Rusland is wel gewoon een land, hoor.quote:Op zondag 5 september 2010 02:10 schreef Lentilka het volgende:
ik ben er zelfs nu pas achtergekomen dat Rusland geen land is, maar een federatie met verschillende staten die erg verschillen,. Zo heb je een boeddhistische staat, maar ook islamitische staten dichterbij landen als Kazachstan etcetera. In mijn hele middelbare schooltijd is mij dit nooit verteld. Ik dacht altijd dat Rusland gewoon 1 land was, na het uiteenvallen van de Sovjetunie![]()
![]()
Anders lees je het topic even.quote:Op zondag 5 september 2010 11:56 schreef RaymanNL het volgende:
Vaag raadsel. Als ik de namen tel die in het verhaal genoemd worden kom ik op 10 uit, dan blijf Adri toch gewoon thuis?
Bosnië en Hercegovina is ook zon gaar landquote:Op zondag 5 september 2010 02:10 schreef Lentilka het volgende:
ik ben er zelfs nu pas achtergekomen dat Rusland geen land is, maar een federatie met verschillende staten die erg verschillen,. Zo heb je een boeddhistische staat, maar ook islamitische staten dichterbij landen als Kazachstan etcetera. In mijn hele middelbare schooltijd is mij dit nooit verteld. Ik dacht altijd dat Rusland gewoon 1 land was, na het uiteenvallen van de Sovjetunie![]()
![]()
dit dusquote:Op zaterdag 4 september 2010 21:00 schreef Skylark. het volgende:
Ik wist alle hoofsteden, maar het raadsel niet.
quote:Op zondag 5 september 2010 14:40 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Het raadsel klopt niet
Sinds 1995 is de hoofdstap van Cyprus niet meer Nicosia maar Lefkosia
http://www.volkskrant.nl/(...)et_voortaan_Lefkosia
quote:Op zondag 5 september 2010 14:40 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Het raadsel klopt niet
Sinds 1995 is de hoofdstap van Cyprus niet meer Nicosia maar Lefkosia
http://www.volkskrant.nl/(...)et_voortaan_Lefkosia
Het komt wel vaker voor in Griekenland hoor, dat steden oude en nieuwe namen hebbenquote:Op zondag 5 september 2010 14:44 schreef Splutje het volgende:
[..]
![]()
Ik ben er een aantal jaar geleden geweest en toen heette het gewoon Nicosia hoor
Ja, daarnaast is Nicosia gewoon nog de Nederlandse benaming voor die plaats. Ken zit bijvoorbeeld in Aken, in het Duits is het Aachen zou het dan opeens ook niet meer goed zijn? (ja ik weet Aken is niet de hoofdstad, maar ik kwam even niet op een hoofdstad waar in het Nederlands er een naam inzat die niet hierboven stond)quote:Op zondag 5 september 2010 14:44 schreef Splutje het volgende:
[..]
![]()
Ik ben er een aantal jaar geleden geweest en toen heette het gewoon Nicosia hoor
Hey, gun mij m'n 5 minutes of fame ook, al is het dan met een raadseltje uit de Donald Duck.quote:
Een federatie is niet meer dan een staatsvorm, het sluit niet uit dat iets ook een land is. Rusland is zowel een land als een federatie, Duitsland, België en de VS zijn dat bijvoorbeeld ook. Wel zijn er heel wat onderlinge verschillen in Rusland en enkele uitgeroepen (maar niet erkende) landen.quote:Op zondag 5 september 2010 02:10 schreef Lentilka het volgende:
![]()
http://twitter.com/Mickey_MouseNL/status/22340803476quote:Op naar Muisteryland! #zonjoehoewaarbenje?
Waarom zou je daar vanuit gaan? Kijkende naar het niveau van de Donald Duck en zijn lezers en de tekst van het raadsel vind ik "Die gaat niet" het meest logische antwoord.quote:Op zondag 5 september 2010 13:47 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
trouwens mensen die niet doorhadden dat de naam iets te maken had met hoofdsteden zijn wel dom
Er zijn 300 'ankerpunten' vast gesteld door de CITO (100 in Nederland, 100 in Europa en 100 m.b.t. de hele wereld). Hanoi zit hier niet bij (zie de lijst en hoort (althans volgens de CITO) dus geen basiskennis te zijn.quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:22 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Onbekend. Hoort gewoon basiskennis te zijn.
Dan bepaalt een groepje mensen achter de CITO dus wat belangrijk is. Die hebben dus blijkbaar de ultieme, objectieve waarheid te verkondigen.quote:Op maandag 6 september 2010 11:30 schreef TheFes het volgende:
[..]
Er zijn 300 'ankerpunten' vast gesteld door de CITO (100 in Nederland, 100 in Europa en 100 m.b.t. de hele wereld). Hanoi zit hier niet bij (zie de lijst en hoort (althans volgens de CITO) dus geen basiskennis te zijn.
spuit 26 meldt zich ook nog een xquote:Op maandag 6 september 2010 11:46 schreef Choad het volgende:
Het is sowieso een slecht raadsel omdat ze het over 9 mensen hebben in het begin. Ik ging dus ook niet verder denken omdat ik dacht dat Adri gewoon thuisbleef en dat dat de grap was. Anders moet je er met een minuut of 5 wel uitkomen lijkt me! Ik zou me verder geen zorgen maken over je dochtertje hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |