen...

Bussen zijn in het algemeen prima, zeker op de lange afstanden. Goedkoop en confortabel en zoals je al zegt: genieten van het landschap onderweg!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_24930155
Ik zit in maart in Lima.
  dinsdag 19 april 2005 @ 18:10:23 #159
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_26353716
Post van gister in het andere topic:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik wil in december tm feb (7/8 weken) nog in Zuid-Amerika reizen door de volgende landen:

Peru, Chili, Argentinie, heel ff Paraguay bij het 3 landen punt en dan een tijdje Brazilie. Denken jullie dat dit te doen is in deze korte periode en is. Hoe is het vervoer daaro?

Ik denk zelf wel dat het te doen is natuurlijk maar de vraag is eigenlijk: "kan ik dan nog bepaalde plaatsen bezoeken die de moeite waard zijn".

Hebben landen als Peru, Chili en Argentinie veel plaatsen die gaaf zijn om te bezoeken of zijn er maar 3 dorpen per land waar je echt geweest moet zijn. Brazilie heb ik al veel plekjes van gehoord en denk dat ik daar al zo'n 3 weken aan kwijt ben. Heb dus niet de behoefte om 1 week ergens aan het strand te liggen... tis meer van plekken bezoeken en 1/2 dagen later naar het volgende...

En hoe is het transport (bus, als het moet vliegen) in Peru, Chili, Argentinie en Brazilie?

Alvast bedankt.

Owja.. als jullie denken dat die landen makkelijk in 7 weken te doen zijn zeg dat dat aub, dan kan ik namelijk ook nog in het noorden van dat continent wat bezoeken.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Oki, heb vandaag nog geen tijd gehad deze post te lezen maar zou Hik graag willen vragen of ik in 2 maanden mooie dingen in deze landen kan zien, of adviseer je me dan maar minder landen te zien (Peru/Chili/Argentinie/Brasil en maybe beetje van Paraguay. Ik hoef dus niet elk boerendorp in elk land te zien maar zeg maar wel de dingen die de moeite echt waard zijn. Wat raad je me aan?

Dank alvast.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_26354936
Ik zou zeggen vliegen op Lima, Cuzco, La Paz, Santiago, Mendoza, Buenos Aires en Rio.

Waarschijnlijk kun je nog wat dingen meepakken die toch ' op de route' liggen en zul je waarschijnlijk alleen La Paz - Santiago en Buenos Aires - Rio moeten vliegen.

P.S. Andersom kan ook natuurlijk
  dinsdag 19 april 2005 @ 18:53:37 #161
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_26355048
Ik wilde vliegen naar Lima en dan de rest per grond vervoer doen... Of was die post van jou niet voor mij?

Als ik ga vliegen zoals jij het zegt ben ik met 1 week al klaar En moet natuurlijk wel "door" het land reizen...
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_26355118
La Paz - Santiago en Buenos Aires is denk iets van 4000 km dus als je 4,5 dagen achter elkaar in de bus wil zitten is dat wel aan te raden
  dinsdag 19 april 2005 @ 19:01:57 #163
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_26355266
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 18:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
La Paz - Santiago en Buenos Aires is denk iets van 4000 km dus als je 4,5 dagen achter elkaar in de bus wil zitten is dat wel aan te raden
Mja.. da bedoel ik Hoef niet in 4,5 dagen op de helft van m'n hele reis te zitten.. Zeg maar dat ik voor het traject Lima-Buenos Aires zo'n 3 weken heb. In zo'n periode moet ik toch wel het een en ander hebben kunnen zien.

Hoeveel dagen/weken denk jij dat het nodig is om de 3/4 mooiste dingen van Argentinie te zien? (Of denk je dat er 20 dingen zijn in Argentinie die ik gezien "moet" hebben?
pi_26355444
stel dat je vanaf Santiago af komt

dag 1: Santiago
dag 2: Santiago
dag 3: reis naar Mendoza
dag 4: Mendoza
dag 5: reis naar San Carlos de Bariloce
dag 6: San carlos de Bariloche
dag 7: San Carlos de Bariloche
dag 8: Reis naar BsAs
dag 9: BsAs
dag 10: BsAs
dag 11: BsAs
dag 12: BsAs
Dag 13: Reis naar Igazu
Dag 14: Igazu
Dag 15: Reis naar Brazilie
  dinsdag 19 april 2005 @ 19:13:06 #165
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_26355526
Nouja.. volgens mij begrijpen we elkaar verkeerd

Ik heb in totaal zo'n 7/8 weken. Is dit wat jij zei alleen reizen? En wat zijn zeg maar de plekjes van Argentinie die ik moet zien?
pi_26355604
Nee het was een voorbeeld voor Argentinie

Ik zou 2/3 weken uittrekken voor Peru, 1 voor Bolivia, 1 voor Chili, 2 voor Argentinie en ik zou minimaal 1 week uittrekken voor Zuid Argentinie of Chili.
  dinsdag 19 april 2005 @ 19:18:25 #167
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_26355663
Kijk! Dat zijn posts waar ik wat aan heb, dank!

En Brazilië zou je nie doen?

pi_26355781
Ik ken Brazilie niet zo goed dus ik kan er niet goed over oordelen maar Rio lijkt me erg mooi alleen het is enorm ver rijden. De kust van het zuiden schijnt ook erg mooi te zijn als je bijvoorbeeld een paar dagen aan de zee wil liggen. Al kan je dan ook naar Punta del Este in Uruguay of Mar del Plata in Argentinie gaan. Vina del Mar in Chili is ook al een optie
  dinsdag 19 april 2005 @ 22:37:10 #169
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_26360637
mijn inbreng is misschien niet geheel en al objectief
maar de zin van het leven -samengevat en enigszins vrij geinterpreteerd- is toch echt:
Brazilie zien en sterven
zonnig Brasil
  dinsdag 19 april 2005 @ 23:35:37 #170
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_26362438
Heb al veel mooie verhalen gehoord van een jongen die 6 maanden in Brasil heeft gezeten en die was er ook lovend over. Als ik dan ook z'n foto's zie dan wil ik er het liefst morgen heen.

Maar zo te horen moet het wel te doen zijn in 7/8 weken (als ik niet teveel tijd verpruts met het aan het strand liggen enzo (al wil ik het liefst wel een weekie ofzo liggen ).
pi_26362540
7 a 8 weken lijkt me erg kort als je ook nog een weekje aan het strand wilt liggen, zeker als je de verplaatsingen in ZA via het "grondvervoer" wilt doen.
pi_26363554
Op het strand liggen is per definitie toch alleen leuk met een mooie meid.

Dus als je er geen kan vinden of dat niet wil kan je beter dingen gaan bekijken en flink gaan stappen
  woensdag 20 april 2005 @ 00:37:11 #173
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_26364076
Als ik me aan die criteria moet houden dan kan ik nooit aan het strand liggen Nouja.. misschien is het verstandig ook niet m'n tijd daaraan te verspillen en beter meer zien.

Graag dus van mensen die in die landen zijn geweest een paar dingen die ik moet zien + de tijd die ik nodig heb om er te komen en terug... als je wilt mag je zelfs al een kleine "tour" verzinnen die ik zou kunnen maken.
pi_26364106
In Peru zou ik zeker naar Arequipa, Puno, Pisco, Cuzco en Huanuco gaan. Dat kost je zo'n 3 weken, op z'n minst. Andere landen zou ik niet weten, dat weten andere mensen veel beter.
pi_26364181
2 weken voor Argentinie volgens mij, 3 weken in Peru volgens CMT. Dus dan blijven er nog 3 over
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')