abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 19 december 2010 @ 12:17:16 #101
249559 crew  Lavenderr
pi_90117493
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 20:54 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

En dat is dan een moderator. :')
Goh, in Nederland is het koud, dan zal die wereldwijde opwarming wel niet doorgaan.

Ga eens kijken in Groenland, meid. :)

Of in Spitsbergen.

Of op de Noordpool.

Of afgelopen zomer in Rusland.

Wereldwijd is 2010 nog gewoon hard op weg om het warmste jaar in de metingen te worden. :)
Oh, zie dit nu pas. Leg eens uit, wat heeft het feit dat iemand modt te maken met zijn/haar meningen of opvattingen over het milieu?
pi_90456015
Past ook in het plaatje:

Zeldzame witte kerst voor zuiden VS
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  maandag 27 december 2010 @ 10:56:46 #103
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_90486263
Rusland, Zuid-Amerika en Oceanië blinken uit in afwezigheid op je kaartje.
En hoe verklaar je in je geposte nieuwsbericht dat de VS een witte(dus natte) kerst heeft terwijl er toch echt droog op jouw kaartje staat?
pi_90502370
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 10:56 schreef Erasmo het volgende:
Rusland, Zuid-Amerika en Oceanië blinken uit in afwezigheid op je kaartje.
En hoe verklaar je in je geposte nieuwsbericht dat de VS een witte(dus natte) kerst heeft terwijl er toch echt droog op jouw kaartje staat?
Dus natte ?

Dacht ik niet.
http://drought.unl.edu/dm/monitor.html

Heb de bron eerder in het topic gepost, staat het antw op al je vragen in.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  maandag 27 december 2010 @ 18:49:44 #105
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_90503921
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 18:01 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Dus natte ?
Ja dus een natte, of hebben ze in de VS tegenwoordig sneeuw zonder water?
pi_90509329
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 18:49 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Ja dus een natte, of hebben ze in de VS tegenwoordig sneeuw zonder water?
Die open deur trap ik niet in..maar...
Jij bent van mening dat als er ergens 'n pak sneeuw valt er van verdroging geen sprake kan zijn?
Eisenhower1961.
pi_90531187
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 10:58 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Ik doelde meer op de laatste paar jaar.

Keer op keer zie ik op Fok dit soort berichten 'de golfstroom valt stil' met dan een dubieus plaatje als bewijs.

Ik zie niets meer en niets minder dan natuurlijke fluctuaties in de intensiteit van de golfstroom. Als je dan van éen bepaalde maand een plaatje pakt en hem tegenover een plaatje van een half jaar daarvoor zet, kun je natuurlijk vanalles claimen.

Als de golfstroom over een paar weken weer een mooi sterk patroon laat zien zoals we dat collectief allemaal kennen van de golfstroom, dan zijn de waarschuwings-experts weer stil.
We meten het nog geen 100 jaar, daarvoor hebben we slechts de ice core fragmenten die globaal wat laten zien. Dus kennis over natuurlijke fluctuaties op kleinere schaal is er gewoon niet.
Dat er al lang over gepost wordt is ook wel logisch, het is geen proces dat zich in een jaar voltrekt, eerder in decennia.
En zover de data klopt lijkt hij wel te minderen over de laatste jaren.
pi_90569661
Aha dat is dus de oorzaak!
Ware woorden zijn niet mooi; mooie woorden zijn niet waar
pi_90873448
Eisenhower1961.
pi_91106282
Doden door koude in India

quote:
Winter storms and winds intensify, amplifying the impacts of the changes.
http://www.shuartfarm.fsnet.co.uk/nature/pentagon_report.htm
Eisenhower1961.
pi_91165548
Met dit soort dingen is het altijd gevaarlijk om "normale extremen" niet onder het kopje "klimaatverandering" te schuiven. In China en India is het vast wel eens eerder koud geweest. Vooral nu in deze tijd qua technologie: je hoort/ziet veel meer dan voorheen over extreme weersomstandigheden. Daardoor vorm je al gauw een beeld dat dit vroeger niet plaatsvond...
pi_91478644
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:09 schreef AlmightyArjen het volgende:
Met dit soort dingen is het altijd gevaarlijk om "normale extremen" niet onder het kopje "klimaatverandering" te schuiven. In China en India is het vast wel eens eerder koud geweest. Vooral nu in deze tijd qua technologie: je hoort/ziet veel meer dan voorheen over extreme weersomstandigheden. Daardoor vorm je al gauw een beeld dat dit vroeger niet plaatsvond...
Ach, gevaarlijk... het lijkt mij gevaarlijker om het bij voorbaat uit te sluiten.

'Overstromingen door klimaatverandering'

En dat deed men dan ook niet:

quote:
EXTREME RAINFALL
Despite forecasts for decreased rainfall in many areas of Australia, research by CSIRO (2004) predicts that by 2040, climate patterns for the eastern coast of Australia are likely to bring about more intense and more frequent extreme rainfall events. The most vulnerable regions for extreme rainfall include Coffs Harbour, Coolangatta, north of Brisbane, and over mountainous terrain (CSIRO 2004).
http://cana.net.au/water/changes/index.html
Eisenhower1961.
pi_91597956
quote:
Sri Lanka moet zich opmaken voor meer extreme weersveranderingen na de verwoestende overstromingen die meer dan een miljoen mensen troffen, waarschuwen meteorologen.
"De weerpatronen veranderen wereldwijd, we moeten voorbereid zijn op extreme veranderingen", verklaart Gunavi Samarasinghe, hoofd van het Meteorologische Departement.
http://www.demorgen.be/dm(...)-sinds-tsunami.dhtml
Eisenhower1961.
pi_91601932
quote:
2s.gif Op maandag 17 januari 2011 19:38 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Ach, gevaarlijk... het lijkt mij gevaarlijker om het bij voorbaat uit te sluiten.

'Overstromingen door klimaatverandering'

En dat deed men dan ook niet:

[..]

Tja, de één zegt dit, de ander zegt dat. Ik vind het moeilijk om dit soort dingen als "normale burger" te begrijpen. Welke informatie die je krijgt is juist? dat valt gewoon niet te beoordelen. Laat ik het zo stellen: over 50 jaar zijn we er zeker van...
  zondag 23 januari 2011 @ 09:40:36 #115
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_91738554
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 12:17 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Oh, zie dit nu pas. Leg eens uit, wat heeft het feit dat iemand modt te maken met zijn/haar meningen of opvattingen over het milieu?
Het gaat niet om je opvatting over het milieu, want dat respecteer ik gewoon, het gaat om de logica van "Het sneeuwt in mijn tuin dus de aarde warmt niet op", het domste statement dat ik ooit heb gelezen.
  zondag 23 januari 2011 @ 09:43:04 #116
256363 ZoKanIkHetOok
pi_91738585
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:09 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

We meten het nog geen 100 jaar, daarvoor hebben we slechts de ice core fragmenten die globaal wat laten zien. Dus kennis over natuurlijke fluctuaties op kleinere schaal is er gewoon niet.
Dat er al lang over gepost wordt is ook wel logisch, het is geen proces dat zich in een jaar voltrekt, eerder in decennia.

Wat het dus juist zo lachwekkend maakt dat dit bericht om de zoveel tijd weer het nieuws haalt met plaatjes van een moment opname, which is my point.
pi_91770960
Voor Resonancer:

Er staat iets te gebeuren in Arkansas en de Golf van Mexico;

eerst die BP ramp, nu al die vallende dode vogels en die enorme chemtrail bombardementen.

ofwel

FEMA Prepares for HAARP Earthquake on New Madrid Fault Line

Moet je zien, en je begrijpt ineens alles over HAARP, de BP ramp en chemtrails.

Is men klaar voor een grote tik ?

[ Bericht 18% gewijzigd door Bankfurt op 23-01-2011 21:47:26 ]
  Moderator zondag 23 januari 2011 @ 22:13:53 #118
249559 crew  Lavenderr
pi_91774337
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 09:40 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Het gaat niet om je opvatting over het milieu, want dat respecteer ik gewoon, het gaat om de logica van "Het sneeuwt in mijn tuin dus de aarde warmt niet op", het domste statement dat ik ooit heb gelezen.
Nou, als het in mijn tuin sneeuwt kun je er gevoegelijk van uitgaan dat het bij de buren ook sneeuwt, en verder in het hele dorp.
Het gaat mij er om dat we een paar heel koude weken hebben gehad, hetgeen heel normaal is voor de tijd van het jaar en ik hoop op nog een paar weken kou, volgens Poolse wetenschappers komt er nog wat dus we zullen het vanzelf zien. Of niet.

En over domme statements gesproken, die zie ik ook weleens. Vind het alleen niet zo nodig om daar zo op in te hakken. Zeker niet als je zelf ook weleens een steekje laat vallen :) .
  zondag 23 januari 2011 @ 22:31:37 #119
256363 ZoKanIkHetOok
pi_91775712
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 22:13 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou, als het in mijn tuin sneeuwt kun je er gevoegelijk van uitgaan dat het bij de buren ook sneeuwt, en verder in het hele dorp.
Het gaat mij er om dat we een paar heel koude weken hebben gehad, hetgeen heel normaal is voor de tijd van het jaar en ik hoop op nog een paar weken kou, volgens Poolse wetenschappers komt er nog wat dus we zullen het vanzelf zien. Of niet.

En over domme statements gesproken, die zie ik ook weleens. Vind het alleen niet zo nodig om daar zo op in te hakken. Zeker niet als je zelf ook weleens een steekje laat vallen :) .
Die Poolse wetenschappers, ja. :')

Koudste winter in 1000 jaar ofzo?

Nou, ik merk het. _O-

Die zijn behoorlijk door de mand gezakt dus.

__

Anyhoo, het punt blijft dat het lachwekkend is om iets te zeggen over global warming op basis van je achtertuin, of je buurt, of je stad, of je land. Als je dat niet snapt kan ik het je ook niet uitleggen.
  Moderator zondag 23 januari 2011 @ 22:35:04 #120
249559 crew  Lavenderr
pi_91775972
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 22:31 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Die Poolse wetenschappers, ja. :')

Koudste winter in 1000 jaar ofzo?

Nou, ik merk het. _O-

Die zijn behoorlijk door de mand gezakt dus.

__

Anyhoo, het punt blijft dat het lachwekkend is om iets te zeggen over global warming op basis van je achtertuin, of je buurt, of je stad, of je land. Als je dat niet snapt kan ik het je ook niet uitleggen.
Wat een geluk dan dat ik het je ook niet vraag he ;)
  zondag 23 januari 2011 @ 22:36:22 #121
256363 ZoKanIkHetOok
pi_91776069
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 22:35 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat een geluk dan dat ik het je ook niet vraag he ;)
:')
pi_92321777
nog ff over die haarp installaties in arkansas, filmpje van bankfurt,

check ff dit

sneeuwstorm kwam door h.a.a.r.p?
pi_92332304
de golfstroom moet nog gewoon intact zijn als je ziet hoe depressies nu een koers genomen hebben die ongeveer gelijk is aan de golfstroom die helemaal tot de noordkaap loopt
het leverde tot Stockholm positieve temperaturen op en zelfs Helsinki had geen echte kou
als de olieramp al effect had is dit maar tijdelijk geweest en vooral december
pi_92332971
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 21:32 schreef Bankfurt het volgende:
Voor Resonancer:

Er staat iets te gebeuren in Arkansas en de Golf van Mexico;

eerst die BP ramp, nu al die vallende dode vogels en die enorme chemtrail bombardementen.

ofwel

FEMA Prepares for HAARP Earthquake on New Madrid Fault Line
Bekijk deze YouTube-video

Moet je zien, en je begrijpt ineens alles over HAARP, de BP ramp en chemtrails.

Is men klaar voor een grote tik ?
Kerel, die tik heb je vroeger al lang gehad... ik vermoed op je achterhoofd.
pi_92334481
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 13:45 schreef toblorone het volgende:
nog ff over die haarp installaties in arkansas, filmpje van bankfurt,

check ff dit

sneeuwstorm kwam door h.a.a.r.p?
In Europa, JA, sinds 28 nov 2010; tegelijkertijd met die wikileaks scam.
Ook in de USA. Trouwens ze controleren het klimaat grotendeels met HAARP wereldwijd.

filmpje was verwijderd idd;

Ik heb het filmpje weer ergens anders terug gevonden:

via

http://patrioticspace.whynotnews.eu/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')